Q4-osavuosiraportti
Vain PDF
81 päivää sitten
Tarjoustasot
First North Denmark
Määrä
Osto
421 462
Myynti
Määrä
882 568
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
5 000 | - | - | ||
58 441 | - | - | ||
343 | - | - | ||
10 000 | - | - | ||
54 657 | - | - |
Ylin
0,015VWAP
Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 3 875 144
VWAP
Ylin
0,015Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 3 875 144
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 28.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 29.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 29.4. | |
Merkintäoikeusanti | 13.3. | |
2024 Ylimääräinen yhtiökokous | 12.2. | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 3.9.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 15 t sitten·Jotkut joutuvat selittämään, miksi on mahdotonta päästä yli 0,0154:n...14 t sitten·Hupsista, unohdin mainita, että sain itse vähän lisää hintaan 0.015 - eli ne ovat myös poistuneet kesämarkkinoilta ☀️1 t sitten·😅👍👍 pirun hyvää 🌞 Ostin myös kunnon annoksen 👍 itse asiassa yli 8,5 miljoonaa viime päivinä 👍👍 joten nyt nekin ovat loppu 😅👍👍
- 23 t sitten·Voiko joku selittää minulle, miksi hinnan plussa (tällä hetkellä 5,6 %) ei muuta kokonaistuottoa, joka pysyy -81,2 %:ssa?21 t sitten·Myynnissä on jotain, kunnes myyjä on myynyt kaiken. Se on itse asiassa hyvin yksinkertaista, ja olen aika yllättynyt, ettet tiedä menetelmästä, ottaen huomioon kuinka paljon aikaa vietät täällä.9 t sitten·Rehellisesti sanottuna minua eniten ihmetyttää antamasi vastaus!
- 23 t sitten·Tietääkö kukaan miksi ei ole mahdollista ostaa kurssia 0.0154:llä🤔 nyt olen ostanut useita miljoonia, mutta myynnissä on silti 125000. Vaikka ostaisit 1 000 000 tuolla kurssilla, niin myynnissä on heti taas 125000 🤷🤔 voiko joku kertoa mitä tapahtuu??22 t sitten·Kyllä, se on taktinen temppu, voisi sanoa. Jos esimerkiksi osoitat olevasi kiinnostunut ostamaan erittäin suuren määrän, monet myyjät todennäköisesti vetäytyvät myynnistä yrittäessään antaa sinun ostaa yhä korkeammilla hinnoilla. Siksi ostaessasi voisit esimerkiksi jättää näkyviin vain 125 000. Sitä käytetään monissa osakkeissa joka ikinen päivä.
- 3 päivää sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.2 päivää sitten·Politiikassa suurista sanoista ja hyvistä aikomuksista ei ole koskaan pulaa. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, ettei kyse ole vain poliitikkojen kuuntelemisesta, vaan vielä tärkeämpää on tarkastella heidän todellisia tekojaan. Missä brain+:ssa voimme nähdä merkkejä kaikista niistä monista aloitteista tällä alueella, joista puhutte? Muutaman kuukauden välein olemme nähneet lehdistötiedotteen, jossa todetaan, että Brain on nyt saanut tilauksen vaivaisesta 60 000 eurosta kuntaan. Haluaisit antaa vaikutelman, että paljon tapahtuu, mutta näin ei yksinkertaisesti ole.
