Q4-osavuosiraportti
Vain PDF
79 päivää sitten
Tarjoustasot
First North Denmark
Määrä
Osto
1 457 142
Myynti
Määrä
166 695
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
0,015VWAP
Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 5 375 147
VWAP
Ylin
0,015Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 5 375 147
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 28.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 29.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 29.4. | |
Merkintäoikeusanti | 13.3. | |
2024 Ylimääräinen yhtiökokous | 12.2. | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 3.9.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 1 päivä sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.20 t sitten·Politiikassa suurista sanoista ja hyvistä aikomuksista ei ole koskaan pulaa. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, ettei kyse ole vain poliitikkojen kuuntelemisesta, vaan vielä tärkeämpää on tarkastella heidän todellisia tekojaan. Missä brain+:ssa voimme nähdä merkkejä kaikista niistä monista aloitteista tällä alueella, joista puhutte? Muutaman kuukauden välein olemme nähneet lehdistötiedotteen, jossa todetaan, että Brain on nyt saanut tilauksen vaivaisesta 60 000 eurosta kuntaan. Haluaisit antaa vaikutelman, että paljon tapahtuu, mutta näin ei yksinkertaisesti ole.
- 1 päivä sitten·Ehkäpä uusi terveydenhuoltouudistus voi olla tervetullut sysäys b+:lle positiiviseen suuntaan 🤔😊 Sivuja on 100 tiivisti kirjoitettua, mutta voin hahmotella siitä hieman, jolla voi olla vaikutusta b+-tuotteiden tulevaisuuteen. Toivottavasti joku löytää siitä relevantin 😊 Miten näet Aylan sopivan tähän? Sopimus terveydenhuoltouudistuksesta 2024 • Uudistus luo yhdenmukaisuutta terveyspalveluihin vahvistamalla digitaalisten palveluiden kansallista koordinointia ja levittämällä uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä jakamalla lääkäreitä ja terveysresursseja paremmin koko maassa. Kunnilla ja alueilla on vastuu sen täytäntöönpanosta. • Uudistus tuo mukanaan uuden kansanterveyslain ja siten vahvemman pohjan paremman ennaltaehkäisyn ja kansalaisten terveyden varmistamiseksi koko maassa. Sopimuksen osapuolet pitävät terveyspalvelujen demokraattista valvontaa erittäin tärkeänä. Ilmainen ja tasa-arvoinen terveyspalvelu on hyvinvointiyhteiskuntamme kulmakivi. Kaikki tanskalaiset ovat yhteydessä terveydenhuoltojärjestelmään, ja käytämme merkittävän osan julkisista resursseista terveydenhuoltoalaan. Samalla on perustavanlaatuista, että vastuullisille terveydenhuoltoviranomaisille annetaan paras mahdollinen perusta omien tehtäviensä ja haasteidensa ratkaisemiseen, terveyden eriarvoisuuden vähentämiseen sekä resurssien siirtymän, priorisoinnin ja asianmukaisen jakautumisen varmistamiseen omassa poliittisessa organisaatiossaan. Kaikkien terveydenhuoltojärjestelmän osien on kannettava suurempi yhteinen vastuu paikallisen terveydenhuoltojärjestelmän ja potilaiden kokonaisvaltaisen hoitoprosessin kehittämisestä ja vahvistamisesta. Uudistuksen onnistuminen riippuu kuntien, alueiden ja osavaltion yleisestä poliittisesta omistajuudesta sekä yhteistyöstä ja kunnioituksesta toisiaan kohtaan puoluerajojen ja valta-alueiden yli, jotka ovat ominaisia Tanskan demokraattiselle hallitukselle. Terveydenhuoltojärjestelmän uudistaminen niin, että se pystyy selviytymään tulevaisuuden haasteista, on oikea-aikaisen hoidon osoitus. Joka päivä tuhannet osaavat ihmiset työskentelevät terveydenhuollossa tarjotakseen potilaille tarvitsemaansa hoitoa. Paljon toimii hyvin Tanskan terveydenhuollossa. Uudistuksen on perustuttava tähän. Perustavanlaatuisten muutosten on siksi oltava välttämättömiä, riittäviä ja vastattava tärkeimpiin haasteisiin heikentämättä terveydenhuollon vahvuuksia. Uudistus perustuu vankkaan ammatilliseen perustaan. Terveydenhuoltorakennekomission työ ja sitä seurannut kuuleminen muodostavat perustan hallituksen uudistusehdotuksille. Tämä tulevaisuuden terveyspalvelua koskeva sopimus on seurausta sitä seuranneesta poliittisesta prosessista. Sopimuksen täytäntöönpano edellyttää lainsäädäntötyötä ja täytäntöönpanoa koko terveyspalvelussa, mikä tapahtuu tulevina vuosina tiiviissä yhteistyössä terveyspalvelun monien sidosryhmien sekä ammattitaitoisten työntekijöiden ja johdon kanssa. Sopimusryhmä seuraa jatkuvasti uudistuksen ja sen keskeisten aloitteiden täytäntöönpanoa.1 päivä sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.
- 1 päivä sitten·Pieni iltalukemista Tanskan valtion prioriteeteista muistisairaiden suhteen, hyvää lukuiloa 😊 Tanskan valtio asettaa muistisairaat etusijalle ja on hyväksynyt vuoteen 2025 ulottuvan kansallisen muistisairaiden toimintasuunnitelman, joka keskittyy muistisairaiden ja heidän omaistensa elämän parantamiseen. Konkreettiset aloitteet ja toimet: Muistisairaiden toimintasuunnitelma 2025: Suunnitelma sisältää viisi painopistealuetta konkreettisine aloitteineen, jotka tukevat alueita, kuntia ja vapaaehtoisia heidän muistisairaiden työssään. Varhainen havaitseminen: Keskitytään muistisairaiden varhaisen havaitsemisen työkalujen parantamiseen ja monialaisten arviointi- ja hoitoyksiköiden perustamiseen. Kansalliset ohjeet: Uudet kansalliset kliiniset ohjeet muistisairaiden alalle ovat kehitteillä, ja niissä keskitytään antipsykoottisten lääkkeiden käytön vähentämiseen muistisairaiden keskuudessa. Omaisten neuvonta: Kunnalliset muistisairaiden koordinaattorit ja organisaatiot, kuten Alzheimer-yhdistys ja Ældre Sagen, tarjoavat puhelin- ja verkkoneuvontaa omaisille. Toiminnot ja osallistuminen: Keskitytään aktiivisen ja merkityksellisen arjen luomiseen muistisairaille, jossa he voivat ylläpitää toimintojaan ja osallistua merkityksellisiin aktiviteetteihin. Henkilökeskeinen lähestymistapa: Aloitteet, hoito, huolenpito ja sairaanhoito perustuvat henkilökeskeiseen lähestymistapaan, jossa keskitytään henkilön omaan näkökulmaan, elämänhistoriaan ja tarpeisiin. Nuoret muistisairaat: Erityistä huomiota kiinnitetään nuorten muistisairaiden ja heidän omaistensa erityistarpeisiin, mukaan lukien tuen ja tarjousten tarve, jotka vastaavat heidän toiveitaan ja tarpeitaan. Ennaltaehkäisy: Voit vähentää muistisairauteen sairastumisen riskiä välttämällä tupakointia, nauttimalla alkoholia kohtuudella, syömällä terveellisesti ja pysymällä fyysisesti aktiivisena. Eettinen ja laillinen: Keskitytään varmistamaan, että muistisairaita kohdellaan ihmisarvoisesti ja että he ovat mahdollisimman paljon mukana päätöksenteossa. Priorisointi käytännössä: Tanskan valtio priorisoi muistisairautta taloudellisten avustusten, kansallisten toimintasuunnitelmien ja ohjeiden laatimisen sekä kuntien ja vapaaehtoisjärjestöjen työn avulla. Painopisteenä on ihmisarvoisen ja turvallisen elämän luominen muistisairaille ja heidän omaisilleen.
