Q1-osavuosiraportti
29 päivää sitten‧28 min
0,5065 NOK/osake
Viimeisin osinko
15,24 %
Tuotto/v
Tarjoustasot
Määrä
Osto
900
Myynti
Määrä
1 500
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
9 | - | - | ||
8 | - | - | ||
710 | - | - | ||
95 | - | - | ||
351 | - | - |
Ylin
79,2VWAP
Alin
77,05VaihtoMäärä
13 Mundefined166 572
VWAP
Ylin
79,2Alin
77,05VaihtoMäärä
13 Mundefined166 572
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 29.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 21.5. | |
2024 Yhtiökokous | 8.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 26.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 27.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 28.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 17 t sitten · Muokattu·Päivitetyt hinnat kuivarahtilaivojen osalta Hellenic Shipping Newsin saamien lukujen perusteella. Capesize: Uusi hinta - jälleenmyynti: 75,7 MUSD. 5 vuotta vanha alus 62,7 MUSD, 10 vuotta vanha alus 44,8 MUSD ja 15 vuotta vanha alus 25,5 MUSD. Kamsarmax/Panamaxin hinnat ovat: Uusi hinta 37,8 MUSD, 5 vuotta - 30,5 MUSD, 10 vuotta - 24 MUSD ja 15 vuotta 14,8 MUSD. Artikkelissa mainitaan useita myyntejä eri kategorioissa, mutta vain yksi vanha alus vuodelta 2004 Capesize-kategoriassa.14 t sitten·CMBT:n ensimmäisen neljänneksen esityksessä todetaan, että Capesizen nettolaivaston kasvu tulee olemaan vain 1,4 % sekä vuonna 2025 että 2026 :) Tämä on erittäin houkuttelevaa yhdistettynä siihen, että markkinoilla ennustetaan hyvää kysyntää vuoden 2025 jälkipuoliskolla.
- 2 päivää sitten · Muokattu·Fearnpulsessa annettujen 5 ja 10 vuotta vanhojen Capesize-alusten hintojen perusteella, joiden arvo laskee noin 3 MUSD alusta kohden vuosittain (vrt. 5 vuotta vanhojen alusten 61 MUSD:n ja 10 vuotta vanhojen alusten 44,5 MUSD:n arvon välinen ero), päädyin siihen tulokseen, että Goglin Capesize-alusten arvo on 28,82 MUSD. Tämä on lähes yhtä paljon kuin Goglin alusten koko kirjanpitoarvo. Olen olettanut, että GOGL omistaa alukset 100-prosenttisesti tarkistamatta, onko tämä oikein. Palaan tähän paremmin varmistettujen laskelmien kanssa. Olen arvioinut Panamax-alusten arvon samalla menetelmällä (uudet alukset 36 MUSD, 5 vuotta vanhat alukset 31 MUSD, 10 vuotta vanhat alukset 23,5 MUSD) 872,5 MUSD:ksi. GOGLin alusten kokonaisarvo on tällöin 37,55 MUSD eli 37,14 miljardia kruunua. Tämä vertautuu Goglin laivojen kirjanpitoarvoon, joka on 29,29 miljardia kruunua. Jos GOGL omistaa kaikki veneensä, yhtiössä on paljon lisäarvoa kirjanpitoarvon lisäksi. Nykyisten korkeiden kurssien ja alhaisen tilauskannan vuoksi käytettyjen laivojen arvot voivat nousta melkoisesti tulevaisuudessa. Golden Oceanilla on yksinkertaisesti täysin sairas Capesize-laivasto.2 päivää sitten·Samoin olen laskenut Panamax-alusten arvon Golden Oceanille 872,5 miljoonaksi Yhdysvaltain dollariksi ja kaikkien alusten yhteensä 3,755 miljardiksi Yhdysvaltain dollariksi. Tämä vastaa 9,89:n (USD/NOK) vaihtokurssia, joka vastaa 37,14 miljardia Norjan kruunua alusten reaaliarvossa, kun taas kirjanpitoarvo on 2,929 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Ellei Google omista joitakin aluksia vain osittain tai leasing-sopimuksella, aluksissa on siten suuri yliarvo kirjanpitoarvojen yläpuolella.
- 2 päivää sitten · Muokattu·Tämän artikkelin mukaan Golden Ocean on maailman kahdeksanneksi suurin kuivarahtia kuljettava varustamo. Mutta siinä sanotaan myös, että Golden Oceanilla on eniten capesize-aluksia ja uusin laivasto. Artikkeli on tammikuulta 2025. Se saattaa vaikuttaa kauniilta sijoituskohteelta, ja tämä vain korostuu kaikkien uusien suurten capesize-alusten myötä, joita CMBT omistaa tai vastaanottaa vuosina 2025–2026. Lisäksi Golden Oceanin osakkeelle on myönnetty alennus CMBT:hen verrattuna. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13.6.·Mikä on pätevä "vastaus" siihen tosiasiaan, että osakekurssi on laskenut 120:stä 130:een? Onko olemassa mielenkiintoisia näkökohtia? Kiitos vaivannäöstä.13.6. · Muokattu·Monet viittaavat luultavasti meneillään olevaan CMBT:n kanssa tapahtuvaan fuusioon. Jos GOGL ei olisi ollut tässä prosessissa mukana, hinta olisi ehkä ollut nyt 100–120 kruunua, mutta tämä osoittaa vain osakkeen arvonnousupotentiaalin. Olemme sijoittaneet nyt 50 % salkusta GOGL:ään ja loput MPCC:hen. Capesizen korot ovat nyt uskomattoman hyvät. Ensimmäisellä neljänneksellä GOGL ilmoitti sulkeneensa vain 12 % Capesizen kapasiteetista, joten kolmas neljännes on täysin avoin sulkemiskapasiteetille erittäin korkeilla hinnoilla.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
29 päivää sitten‧28 min
0,5065 NOK/osake
Viimeisin osinko
15,24 %
Tuotto/v
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 17 t sitten · Muokattu·Päivitetyt hinnat kuivarahtilaivojen osalta Hellenic Shipping Newsin saamien lukujen perusteella. Capesize: Uusi hinta - jälleenmyynti: 75,7 MUSD. 5 vuotta vanha alus 62,7 MUSD, 10 vuotta vanha alus 44,8 MUSD ja 15 vuotta vanha alus 25,5 MUSD. Kamsarmax/Panamaxin hinnat ovat: Uusi hinta 37,8 MUSD, 5 vuotta - 30,5 MUSD, 10 vuotta - 24 MUSD ja 15 vuotta 14,8 MUSD. Artikkelissa mainitaan useita myyntejä eri kategorioissa, mutta vain yksi vanha alus vuodelta 2004 Capesize-kategoriassa.14 t sitten·CMBT:n ensimmäisen neljänneksen esityksessä todetaan, että Capesizen nettolaivaston kasvu tulee olemaan vain 1,4 % sekä vuonna 2025 että 2026 :) Tämä on erittäin houkuttelevaa yhdistettynä siihen, että markkinoilla ennustetaan hyvää kysyntää vuoden 2025 jälkipuoliskolla.
- 2 päivää sitten · Muokattu·Fearnpulsessa annettujen 5 ja 10 vuotta vanhojen Capesize-alusten hintojen perusteella, joiden arvo laskee noin 3 MUSD alusta kohden vuosittain (vrt. 5 vuotta vanhojen alusten 61 MUSD:n ja 10 vuotta vanhojen alusten 44,5 MUSD:n arvon välinen ero), päädyin siihen tulokseen, että Goglin Capesize-alusten arvo on 28,82 MUSD. Tämä on lähes yhtä paljon kuin Goglin alusten koko kirjanpitoarvo. Olen olettanut, että GOGL omistaa alukset 100-prosenttisesti tarkistamatta, onko tämä oikein. Palaan tähän paremmin varmistettujen laskelmien kanssa. Olen arvioinut Panamax-alusten arvon samalla menetelmällä (uudet alukset 36 MUSD, 5 vuotta vanhat alukset 31 MUSD, 10 vuotta vanhat alukset 23,5 MUSD) 872,5 MUSD:ksi. GOGLin alusten kokonaisarvo on tällöin 37,55 MUSD eli 37,14 miljardia kruunua. Tämä vertautuu Goglin laivojen kirjanpitoarvoon, joka on 29,29 miljardia kruunua. Jos GOGL omistaa kaikki veneensä, yhtiössä on paljon lisäarvoa kirjanpitoarvon lisäksi. Nykyisten korkeiden kurssien ja alhaisen tilauskannan vuoksi käytettyjen laivojen arvot voivat nousta melkoisesti tulevaisuudessa. Golden Oceanilla on yksinkertaisesti täysin sairas Capesize-laivasto.2 päivää sitten·Samoin olen laskenut Panamax-alusten arvon Golden Oceanille 872,5 miljoonaksi Yhdysvaltain dollariksi ja kaikkien alusten yhteensä 3,755 miljardiksi Yhdysvaltain dollariksi. Tämä vastaa 9,89:n (USD/NOK) vaihtokurssia, joka vastaa 37,14 miljardia Norjan kruunua alusten reaaliarvossa, kun taas kirjanpitoarvo on 2,929 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Ellei Google omista joitakin aluksia vain osittain tai leasing-sopimuksella, aluksissa on siten suuri yliarvo kirjanpitoarvojen yläpuolella.