- 3 päivää sitten·Ehkäpä uusi terveydenhuoltouudistus voi olla tervetullut sysäys b+:lle positiiviseen suuntaan 🤔😊 Sivuja on 100 tiivisti kirjoitettua, mutta voin hahmotella siitä hieman, jolla voi olla vaikutusta b+-tuotteiden tulevaisuuteen. Toivottavasti joku löytää siitä relevantin 😊 Miten näet Aylan sopivan tähän? Sopimus terveydenhuoltouudistuksesta 2024 • Uudistus luo yhdenmukaisuutta terveyspalveluihin vahvistamalla digitaalisten palveluiden kansallista koordinointia ja levittämällä uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä jakamalla lääkäreitä ja terveysresursseja paremmin koko maassa. Kunnilla ja alueilla on vastuu sen täytäntöönpanosta. • Uudistus tuo mukanaan uuden kansanterveyslain ja siten vahvemman pohjan paremman ennaltaehkäisyn ja kansalaisten terveyden varmistamiseksi koko maassa. Sopimuksen osapuolet pitävät terveyspalvelujen demokraattista valvontaa erittäin tärkeänä. Ilmainen ja tasa-arvoinen terveyspalvelu on hyvinvointiyhteiskuntamme kulmakivi. Kaikki tanskalaiset ovat yhteydessä terveydenhuoltojärjestelmään, ja käytämme merkittävän osan julkisista resursseista terveydenhuoltoalaan. Samalla on perustavanlaatuista, että vastuullisille terveydenhuoltoviranomaisille annetaan paras mahdollinen perusta omien tehtäviensä ja haasteidensa ratkaisemiseen, terveyden eriarvoisuuden vähentämiseen sekä resurssien siirtymän, priorisoinnin ja asianmukaisen jakautumisen varmistamiseen omassa poliittisessa organisaatiossaan. Kaikkien terveydenhuoltojärjestelmän osien on kannettava suurempi yhteinen vastuu paikallisen terveydenhuoltojärjestelmän ja potilaiden kokonaisvaltaisen hoitoprosessin kehittämisestä ja vahvistamisesta. Uudistuksen onnistuminen riippuu kuntien, alueiden ja osavaltion yleisestä poliittisesta omistajuudesta sekä yhteistyöstä ja kunnioituksesta toisiaan kohtaan puoluerajojen ja valta-alueiden yli, jotka ovat ominaisia Tanskan demokraattiselle hallitukselle. Terveydenhuoltojärjestelmän uudistaminen niin, että se pystyy selviytymään tulevaisuuden haasteista, on oikea-aikaisen hoidon osoitus. Joka päivä tuhannet osaavat ihmiset työskentelevät terveydenhuollossa tarjotakseen potilaille tarvitsemaansa hoitoa. Paljon toimii hyvin Tanskan terveydenhuollossa. Uudistuksen on perustuttava tähän. Perustavanlaatuisten muutosten on siksi oltava välttämättömiä, riittäviä ja vastattava tärkeimpiin haasteisiin heikentämättä terveydenhuollon vahvuuksia. Uudistus perustuu vankkaan ammatilliseen perustaan. Terveydenhuoltorakennekomission työ ja sitä seurannut kuuleminen muodostavat perustan hallituksen uudistusehdotuksille. Tämä tulevaisuuden terveyspalvelua koskeva sopimus on seurausta sitä seuranneesta poliittisesta prosessista. Sopimuksen täytäntöönpano edellyttää lainsäädäntötyötä ja täytäntöönpanoa koko terveyspalvelussa, mikä tapahtuu tulevina vuosina tiiviissä yhteistyössä terveyspalvelun monien sidosryhmien sekä ammattitaitoisten työntekijöiden ja johdon kanssa. Sopimusryhmä seuraa jatkuvasti uudistuksen ja sen keskeisten aloitteiden täytäntöönpanoa.3 päivää sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q4-osavuosiraportti
Vain PDF
81 päivää sitten
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 15 t sitten·Jotkut joutuvat selittämään, miksi on mahdotonta päästä yli 0,0154:n...14 t sitten·Hupsista, unohdin mainita, että sain itse vähän lisää hintaan 0.015 - eli ne ovat myös poistuneet kesämarkkinoilta ☀️1 t sitten·😅👍👍 pirun hyvää 🌞 Ostin myös kunnon annoksen 👍 itse asiassa yli 8,5 miljoonaa viime päivinä 👍👍 joten nyt nekin ovat loppu 😅👍👍
- 23 t sitten·Voiko joku selittää minulle, miksi hinnan plussa (tällä hetkellä 5,6 %) ei muuta kokonaistuottoa, joka pysyy -81,2 %:ssa?21 t sitten·Myynnissä on jotain, kunnes myyjä on myynyt kaiken. Se on itse asiassa hyvin yksinkertaista, ja olen aika yllättynyt, ettet tiedä menetelmästä, ottaen huomioon kuinka paljon aikaa vietät täällä.9 t sitten·Rehellisesti sanottuna minua eniten ihmetyttää antamasi vastaus!