- 3 päivää sitten·Yhteiskunnalliset kustannukset: Kansallisen dementiatietokeskuksen mukaan dementian yhteiskunnalliset kokonaiskustannukset ovat miljardeja kruunuja vuodessa. Tanskalainen tutkimus osoittaa, että suorat kustannukset dementiaa sairastavaa kohden ovat noin 250 000 Tanskan kruunua vuodessa, mikä tekee dementiasta kalleimman aivosairausryhmän. Tanskassa noin 96 000 yli 65-vuotiasta elää dementian kanssa Kansallisen dementiatietokeskuksen mukaan. Lisäksi arvioidaan, että noin 4 200 alle 65-vuotiaalla on dementia. Dementia on neljänneksi yleisin kuolinsyy Tanskassa, ja luvun odotetaan kasvavan väestön ikääntyessä. 100 200 ihmistä x 250 000 Tanskan kruunua vuodessa jaettuna kahdella, koska CST:n avulla Aylan, CST-avustajasi, käyttö viivästyttää sairautta 6 kuukaudella, tuottaa 12 525 000 000 Tanskan kruunun yhteiskunnalliset säästöt. 2025.1 päivä sitten·Mukava tuhlata jonkun toisen aikaa.. Hyvää päivänjatkoa.. 😊
- 9.7.·Saanko ehdottaa pientä kesälomaa olohuoneeseen täällä ☀️☀️ 🙃😄 Itse olen käynyt aurinkoisella saarella (Bornholm) ja matkan varrella kuullut Hanne Vissingiltä (talousjohtaja), joka toivotti hyvää kesää ja kirjoitti samalla, että edessä on jännittävä syksy. Miksi hän käyttäisi aikaa kirjoittamalla niin, jos keittokattilassa ei olisi vain muutama jännittävä asia? Olen nyt lomalla, eikä minun tarvitse katsoa B+:aa joka päivä, vaan vain odottaa innolla, mitä syksy tuo tullessaan tässä pienessä varastossa.10.7.·Kirjoitat itse, että en ole hävinnyt, vaan pikemminkin ansainnut 95 %, ja sitten selität asiaa sanomalla, että GAK-arvosi on laskenut paljon. GAK-arvon lasku ei tarkoita voittoa. Ongelmana on, että hinta on laskenut vielä enemmän. Etkä voi selittää niin kutsuttua voittoasi sillä, että osakkeesi laskevat alle noteeratun hinnan osallistumalla antiin. Kyllä, ostohinta voi hyvinkin olla alhainen juuri ostohetkellä. Ongelmana on, että antia on ollut useita, ja kaikissa tapauksissa paitsi viimeisimmässä nämä annit on toteutettu paljon korkeampaan hintaan. Ja näissä anneissa olet menettänyt rahaa, tavallaan kahdesti, koska hinta pian sen jälkeen jatkoi laskuaan paljon alle antihinnan. Joten tässä olet menettänyt lisää perusomistuksiasi, ja myöhemmin olet menettänyt myös niitä, jotka ostit kyseisessä annissa/annissa.10.7.·Kyllä, aivan oikein 👍 ja onneksi viimeisimmässä minulla oli mahdollisuus ostaa todella hyvin odottaen, että tilanne toivottavasti kääntyy parempaan suuntaan nyt talouden kiitotien aikana, ja sitten meidän on vain toivottava, että tulevat tilaukset riittävät näkemään positiivisen talouskehityksen.. mutta kyllä, meillä on vain saatavilla oleva tieto, josta voimme arvioida, mutta minulla on nyt paljon enemmän mielenrauhaa kuin 12 kuukautta sitten..
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q4-osavuosiraportti
Vain PDF
79 päivää sitten
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 1 päivä sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.20 t sitten·Politiikassa suurista sanoista ja hyvistä aikomuksista ei ole koskaan pulaa. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, ettei kyse ole vain poliitikkojen kuuntelemisesta, vaan vielä tärkeämpää on tarkastella heidän todellisia tekojaan. Missä brain+:ssa voimme nähdä merkkejä kaikista niistä monista aloitteista tällä alueella, joista puhutte? Muutaman kuukauden välein olemme nähneet lehdistötiedotteen, jossa todetaan, että Brain on nyt saanut tilauksen vaivaisesta 60 000 eurosta kuntaan. Haluaisit antaa vaikutelman, että paljon tapahtuu, mutta näin ei yksinkertaisesti ole.
