Q1-osavuosiraportti
59 päivää sitten‧14 min
1,1075 NOK/osake
Viimeisin osinko
34,14 %
Tuotto/v
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
1 000
Myynti
Määrä
1 187
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
490 | - | - | ||
3 000 | - | - | ||
1 775 | - | - | ||
88 | - | - | ||
87 | - | - |
Ylin
118VWAP
Alin
115,8VaihtoMäärä
9,3 79 977
VWAP
Ylin
118Alin
115,8VaihtoMäärä
9,3 79 977
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 13.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
2024 Yhtiökokous | 6.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 12.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 13.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 14.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 2 päivää sitten·Massiivisen Simandoun rautamalmin louhintaprojektin käynnistyminen Guineassa on herättänyt Newcastlemax-irtolastien ryntäyksen aiempina kuukausina, mutta myyntiaktiivisuus on hidastunut ja pysähtynyt. Ostajien kiinnostus on edelleen vahvaa, erityisesti Newcastlemax-aluksiin, mutta 2020 Bulkers on yksi monista omistajista, jotka haluavat jäädä aluksiinsa odottamaan markkinoiden elpymistä. Navios Maritime solmii 460 miljoonan dollarin uudisrakennustilauksen "Emme ole aktiivisia myyjiä", toimitusjohtaja Lars-Christian Svensen kertoi TradeWindsille. Mahdollinen ostaja lähestyi yhtiötä kesäkuussa ja teki sitovan tarjouksen, joka hylättiin, hän sanoi. 2020 Bulkers uskoo rahtimarkkinoiden nousujohteisuuteen niin paljon, että se haluaa pitää aluksensa hallussaan lähitulevaisuudessa. Tämä uskomus perustuu suurelta osin alhaiseen tilauskantaan ja siihen, että ennen vuotta 2028 toimitettavien irtolastialusten uudisrakennussopimuksia on harvoin saatavilla. Sitten on otettava huomioon nopeasti kasvava bauksiittikauppa Länsi-Afrikasta ja pian myös uudet rautamalmimäärät Simandousta. "Vuonna 2019 bauksiitin osuus Cape- ja Newcastlemax-alusten kokonaismarkkinaosuudesta oli 6 %. Tähän mennessä vuonna 2025 osuus on 16 % kokonaismäärästä", Svensen selitti. "Nykyään, kun painolastilastit saavuttavat Hyväntoivonniemen, heillä on vaihtoehtoja – Brasilia tai Länsi-Afrikka – ja molemmat vaihtoehdot ovat tonnikilometri-intensiivisempiä, koska suurin osa rahtimääristä menee Aasiaan. "Simandoun tullessa käyttöön myöhemmin tänä vuonna Cape- ja Newcastlemax-alusten omistajilla on ylimääräinen pitkän matkan rahtiosuus, jolla seistä." Hän huomautti, että näiltä eteläatlantlaisilta vientikeskuksilta Kaukoitään suuntautuvat matkat tuottavat kolme ja puoli kertaa enemmän tonnikilometrejä capesize- ja newcastlemax-aluksille verrattuna Australiasta Kiinaan suuntautuviin edestakaisiin matkoihin. S&P HIDASTUU CAPESIZE- JA NEWCASTLEMAX-ALUKSILLE Kiinalaiset ostajat ovat imuroineet kahdeksan–kymmenen vuotta vanhoja ja jopa vanhempia capesize- ja newcastlemax-aluksia. Länsi-Afrikassa rautamalmin ja bauksiitin varsia lastaaviin laivoihin ei sovelleta Australiassa havaittuja tiukkoja vaatimuksia, mikä tarkoittaa, että vanhempiakin kontteja voidaan käyttää kaupassa. Ostot näyttävät kuitenkin hiipuneen, erityisesti suurempien irtolastialusten osalta. Kesäkuussa raportoitiin myydyn vain yhden capesize-aluksen, ja välittäjät rekisteröivät toukokuussa vain kolme omistajanvaihtoa, jotka koostuivat baby cape -aluksesta, perinteisestä capesize-aluksesta ja newcastlemax-aluksesta. Capesize-markkinoiden toimijat ottavat kantaa sen perusteella, uskovatko he Simandoun uusien volyymien korvaavan vai täydentävän Australian rautamalmimääriä. "On vaikea sanoa," Svensen sanoi 2020 Bulkersin omasta mielipiteestä asiasta. ”Tonninkilometri-intensiivisten matkojen vuoksi sen pitäisi kuitenkin johtaa vankkaan rahtimäärien kasvuun koko laivastossa, jos tarkastelemme vain korvaavia aluksia. ”Jos oletamme, että kyseessä ovat lisätonnimäärät, näemme piikkejä ja rahtimäärien nousua, jollaista emme ole nähneet vähään aikaan.” Hän uskoo, että Kiinan kotimaisen rautamalmin muuttuvassa laadussa ja käytössä voisi olla viitteitä. ”Kymmenen vuotta sitten Kiina tuotti 1,3–1,4 miljardia tonnia [vuosittain] kotimaista rautamalmia, mutta sen rautapitoisuus oli 40 %”, hän sanoi. ”Lähteidemme mukaan kulutus on tällä hetkellä 900–1 miljardia tonnia, mutta rautamalmin pitoisuus on noin 20 %, mikä tarkoittaa, että heidän on murskattava enemmän kiviä saadakseen saman määrän rautaa – ja se on kallista. ”Tämä voisi selittää, miksi tuodun korkealaatuisen rautamalmin kysyntä jatkuu, vaikka rautamalmin hinta on pysynyt vakaana noin 100 dollarissa tonnilta vuodesta 2022 lähtien.” Kiinan pyrkimys korkealaatuisempaan rautamalmiin on saanut maan investoimaan voimakkaasti ulkomaisiin kaivoshankkeisiin, erityisesti Simandouhun. Simandoun malmilla on saatavilla olevien rautapitoisuuksien kärki, 60–70 %. Siksi myös 2020 Bulkers pitää kiinni aluksistaan. ”Omaisuuserien hinnat ovat korkeat, emmekä usko niiden laskevan lähiaikoina.” Teimme kaikkemme ja tilasimme aluksia markkinoiden pohjalukemissa, ja olemme varsin tyytyväisiä siihen”, hän sanoi. ”Pienempien kokoluokkien hinnat saattavat laskea laajan tilauskannan vuoksi, mutta suurempien kokoluokkien hinnat todennäköisesti nousevat, kun Simandou aloittaa toimintansa.” Kiirehdi! Afrikan laivaliikenne ei odota länttä Svensen otti tehtävän vastaan Herman Billungilta huhtikuussa ja asettuu parhaillaan johtotehtävään. Hän on myös Newcastlemaxin omistajan Himalaya Shippingin sopimustoimitusjohtaja. Shippingillä on samanlainen kaupallinen strategia kuin 2020 Bulkersilla – Newcastlemaxit pitkäaikaisilla aikarahtauksilla – mutta sen vipuvaikutus on paljon suurempi. Myös Intiasta on tulossa yhä kiinnostavampi capesize-alusten kysynnän luoja. "He kaksinkertaistavat teräksen tuotannon vuosien 2020 ja 2030 välillä, joten he ovat alkaneet tuoda rautamalmia Brasiliasta suuremmassa mittakaavassa, mikä on melko uutta", Svensen totesi. Ennen tätä vuotta capesize-alus teki viimeksi rautamalmimatkan Brasiliasta Intiaan vuonna 2023. Drax solmii sopimuksen brittiläisen tuulivoimateknologian asentamisesta rahtaamalleen alukselle 1/22 päivää sitten·Viimeisten neljän viikon aikana on raportoitu kahden capesize-aluksen purun valmistuneen matkalle. Samaan aikaan yksi newcastlemax-alus odottaa purkua Jaigadissa, ja toinen capesize-alus purki lastin 21. kesäkuuta Oceanboltin mukaan. "Olisi mielenkiintoista, jos Intia muuttuisi [kuivalastin] nettoviejästä nettotuojaksi, mikä olisi jälleen yksi myönteinen signaali suuremmille irtolastialuksille", Svensen sanoi. Oceanboltin tietojen mukaan capesize-alukset ovat muodostaneet vain 10 % kaikista Intiassa tänä vuonna tähän mennessä puretuista irtolastialuksista, panamaxien ja supramaxien jälkeen. Tekijänoikeudet; Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
- 2 päivää sitten·Nousemmeko nyt yli 130?2 päivää sitten·Osakekurssin lyhyen aikavälin liikkeitä on vaikea "ennustaa". Pitkällä aikavälillä markkinat näyttävät hyviltä (pienet tilauskannat, ikääntyvä laivasto, josta suuri osa on yli 15 vuotta vanhoja aluksia ja monet toimitettu vuosina 2008–2010, mikä johtaa monien romuttamiseen lyhyen ajan sisällä – muutaman vuoden kuluttua – maailma tarvitsee kuivien irtotavaroiden kuljetusta valtamerien yli myös tulevaisuudessa). Joten pitkällä aikavälillä ei ole huolta. Lyhyellä aikavälillä: kurssit ovat epävarmempia. FFA on lyhyellä aikavälillä heikko – vaikka FFA ei olekaan "sääennuste" reaalikurssien kehityksestä tulevaisuudessa, se ei todennäköisesti anna osakkeelle noususuhdannetta.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
59 päivää sitten‧14 min
1,1075 NOK/osake
Viimeisin osinko
34,14 %
Tuotto/v
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 2 päivää sitten·Massiivisen Simandoun rautamalmin louhintaprojektin käynnistyminen Guineassa on herättänyt Newcastlemax-irtolastien ryntäyksen aiempina kuukausina, mutta myyntiaktiivisuus on hidastunut ja pysähtynyt. Ostajien kiinnostus on edelleen vahvaa, erityisesti Newcastlemax-aluksiin, mutta 2020 Bulkers on yksi monista omistajista, jotka haluavat jäädä aluksiinsa odottamaan markkinoiden elpymistä. Navios Maritime solmii 460 miljoonan dollarin uudisrakennustilauksen "Emme ole aktiivisia myyjiä", toimitusjohtaja Lars-Christian Svensen kertoi TradeWindsille. Mahdollinen ostaja lähestyi yhtiötä kesäkuussa ja teki sitovan tarjouksen, joka hylättiin, hän sanoi. 2020 Bulkers uskoo rahtimarkkinoiden nousujohteisuuteen niin paljon, että se haluaa pitää aluksensa hallussaan lähitulevaisuudessa. Tämä uskomus perustuu suurelta osin alhaiseen tilauskantaan ja siihen, että ennen vuotta 2028 toimitettavien irtolastialusten uudisrakennussopimuksia on harvoin saatavilla. Sitten on otettava huomioon nopeasti kasvava bauksiittikauppa Länsi-Afrikasta ja pian myös uudet rautamalmimäärät Simandousta. "Vuonna 2019 bauksiitin osuus Cape- ja Newcastlemax-alusten kokonaismarkkinaosuudesta oli 6 %. Tähän mennessä vuonna 2025 osuus on 16 % kokonaismäärästä", Svensen selitti. "Nykyään, kun painolastilastit saavuttavat Hyväntoivonniemen, heillä on vaihtoehtoja – Brasilia tai Länsi-Afrikka – ja molemmat vaihtoehdot ovat tonnikilometri-intensiivisempiä, koska suurin osa rahtimääristä menee Aasiaan. "Simandoun tullessa käyttöön myöhemmin tänä vuonna Cape- ja Newcastlemax-alusten omistajilla on ylimääräinen pitkän matkan rahtiosuus, jolla seistä." Hän huomautti, että näiltä eteläatlantlaisilta vientikeskuksilta Kaukoitään suuntautuvat matkat tuottavat kolme ja puoli kertaa enemmän tonnikilometrejä capesize- ja newcastlemax-aluksille verrattuna Australiasta Kiinaan suuntautuviin edestakaisiin matkoihin. S&P HIDASTUU CAPESIZE- JA NEWCASTLEMAX-ALUKSILLE Kiinalaiset ostajat ovat imuroineet kahdeksan–kymmenen vuotta vanhoja ja jopa vanhempia capesize- ja newcastlemax-aluksia. Länsi-Afrikassa rautamalmin ja bauksiitin varsia lastaaviin laivoihin ei sovelleta Australiassa havaittuja tiukkoja vaatimuksia, mikä tarkoittaa, että vanhempiakin kontteja voidaan käyttää kaupassa. Ostot näyttävät kuitenkin hiipuneen, erityisesti suurempien irtolastialusten osalta. Kesäkuussa raportoitiin myydyn vain yhden capesize-aluksen, ja välittäjät rekisteröivät toukokuussa vain kolme omistajanvaihtoa, jotka koostuivat baby cape -aluksesta, perinteisestä capesize-aluksesta ja newcastlemax-aluksesta. Capesize-markkinoiden toimijat ottavat kantaa sen perusteella, uskovatko he Simandoun uusien volyymien korvaavan vai täydentävän Australian rautamalmimääriä. "On vaikea sanoa," Svensen sanoi 2020 Bulkersin omasta mielipiteestä asiasta. ”Tonninkilometri-intensiivisten matkojen vuoksi sen pitäisi kuitenkin johtaa vankkaan rahtimäärien kasvuun koko laivastossa, jos tarkastelemme vain korvaavia aluksia. ”Jos oletamme, että kyseessä ovat lisätonnimäärät, näemme piikkejä ja rahtimäärien nousua, jollaista emme ole nähneet vähään aikaan.” Hän uskoo, että Kiinan kotimaisen rautamalmin muuttuvassa laadussa ja käytössä voisi olla viitteitä. ”Kymmenen vuotta sitten Kiina tuotti 1,3–1,4 miljardia tonnia [vuosittain] kotimaista rautamalmia, mutta sen rautapitoisuus oli 40 %”, hän sanoi. ”Lähteidemme mukaan kulutus on tällä hetkellä 900–1 miljardia tonnia, mutta rautamalmin pitoisuus on noin 20 %, mikä tarkoittaa, että heidän on murskattava enemmän kiviä saadakseen saman määrän rautaa – ja se on kallista. ”Tämä voisi selittää, miksi tuodun korkealaatuisen rautamalmin kysyntä jatkuu, vaikka rautamalmin hinta on pysynyt vakaana noin 100 dollarissa tonnilta vuodesta 2022 lähtien.” Kiinan pyrkimys korkealaatuisempaan rautamalmiin on saanut maan investoimaan voimakkaasti ulkomaisiin kaivoshankkeisiin, erityisesti Simandouhun. Simandoun malmilla on saatavilla olevien rautapitoisuuksien kärki, 60–70 %. Siksi myös 2020 Bulkers pitää kiinni aluksistaan. ”Omaisuuserien hinnat ovat korkeat, emmekä usko niiden laskevan lähiaikoina.” Teimme kaikkemme ja tilasimme aluksia markkinoiden pohjalukemissa, ja olemme varsin tyytyväisiä siihen”, hän sanoi. ”Pienempien kokoluokkien hinnat saattavat laskea laajan tilauskannan vuoksi, mutta suurempien kokoluokkien hinnat todennäköisesti nousevat, kun Simandou aloittaa toimintansa.” Kiirehdi! Afrikan laivaliikenne ei odota länttä Svensen otti tehtävän vastaan Herman Billungilta huhtikuussa ja asettuu parhaillaan johtotehtävään. Hän on myös Newcastlemaxin omistajan Himalaya Shippingin sopimustoimitusjohtaja. Shippingillä on samanlainen kaupallinen strategia kuin 2020 Bulkersilla – Newcastlemaxit pitkäaikaisilla aikarahtauksilla – mutta sen vipuvaikutus on paljon suurempi. Myös Intiasta on tulossa yhä kiinnostavampi capesize-alusten kysynnän luoja. "He kaksinkertaistavat teräksen tuotannon vuosien 2020 ja 2030 välillä, joten he ovat alkaneet tuoda rautamalmia Brasiliasta suuremmassa mittakaavassa, mikä on melko uutta", Svensen totesi. Ennen tätä vuotta capesize-alus teki viimeksi rautamalmimatkan Brasiliasta Intiaan vuonna 2023. Drax solmii sopimuksen brittiläisen tuulivoimateknologian asentamisesta rahtaamalleen alukselle 1/22 päivää sitten·Viimeisten neljän viikon aikana on raportoitu kahden capesize-aluksen purun valmistuneen matkalle. Samaan aikaan yksi newcastlemax-alus odottaa purkua Jaigadissa, ja toinen capesize-alus purki lastin 21. kesäkuuta Oceanboltin mukaan. "Olisi mielenkiintoista, jos Intia muuttuisi [kuivalastin] nettoviejästä nettotuojaksi, mikä olisi jälleen yksi myönteinen signaali suuremmille irtolastialuksille", Svensen sanoi. Oceanboltin tietojen mukaan capesize-alukset ovat muodostaneet vain 10 % kaikista Intiassa tänä vuonna tähän mennessä puretuista irtolastialuksista, panamaxien ja supramaxien jälkeen. Tekijänoikeudet; Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
- 2 päivää sitten·Nousemmeko nyt yli 130?2 päivää sitten·Osakekurssin lyhyen aikavälin liikkeitä on vaikea "ennustaa". Pitkällä aikavälillä markkinat näyttävät hyviltä (pienet tilauskannat, ikääntyvä laivasto, josta suuri osa on yli 15 vuotta vanhoja aluksia ja monet toimitettu vuosina 2008–2010, mikä johtaa monien romuttamiseen lyhyen ajan sisällä – muutaman vuoden kuluttua – maailma tarvitsee kuivien irtotavaroiden kuljetusta valtamerien yli myös tulevaisuudessa). Joten pitkällä aikavälillä ei ole huolta. Lyhyellä aikavälillä: kurssit ovat epävarmempia. FFA on lyhyellä aikavälillä heikko – vaikka FFA ei olekaan "sääennuste" reaalikurssien kehityksestä tulevaisuudessa, se ei todennäköisesti anna osakkeelle noususuhdannetta.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
1 000
Myynti
Määrä
1 187
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
490 | - | - | ||
3 000 | - | - | ||
1 775 | - | - | ||
88 | - | - | ||
87 | - | - |
Ylin
118VWAP
Alin
115,8VaihtoMäärä
9,3 79 977
VWAP
Ylin
118Alin
115,8VaihtoMäärä
9,3 79 977
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 13.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
2024 Yhtiökokous | 6.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 12.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 13.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 14.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q1-osavuosiraportti
59 päivää sitten‧14 min
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 13.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
2024 Yhtiökokous | 6.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 12.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 13.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 14.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
1,1075 NOK/osake
Viimeisin osinko
34,14 %
Tuotto/v
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 2 päivää sitten·Massiivisen Simandoun rautamalmin louhintaprojektin käynnistyminen Guineassa on herättänyt Newcastlemax-irtolastien ryntäyksen aiempina kuukausina, mutta myyntiaktiivisuus on hidastunut ja pysähtynyt. Ostajien kiinnostus on edelleen vahvaa, erityisesti Newcastlemax-aluksiin, mutta 2020 Bulkers on yksi monista omistajista, jotka haluavat jäädä aluksiinsa odottamaan markkinoiden elpymistä. Navios Maritime solmii 460 miljoonan dollarin uudisrakennustilauksen "Emme ole aktiivisia myyjiä", toimitusjohtaja Lars-Christian Svensen kertoi TradeWindsille. Mahdollinen ostaja lähestyi yhtiötä kesäkuussa ja teki sitovan tarjouksen, joka hylättiin, hän sanoi. 2020 Bulkers uskoo rahtimarkkinoiden nousujohteisuuteen niin paljon, että se haluaa pitää aluksensa hallussaan lähitulevaisuudessa. Tämä uskomus perustuu suurelta osin alhaiseen tilauskantaan ja siihen, että ennen vuotta 2028 toimitettavien irtolastialusten uudisrakennussopimuksia on harvoin saatavilla. Sitten on otettava huomioon nopeasti kasvava bauksiittikauppa Länsi-Afrikasta ja pian myös uudet rautamalmimäärät Simandousta. "Vuonna 2019 bauksiitin osuus Cape- ja Newcastlemax-alusten kokonaismarkkinaosuudesta oli 6 %. Tähän mennessä vuonna 2025 osuus on 16 % kokonaismäärästä", Svensen selitti. "Nykyään, kun painolastilastit saavuttavat Hyväntoivonniemen, heillä on vaihtoehtoja – Brasilia tai Länsi-Afrikka – ja molemmat vaihtoehdot ovat tonnikilometri-intensiivisempiä, koska suurin osa rahtimääristä menee Aasiaan. "Simandoun tullessa käyttöön myöhemmin tänä vuonna Cape- ja Newcastlemax-alusten omistajilla on ylimääräinen pitkän matkan rahtiosuus, jolla seistä." Hän huomautti, että näiltä eteläatlantlaisilta vientikeskuksilta Kaukoitään suuntautuvat matkat tuottavat kolme ja puoli kertaa enemmän tonnikilometrejä capesize- ja newcastlemax-aluksille verrattuna Australiasta Kiinaan suuntautuviin edestakaisiin matkoihin. S&P HIDASTUU CAPESIZE- JA NEWCASTLEMAX-ALUKSILLE Kiinalaiset ostajat ovat imuroineet kahdeksan–kymmenen vuotta vanhoja ja jopa vanhempia capesize- ja newcastlemax-aluksia. Länsi-Afrikassa rautamalmin ja bauksiitin varsia lastaaviin laivoihin ei sovelleta Australiassa havaittuja tiukkoja vaatimuksia, mikä tarkoittaa, että vanhempiakin kontteja voidaan käyttää kaupassa. Ostot näyttävät kuitenkin hiipuneen, erityisesti suurempien irtolastialusten osalta. Kesäkuussa raportoitiin myydyn vain yhden capesize-aluksen, ja välittäjät rekisteröivät toukokuussa vain kolme omistajanvaihtoa, jotka koostuivat baby cape -aluksesta, perinteisestä capesize-aluksesta ja newcastlemax-aluksesta. Capesize-markkinoiden toimijat ottavat kantaa sen perusteella, uskovatko he Simandoun uusien volyymien korvaavan vai täydentävän Australian rautamalmimääriä. "On vaikea sanoa," Svensen sanoi 2020 Bulkersin omasta mielipiteestä asiasta. ”Tonninkilometri-intensiivisten matkojen vuoksi sen pitäisi kuitenkin johtaa vankkaan rahtimäärien kasvuun koko laivastossa, jos tarkastelemme vain korvaavia aluksia. ”Jos oletamme, että kyseessä ovat lisätonnimäärät, näemme piikkejä ja rahtimäärien nousua, jollaista emme ole nähneet vähään aikaan.” Hän uskoo, että Kiinan kotimaisen rautamalmin muuttuvassa laadussa ja käytössä voisi olla viitteitä. ”Kymmenen vuotta sitten Kiina tuotti 1,3–1,4 miljardia tonnia [vuosittain] kotimaista rautamalmia, mutta sen rautapitoisuus oli 40 %”, hän sanoi. ”Lähteidemme mukaan kulutus on tällä hetkellä 900–1 miljardia tonnia, mutta rautamalmin pitoisuus on noin 20 %, mikä tarkoittaa, että heidän on murskattava enemmän kiviä saadakseen saman määrän rautaa – ja se on kallista. ”Tämä voisi selittää, miksi tuodun korkealaatuisen rautamalmin kysyntä jatkuu, vaikka rautamalmin hinta on pysynyt vakaana noin 100 dollarissa tonnilta vuodesta 2022 lähtien.” Kiinan pyrkimys korkealaatuisempaan rautamalmiin on saanut maan investoimaan voimakkaasti ulkomaisiin kaivoshankkeisiin, erityisesti Simandouhun. Simandoun malmilla on saatavilla olevien rautapitoisuuksien kärki, 60–70 %. Siksi myös 2020 Bulkers pitää kiinni aluksistaan. ”Omaisuuserien hinnat ovat korkeat, emmekä usko niiden laskevan lähiaikoina.” Teimme kaikkemme ja tilasimme aluksia markkinoiden pohjalukemissa, ja olemme varsin tyytyväisiä siihen”, hän sanoi. ”Pienempien kokoluokkien hinnat saattavat laskea laajan tilauskannan vuoksi, mutta suurempien kokoluokkien hinnat todennäköisesti nousevat, kun Simandou aloittaa toimintansa.” Kiirehdi! Afrikan laivaliikenne ei odota länttä Svensen otti tehtävän vastaan Herman Billungilta huhtikuussa ja asettuu parhaillaan johtotehtävään. Hän on myös Newcastlemaxin omistajan Himalaya Shippingin sopimustoimitusjohtaja. Shippingillä on samanlainen kaupallinen strategia kuin 2020 Bulkersilla – Newcastlemaxit pitkäaikaisilla aikarahtauksilla – mutta sen vipuvaikutus on paljon suurempi. Myös Intiasta on tulossa yhä kiinnostavampi capesize-alusten kysynnän luoja. "He kaksinkertaistavat teräksen tuotannon vuosien 2020 ja 2030 välillä, joten he ovat alkaneet tuoda rautamalmia Brasiliasta suuremmassa mittakaavassa, mikä on melko uutta", Svensen totesi. Ennen tätä vuotta capesize-alus teki viimeksi rautamalmimatkan Brasiliasta Intiaan vuonna 2023. Drax solmii sopimuksen brittiläisen tuulivoimateknologian asentamisesta rahtaamalleen alukselle 1/22 päivää sitten·Viimeisten neljän viikon aikana on raportoitu kahden capesize-aluksen purun valmistuneen matkalle. Samaan aikaan yksi newcastlemax-alus odottaa purkua Jaigadissa, ja toinen capesize-alus purki lastin 21. kesäkuuta Oceanboltin mukaan. "Olisi mielenkiintoista, jos Intia muuttuisi [kuivalastin] nettoviejästä nettotuojaksi, mikä olisi jälleen yksi myönteinen signaali suuremmille irtolastialuksille", Svensen sanoi. Oceanboltin tietojen mukaan capesize-alukset ovat muodostaneet vain 10 % kaikista Intiassa tänä vuonna tähän mennessä puretuista irtolastialuksista, panamaxien ja supramaxien jälkeen. Tekijänoikeudet; Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
- 2 päivää sitten·Nousemmeko nyt yli 130?2 päivää sitten·Osakekurssin lyhyen aikavälin liikkeitä on vaikea "ennustaa". Pitkällä aikavälillä markkinat näyttävät hyviltä (pienet tilauskannat, ikääntyvä laivasto, josta suuri osa on yli 15 vuotta vanhoja aluksia ja monet toimitettu vuosina 2008–2010, mikä johtaa monien romuttamiseen lyhyen ajan sisällä – muutaman vuoden kuluttua – maailma tarvitsee kuivien irtotavaroiden kuljetusta valtamerien yli myös tulevaisuudessa). Joten pitkällä aikavälillä ei ole huolta. Lyhyellä aikavälillä: kurssit ovat epävarmempia. FFA on lyhyellä aikavälillä heikko – vaikka FFA ei olekaan "sääennuste" reaalikurssien kehityksestä tulevaisuudessa, se ei todennäköisesti anna osakkeelle noususuhdannetta.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
1 000
Myynti
Määrä
1 187
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
490 | - | - | ||
3 000 | - | - | ||
1 775 | - | - | ||
88 | - | - | ||
87 | - | - |
Ylin
118VWAP
Alin
115,8VaihtoMäärä
9,3 79 977
VWAP
Ylin
118Alin
115,8VaihtoMäärä
9,3 79 977
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt