Siirry pääsisältöön

NorwayNorwayGOLDEN OCEAN GROUP
(GOGL)

· Oslo Børs
· Valuutta NOK
Oslo Børs
Viimeisin
154,55
Tänään %
+2,66%
Tänään +/-
+4,00
Osta
152,90
Myy
154,55
Ylin
154,80
Alin
151,45
Vaihto (määrä)
333 055
· Oslo Børs
· Valuutta NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuutta NOK
· Valuutta NOK
Oslo Børs
Viimeisin
154,55
Kehitys tänään
+2,66%
+4,00
Osta
152,90
Myy
154,55
Ylin
154,80
Alin
151,45
Vaihto (määrä)
333 055
Q4-osavuosiraportti
59 päivää sitten19 min
3,1589 NOK/osake
Viimeisin osinko
3,95 %
Tuotto/v

Tarjoustasot

Suljettu
Määrä
Osto
184
Myynti
Määrä
967

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
820--
1 609--
31--
42--
918--
Vaihto (NOK)
51 264 805

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
2023 Yhtiökokous
29. huhtik.
2 päivää
Menneet tapahtumat
2023 Q4-osavuosiraportti28. helmik.
2023 Q3-osavuosiraportti21. marrask. 2023
2023 Q2-osavuosiraportti29. elok. 2023
2023 Q1-osavuosiraportti16. toukok. 2023
2022 Yhtiökokous8. toukok. 2023
Datan lähde: Millistream, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Asiakkaat katsoivat myös

Uutiset ja analyysit

Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q4-osavuosiraportti
59 päivää sitten19 min

Uutiset ja analyysit

Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
2023 Yhtiökokous
29. huhtik.
2 päivää
Menneet tapahtumat
2023 Q4-osavuosiraportti28. helmik.
2023 Q3-osavuosiraportti21. marrask. 2023
2023 Q2-osavuosiraportti29. elok. 2023
2023 Q1-osavuosiraportti16. toukok. 2023
2022 Yhtiökokous8. toukok. 2023
Datan lähde: Millistream, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 12 t sitten
    12 t sitten
    BDI ligger på 1.721 poeng her og nå og capesizeratene er på ca. 18.000 USD/dg. Det har vært en nedgang på 23.5 % siste uke vedrørende capesizeratenivået. Husk på at vi er på vei inn i en lavsesong siden GOGL er en syklisk aksje. God helg.
  • 13 t sitten
    13 t sitten
    Kapital skriver i FA idag; "Mai er rett rundt hjørnet, og når resultatsesongen dermed så smått er over, tror vi investoroppmerksomheten raskt skal over mot det underliggende inflasjons- og renteproblemet. Vi frykter derfor at kommende handelsuke kan by på fallende kurser her hjemme. Vi utelukker heller ikke at det kan ligge en dypere mai-korreksjon i kortene om nye makrodata fortsetter å underbygge faren for nye renteoppganger."
  • 2 päivää sitten
    2 päivää sitten
    Dipp fremover ? Hvilke kursnivå i så måte ?
    15 t sitten
    15 t sitten
    Ikke for sent for de som vil være med på videre oppgang 😀
    14 t sitten
    14 t sitten
    Dagen i dag er vel på noen måter litt avgjørende. Blir spennende å se om de nå stenger over 154.15,-. Som er toppen fra 20 mai 2022. Stenger det over, så vil det ha en positiv teknisk betydning og peke mot at det er mer optimisme å finne fra markedet.
  • John Fredriksen books first large bulker order in over half a decade with newcastlemax deal. Seatankers is said to have ordered four 210,000-dwt bulker newbuildings worth around $274m. John Fredriksen’s private Seatankers Management has returned to China’s Qingdao Yangfan Shipbuilding for a series of bulk carrier newbuildings. The order follows an active start to the year for Fredriksen’s main private shipowning vehicle with major tanker orders and asset plays in the offshore space. It also marks the company’s first large-sized bulker newbuilding contract for six years. Cyprus-based Seatankers is said to have commissioned the yard, also known as Qingdao Shipyard, to build four newcastlemax vessels. Seatankers is said to be paying between $68m and $68.5m each for the scrubber-fitted ships. Shipbuilding brokers said the 210,000-dwt bulk carriers are conventionally fuelled vessels slated to be delivered in 2027 and 2028. The fuel choice for Qingdao Yangfan’s newcastlemax bulkers continues the trend for Seatankers to stick to conventional marine fuel with its investments in new tonnage. Clarksons’ Shipping Intelligence Network shows Seatankers has 13 other newbuildings under construction at Chinese shipyards: six VLCCs, three LR2 tankers and four 82,000-dwt kamsarmax bulkers. They will all run on conventional marine fuel. The order at Qingdao Yangfan is believed to be Seatankers first large-sized bulker deal since 2018 — when it inked six newbuildings with New Times Shipbuilding and four ships with Bohai Shipbuilding Heavy Industries. The 10 vessels were reported to cost about $45m each. The low price was due to a slowdown in the shipbuilding market in 2018. The newcastlemaxes were delivered in 2019 and 2020. Online VesselsValue shows the bulk carriers are currently under the control of Oslo-listed Golden Ocean Group, in which Fredriksen is the major shareholder. Fredriksen is a repeat customer for the yard, where he has four kamsarmaxes under construction. Seatankers ordered the quartet in May last year for a reported price of around $33m apiece to be delivered next year and 2026. Qingdao Yangfan was established in 2008 by Beijing-based industrials company Jianlong Group and state-owned Qingdao Huatong Group but it stopped building vessels in 2016 after facing cash flow problems. In 2018, the shipyard was bailed out by minority shareholder Qingdao Huatong Group after major shareholder Jianlong Group quit the yard. After the bailout, Qingdao Yangfan completed two half-built newcastlemax bulkers that Trafigura originally ordered. The shipyard officially returned to shipbuilding in late 2020, when Compagnie Maritime Belge ordered 5,900-teu newbuildings. Copyright: Tradewinds . Simply the best
  • 9. huhtik.
    9. huhtik.
    Mørke skyer underveis? I dagens Kapital tegnes det et mørkere bilde for tørrlast pga mulig inntreden av La Nina. https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8113239/la-nina-kan-ramme-capesize-markedet-som-en-bomerang
    9. huhtik.
    9. huhtik.
    El Niño is on its way out. While it was present in the tropical Pacific, conditions are weakening [1, 3]. A transition to ENSO-neutral (neither El Niño nor La Niña) is expected by April-June 2024, with a high probability (around 83%) [1, 4]. There's a chance La Niña might be next in line. Forecasts suggest La Niña could develop during the summer (around June-August 2024), with a likelihood of around 55-62% [1, 4]. Here are some resources for staying updated on the latest El Niño and La Niña developments: National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) Climate.gov: https://www.noaa.gov/education/resource-collections/weather-atmosphere/el-nino NOAA Climate Prediction Center (CPC): https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/MJO/enso.shtml Sources www.mmsl.cz/pdfs/mms/2021/02/07.pdf www.weather.gov/media/gld/ClimateBriefing/ClimateBrief.pdf
    11. huhtik.
    11. huhtik.
    Ser ut som de mørke skyene blåste bort gitt. Angrer på at man tok litt gevinstsikring :(
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Q4-osavuosiraportti
59 päivää sitten19 min
3,1589 NOK/osake
Viimeisin osinko
3,95 %
Tuotto/v

Uutiset ja analyysit

Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
3,1589 NOK/osake
Viimeisin osinko
3,95 %
Tuotto/v

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 12 t sitten
    12 t sitten
    BDI ligger på 1.721 poeng her og nå og capesizeratene er på ca. 18.000 USD/dg. Det har vært en nedgang på 23.5 % siste uke vedrørende capesizeratenivået. Husk på at vi er på vei inn i en lavsesong siden GOGL er en syklisk aksje. God helg.
  • 13 t sitten
    13 t sitten
    Kapital skriver i FA idag; "Mai er rett rundt hjørnet, og når resultatsesongen dermed så smått er over, tror vi investoroppmerksomheten raskt skal over mot det underliggende inflasjons- og renteproblemet. Vi frykter derfor at kommende handelsuke kan by på fallende kurser her hjemme. Vi utelukker heller ikke at det kan ligge en dypere mai-korreksjon i kortene om nye makrodata fortsetter å underbygge faren for nye renteoppganger."
  • 2 päivää sitten
    2 päivää sitten
    Dipp fremover ? Hvilke kursnivå i så måte ?
    15 t sitten
    15 t sitten
    Ikke for sent for de som vil være med på videre oppgang 😀
    14 t sitten
    14 t sitten
    Dagen i dag er vel på noen måter litt avgjørende. Blir spennende å se om de nå stenger over 154.15,-. Som er toppen fra 20 mai 2022. Stenger det over, så vil det ha en positiv teknisk betydning og peke mot at det er mer optimisme å finne fra markedet.
  • John Fredriksen books first large bulker order in over half a decade with newcastlemax deal. Seatankers is said to have ordered four 210,000-dwt bulker newbuildings worth around $274m. John Fredriksen’s private Seatankers Management has returned to China’s Qingdao Yangfan Shipbuilding for a series of bulk carrier newbuildings. The order follows an active start to the year for Fredriksen’s main private shipowning vehicle with major tanker orders and asset plays in the offshore space. It also marks the company’s first large-sized bulker newbuilding contract for six years. Cyprus-based Seatankers is said to have commissioned the yard, also known as Qingdao Shipyard, to build four newcastlemax vessels. Seatankers is said to be paying between $68m and $68.5m each for the scrubber-fitted ships. Shipbuilding brokers said the 210,000-dwt bulk carriers are conventionally fuelled vessels slated to be delivered in 2027 and 2028. The fuel choice for Qingdao Yangfan’s newcastlemax bulkers continues the trend for Seatankers to stick to conventional marine fuel with its investments in new tonnage. Clarksons’ Shipping Intelligence Network shows Seatankers has 13 other newbuildings under construction at Chinese shipyards: six VLCCs, three LR2 tankers and four 82,000-dwt kamsarmax bulkers. They will all run on conventional marine fuel. The order at Qingdao Yangfan is believed to be Seatankers first large-sized bulker deal since 2018 — when it inked six newbuildings with New Times Shipbuilding and four ships with Bohai Shipbuilding Heavy Industries. The 10 vessels were reported to cost about $45m each. The low price was due to a slowdown in the shipbuilding market in 2018. The newcastlemaxes were delivered in 2019 and 2020. Online VesselsValue shows the bulk carriers are currently under the control of Oslo-listed Golden Ocean Group, in which Fredriksen is the major shareholder. Fredriksen is a repeat customer for the yard, where he has four kamsarmaxes under construction. Seatankers ordered the quartet in May last year for a reported price of around $33m apiece to be delivered next year and 2026. Qingdao Yangfan was established in 2008 by Beijing-based industrials company Jianlong Group and state-owned Qingdao Huatong Group but it stopped building vessels in 2016 after facing cash flow problems. In 2018, the shipyard was bailed out by minority shareholder Qingdao Huatong Group after major shareholder Jianlong Group quit the yard. After the bailout, Qingdao Yangfan completed two half-built newcastlemax bulkers that Trafigura originally ordered. The shipyard officially returned to shipbuilding in late 2020, when Compagnie Maritime Belge ordered 5,900-teu newbuildings. Copyright: Tradewinds . Simply the best
  • 9. huhtik.
    9. huhtik.
    Mørke skyer underveis? I dagens Kapital tegnes det et mørkere bilde for tørrlast pga mulig inntreden av La Nina. https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8113239/la-nina-kan-ramme-capesize-markedet-som-en-bomerang
    9. huhtik.
    9. huhtik.
    El Niño is on its way out. While it was present in the tropical Pacific, conditions are weakening [1, 3]. A transition to ENSO-neutral (neither El Niño nor La Niña) is expected by April-June 2024, with a high probability (around 83%) [1, 4]. There's a chance La Niña might be next in line. Forecasts suggest La Niña could develop during the summer (around June-August 2024), with a likelihood of around 55-62% [1, 4]. Here are some resources for staying updated on the latest El Niño and La Niña developments: National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) Climate.gov: https://www.noaa.gov/education/resource-collections/weather-atmosphere/el-nino NOAA Climate Prediction Center (CPC): https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/MJO/enso.shtml Sources www.mmsl.cz/pdfs/mms/2021/02/07.pdf www.weather.gov/media/gld/ClimateBriefing/ClimateBrief.pdf
    11. huhtik.
    11. huhtik.
    Ser ut som de mørke skyene blåste bort gitt. Angrer på at man tok litt gevinstsikring :(
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Tarjoustasot

Suljettu
Määrä
Osto
184
Myynti
Määrä
967

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
820--
1 609--
31--
42--
918--
Vaihto (NOK)
51 264 805

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt

Asiakkaat katsoivat myös

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
2023 Yhtiökokous
29. huhtik.
2 päivää
Menneet tapahtumat
2023 Q4-osavuosiraportti28. helmik.
2023 Q3-osavuosiraportti21. marrask. 2023
2023 Q2-osavuosiraportti29. elok. 2023
2023 Q1-osavuosiraportti16. toukok. 2023
2022 Yhtiökokous8. toukok. 2023
Datan lähde: Millistream, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Yliopistonkatu 5, 3. krs | FI-00100 Helsinki