Tervetuloa asiakaspalveluun

Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Jos et löydä etsimääsi, ota meihin yhteyttä.

020 198 5898 Asiakaspalvelu ma-pe 9.00-18.30 Meklarit ma-pe 9.00-19.00

Asiakaspalvelu / Yhteystietojen muutos

Miten muutan osoitetietoni?

Jos osoitetietosi eivät pidä paikkaansa, voit muuttaa ne lähettämällä viestin asiakaspalveluumme. Huomioithan, että henkilöasiakkaan osoitteeksi voidaan muuttaa ainoastaan virallinen tieto, joka on ilmoitettu Väestörekisterikeskukseen. Yritysasiakkaan osoite voidaan muuttaa vastaamaan Yritystietojärjestelmästä löytyviä tietoja.

 

Jos muutat EEA-alueen ulkopuolelle:

Mikäli muutat ulkomailla EEA alueen ulkopuolelle, tulee Nordnetin tällöin päivittää asiakastietosi vastaamaan viranomaisvaatimuksia.

Tarvitsemme tätä varten:

  • Kopio voimassa olevasta passista
  • Todistus verovelvollisuudesta-lomake, josta ilmenee verotunnisteesi (TIN eli Tax Identification Number) maassa, jossa asut ja olet verovelvollinen osinkotulojen osalta.
  • Todistus henkilön verotuksellisesta asuinpaikasta – lomake Suomen veroviranomaisia varten (Asuinpaikkatodistus (6132f)), jos verotusmaasi on osinkotulojen osalta muu kuin Suomi.
  • Kopio palkkakuitista tai muusta vastaavasta tositteesta, josta käy ilmi tulosi (enintään 3 kk vanha)
  • Asiakastuntemuslomake
  • Kopio dokumentista, josta ilmenee Nordnetiin tallettamiesi varojen lähde (palkkatulosta riittää yllä pyydetty tosite tuloista)

Suomeen yleinen verovelvollisuus kestää muuttovuoden + kolme seuraavaa täyttä vuotta, ja mikäli tästä muuttosäännöstä halutaan poiketa, tulee Nordnetiin toimittaa Suomen verottajalta todistus rajoitetusta verovelvollisuudesta sekä Asuinpaikkatodistus (6132f).

 

Jos muutat EEA-alueen sisällä:

Mikäli muutat EEA alueen sisällä, tulee Nordnetin tällöin päivittää asiakastietosi vastaamaan viranomaisvaatimuksia.

Tarvitsemme tätä varten:

  • Kopio voimassa olevasta passista
  • Todistus verovelvollisuudesta- lomake, josta ilmenee verotunnisteesi (TIN eli Tax Identification Number) maassa, jossa asut ja olet verovelvollinen

Jos verotusmaasi osinkotulojen osalta on muu kuin Suomi niin tulee sinun toimittaa myös;

  • Todistus henkilön verotuksellisesta asuinpaikasta –lomake Suomen veroviranomaisia varten (Asuinpaikkatodistus 6132f)
  • Suomen verottajan todistuksen rajoitetusta verovelvollisuudesta, jos verotuksellinen muuttoaika (3+1 vuotta) ei täyty

Suomeen yleinen verovelvollisuus kestää muuttovuoden + kolme seuraavaa täyttä vuotta, ja mikäli tästä muuttosäännöstä halutaan poiketa, tulee Nordnetiin toimittaa verottajalta rajoitetusti verovelvollinen todistus sekä Asuinpaikkatodistus (6132f).

Miten muutan puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta?

​Matkapuhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta voit muuttaa verkkopalvelussa sisäänkirjautuneena kohdassa Salkku > Asetukset. Jos haluat muuttaa asiakkuuden avauksen yhteydessä ilmoittamaasi puhelinnumeroa, lähetä viesti asiakaspalveluumme.

Miten muutan salasanan tai käyttäjätunnuksen?

Salasanan tai käyttäjätunnuksen voi muuttaa kohdassa salkku > Asetukset > Vaihda sisäänkirjautumistunnisteet.

Lisää aiheesta

Yhteystietojen muutos



Puh. 020 198 5898
Asiakaspalvelu ma–pe 9–18.30
Meklarit ma–pe 9–19

Alkuun

Rahoitusvälineiden arvo voi nousta tai laskea. On olemassa riski, ettet saa sijoittamiasi varoja takaisin. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta. Sinun tulee perehtyä rahastoesitteeseen ja avaintietoesitteeseen ennen kuin sijoitat rahastoihin. Rahastoesitteen saat rahastoyhtiöltä ja avaintietoesitteen löydät nordnet.fi-sivustolta rahaston yleiskatsaus -sivulta sekä toimeksiantosivulta.