Customer service

Mikä on nimellisen ja efektiivisen koron ero?

​Nimellinen korko on Nordnetin ilmoittama korkotaso ja efektiivinen korko on pääomitettu korko koko vuodelle.

Esimerkki (20.6.2016)

Joonas maksaa Nordnetin kautta ottamastaan lainasta korkoa vuositasolla 4,85 % (p.a.). Nordnetissä korkoveloitus tehdään kuukausittain eli lainapääoma kerryttää korkoa "korkoa korolle" -efektin mukaisesti: joka kuukausi Joonas maksaa lainastaan käytännössä 0,404166... % ~ 0,40 %:n korkoa (4,85 %/12 kk).

Jos Joonaksella on vuoden alussa lainapääoma 1000 EUR, niin vuoden lopussa lainapääoma on suuruudeltaan 1,0040416666...^(12) * 1000 = 1049,592771

Tässä tilanteessa vuotuinen nimelliskorko on 4,85 % ja efektiivinen korko on puolestaan 4,96 %.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu *Hinta: 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.
020 198 5898
Meklarit
020 198 5898 +46 8 506 33 100 (ruotsiksi ja englanniksi klo 19 jälkeen)

Asiakaspalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–18.30

Meklaripalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–19.00 19.00–23.00 (ruotsiksi ja englanniksi)

Vastaanotto

Nordnet Bank AB Suomen sivuliike Yliopistonkatu 5, 3. krs FI-00100 HELSINKI 09 6817 81

Ma–pe
13.00–17.00

Huom! Vastaanottomme ei tarjoa asiakaspalvelua. Voit halutessasi tuoda lomakkeet vastaanottoomme, mutta asiakaspalvelumme palvelee vain puhelimitse ja viestitse.

Verkkosivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä palvelujamme hyväksyt evästeiden käytön.Lue lisää