Siirry pääsisältöön

Reklamaatiot ja valitukset.

Lähetä palautetta.

Jos haluat antaa palautetta tai olet tyytymätön johonkin tuotteeseemme tai saamaasi palveluun, ota ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Kaupankäyntiin liittyvissä asioissa ole yhteydessä meklareihimme. Katso asiakas- ja meklaripalvelun yhteystiedot. Voit ottaa meihin yhteyttä myös sisäänkirjautuneena palveluun viestikeskuksen kautta.

Tietoa valitusten ja reklamaatioiden käsittelystä.

  • Mielipiteesi on meille tärkeä.
  • Pyrimme vastaamaan 14 päivän kuluessa.
  • Reklamaation tekeminen ja käsittely on sinulle maksutonta.

Valituksen ja reklamaation tekeminen.

Jos et ole tyytyväinen asiakaspalvelusta tai meklareiltamme saamaasi vastaukseen, sinulla on mahdollisuus tehdä asiasta reklamaatio. Reklamaatiovastaavana toimii yhtiön viestintäpäällikkö. Reklamaation tekeminen on maksutonta.

Nordnet Bank AB:n ja Nordnet Pensionsförsäkring AB:n tuotteita ja palveluita koskevat reklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti sisäänkirjautuneena palveluun viestikeskuksen kautta. Voit lähettää reklamaation myös postimaksutta osoitteeseen.

Nordnet Bank AB Suomen sivuliike
Reklamaatiot
Tunnus 5018590
00003 VASTAUSLÄHETYS

Pystyäksemme käsittelemään reklamaatiosi parhaalla mahdollisella tavalla siitä tulee käydä ilmi kaikki asiaan liittyvät yksityiskohdat ja taustatiedot, kuten:

  • tieto arvo-osuustilistä, jota valitus/reklamaatio koskee
  • kuvaus kaupoista, tapahtumista ja niiden päivämäärät
  • asiakaspalvelun/meklarin kanssa käyty kirjeenvaihto
  • mahdollisesti vaatimasi vahingonkorvauksen määrä.

Valitusten ja reklamaatioiden käsittely.

Kun olemme vastaanottaneet valituksesi/reklamaatiosi, lähetämme siitä sinulle vahvistuksen Nordnetin palvelun viestikeskuksen kautta tai kirjallisena antamaasi postiosoitteeseen.

Pyrimme vastaamaan palautteisiin ja reklamaatioihin nopeasti, viimeistään 14 päivän kuluessa. Jos asian käsittely vaatii enemmän aikaa, siitä ilmoitetaan asiakkaalle.

Käsitellessämme valitustasi/reklamaatiotasi käymme läpi tapahtumat, joita asia koskee. Jos käsittelyn aikana nousee lisäkysymyksiä, otamme sinuun yhteyttä kirjallisesti. Kun valituksen/reklamaation käsittely on valmis, vastaamme sinulle kirjallisesti. Vastauksessa on mukana päätökseemme liittyvät perustelut. Lähetämme vastauksen Nordnetin palvelun viestikeskuksen kautta tai kirjallisena antamaasi postiosoitteeseen.

Mahdollisuus uudelleenarviointiin.

Jos olet tyytymätön päätökseemme, voit pyytää valituksesi/reklamaatiosi uudelleenkäsittelyä. Jätä uudelleenarviointipyyntö samalla tavoin kuin valitus, katso ohjeet yltä.

Uudelleenarviointi tarkoittaa, että käymme läpi valituksesi/reklamaatiosi uudelleen. Edellytyksenä valituksesi uudelleenkäsittelylle on, että lähetät uusia tietoja, joita ei ole huomioitu edellisessä tarkastelussa. Jos ilmoittamasi asia on jo otettu huomioon aikaisemmassa käsittelyssä, ilmoitamme siitä sinulle.

Mahdollisuus saattaa asia ulkopuolisten käsiteltäväksi.

Jos olet tyytymätön Nordnetin tekemään päätökseen, sinulla on kuluttajana oikeus saada neuvontaa ja tukea ulkopuolisilta tahoilta.

Sinulla on mahdollisuus kääntyä Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan (FINE) puoleen, joka antaa neuvontaa, ohjausta ja suosituksia vakuutus-, pankki- ja arvopaperiasioita koskevissa riidoissa. FINE käsittelee myös juridisia henkilöitä koskevia asioita. Lisätietoja on saatavilla tästä osoitteesta.

Sinulla on mahdollisuus saattaa asia Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Kuluttajariitalautakunta on puolueeton ja riippumaton riitojen ratkaisija. Kuluttajariitalautakunta antaa suosituksia kuluttajien ja yritysten välisten oikeudellisten riitojen ratkaisemiseksi, mutta ei kuitenkaan käsittele arvopaperiasioita. Lisätietoja on saatavilla tästä osoitteesta.

Sinulla on myös mahdollisuus saattaa asia yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi.

Juridiset henkilöt voivat myös esimerkiksi kääntyä asianajajan tai yleisen tuomioistuimen puoleen saadakseen ulkopuolista ohjausta ja muutoksenhakumahdollisuutta.

Voit tehdä valituksen myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisusivuston kautta.