- 23 t sitten·Tietääkö kukaan miksi ei ole mahdollista ostaa kurssia 0.0154:llä🤔 nyt olen ostanut useita miljoonia, mutta myynnissä on silti 125000. Vaikka ostaisit 1 000 000 tuolla kurssilla, niin myynnissä on heti taas 125000 🤷🤔 voiko joku kertoa mitä tapahtuu??22 t sitten·Kyllä, se on taktinen temppu, voisi sanoa. Jos esimerkiksi osoitat olevasi kiinnostunut ostamaan erittäin suuren määrän, monet myyjät todennäköisesti vetäytyvät myynnistä yrittäessään antaa sinun ostaa yhä korkeammilla hinnoilla. Siksi ostaessasi voisit esimerkiksi jättää näkyviin vain 125 000. Sitä käytetään monissa osakkeissa joka ikinen päivä.
- 3 päivää sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.2 päivää sitten·Politiikassa suurista sanoista ja hyvistä aikomuksista ei ole koskaan pulaa. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, ettei kyse ole vain poliitikkojen kuuntelemisesta, vaan vielä tärkeämpää on tarkastella heidän todellisia tekojaan. Missä brain+:ssa voimme nähdä merkkejä kaikista niistä monista aloitteista tällä alueella, joista puhutte? Muutaman kuukauden välein olemme nähneet lehdistötiedotteen, jossa todetaan, että Brain on nyt saanut tilauksen vaivaisesta 60 000 eurosta kuntaan. Haluaisit antaa vaikutelman, että paljon tapahtuu, mutta näin ei yksinkertaisesti ole.
- 3 päivää sitten·Ehkäpä uusi terveydenhuoltouudistus voi olla tervetullut sysäys b+:lle positiiviseen suuntaan 🤔😊 Sivuja on 100 tiivisti kirjoitettua, mutta voin hahmotella siitä hieman, jolla voi olla vaikutusta b+-tuotteiden tulevaisuuteen. Toivottavasti joku löytää siitä relevantin 😊 Miten näet Aylan sopivan tähän? Sopimus terveydenhuoltouudistuksesta 2024 • Uudistus luo yhdenmukaisuutta terveyspalveluihin vahvistamalla digitaalisten palveluiden kansallista koordinointia ja levittämällä uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä jakamalla lääkäreitä ja terveysresursseja paremmin koko maassa. Kunnilla ja alueilla on vastuu sen täytäntöönpanosta. • Uudistus tuo mukanaan uuden kansanterveyslain ja siten vahvemman pohjan paremman ennaltaehkäisyn ja kansalaisten terveyden varmistamiseksi koko maassa. Sopimuksen osapuolet pitävät terveyspalvelujen demokraattista valvontaa erittäin tärkeänä. Ilmainen ja tasa-arvoinen terveyspalvelu on hyvinvointiyhteiskuntamme kulmakivi. Kaikki tanskalaiset ovat yhteydessä terveydenhuoltojärjestelmään, ja käytämme merkittävän osan julkisista resursseista terveydenhuoltoalaan. Samalla on perustavanlaatuista, että vastuullisille terveydenhuoltoviranomaisille annetaan paras mahdollinen perusta omien tehtäviensä ja haasteidensa ratkaisemiseen, terveyden eriarvoisuuden vähentämiseen sekä resurssien siirtymän, priorisoinnin ja asianmukaisen jakautumisen varmistamiseen omassa poliittisessa organisaatiossaan. Kaikkien terveydenhuoltojärjestelmän osien on kannettava suurempi yhteinen vastuu paikallisen terveydenhuoltojärjestelmän ja potilaiden kokonaisvaltaisen hoitoprosessin kehittämisestä ja vahvistamisesta. Uudistuksen onnistuminen riippuu kuntien, alueiden ja osavaltion yleisestä poliittisesta omistajuudesta sekä yhteistyöstä ja kunnioituksesta toisiaan kohtaan puoluerajojen ja valta-alueiden yli, jotka ovat ominaisia Tanskan demokraattiselle hallitukselle. Terveydenhuoltojärjestelmän uudistaminen niin, että se pystyy selviytymään tulevaisuuden haasteista, on oikea-aikaisen hoidon osoitus. Joka päivä tuhannet osaavat ihmiset työskentelevät terveydenhuollossa tarjotakseen potilaille tarvitsemaansa hoitoa. Paljon toimii hyvin Tanskan terveydenhuollossa. Uudistuksen on perustuttava tähän. Perustavanlaatuisten muutosten on siksi oltava välttämättömiä, riittäviä ja vastattava tärkeimpiin haasteisiin heikentämättä terveydenhuollon vahvuuksia. Uudistus perustuu vankkaan ammatilliseen perustaan. Terveydenhuoltorakennekomission työ ja sitä seurannut kuuleminen muodostavat perustan hallituksen uudistusehdotuksille. Tämä tulevaisuuden terveyspalvelua koskeva sopimus on seurausta sitä seuranneesta poliittisesta prosessista. Sopimuksen täytäntöönpano edellyttää lainsäädäntötyötä ja täytäntöönpanoa koko terveyspalvelussa, mikä tapahtuu tulevina vuosina tiiviissä yhteistyössä terveyspalvelun monien sidosryhmien sekä ammattitaitoisten työntekijöiden ja johdon kanssa. Sopimusryhmä seuraa jatkuvasti uudistuksen ja sen keskeisten aloitteiden täytäntöönpanoa.3 päivää sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
First North Denmark
Määrä
Osto
421 462
Myynti
Määrä
882 568
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
5 000 | - | - | ||
58 441 | - | - | ||
343 | - | - | ||
10 000 | - | - | ||
54 657 | - | - |
Ylin
0,015VWAP
Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 3 875 144
VWAP
Ylin
0,015Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 3 875 144
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 28.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 29.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 29.4. | |
Merkintäoikeusanti | 13.3. | |
2024 Ylimääräinen yhtiökokous | 12.2. | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 3.9.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q4-osavuosiraportti
Vain PDF
81 päivää sitten
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 28.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 29.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 29.4. | |
Merkintäoikeusanti | 13.3. | |
2024 Ylimääräinen yhtiökokous | 12.2. | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 3.9.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 15 t sitten·Jotkut joutuvat selittämään, miksi on mahdotonta päästä yli 0,0154:n...14 t sitten·Hupsista, unohdin mainita, että sain itse vähän lisää hintaan 0.015 - eli ne ovat myös poistuneet kesämarkkinoilta ☀️1 t sitten·😅👍👍 pirun hyvää 🌞 Ostin myös kunnon annoksen 👍 itse asiassa yli 8,5 miljoonaa viime päivinä 👍👍 joten nyt nekin ovat loppu 😅👍👍
- 23 t sitten·Voiko joku selittää minulle, miksi hinnan plussa (tällä hetkellä 5,6 %) ei muuta kokonaistuottoa, joka pysyy -81,2 %:ssa?21 t sitten·Myynnissä on jotain, kunnes myyjä on myynyt kaiken. Se on itse asiassa hyvin yksinkertaista, ja olen aika yllättynyt, ettet tiedä menetelmästä, ottaen huomioon kuinka paljon aikaa vietät täällä.9 t sitten·Rehellisesti sanottuna minua eniten ihmetyttää antamasi vastaus!