- 1 päivä sitten·Ehkäpä uusi terveydenhuoltouudistus voi olla tervetullut sysäys b+:lle positiiviseen suuntaan 🤔😊 Sivuja on 100 tiivisti kirjoitettua, mutta voin hahmotella siitä hieman, jolla voi olla vaikutusta b+-tuotteiden tulevaisuuteen. Toivottavasti joku löytää siitä relevantin 😊 Miten näet Aylan sopivan tähän? Sopimus terveydenhuoltouudistuksesta 2024 • Uudistus luo yhdenmukaisuutta terveyspalveluihin vahvistamalla digitaalisten palveluiden kansallista koordinointia ja levittämällä uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä jakamalla lääkäreitä ja terveysresursseja paremmin koko maassa. Kunnilla ja alueilla on vastuu sen täytäntöönpanosta. • Uudistus tuo mukanaan uuden kansanterveyslain ja siten vahvemman pohjan paremman ennaltaehkäisyn ja kansalaisten terveyden varmistamiseksi koko maassa. Sopimuksen osapuolet pitävät terveyspalvelujen demokraattista valvontaa erittäin tärkeänä. Ilmainen ja tasa-arvoinen terveyspalvelu on hyvinvointiyhteiskuntamme kulmakivi. Kaikki tanskalaiset ovat yhteydessä terveydenhuoltojärjestelmään, ja käytämme merkittävän osan julkisista resursseista terveydenhuoltoalaan. Samalla on perustavanlaatuista, että vastuullisille terveydenhuoltoviranomaisille annetaan paras mahdollinen perusta omien tehtäviensä ja haasteidensa ratkaisemiseen, terveyden eriarvoisuuden vähentämiseen sekä resurssien siirtymän, priorisoinnin ja asianmukaisen jakautumisen varmistamiseen omassa poliittisessa organisaatiossaan. Kaikkien terveydenhuoltojärjestelmän osien on kannettava suurempi yhteinen vastuu paikallisen terveydenhuoltojärjestelmän ja potilaiden kokonaisvaltaisen hoitoprosessin kehittämisestä ja vahvistamisesta. Uudistuksen onnistuminen riippuu kuntien, alueiden ja osavaltion yleisestä poliittisesta omistajuudesta sekä yhteistyöstä ja kunnioituksesta toisiaan kohtaan puoluerajojen ja valta-alueiden yli, jotka ovat ominaisia Tanskan demokraattiselle hallitukselle. Terveydenhuoltojärjestelmän uudistaminen niin, että se pystyy selviytymään tulevaisuuden haasteista, on oikea-aikaisen hoidon osoitus. Joka päivä tuhannet osaavat ihmiset työskentelevät terveydenhuollossa tarjotakseen potilaille tarvitsemaansa hoitoa. Paljon toimii hyvin Tanskan terveydenhuollossa. Uudistuksen on perustuttava tähän. Perustavanlaatuisten muutosten on siksi oltava välttämättömiä, riittäviä ja vastattava tärkeimpiin haasteisiin heikentämättä terveydenhuollon vahvuuksia. Uudistus perustuu vankkaan ammatilliseen perustaan. Terveydenhuoltorakennekomission työ ja sitä seurannut kuuleminen muodostavat perustan hallituksen uudistusehdotuksille. Tämä tulevaisuuden terveyspalvelua koskeva sopimus on seurausta sitä seuranneesta poliittisesta prosessista. Sopimuksen täytäntöönpano edellyttää lainsäädäntötyötä ja täytäntöönpanoa koko terveyspalvelussa, mikä tapahtuu tulevina vuosina tiiviissä yhteistyössä terveyspalvelun monien sidosryhmien sekä ammattitaitoisten työntekijöiden ja johdon kanssa. Sopimusryhmä seuraa jatkuvasti uudistuksen ja sen keskeisten aloitteiden täytäntöönpanoa.1 päivä sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.
- 1 päivä sitten·Pieni iltalukemista Tanskan valtion prioriteeteista muistisairaiden suhteen, hyvää lukuiloa 😊 Tanskan valtio asettaa muistisairaat etusijalle ja on hyväksynyt vuoteen 2025 ulottuvan kansallisen muistisairaiden toimintasuunnitelman, joka keskittyy muistisairaiden ja heidän omaistensa elämän parantamiseen. Konkreettiset aloitteet ja toimet: Muistisairaiden toimintasuunnitelma 2025: Suunnitelma sisältää viisi painopistealuetta konkreettisine aloitteineen, jotka tukevat alueita, kuntia ja vapaaehtoisia heidän muistisairaiden työssään. Varhainen havaitseminen: Keskitytään muistisairaiden varhaisen havaitsemisen työkalujen parantamiseen ja monialaisten arviointi- ja hoitoyksiköiden perustamiseen. Kansalliset ohjeet: Uudet kansalliset kliiniset ohjeet muistisairaiden alalle ovat kehitteillä, ja niissä keskitytään antipsykoottisten lääkkeiden käytön vähentämiseen muistisairaiden keskuudessa. Omaisten neuvonta: Kunnalliset muistisairaiden koordinaattorit ja organisaatiot, kuten Alzheimer-yhdistys ja Ældre Sagen, tarjoavat puhelin- ja verkkoneuvontaa omaisille. Toiminnot ja osallistuminen: Keskitytään aktiivisen ja merkityksellisen arjen luomiseen muistisairaille, jossa he voivat ylläpitää toimintojaan ja osallistua merkityksellisiin aktiviteetteihin. Henkilökeskeinen lähestymistapa: Aloitteet, hoito, huolenpito ja sairaanhoito perustuvat henkilökeskeiseen lähestymistapaan, jossa keskitytään henkilön omaan näkökulmaan, elämänhistoriaan ja tarpeisiin. Nuoret muistisairaat: Erityistä huomiota kiinnitetään nuorten muistisairaiden ja heidän omaistensa erityistarpeisiin, mukaan lukien tuen ja tarjousten tarve, jotka vastaavat heidän toiveitaan ja tarpeitaan. Ennaltaehkäisy: Voit vähentää muistisairauteen sairastumisen riskiä välttämällä tupakointia, nauttimalla alkoholia kohtuudella, syömällä terveellisesti ja pysymällä fyysisesti aktiivisena. Eettinen ja laillinen: Keskitytään varmistamaan, että muistisairaita kohdellaan ihmisarvoisesti ja että he ovat mahdollisimman paljon mukana päätöksenteossa. Priorisointi käytännössä: Tanskan valtio priorisoi muistisairautta taloudellisten avustusten, kansallisten toimintasuunnitelmien ja ohjeiden laatimisen sekä kuntien ja vapaaehtoisjärjestöjen työn avulla. Painopisteenä on ihmisarvoisen ja turvallisen elämän luominen muistisairaille ja heidän omaisilleen.
- 3 päivää sitten·Yhteiskunnalliset kustannukset: Kansallisen dementiatietokeskuksen mukaan dementian yhteiskunnalliset kokonaiskustannukset ovat miljardeja kruunuja vuodessa. Tanskalainen tutkimus osoittaa, että suorat kustannukset dementiaa sairastavaa kohden ovat noin 250 000 Tanskan kruunua vuodessa, mikä tekee dementiasta kalleimman aivosairausryhmän. Tanskassa noin 96 000 yli 65-vuotiasta elää dementian kanssa Kansallisen dementiatietokeskuksen mukaan. Lisäksi arvioidaan, että noin 4 200 alle 65-vuotiaalla on dementia. Dementia on neljänneksi yleisin kuolinsyy Tanskassa, ja luvun odotetaan kasvavan väestön ikääntyessä. 100 200 ihmistä x 250 000 Tanskan kruunua vuodessa jaettuna kahdella, koska CST:n avulla Aylan, CST-avustajasi, käyttö viivästyttää sairautta 6 kuukaudella, tuottaa 12 525 000 000 Tanskan kruunun yhteiskunnalliset säästöt. 2025.1 päivä sitten·Mukava tuhlata jonkun toisen aikaa.. Hyvää päivänjatkoa.. 😊
- 9.7.·Saanko ehdottaa pientä kesälomaa olohuoneeseen täällä ☀️☀️ 🙃😄 Itse olen käynyt aurinkoisella saarella (Bornholm) ja matkan varrella kuullut Hanne Vissingiltä (talousjohtaja), joka toivotti hyvää kesää ja kirjoitti samalla, että edessä on jännittävä syksy. Miksi hän käyttäisi aikaa kirjoittamalla niin, jos keittokattilassa ei olisi vain muutama jännittävä asia? Olen nyt lomalla, eikä minun tarvitse katsoa B+:aa joka päivä, vaan vain odottaa innolla, mitä syksy tuo tullessaan tässä pienessä varastossa.10.7.·Kirjoitat itse, että en ole hävinnyt, vaan pikemminkin ansainnut 95 %, ja sitten selität asiaa sanomalla, että GAK-arvosi on laskenut paljon. GAK-arvon lasku ei tarkoita voittoa. Ongelmana on, että hinta on laskenut vielä enemmän. Etkä voi selittää niin kutsuttua voittoasi sillä, että osakkeesi laskevat alle noteeratun hinnan osallistumalla antiin. Kyllä, ostohinta voi hyvinkin olla alhainen juuri ostohetkellä. Ongelmana on, että antia on ollut useita, ja kaikissa tapauksissa paitsi viimeisimmässä nämä annit on toteutettu paljon korkeampaan hintaan. Ja näissä anneissa olet menettänyt rahaa, tavallaan kahdesti, koska hinta pian sen jälkeen jatkoi laskuaan paljon alle antihinnan. Joten tässä olet menettänyt lisää perusomistuksiasi, ja myöhemmin olet menettänyt myös niitä, jotka ostit kyseisessä annissa/annissa.10.7.·Kyllä, aivan oikein 👍 ja onneksi viimeisimmässä minulla oli mahdollisuus ostaa todella hyvin odottaen, että tilanne toivottavasti kääntyy parempaan suuntaan nyt talouden kiitotien aikana, ja sitten meidän on vain toivottava, että tulevat tilaukset riittävät näkemään positiivisen talouskehityksen.. mutta kyllä, meillä on vain saatavilla oleva tieto, josta voimme arvioida, mutta minulla on nyt paljon enemmän mielenrauhaa kuin 12 kuukautta sitten..
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
First North Denmark
Määrä
Osto
1 457 142
Myynti
Määrä
166 695
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
0,015VWAP
Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 5 375 147
VWAP
Ylin
0,015Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 5 375 147
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 28.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 29.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 29.4. | |
Merkintäoikeusanti | 13.3. | |
2024 Ylimääräinen yhtiökokous | 12.2. | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 3.9.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q4-osavuosiraportti
Vain PDF
79 päivää sitten
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 28.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 29.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 29.4. | |
Merkintäoikeusanti | 13.3. | |
2024 Ylimääräinen yhtiökokous | 12.2. | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 3.9.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 1 päivä sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.20 t sitten·Politiikassa suurista sanoista ja hyvistä aikomuksista ei ole koskaan pulaa. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, ettei kyse ole vain poliitikkojen kuuntelemisesta, vaan vielä tärkeämpää on tarkastella heidän todellisia tekojaan. Missä brain+:ssa voimme nähdä merkkejä kaikista niistä monista aloitteista tällä alueella, joista puhutte? Muutaman kuukauden välein olemme nähneet lehdistötiedotteen, jossa todetaan, että Brain on nyt saanut tilauksen vaivaisesta 60 000 eurosta kuntaan. Haluaisit antaa vaikutelman, että paljon tapahtuu, mutta näin ei yksinkertaisesti ole.
- 1 päivä sitten·Ehkäpä uusi terveydenhuoltouudistus voi olla tervetullut sysäys b+:lle positiiviseen suuntaan 🤔😊 Sivuja on 100 tiivisti kirjoitettua, mutta voin hahmotella siitä hieman, jolla voi olla vaikutusta b+-tuotteiden tulevaisuuteen. Toivottavasti joku löytää siitä relevantin 😊 Miten näet Aylan sopivan tähän? Sopimus terveydenhuoltouudistuksesta 2024 • Uudistus luo yhdenmukaisuutta terveyspalveluihin vahvistamalla digitaalisten palveluiden kansallista koordinointia ja levittämällä uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä jakamalla lääkäreitä ja terveysresursseja paremmin koko maassa. Kunnilla ja alueilla on vastuu sen täytäntöönpanosta. • Uudistus tuo mukanaan uuden kansanterveyslain ja siten vahvemman pohjan paremman ennaltaehkäisyn ja kansalaisten terveyden varmistamiseksi koko maassa. Sopimuksen osapuolet pitävät terveyspalvelujen demokraattista valvontaa erittäin tärkeänä. Ilmainen ja tasa-arvoinen terveyspalvelu on hyvinvointiyhteiskuntamme kulmakivi. Kaikki tanskalaiset ovat yhteydessä terveydenhuoltojärjestelmään, ja käytämme merkittävän osan julkisista resursseista terveydenhuoltoalaan. Samalla on perustavanlaatuista, että vastuullisille terveydenhuoltoviranomaisille annetaan paras mahdollinen perusta omien tehtäviensä ja haasteidensa ratkaisemiseen, terveyden eriarvoisuuden vähentämiseen sekä resurssien siirtymän, priorisoinnin ja asianmukaisen jakautumisen varmistamiseen omassa poliittisessa organisaatiossaan. Kaikkien terveydenhuoltojärjestelmän osien on kannettava suurempi yhteinen vastuu paikallisen terveydenhuoltojärjestelmän ja potilaiden kokonaisvaltaisen hoitoprosessin kehittämisestä ja vahvistamisesta. Uudistuksen onnistuminen riippuu kuntien, alueiden ja osavaltion yleisestä poliittisesta omistajuudesta sekä yhteistyöstä ja kunnioituksesta toisiaan kohtaan puoluerajojen ja valta-alueiden yli, jotka ovat ominaisia Tanskan demokraattiselle hallitukselle. Terveydenhuoltojärjestelmän uudistaminen niin, että se pystyy selviytymään tulevaisuuden haasteista, on oikea-aikaisen hoidon osoitus. Joka päivä tuhannet osaavat ihmiset työskentelevät terveydenhuollossa tarjotakseen potilaille tarvitsemaansa hoitoa. Paljon toimii hyvin Tanskan terveydenhuollossa. Uudistuksen on perustuttava tähän. Perustavanlaatuisten muutosten on siksi oltava välttämättömiä, riittäviä ja vastattava tärkeimpiin haasteisiin heikentämättä terveydenhuollon vahvuuksia. Uudistus perustuu vankkaan ammatilliseen perustaan. Terveydenhuoltorakennekomission työ ja sitä seurannut kuuleminen muodostavat perustan hallituksen uudistusehdotuksille. Tämä tulevaisuuden terveyspalvelua koskeva sopimus on seurausta sitä seuranneesta poliittisesta prosessista. Sopimuksen täytäntöönpano edellyttää lainsäädäntötyötä ja täytäntöönpanoa koko terveyspalvelussa, mikä tapahtuu tulevina vuosina tiiviissä yhteistyössä terveyspalvelun monien sidosryhmien sekä ammattitaitoisten työntekijöiden ja johdon kanssa. Sopimusryhmä seuraa jatkuvasti uudistuksen ja sen keskeisten aloitteiden täytäntöönpanoa.1 päivä sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.
- 1 päivä sitten·Pieni iltalukemista Tanskan valtion prioriteeteista muistisairaiden suhteen, hyvää lukuiloa 😊 Tanskan valtio asettaa muistisairaat etusijalle ja on hyväksynyt vuoteen 2025 ulottuvan kansallisen muistisairaiden toimintasuunnitelman, joka keskittyy muistisairaiden ja heidän omaistensa elämän parantamiseen. Konkreettiset aloitteet ja toimet: Muistisairaiden toimintasuunnitelma 2025: Suunnitelma sisältää viisi painopistealuetta konkreettisine aloitteineen, jotka tukevat alueita, kuntia ja vapaaehtoisia heidän muistisairaiden työssään. Varhainen havaitseminen: Keskitytään muistisairaiden varhaisen havaitsemisen työkalujen parantamiseen ja monialaisten arviointi- ja hoitoyksiköiden perustamiseen. Kansalliset ohjeet: Uudet kansalliset kliiniset ohjeet muistisairaiden alalle ovat kehitteillä, ja niissä keskitytään antipsykoottisten lääkkeiden käytön vähentämiseen muistisairaiden keskuudessa. Omaisten neuvonta: Kunnalliset muistisairaiden koordinaattorit ja organisaatiot, kuten Alzheimer-yhdistys ja Ældre Sagen, tarjoavat puhelin- ja verkkoneuvontaa omaisille. Toiminnot ja osallistuminen: Keskitytään aktiivisen ja merkityksellisen arjen luomiseen muistisairaille, jossa he voivat ylläpitää toimintojaan ja osallistua merkityksellisiin aktiviteetteihin. Henkilökeskeinen lähestymistapa: Aloitteet, hoito, huolenpito ja sairaanhoito perustuvat henkilökeskeiseen lähestymistapaan, jossa keskitytään henkilön omaan näkökulmaan, elämänhistoriaan ja tarpeisiin. Nuoret muistisairaat: Erityistä huomiota kiinnitetään nuorten muistisairaiden ja heidän omaistensa erityistarpeisiin, mukaan lukien tuen ja tarjousten tarve, jotka vastaavat heidän toiveitaan ja tarpeitaan. Ennaltaehkäisy: Voit vähentää muistisairauteen sairastumisen riskiä välttämällä tupakointia, nauttimalla alkoholia kohtuudella, syömällä terveellisesti ja pysymällä fyysisesti aktiivisena. Eettinen ja laillinen: Keskitytään varmistamaan, että muistisairaita kohdellaan ihmisarvoisesti ja että he ovat mahdollisimman paljon mukana päätöksenteossa. Priorisointi käytännössä: Tanskan valtio priorisoi muistisairautta taloudellisten avustusten, kansallisten toimintasuunnitelmien ja ohjeiden laatimisen sekä kuntien ja vapaaehtoisjärjestöjen työn avulla. Painopisteenä on ihmisarvoisen ja turvallisen elämän luominen muistisairaille ja heidän omaisilleen.
- 3 päivää sitten·Yhteiskunnalliset kustannukset: Kansallisen dementiatietokeskuksen mukaan dementian yhteiskunnalliset kokonaiskustannukset ovat miljardeja kruunuja vuodessa. Tanskalainen tutkimus osoittaa, että suorat kustannukset dementiaa sairastavaa kohden ovat noin 250 000 Tanskan kruunua vuodessa, mikä tekee dementiasta kalleimman aivosairausryhmän. Tanskassa noin 96 000 yli 65-vuotiasta elää dementian kanssa Kansallisen dementiatietokeskuksen mukaan. Lisäksi arvioidaan, että noin 4 200 alle 65-vuotiaalla on dementia. Dementia on neljänneksi yleisin kuolinsyy Tanskassa, ja luvun odotetaan kasvavan väestön ikääntyessä. 100 200 ihmistä x 250 000 Tanskan kruunua vuodessa jaettuna kahdella, koska CST:n avulla Aylan, CST-avustajasi, käyttö viivästyttää sairautta 6 kuukaudella, tuottaa 12 525 000 000 Tanskan kruunun yhteiskunnalliset säästöt. 2025.1 päivä sitten·Mukava tuhlata jonkun toisen aikaa.. Hyvää päivänjatkoa.. 😊
- 9.7.·Saanko ehdottaa pientä kesälomaa olohuoneeseen täällä ☀️☀️ 🙃😄 Itse olen käynyt aurinkoisella saarella (Bornholm) ja matkan varrella kuullut Hanne Vissingiltä (talousjohtaja), joka toivotti hyvää kesää ja kirjoitti samalla, että edessä on jännittävä syksy. Miksi hän käyttäisi aikaa kirjoittamalla niin, jos keittokattilassa ei olisi vain muutama jännittävä asia? Olen nyt lomalla, eikä minun tarvitse katsoa B+:aa joka päivä, vaan vain odottaa innolla, mitä syksy tuo tullessaan tässä pienessä varastossa.10.7.·Kirjoitat itse, että en ole hävinnyt, vaan pikemminkin ansainnut 95 %, ja sitten selität asiaa sanomalla, että GAK-arvosi on laskenut paljon. GAK-arvon lasku ei tarkoita voittoa. Ongelmana on, että hinta on laskenut vielä enemmän. Etkä voi selittää niin kutsuttua voittoasi sillä, että osakkeesi laskevat alle noteeratun hinnan osallistumalla antiin. Kyllä, ostohinta voi hyvinkin olla alhainen juuri ostohetkellä. Ongelmana on, että antia on ollut useita, ja kaikissa tapauksissa paitsi viimeisimmässä nämä annit on toteutettu paljon korkeampaan hintaan. Ja näissä anneissa olet menettänyt rahaa, tavallaan kahdesti, koska hinta pian sen jälkeen jatkoi laskuaan paljon alle antihinnan. Joten tässä olet menettänyt lisää perusomistuksiasi, ja myöhemmin olet menettänyt myös niitä, jotka ostit kyseisessä annissa/annissa.10.7.·Kyllä, aivan oikein 👍 ja onneksi viimeisimmässä minulla oli mahdollisuus ostaa todella hyvin odottaen, että tilanne toivottavasti kääntyy parempaan suuntaan nyt talouden kiitotien aikana, ja sitten meidän on vain toivottava, että tulevat tilaukset riittävät näkemään positiivisen talouskehityksen.. mutta kyllä, meillä on vain saatavilla oleva tieto, josta voimme arvioida, mutta minulla on nyt paljon enemmän mielenrauhaa kuin 12 kuukautta sitten..
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
First North Denmark
Määrä
Osto
1 457 142
Myynti
Määrä
166 695
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
0,015VWAP
Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 5 375 147
VWAP
Ylin
0,015Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 5 375 147
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt