Customer service

Voinko avata pelkän talletustilin?

Jos sinulla on jo osake- ja rahastosalkku Nordnetissä ja haluat avata talletustilin, voit tehdä sen helposti sisäänkirjautuneena sivulla Palvelut > Talletustili. Jos et halua avata osake- ja rahastosalkkua Nordnetiin, voit myös avata vain talletustilin. Näet alta ohjeet pelkän talletustilin avaukseen.

Talletustilin avaaminen

Voit avata myös pelkän talletustilin Nordnetiin. Täytä manuaalinen asiakashakemus. Valitse alavalikosta Talletustili ja klikkaa yksityishenkilön hakemukseen. Täytä lomakkeen kentät ja klikkaa ”Jatka”. Voit tulostaa lomakkeet itse tai pyytää meitä postittamaan esitäytetyt sopimukset allekirjoitettavaksi.

Sopimus tulee allekirjoittaa ja sopimuksen mukana tulee toimittaa kopio voimassaolevasta kuvallisesta henkilöllisyystodistuksesta (passi, ajokortti tai kuvallinen henkilöllisyyskortti), josta käy selkeästi ilmi tilinavaajan suomalainen henkilötunnus, allekirjoitus ja kuva.

Asiakkuuden avaamisen jälkeen lähetämme sinulle käyttäjätunnuksen ja salasanan Nordnetin palveluun postitse erillisissä lähetyksissä. Saatuasi ne postitse voit vaihtaa tunnuksesi salkkusi asetuksissa.

Talletustilin avaaminen alaikäiselle

Voit avata alaikäiselle talletustilin täyttämällä manuaalisen asiakashakemuksenlinkki toiselle sivustolle. Klikkaa alapalkista Talletustili ja valitse ”alaikäinen”. Näin lomake hyväksyy myös uudenmuotoisen henkilötunnuksen (XXYYZZA0011). Täytä lomakkeen kentät ja klikkaa ”Jatka”. Voit tulostaa lomakkeet itse tai pyytää meitä postittamaan esitäytetyt sopimukset allekirjoitettavaksi.

Kaikkien sopimuspapereiden tulee olla molempien huoltajien allekirjoittamia. Liitä oheen kopiot myös huoltajien voimassa olevista kuvallisista henkilöllisyystodistuksista yhden henkilön oikeaksi todistamina.

Alaikäisen lapsen tiliä hoitavat ja hallinnoivat huoltajat yhdessä. Mikäli huoltajat haluavat hallinnoida alaikäisen tiliä yksin, sopimuksen mukana tulee palauttaa Vanhempien valtakirjaavautuu uuteen ikkunaan -lomake. Mikäli olet yksinhuoltaja, suosittelemme tästä huolimatta valtakirjan toimittamista. Mikäli vain toinen huoltajista halutaan valtuuttaa hoitamaan lapsen asioita, voitte toimittaa tilivaltakirjan, jossa valtuuttajana toimii lapsi, mutta sen allekirjoittavat molemmat huoltajat hänen puolestaan. Lisäksi vielä toinen huoltaja allekirjoittaa valtakirjan valtuutettuna.

Siihen asti, kun alaikäisestä salkunomistajasta tulee täysi-ikäinen, salkkua hoitavat huoltajat. Kun alaikäinen salkunomistaja tulee täysi-ikäiseksi, salkun hallinta- ja käyttöoikeus siirtyy hänen omiin nimiinsä ja vanhempien valtakirjan ja/tai tilivaltakirjan mukainen valtuutus päättyy.

Jos alaikäinen on yli 15-vuotias, suosittelemme toimittamaan kopion myös lapsen henkilöllisyystodistuksesta.

Talletustilin avaaminen yritykselle

Mikäli talletustilin avaajana on yritys tai yhteisö, toimi seuraavasti:

1. Täytä manuaalinen asiakashakemuslinkki toiselle sivustolle. Valitse sivun alalaidasta Talletustili ja klikkaa "yritys/yhteisö".

2. Liitä sopimukseen:

  • Voimassa oleva kaupparekisteriote, josta käy ilmi hallituksen jäsenet sekä henkilöt, joilla on toiminimen allekirjoittamisoikeus. Kaupparekisteriote ei saa olla kolmea kuukautta vanhempi ja sen tulee olla joko suomen-, ruotsin tai englanninkielinen.
  • Tosiasiallinen edunsaajaavautuu uuteen ikkunaan, ns. Beneficial Owner -lomake ja kopiot yli 25 % yhteisöstä joko suoraan tai välillisesti omistavien henkilöiden henkilöllisyystodistuksista.
  • Halutessasi valtakirja tarpeellisessa laajuudessa. Valtakirja voidaan antaa useammalle henkilölle.
  • Kopiot niiden nimenkirjoitusoikeutettujen henkilöiden voimassaolevista henkilöllisyystodistuksista, jotka allekirjoittavat sopimuspapereita.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu *Hinta: 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.
020 198 5898
Meklarit
020 198 5898 +46 8 506 33 100 (ruotsiksi ja englanniksi klo 19 jälkeen)

Asiakaspalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–18.30

Meklaripalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–19.00 19.00–23.00 (ruotsiksi ja englanniksi)

Vastaanotto

Nordnet Bank AB Suomen sivuliike Yliopistonkatu 5, 3. krs FI-00100 HELSINKI 09 6817 81

Ma–pe
13.00–17.00

Huom! Vastaanottomme ei tarjoa asiakaspalvelua. Voit halutessasi tuoda lomakkeet vastaanottoomme, mutta asiakaspalvelumme palvelee vain puhelimitse ja viestitse.

Verkkosivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä palvelujamme hyväksyt evästeiden käytön.Lue lisää