- 23 t sitten·Tietääkö kukaan miksi ei ole mahdollista ostaa kurssia 0.0154:llä🤔 nyt olen ostanut useita miljoonia, mutta myynnissä on silti 125000. Vaikka ostaisit 1 000 000 tuolla kurssilla, niin myynnissä on heti taas 125000 🤷🤔 voiko joku kertoa mitä tapahtuu??22 t sitten·Kyllä, se on taktinen temppu, voisi sanoa. Jos esimerkiksi osoitat olevasi kiinnostunut ostamaan erittäin suuren määrän, monet myyjät todennäköisesti vetäytyvät myynnistä yrittäessään antaa sinun ostaa yhä korkeammilla hinnoilla. Siksi ostaessasi voisit esimerkiksi jättää näkyviin vain 125 000. Sitä käytetään monissa osakkeissa joka ikinen päivä.
- 3 päivää sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.2 päivää sitten·Politiikassa suurista sanoista ja hyvistä aikomuksista ei ole koskaan pulaa. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, ettei kyse ole vain poliitikkojen kuuntelemisesta, vaan vielä tärkeämpää on tarkastella heidän todellisia tekojaan. Missä brain+:ssa voimme nähdä merkkejä kaikista niistä monista aloitteista tällä alueella, joista puhutte? Muutaman kuukauden välein olemme nähneet lehdistötiedotteen, jossa todetaan, että Brain on nyt saanut tilauksen vaivaisesta 60 000 eurosta kuntaan. Haluaisit antaa vaikutelman, että paljon tapahtuu, mutta näin ei yksinkertaisesti ole.
- 3 päivää sitten·Ehkäpä uusi terveydenhuoltouudistus voi olla tervetullut sysäys b+:lle positiiviseen suuntaan 🤔😊 Sivuja on 100 tiivisti kirjoitettua, mutta voin hahmotella siitä hieman, jolla voi olla vaikutusta b+-tuotteiden tulevaisuuteen. Toivottavasti joku löytää siitä relevantin 😊 Miten näet Aylan sopivan tähän? Sopimus terveydenhuoltouudistuksesta 2024 • Uudistus luo yhdenmukaisuutta terveyspalveluihin vahvistamalla digitaalisten palveluiden kansallista koordinointia ja levittämällä uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä jakamalla lääkäreitä ja terveysresursseja paremmin koko maassa. Kunnilla ja alueilla on vastuu sen täytäntöönpanosta. • Uudistus tuo mukanaan uuden kansanterveyslain ja siten vahvemman pohjan paremman ennaltaehkäisyn ja kansalaisten terveyden varmistamiseksi koko maassa. Sopimuksen osapuolet pitävät terveyspalvelujen demokraattista valvontaa erittäin tärkeänä. Ilmainen ja tasa-arvoinen terveyspalvelu on hyvinvointiyhteiskuntamme kulmakivi. Kaikki tanskalaiset ovat yhteydessä terveydenhuoltojärjestelmään, ja käytämme merkittävän osan julkisista resursseista terveydenhuoltoalaan. Samalla on perustavanlaatuista, että vastuullisille terveydenhuoltoviranomaisille annetaan paras mahdollinen perusta omien tehtäviensä ja haasteidensa ratkaisemiseen, terveyden eriarvoisuuden vähentämiseen sekä resurssien siirtymän, priorisoinnin ja asianmukaisen jakautumisen varmistamiseen omassa poliittisessa organisaatiossaan. Kaikkien terveydenhuoltojärjestelmän osien on kannettava suurempi yhteinen vastuu paikallisen terveydenhuoltojärjestelmän ja potilaiden kokonaisvaltaisen hoitoprosessin kehittämisestä ja vahvistamisesta. Uudistuksen onnistuminen riippuu kuntien, alueiden ja osavaltion yleisestä poliittisesta omistajuudesta sekä yhteistyöstä ja kunnioituksesta toisiaan kohtaan puoluerajojen ja valta-alueiden yli, jotka ovat ominaisia Tanskan demokraattiselle hallitukselle. Terveydenhuoltojärjestelmän uudistaminen niin, että se pystyy selviytymään tulevaisuuden haasteista, on oikea-aikaisen hoidon osoitus. Joka päivä tuhannet osaavat ihmiset työskentelevät terveydenhuollossa tarjotakseen potilaille tarvitsemaansa hoitoa. Paljon toimii hyvin Tanskan terveydenhuollossa. Uudistuksen on perustuttava tähän. Perustavanlaatuisten muutosten on siksi oltava välttämättömiä, riittäviä ja vastattava tärkeimpiin haasteisiin heikentämättä terveydenhuollon vahvuuksia. Uudistus perustuu vankkaan ammatilliseen perustaan. Terveydenhuoltorakennekomission työ ja sitä seurannut kuuleminen muodostavat perustan hallituksen uudistusehdotuksille. Tämä tulevaisuuden terveyspalvelua koskeva sopimus on seurausta sitä seuranneesta poliittisesta prosessista. Sopimuksen täytäntöönpano edellyttää lainsäädäntötyötä ja täytäntöönpanoa koko terveyspalvelussa, mikä tapahtuu tulevina vuosina tiiviissä yhteistyössä terveyspalvelun monien sidosryhmien sekä ammattitaitoisten työntekijöiden ja johdon kanssa. Sopimusryhmä seuraa jatkuvasti uudistuksen ja sen keskeisten aloitteiden täytäntöönpanoa.3 päivää sitten·Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Iäkkäiden määrän kasvaessa odotetaan myös muistisairaiden määrän kasvavan. Samaan aikaan odotusajat muistisairauden arviointiin ovat liian pitkiä. Vuosien varrella on käynnistetty monia aloitteita muistisairauden alalla, ja sopimusosapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että on edelleen tarpeen keskittyä varmistamaan, että muistisairaat saavat tarvittavan arvioinnin, hoidon ja tuen. Nopeampi arviointi Sopimusosapuolet sopivat tehostavansa toimia muistisairauden nopeamman arvioinnin varmistamiseksi. Sopimusosapuolet toteavat, että Tanskan terveyshallitus on arvioinut, että jotkut potilaat tarvitsevat edelleen erikoislääkärin arviointia, johon kuuluu pääsy useille erikoisaloille ja diagnostisiin tutkimuksiin, kun taas toiset potilasryhmät voidaan arvioida onnistuneesti yleislääketieteessä, mahdollisesti sairaalan neuvojen avulla. Yleislääketieteen on tulevaisuudessa arvioitava ja hoidettava suurempi osa muistisairaista. Sairaaloiden arviointiklinikoiden on tuettava yleislääketieteen palvelua tässä tehtävässä. Yleislääketieteen tehtävät dementian arvioinnissa ja hoidossa voidaan sisällyttää kansallisesti määriteltyyn tehtäväkuvaukseen, jonka Tanskan terveysviranomaisen on laadittava. Sopimusosapuolet toteavat, että sosiaali-, terveys- ja työmarkkina-alan toimenpiteiden varauksen toteuttamista koskevan sopimuksen yhteydessä vuosina 2024–2027 123 miljoonaa Tanskan kruunua osoitettiin kyseiselle kaudelle dementian alan tehostamiseen, mukaan lukien pilottihankkeen käynnistäminen, jonka tavoitteena on parantaa dementian arvioinnin laatua koko maassa ja lisätä arviointikapasiteettia vuosina 2024–2027. Sopimusosapuolet sopivat, että vuonna 2026 keskustellaan konkreettisesta ehdotuksesta dementian arvioinnin vahvistamiseksi yleislääketieteen palveluissa, mikä varmistaa lyhyemmät odotusajat ja arvioinnin lähempänä kotia. Se edistää myös erikoispalveluiden kapasiteetin vapauttamista, jotta resursseja voidaan käyttää tarkemmin erikoistuneita toimenpiteitä tarvitseville ihmisille. Aloite on nähtävä paikallisten terveyspalvelujen odotetun vahvistamisen yhteydessä, mukaan lukien yleislääketieteen kapasiteetin vahvistaminen. Muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentäminen Tukeakseen sairaaloiden muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämistä sopimusosapuolet sopivat lisäävänsä muistisairaiden arvioinnin kokonaiskapasiteettia, mukaan lukien lähtevät ja neuvontatoiminnot, muun muassa haavoittuvimmassa asemassa olevien muistisairaiden auttamiseksi. Varat toteutetaan Tanskan kansallisen terveyshallituksen suositusten perusteella muistisairaiden arvioinnin tulevasta järjestämisestä, jotka muodostavat perustan alueiden työlle muistisairaiden arviointien odotusaikojen lyhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että sisä- ja terveysministeriö hankkii vuosittain Tanskan alueilta tilannekatsauksen seuratakseen odotusaikojen kehitystä ja niiden lyhentämiseen liittyviä erityisiä toimia, mukaan lukien sitä, miten toimet tukevat siirtymistä lähempänä kansalaisia olevaan arviointiin. Pilottihanke muistisairaiden varhaiseen hoitoon Joka vuosi noin 9 000 ihmisellä diagnosoidaan muistisairaus. On tärkeää, että välittömästi dementiadiagnoosin jälkeen arvioidaan varhaisten interventioiden tarvetta toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja hoidon tarpeen sekä laajempien terveysinterventioiden myöhentämiseksi. Sopimusosapuolet sopivat, että Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi testata mallia vahvistetuille varhaisille interventioille dementiadiagnoosin yhteydessä. Tämä voi sisältää keskittymistä näyttöön perustuvaan kognitiiviseen stimulaatioterapiaan, kuten CST (Cognitive Stimulation Therapy) -harjoitteluinterventioihin, ennakoiviin ennaltaehkäiseviin interventioihin, jotka liittyvät dementiapotilaiden fyysiseen ja henkiseen terveyteen jne. Intervention on oltava osa potilaslähtöisiä ennaltaehkäiseviä palveluita. Kansalliselle dementiatietokeskukselle annetaan tehtäväksi kehittää konsepti ja testata sitä paikallisesti valituissa paikoissa maassa. Kokeilulle on laadittava tietämysarviointi, jotta projektin kokemuksilla voidaan mahdollisesti jatkaa työskentelyä laajemmassa mittakaavassa. Tiedonarvioinnin on muun muassa valotettava, vaikuttavatko varhaiset interventiot kansalaisten toimintakykyyn ja miten ne mahdollisesti viivästyttävät laajempien interventioiden tarvetta. Tehostetut toimet muistisairaiden hyväksi Sopimusosapuolet ovat sopineet varaavansa vuodesta 2030 alkaen kehyksen, johon on osoitettu varoja dementia-alueen vahvistamiseen. Vuonna 2028 osapuolet keskustelevat kehyksen toteuttamisesta muun muassa varhaisia dementiainterventioita koskevan pilottihankkeen tiedonhankinnasta saatujen kokemusten perusteella.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
First North Denmark
Määrä
Osto
421 462
Myynti
Määrä
882 568
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
5 000 | - | - | ||
58 441 | - | - | ||
343 | - | - | ||
10 000 | - | - | ||
54 657 | - | - |
Ylin
0,015VWAP
Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 3 875 144
VWAP
Ylin
0,015Alin
0,014VaihtoMäärä
0,1 3 875 144
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt