Siirry pääsisältöön

Miten voimme auttaa?

Miksi kuukausisäästöni eivät ole toteutuneet tässä kuussa?

Onko salkussasi aktiivinen kuukausisäästösopimus ja kuukausisäästöpäivä on jo mennyt, mutta rahasto-osuuksia ei näy salkussasi? Huomioi, että jos kuukausisäästät noteeramattomiin rahastoihin – et siis ETF:iin – niin kyseisissä tuotteissa kestää 2–7 arkipäivää, ennen kuin ne ilmestyvät salkkuusi. Niiden ei siis kuuluisikaan näkyä salkussasi heti kuukausisäästöpäivän jälkeen. Löydät ne kuitenkin heti kuukausisäästöpäivänä salkkusi Toimeksiannot-näkymästä.

Yleisin syy kuukausisäästöjen toteutumattomuuteen on riittämätön saldo (tai ostovoima, jos salkkuun on kytketty kaupankäyntiluotto) siinä salkussa, johon kuukausisäästösopimus on kytketty. Jos salkussasi ei ole ollut riittävästi saldoa tai ostovoimaa kuukausisäästöpäivänä, voit tehdä talletuksen ja suunnitelmasi mukaiset rahasto-ostot tässä kuussa itse, ja antaa kuukausisäästösopimuksen hoitaa ostot ensi kuussa automaattisesti. Niin kauan kuin kuukausisäästösopimuksesi on aktivoituna, Nordnetin järjestelmä pyrkii toteuttamaan ostot suunnitelman mukaisesti kussakin kuussa. Jos ostojen toteutus ei onnistu, järjestelmä jättää kyseisen kuun ostot tekemättä ja yrittää uudelleen seuraavassa kuussa.

Jos olet asettanut toistuvaistalletuksen viitesiirtona toisessa pankissa olevalta tililtä Nordnet-tilillesi, niin huomioi, että viitesiirtoon kuluu 1–3 pankkipäivää. Jos olet asettanut siirron liian lähelle kuukausisäästöpäivää, raha voi tulla perille liian myöhään. Rahan tulisi olla Nordnet-tilillä viimeistään yhtä pankkipäivää ennen kuukausisäästöpäivää.

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Yliopistonkatu 5, 3. krs | FI-00100 Helsinki