- 2 päivää sitten · Muokattu·Tämän artikkelin mukaan Golden Ocean on maailman kahdeksanneksi suurin kuivarahtia kuljettava varustamo. Mutta siinä sanotaan myös, että Golden Oceanilla on eniten capesize-aluksia ja uusin laivasto. Artikkeli on tammikuulta 2025. Se saattaa vaikuttaa kauniilta sijoituskohteelta, ja tämä vain korostuu kaikkien uusien suurten capesize-alusten myötä, joita CMBT omistaa tai vastaanottaa vuosina 2025–2026. Lisäksi Golden Oceanin osakkeelle on myönnetty alennus CMBT:hen verrattuna. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13.6.·Mikä on pätevä "vastaus" siihen tosiasiaan, että osakekurssi on laskenut 120:stä 130:een? Onko olemassa mielenkiintoisia näkökohtia? Kiitos vaivannäöstä.13.6. · Muokattu·Monet viittaavat luultavasti meneillään olevaan CMBT:n kanssa tapahtuvaan fuusioon. Jos GOGL ei olisi ollut tässä prosessissa mukana, hinta olisi ehkä ollut nyt 100–120 kruunua, mutta tämä osoittaa vain osakkeen arvonnousupotentiaalin. Olemme sijoittaneet nyt 50 % salkusta GOGL:ään ja loput MPCC:hen. Capesizen korot ovat nyt uskomattoman hyvät. Ensimmäisellä neljänneksellä GOGL ilmoitti sulkeneensa vain 12 % Capesizen kapasiteetista, joten kolmas neljännes on täysin avoin sulkemiskapasiteetille erittäin korkeilla hinnoilla.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
900
Myynti
Määrä
1 500
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
9 | - | - | ||
8 | - | - | ||
710 | - | - | ||
95 | - | - | ||
351 | - | - |
Ylin
79,2VWAP
Alin
77,05VaihtoMäärä
13 Mundefined166 572
VWAP
Ylin
79,2Alin
77,05VaihtoMäärä
13 Mundefined166 572
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 29.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 21.5. | |
2024 Yhtiökokous | 8.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 26.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 27.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 28.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q1-osavuosiraportti
29 päivää sitten‧28 min
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 29.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 21.5. | |
2024 Yhtiökokous | 8.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 26.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 27.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 28.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
0,5065 NOK/osake
Viimeisin osinko
15,24 %
Tuotto/v
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 17 t sitten · Muokattu·Päivitetyt hinnat kuivarahtilaivojen osalta Hellenic Shipping Newsin saamien lukujen perusteella. Capesize: Uusi hinta - jälleenmyynti: 75,7 MUSD. 5 vuotta vanha alus 62,7 MUSD, 10 vuotta vanha alus 44,8 MUSD ja 15 vuotta vanha alus 25,5 MUSD. Kamsarmax/Panamaxin hinnat ovat: Uusi hinta 37,8 MUSD, 5 vuotta - 30,5 MUSD, 10 vuotta - 24 MUSD ja 15 vuotta 14,8 MUSD. Artikkelissa mainitaan useita myyntejä eri kategorioissa, mutta vain yksi vanha alus vuodelta 2004 Capesize-kategoriassa.14 t sitten·CMBT:n ensimmäisen neljänneksen esityksessä todetaan, että Capesizen nettolaivaston kasvu tulee olemaan vain 1,4 % sekä vuonna 2025 että 2026 :) Tämä on erittäin houkuttelevaa yhdistettynä siihen, että markkinoilla ennustetaan hyvää kysyntää vuoden 2025 jälkipuoliskolla.
