Tervetuloa asiakaspalveluun

Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Jos et löydä etsimääsi, ota meihin yhteyttä.

020 198 5898 Asiakaspalvelu ma-pe 9.00-18.30 Meklarit ma-pe 9.00-19.00

Asiakaspalvelu / Palvelumaksut

Mistä löydän tiedot hinnoista ja muista maksuista?

Katso ajankohtaiset hinnat hinnastostamme.

Miten salkkumaksut muodostuvat?

Nordnet ei veloita hallinnointi- tai säilytysmaksuja salkun tai talletustilin perustamisesta tai pitämisestä. Nordnetissä salkku ja talletustilisi ovat toistaiseksi maksuttomia kaikille asiakkaillemme.

Miten välityspalkkio lasketaan?

Jokaisessa hinnastomme mukaisessa palkkiotasossa on aina sama palkkiosääntö: vähintään minimi ja minimin ylityttyä lasketaan prosentuaalinen palkkio.

Mikäli kauppasumman mukainen prosentuaalinen palkkio on pienempi kuin minimipalkkio, veloitamme kaupasta palkkiotason mukaisen minimipalkkion. Mikäli kauppasumman mukainen prosentuaalinen palkkio ylittää minimipalkkion, veloitamme kaupasta pelkän prosentuaalisen palkkion.

Esimerkki:

Essi on tässä kuussa palkkiotasolla kaksi (2) ja hän ostaa 100 kappaletta osaketta A hintaan á 1 EUR. Tämän jälkeen hän ostaa lisäksi 1010 kappaletta osaketta B hintaan 5 EUR.

A-osake: Kauppahinta on 100 EUR ja välityspalkkio on 5 EUR (minimi).

B-osake: Kauppahinta on 5050 EUR ja välityspalkkio on 5,05 EUR (prosentuaalinen).

Miten välityspalkkio veloitetaan osakekaupan yhteydessä?

Kauppasumma, johon välityspalkkio on laskettu mukaan, peritään salkustasi automaattisesti kauppapäivää seuraavana päivänä.

Tällöin myös kauppaa koskeva laskelma tulee näkyviin salkkuusi Tapahtumat ja laskelmat -sivulle.

Mitä välityspalkkioluokkia Nordnetillä on?

Maksamasi välityspalkkio määräytyy edellisen kuukauden kaupankäyntiaktiviteettisi perusteella.

Palkkioluokka voi olla taso 1 (yli 50 kauppaa), taso 2 (11–50 kauppaa), taso 3 (1–10 kauppaa) tai taso 4 (0 kauppaa).

Tietyissä tilanteissa (esim. runsas kaupankäyntiaktiivisuus, sesonkikaupankäynti) voit keskustella meklariemme kanssa erikoiskomissiosäännön mahdollisuudesta.

Lisää aiheesta

Palvelumaksut



Puh. 020 198 5898
Asiakaspalvelu ma–pe 9–18.30
Meklarit ma–pe 9–19

Alkuun

Rahoitusvälineiden arvo voi nousta tai laskea. On olemassa riski, ettet saa sijoittamiasi varoja takaisin. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta. Sinun tulee perehtyä rahastoesitteeseen ja avaintietoesitteeseen ennen kuin sijoitat rahastoihin. Rahastoesitteen saat rahastoyhtiöltä ja avaintietoesitteen löydät nordnet.fi-sivustolta rahaston yleiskatsaus -sivulta sekä toimeksiantosivulta.