- 2 päivää sitten · Muokattu·Fearnpulsessa annettujen 5 ja 10 vuotta vanhojen Capesize-alusten hintojen perusteella, joiden arvo laskee noin 3 MUSD alusta kohden vuosittain (vrt. 5 vuotta vanhojen alusten 61 MUSD:n ja 10 vuotta vanhojen alusten 44,5 MUSD:n arvon välinen ero), päädyin siihen tulokseen, että Goglin Capesize-alusten arvo on 28,82 MUSD. Tämä on lähes yhtä paljon kuin Goglin alusten koko kirjanpitoarvo. Olen olettanut, että GOGL omistaa alukset 100-prosenttisesti tarkistamatta, onko tämä oikein. Palaan tähän paremmin varmistettujen laskelmien kanssa. Olen arvioinut Panamax-alusten arvon samalla menetelmällä (uudet alukset 36 MUSD, 5 vuotta vanhat alukset 31 MUSD, 10 vuotta vanhat alukset 23,5 MUSD) 872,5 MUSD:ksi. GOGLin alusten kokonaisarvo on tällöin 37,55 MUSD eli 37,14 miljardia kruunua. Tämä vertautuu Goglin laivojen kirjanpitoarvoon, joka on 29,29 miljardia kruunua. Jos GOGL omistaa kaikki veneensä, yhtiössä on paljon lisäarvoa kirjanpitoarvon lisäksi. Nykyisten korkeiden kurssien ja alhaisen tilauskannan vuoksi käytettyjen laivojen arvot voivat nousta melkoisesti tulevaisuudessa. Golden Oceanilla on yksinkertaisesti täysin sairas Capesize-laivasto.2 päivää sitten·Samoin olen laskenut Panamax-alusten arvon Golden Oceanille 872,5 miljoonaksi Yhdysvaltain dollariksi ja kaikkien alusten yhteensä 3,755 miljardiksi Yhdysvaltain dollariksi. Tämä vastaa 9,89:n (USD/NOK) vaihtokurssia, joka vastaa 37,14 miljardia Norjan kruunua alusten reaaliarvossa, kun taas kirjanpitoarvo on 2,929 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Ellei Google omista joitakin aluksia vain osittain tai leasing-sopimuksella, aluksissa on siten suuri yliarvo kirjanpitoarvojen yläpuolella.
- 2 päivää sitten · Muokattu·Tämän artikkelin mukaan Golden Ocean on maailman kahdeksanneksi suurin kuivarahtia kuljettava varustamo. Mutta siinä sanotaan myös, että Golden Oceanilla on eniten capesize-aluksia ja uusin laivasto. Artikkeli on tammikuulta 2025. Se saattaa vaikuttaa kauniilta sijoituskohteelta, ja tämä vain korostuu kaikkien uusien suurten capesize-alusten myötä, joita CMBT omistaa tai vastaanottaa vuosina 2025–2026. Lisäksi Golden Oceanin osakkeelle on myönnetty alennus CMBT:hen verrattuna. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13.6.·Mikä on pätevä "vastaus" siihen tosiasiaan, että osakekurssi on laskenut 120:stä 130:een? Onko olemassa mielenkiintoisia näkökohtia? Kiitos vaivannäöstä.13.6. · Muokattu·Monet viittaavat luultavasti meneillään olevaan CMBT:n kanssa tapahtuvaan fuusioon. Jos GOGL ei olisi ollut tässä prosessissa mukana, hinta olisi ehkä ollut nyt 100–120 kruunua, mutta tämä osoittaa vain osakkeen arvonnousupotentiaalin. Olemme sijoittaneet nyt 50 % salkusta GOGL:ään ja loput MPCC:hen. Capesizen korot ovat nyt uskomattoman hyvät. Ensimmäisellä neljänneksellä GOGL ilmoitti sulkeneensa vain 12 % Capesizen kapasiteetista, joten kolmas neljännes on täysin avoin sulkemiskapasiteetille erittäin korkeilla hinnoilla.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
900
Myynti
Määrä
1 500
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
9 | - | - | ||
8 | - | - | ||
710 | - | - | ||
95 | - | - | ||
351 | - | - |
Ylin
79,2VWAP
Alin
77,05VaihtoMäärä
13 Mundefined166 572
VWAP
Ylin
79,2Alin
77,05VaihtoMäärä
13 Mundefined166 572
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt