Siirry pääsisältöön
Käyttämääsi selainta ei enää tueta – lue lisää.
Osake
Nasdaq
STNG

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

44,07USD
44,07USD
Osake
Nasdaq
STNG

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

44,07USD
44,07USD
Osake
Nasdaq
STNG

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

44,07USD
44,07USD
Q1-osavuosiraportti
48 päivää sitten35 min
0,40 USD/osake
Viimeisin osinko
3,62 %
Tuotto/v

Tarjoustasot

Määrä
Osto
365
Myynti
Määrä
28

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
----
Ylin
44,96
VWAP
43,92
Alin
43,5
VaihtoMäärä
14,2 Mundefined617 650
VWAP
43,92
Ylin
44,96
Alin
43,5
VaihtoMäärä
14,2 Mundefined617 650

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla
Menneet tapahtumat
2025 Yhtiökokous28.5.
2025 Q1-osavuosiraportti1.5.
2024 Vuosiraportti21.3.
2024 Q4-osavuosiraportti13.2.
2024 Q3-osavuosiraportti29.10.2024
Datan lähde: Morningstar, Quartr

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 6.6.
    ·
    6.6.
    ·
    Norjalainen Storm Bond Fund alkoi ostaa Scorpio Tankersin joukkovelkakirjoja toukokuussa. Morten Astrupin hallinnoima rahasto hankki tuotetankkerin omistajan liikkeeseen laskemia vuoden 2030 vakuudettomia senior-joukkovelkakirjoja. "Luoton takaa vakaa tase ja noin 23 %:n laina-arvo, 1,3 miljardin dollarin likviditeetti, rajalliset investointisitoumukset ja nykyaikaisten omaisuuserien laivasto. Joukkovelkakirjojen arvioidaan olevan katettuja kaikkien aikojen alhaisimmilla omaisuusarvoilla", rahasto totesi toukokuun raportissaan. Rahasto osti joukkovelkakirjat keskimääräiseen 98,5 dollarin hintaan, mikä vastaa 7,9 %:n tuottoa. Joukkovelkakirjat laskettiin liikkeeseen tammikuussa 7,5 %:n korkomarginaalilla. Scorpio on maailman suurin tuotetankkerin omistaja, jolla on 99 aluksen omistama laivasto. Sen markkina-arvo New Yorkin pörssissä on noin 2 miljardia dollaria. Storm Bond Fundin salkussa on 8 % merenkulkua ja 4 % teollisuusmerenkulkua. Sen salkussa on 4 % käteistä. Suurimmat omistukset ovat SFL Corp:n, Tidewaterin ja Golar LNG:n joukkovelkakirjat. ”Pohjoismaiset korkeatuottoiset joukkovelkakirjamarkkinat olivat vahvat toukokuussa, ja Storm Bond Fund tuotti +0,8 prosentin kuukausituoton. Tuotto johtui pääasiassa houkuttelevasta kuponkikorosta ja salkun tuottojen laskusta”, raportissa todetaan. Salkku tarjoaa 7,8 prosentin tuoton Norjan kruunuissa. ”Keskitymme liikkeeseenlaskijoihin, joilla on vahva omaisuusvakuus, vakaa tase ja hyvä velanhoitokyky. Tämä johtaa korkealaatuiseen, sektorihajautettuun salkkuun, jota tukevat kestävät pohjoismaiset liikkeeseenlaskijat, jotka pystyvät kestämään inflaation ja korko-odotusten muutoksia.” Tekijänoikeudet: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
  • 2.5.
    ·
    2.5.
    ·
    Scorpio Tankers ei usko, että Yhdysvaltain kauppaedustajan Jamieson Greerin määräämät Kiinaan kohdistuvat satamamaksut vaikuttaisivat siihen merkittävästi. Johto vähätteli maksujen vaikutusta osakeanalyytikoille torstaina antamissaan kommenteissa julkaistuaan ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa, joka paransi merkittävästi tutkijoiden odotuksia. "Vaikutuksen tuotetankkereihin odotetaan olevan minimaalinen", sanoi yrityskehitys- ja sijoittajasuhdejohtaja James Doyle. Ensinnäkin New Yorkissa listatun omistajan lähes 100 tuotetankkerin laivasto on pääosin rakennettu Etelä-Koreassa. Ja sen MR- ja Handymax-tankkerit jäävät alle Greerin toimiston asettaman 55 000 dwt:n rajan, joka koskee Kiinassa rakennettujen alusten maksujen poikkeuksia, Doyle huomautti. Vaikka poikkeukset eivät koske Scorpion suurta LR2-alusten osuutta, muista syistä ei ole juurikaan huolta, sanoi kaupallinen johtaja Lars Dencker Nielsen. "LR2-markkinat ovat merkityksettömät Yhdysvalloissa", hän sanoi. ”Aframaxien myötä siitä tulee suurempi ongelma. Mutta Scorpion laivastorakenteen vuoksi se ei tule aiheuttamaan meille ongelmaa.” Vaikka tulosjulkistuksessa ei sitä mainittukaan, Scorpio on käyttänyt suuren osan viimeisistä kolmesta vuodesta purkaen laivastonsa kallista leasing-rahoitusta – suurimmaksi osaksi kiinalaisilta lähteiltä – ja valinnut sen sijaan perinteisen pankkirahoituksen, jota tarjoavat pääasiassa eurooppalaiset lainanantajat. Yhdysvaltain kauppaedustajan rajoitusten suhteellinen huolettomuus ei tarkoita, etteikö Scorpio olisi varovainen presidentti Donald Trumpin myrskyisän toisen kauden yleisen sääntely- ja geopoliittisen maiseman suhteen. ”Olemme omaksuneet konservatiivisemman lähestymistavan pääoman allokointiin, koska maailmanlaajuinen epävarmuus jatkuu edelleen”, toimitusjohtaja Emanuele Lauro sanoi puhelussa. ”Olemme hyvin valmistautuneita navigoimaan epävarmuudessa.” Vaikka Lauro ei maininnut sitä nimenomaisesti, Scorpio päätti allokoida vähän pääomaa osakkeiden takaisinostoihin viime neljänneksellä ja säilytti takaisinostolupauksen suunnilleen saman verran kuin 12. helmikuuta. Tämä siitä huolimatta, että Trumpin kauden alusta lähtien osakekurssi on laskenut yli 28 %. Tämä oli 25 varustamon joukossa suurin, jota seurasi investointipankki Jefferies, ja että nettovarallisuuteen on kohdistunut merkittävää kaupankäyntialennusta. Laivarahoitus on arvoitus, joka alan toimijoiden on ratkaistava selviytyäkseen pääomavaltaisessa liiketoiminnassa. TradeWindsin taloustoimittaja Joe Bradyn viimeisimmässä uutiskirjeessä kerrotaan sen mysteereistä. Yhtiö oli ostanut takaisin 39 miljoonan dollarin arvosta osakkeita neljännellä neljänneksellä ja 339 miljoonan dollarin arvosta vuoden 2024 aikana. Scorpio säilytti neljännesvuosittaisen 0,40 dollarin osakekohtaisen osinkonsa. Se on rakentanut 397 miljoonan dollarin kassavaran ja 1,36 miljardin dollarin kokonaislikviditeetin, mukaan lukien sen sijoitusosuus New Yorkin pörssissä listatussa VLCC-erikoisyhtiössä DHT Holdingsissa. Sen nettoluototusaste on vain 10 % Jefferiesin analyytikon Omar Noktan mukaan. Talousjohtaja Chris Avella sanoi: ”Meitä ympäröi epävarmuus. Olemme keskittyneet siihen, mitä voimme hallita, sen sijaan, mikä on kontrollimme ulkopuolella.” Tekijänoikeudet; Tradewnds, yksinkertaisesti paras!
  • 5.4.
    ·
    5.4.
    ·
    Viime kesänä 83:sta 31:een. Jos uskot tähän yritykseen, sen täytyy olla huutava osto tässä paniikissa? Ei ennen kuin lasku on pysähtynyt, tietenkään.
  • 29.10.2024
    ·
    29.10.2024
    ·
    Scorpio Tankers on ostanut 89 miljoonan dollarin osuuden New Yorkissa listatusta VLCC-asiantuntija DHT Holdingsista vakuuttaakseen uskovansa uusille markkinoille uusille raakaöljytankkereille. Skorpioni kuvaili tiistaina sijoituksen 4,9 prosenttiin DHT:n ulkona olevista osakkeista "passiiviseksi", kun se ilmoitti kolmannen vuosineljänneksen tuloksesta. Se on Scorpio Tankersin ensimmäinen suora sijoitus tuotesäiliöalusten ulkopuolelle yli kymmeneen vuoteen, kun se investoi rahaa uusiin LPG-säiliöaluksiin, jotka myöhemmin myytiin Dorian LPG:lle, ja VLCC:itä, jotka myytiin lopulta Peter Georgiopoulosin General Maritimelle. Skorpionin yllätys DHT-sijoitus oli kohokohta raportissa, jonka mukaan se ylitti konsensusanalyytikkojen tulosodotukset. Skorpioni raportoi oikaistun nettotulon olevan 87,7 miljoonaa dollaria, mikä vastaa 1,83 dollaria laimennettuun osakekohtaiseen tulokseen verrattuna 1,75 dollaria. Tulos ylitti Bloombergin osaketutkijoiden keskiarvon odotetun 1,66 dollarin laimennetun luvun. Tulos kuitenkin heikkeni viime vuoden kolmannesta neljänneksestä, jolloin Skorpionin nettotulos oli 99,2 miljoonaa dollaria, mikä tarkoittaa 1,99 dollarin perustuloa tai 1,91 dollarin laimennettua osakekohtaista tulosta. Jefferiesin Omar Noktan tutkimusmuistion mukaan 166 miljoonan dollarin oikaistu Ebitda ylitti analyytikoiden arviot 153 miljoonasta dollarista. Alusten tuotot 268 miljoonaa dollaria laskivat 291,2 miljoonasta dollarista vuodentakaisella neljänneksellä. Aikarahtausta vastaava liikevaihto laski 258,2 miljoonaan dollariin 289,2 miljoonasta dollarista, mikä johtui pääasiassa toiminnassa olevien alusten vähentymisestä. Skorpionin velkaantumispyrkimykset kompensoivat tämän pudotuksen lähes kokonaan, kun korkokustannukset laskivat 29 miljoonaa dollaria, Nokta kertoi asiakkaille. Scorpio ohjasi myös neljännen vuosineljänneksen tuloksen, joka on tähän mennessä ollut pienempi kuin se ansaitsi kolmessa alusluokissaan viimeisellä neljänneksellä. Skorpionilla on 102 tuotesäiliöalusta, joiden keski-ikä on 8,5 vuotta. LR2:t ansaitsivat spot-korot 31 600 dollaria päivässä 38 011:stä, kun taas MR:t ansaitsivat 20 800 dollaria 25 146 dollarista, molemmilla varattujen päivien ollessa 35 %. Handysizes on palauttanut 13 000 dollaria 19 605 dollarista, ja 34 % päivistä on kiinteä. "Spot-kurssit ovat tällä hetkellä näitä lukuja alhaisemmat, vaikka odotamme korkeampaa jalostusaktiivisuutta tulevina viikkoina tukeakseen korkoja korkeammilla tasoilla", Nokta sanoi Scorpio-ohjeesta. Scorpio sanoi pitäneensä kiinteän 0,40 dollarin neljännesvuosittaisen osingon. Emanuele Lauron johtama omistaja paljasti myös, että se oli käyttänyt 246,6 miljoonaa dollaria osakkeiden takaisinostoihin vuosineljänneksen aikana ja osti 3,36 miljoonaa yksikköä keskimääräiseen hintaan 73,34 dollaria osakkeelta. Tämä jättää 208,9 miljoonaa dollaria käytettävissä 400 miljoonan dollarin takaisinostovaltuutuksen nojalla, jota täydennettiin ja korotettiin vuosineljänneksen aikana. Laivarahoitus on arvoitus, joka alan toimijoiden on ratkaistava selviytyäkseen pääomavaltaisessa liiketoiminnassa. TradeWindsin uusimmassa uutiskirjeessä rahoituskirjeenvaihtaja Joe Brady auttaa sinua selvittämään sen mysteerit Tulosraporttiin mentäessä analyytikkokysymysten odotettiin kohdistuvan neljännen vuosineljänneksen otteluihin ja mahdollisiin merkkeihin siitä, että omistaja näkee hyötyjen alkavan perinteisestä talvilämmityskaudesta. Vaikka tämä on edelleen tarkkailualue, Skorpionin DHT-investointi todennäköisesti varastaa suuren osan ukkosta. Analyytikot ovat sanoneet, että suurten raakaöljytankkerien dynamiikka on paikallaan jylläämästä luvuista, jotka ovat olleet kannattavia mutta epämiellyttäviä suurimman osan vuotta 2024, varsinkin kun Opec+-kartelli lieventää tuotannon rajoituksia. Vaikka Skorpioni näyttää lyövän vetoa samasta trendistä, se myös todennäköisesti kuvaa DHT-sijoituksen osoituksena uskosta LR2:iinsa, mikä todennäköisesti näkisi VLCC:n vahvuuden hyödyn. DHT omistaa ja operoi 28 VLCC:n laivastoa ja on listattu New Yorkin pörssissä. Sen nykyinen markkina-arvo on hieman yli 1,7 miljardia dollaria. Tekijänoikeus: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
    11.11.2024
    ·
    11.11.2024
    ·
    Kyllä, minäkin yllätyin tuosta liikkeestä. Sen sijaan he olisivat voineet ostaa takaisin enemmän omia osakkeitaan. Tai lisäsi tuottoa, kuten sanot, ne jäävät Tormista ja Hafniasta tällä alueella. No, Skorpionin johto on aina ollut hieman kyseenalainen ja joskus tehty hieman huonoja päätöksiä, kuten kun he myivät koko bulkkilaivastonsa muutama kuukausi ennen suurta bulkkitallennusta vuonna 22 ja tilasivat tilalle tuuliasennusaluksia, jotka eivät ilmeisesti ole tehneet. tule vielä veteen. Eikö Skorpioniryhmälle mennyt äskettäin täysin pieleen sijoituksessa norjalaiseen lentoyhtiöön.
  • 30.7.2024
    ·
    30.7.2024
    ·
    Scorpio Tankers on laajentanut osakkeiden takaisinosto-ohjelmansa 400 miljoonaan dollariin ylitettyään analyytikoiden tulosodotukset kuluneelta vuosineljännekseltä. New Yorkissa listattu tuotetankkerijätti on nostanut osakkeiden takaisinostot ensisijaiseksi tavoitteekseen pääoman allokoinnissa ja lähettänyt vahvan signaalin markkinoille kasvattamalla rahastoa, joka ei aiemmin ole ollut suurempi kuin 250 miljoonaa dollaria. Samaan aikaan Skorpioni raportoi oikaistut nettotulot 188,4 miljoonaa dollaria ja 3,77 dollaria perusosaketta kohden eli 3,60 dollaria laimennettua osaketta kohden. Tämä ylitti osakeanalyytikoiden odottaman 3,58 dollarin osakekohtaisen konsensuksen. Emanuele Lauron johtama porukka ilmoitti oikaistuksi Ebitdaksi 259 miljoonaa dollaria, mikä jäi analyytikoiden yksimielisyyteen 263 miljoonaksi dollariksi. Alusten liikevaihto, 380,66 miljoonaa dollaria, ylitti vuoden 2023 toisella neljänneksellä raportoidut 329,3 miljoonaa dollaria. Tulos parani vuoden 2023 toisen neljänneksen lukuihin verrattuna, jolloin Skorpionin 1,33 miljoonan dollarin nettotulos muuttui 2,51 dollariksi perusosaketta kohden ja 2,41 dollariksi laimennettua osaketta kohden. Skorpioni oli aktiivinen osakkeiden takaisinostoilla viimeisellä neljänneksellä, vaikka useimmat niistä on raportoitu aiemmin. Se loihtii noin 109 miljoonaa dollaria ja otti 1,4 miljoonaa osaketta 78,16 dollarin keskihintaan. Yhtiö myös yksityiskohtaisesti aiemmin julkistetun viiden sen vanhemman MR:n myynnistä 179,1 miljoonalla dollarilla ilman laivojen velkojen takaisinmaksua. Scorpio on raportoinut aikarahtausta vastaavien lukujen kausiluonteisesta heikkenemisestä kolmessa alusluokissaan kuluvalla vuosineljänneksellä verrattuna viimeisten kolmen kuukauden tuloihin. LR2:t ovat keskimäärin 44 000 dollaria päivässä, ja 43 % päivistä on kiinteä, kun toisella vuosineljänneksellä on 52 807 dollaria. MR:t palauttavat 34 000 dollaria päivässä ja 35 % sitoutuneista päivistä verrattuna 37 019 dollariin edellisten kolmen kuukauden aikana. Handymaxit ovat olleet keskimäärin 25 000 dollaria päivässä verrattuna 28 011 dollariin edellisellä vuosineljänneksellä. Mutta aggressiivisten velkojen takaisinmaksujen seurauksena Skorpioni on jatkanut laivaston laajuisten käyttökustannusten alentamista aiemmin mainittuun tavoitteeseen 12 500 dollaria päivässä, ja vielä alhaisempi tavoite on näköpiirissä. ”Yhtiön tase- ja kassavirtapotentiaali paranee edelleen. Toisella vuosineljänneksellä maksoimme takaisin 399 miljoonaa dollaria velkaa ja pienensimme päivittäiset kassakatkot 12 500 dollariin”, toimitusjohtaja Lauro sanoi tuloslaskelmassa. Skorpioni pienensi nettovelkaansa 758 miljoonaan dollariin neljänneksen lopun 1 miljardista dollarista. Sen käteisvarallisuus oli 279,5 miljoonaa dollaria 29. kesäkuuta ja 288,2 miljoonaa dollaria valmiusluottolimiittinsä puitteissa. "Lisäksi olemme sopineet 2023:n 225 miljoonan dollarin luottolimiittimme muuntamisesta jatkuvaksi luottolimiitiksi ja sitoutuneet maksamaan ennakkoon 64 miljoonan dollarin luottolimiittimme BNP Paribasin ja Sinosuren kanssa. Nämä aloitteet voisivat mahdollisesti alentaa päivittäistä kassavirtaa yli 1 000 dollarilla." Skorpionin osakkeet nousivat yli 2 % 76 dollariin ennen markkinoiden avaamista New Yorkissa. Tekijänoikeus: Yksinkertaisesti paras!
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Uutiset ja analyysit

Ei uutisia tällä hetkellä
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Ei saatavilla tälle kohde-etuudelle: Nordnet Markets Sertifikaatit . Katso muut Sertifikaatit
Q1-osavuosiraportti
48 päivää sitten35 min
0,40 USD/osake
Viimeisin osinko
3,62 %
Tuotto/v

Uutiset ja analyysit

Ei uutisia tällä hetkellä
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 6.6.
    ·
    6.6.
    ·
    Norjalainen Storm Bond Fund alkoi ostaa Scorpio Tankersin joukkovelkakirjoja toukokuussa. Morten Astrupin hallinnoima rahasto hankki tuotetankkerin omistajan liikkeeseen laskemia vuoden 2030 vakuudettomia senior-joukkovelkakirjoja. "Luoton takaa vakaa tase ja noin 23 %:n laina-arvo, 1,3 miljardin dollarin likviditeetti, rajalliset investointisitoumukset ja nykyaikaisten omaisuuserien laivasto. Joukkovelkakirjojen arvioidaan olevan katettuja kaikkien aikojen alhaisimmilla omaisuusarvoilla", rahasto totesi toukokuun raportissaan. Rahasto osti joukkovelkakirjat keskimääräiseen 98,5 dollarin hintaan, mikä vastaa 7,9 %:n tuottoa. Joukkovelkakirjat laskettiin liikkeeseen tammikuussa 7,5 %:n korkomarginaalilla. Scorpio on maailman suurin tuotetankkerin omistaja, jolla on 99 aluksen omistama laivasto. Sen markkina-arvo New Yorkin pörssissä on noin 2 miljardia dollaria. Storm Bond Fundin salkussa on 8 % merenkulkua ja 4 % teollisuusmerenkulkua. Sen salkussa on 4 % käteistä. Suurimmat omistukset ovat SFL Corp:n, Tidewaterin ja Golar LNG:n joukkovelkakirjat. ”Pohjoismaiset korkeatuottoiset joukkovelkakirjamarkkinat olivat vahvat toukokuussa, ja Storm Bond Fund tuotti +0,8 prosentin kuukausituoton. Tuotto johtui pääasiassa houkuttelevasta kuponkikorosta ja salkun tuottojen laskusta”, raportissa todetaan. Salkku tarjoaa 7,8 prosentin tuoton Norjan kruunuissa. ”Keskitymme liikkeeseenlaskijoihin, joilla on vahva omaisuusvakuus, vakaa tase ja hyvä velanhoitokyky. Tämä johtaa korkealaatuiseen, sektorihajautettuun salkkuun, jota tukevat kestävät pohjoismaiset liikkeeseenlaskijat, jotka pystyvät kestämään inflaation ja korko-odotusten muutoksia.” Tekijänoikeudet: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
  • 2.5.
    ·
    2.5.
    ·
    Scorpio Tankers ei usko, että Yhdysvaltain kauppaedustajan Jamieson Greerin määräämät Kiinaan kohdistuvat satamamaksut vaikuttaisivat siihen merkittävästi. Johto vähätteli maksujen vaikutusta osakeanalyytikoille torstaina antamissaan kommenteissa julkaistuaan ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa, joka paransi merkittävästi tutkijoiden odotuksia. "Vaikutuksen tuotetankkereihin odotetaan olevan minimaalinen", sanoi yrityskehitys- ja sijoittajasuhdejohtaja James Doyle. Ensinnäkin New Yorkissa listatun omistajan lähes 100 tuotetankkerin laivasto on pääosin rakennettu Etelä-Koreassa. Ja sen MR- ja Handymax-tankkerit jäävät alle Greerin toimiston asettaman 55 000 dwt:n rajan, joka koskee Kiinassa rakennettujen alusten maksujen poikkeuksia, Doyle huomautti. Vaikka poikkeukset eivät koske Scorpion suurta LR2-alusten osuutta, muista syistä ei ole juurikaan huolta, sanoi kaupallinen johtaja Lars Dencker Nielsen. "LR2-markkinat ovat merkityksettömät Yhdysvalloissa", hän sanoi. ”Aframaxien myötä siitä tulee suurempi ongelma. Mutta Scorpion laivastorakenteen vuoksi se ei tule aiheuttamaan meille ongelmaa.” Vaikka tulosjulkistuksessa ei sitä mainittukaan, Scorpio on käyttänyt suuren osan viimeisistä kolmesta vuodesta purkaen laivastonsa kallista leasing-rahoitusta – suurimmaksi osaksi kiinalaisilta lähteiltä – ja valinnut sen sijaan perinteisen pankkirahoituksen, jota tarjoavat pääasiassa eurooppalaiset lainanantajat. Yhdysvaltain kauppaedustajan rajoitusten suhteellinen huolettomuus ei tarkoita, etteikö Scorpio olisi varovainen presidentti Donald Trumpin myrskyisän toisen kauden yleisen sääntely- ja geopoliittisen maiseman suhteen. ”Olemme omaksuneet konservatiivisemman lähestymistavan pääoman allokointiin, koska maailmanlaajuinen epävarmuus jatkuu edelleen”, toimitusjohtaja Emanuele Lauro sanoi puhelussa. ”Olemme hyvin valmistautuneita navigoimaan epävarmuudessa.” Vaikka Lauro ei maininnut sitä nimenomaisesti, Scorpio päätti allokoida vähän pääomaa osakkeiden takaisinostoihin viime neljänneksellä ja säilytti takaisinostolupauksen suunnilleen saman verran kuin 12. helmikuuta. Tämä siitä huolimatta, että Trumpin kauden alusta lähtien osakekurssi on laskenut yli 28 %. Tämä oli 25 varustamon joukossa suurin, jota seurasi investointipankki Jefferies, ja että nettovarallisuuteen on kohdistunut merkittävää kaupankäyntialennusta. Laivarahoitus on arvoitus, joka alan toimijoiden on ratkaistava selviytyäkseen pääomavaltaisessa liiketoiminnassa. TradeWindsin taloustoimittaja Joe Bradyn viimeisimmässä uutiskirjeessä kerrotaan sen mysteereistä. Yhtiö oli ostanut takaisin 39 miljoonan dollarin arvosta osakkeita neljännellä neljänneksellä ja 339 miljoonan dollarin arvosta vuoden 2024 aikana. Scorpio säilytti neljännesvuosittaisen 0,40 dollarin osakekohtaisen osinkonsa. Se on rakentanut 397 miljoonan dollarin kassavaran ja 1,36 miljardin dollarin kokonaislikviditeetin, mukaan lukien sen sijoitusosuus New Yorkin pörssissä listatussa VLCC-erikoisyhtiössä DHT Holdingsissa. Sen nettoluototusaste on vain 10 % Jefferiesin analyytikon Omar Noktan mukaan. Talousjohtaja Chris Avella sanoi: ”Meitä ympäröi epävarmuus. Olemme keskittyneet siihen, mitä voimme hallita, sen sijaan, mikä on kontrollimme ulkopuolella.” Tekijänoikeudet; Tradewnds, yksinkertaisesti paras!
  • 5.4.
    ·
    5.4.
    ·
    Viime kesänä 83:sta 31:een. Jos uskot tähän yritykseen, sen täytyy olla huutava osto tässä paniikissa? Ei ennen kuin lasku on pysähtynyt, tietenkään.
  • 29.10.2024
    ·
    29.10.2024
    ·
    Scorpio Tankers on ostanut 89 miljoonan dollarin osuuden New Yorkissa listatusta VLCC-asiantuntija DHT Holdingsista vakuuttaakseen uskovansa uusille markkinoille uusille raakaöljytankkereille. Skorpioni kuvaili tiistaina sijoituksen 4,9 prosenttiin DHT:n ulkona olevista osakkeista "passiiviseksi", kun se ilmoitti kolmannen vuosineljänneksen tuloksesta. Se on Scorpio Tankersin ensimmäinen suora sijoitus tuotesäiliöalusten ulkopuolelle yli kymmeneen vuoteen, kun se investoi rahaa uusiin LPG-säiliöaluksiin, jotka myöhemmin myytiin Dorian LPG:lle, ja VLCC:itä, jotka myytiin lopulta Peter Georgiopoulosin General Maritimelle. Skorpionin yllätys DHT-sijoitus oli kohokohta raportissa, jonka mukaan se ylitti konsensusanalyytikkojen tulosodotukset. Skorpioni raportoi oikaistun nettotulon olevan 87,7 miljoonaa dollaria, mikä vastaa 1,83 dollaria laimennettuun osakekohtaiseen tulokseen verrattuna 1,75 dollaria. Tulos ylitti Bloombergin osaketutkijoiden keskiarvon odotetun 1,66 dollarin laimennetun luvun. Tulos kuitenkin heikkeni viime vuoden kolmannesta neljänneksestä, jolloin Skorpionin nettotulos oli 99,2 miljoonaa dollaria, mikä tarkoittaa 1,99 dollarin perustuloa tai 1,91 dollarin laimennettua osakekohtaista tulosta. Jefferiesin Omar Noktan tutkimusmuistion mukaan 166 miljoonan dollarin oikaistu Ebitda ylitti analyytikoiden arviot 153 miljoonasta dollarista. Alusten tuotot 268 miljoonaa dollaria laskivat 291,2 miljoonasta dollarista vuodentakaisella neljänneksellä. Aikarahtausta vastaava liikevaihto laski 258,2 miljoonaan dollariin 289,2 miljoonasta dollarista, mikä johtui pääasiassa toiminnassa olevien alusten vähentymisestä. Skorpionin velkaantumispyrkimykset kompensoivat tämän pudotuksen lähes kokonaan, kun korkokustannukset laskivat 29 miljoonaa dollaria, Nokta kertoi asiakkaille. Scorpio ohjasi myös neljännen vuosineljänneksen tuloksen, joka on tähän mennessä ollut pienempi kuin se ansaitsi kolmessa alusluokissaan viimeisellä neljänneksellä. Skorpionilla on 102 tuotesäiliöalusta, joiden keski-ikä on 8,5 vuotta. LR2:t ansaitsivat spot-korot 31 600 dollaria päivässä 38 011:stä, kun taas MR:t ansaitsivat 20 800 dollaria 25 146 dollarista, molemmilla varattujen päivien ollessa 35 %. Handysizes on palauttanut 13 000 dollaria 19 605 dollarista, ja 34 % päivistä on kiinteä. "Spot-kurssit ovat tällä hetkellä näitä lukuja alhaisemmat, vaikka odotamme korkeampaa jalostusaktiivisuutta tulevina viikkoina tukeakseen korkoja korkeammilla tasoilla", Nokta sanoi Scorpio-ohjeesta. Scorpio sanoi pitäneensä kiinteän 0,40 dollarin neljännesvuosittaisen osingon. Emanuele Lauron johtama omistaja paljasti myös, että se oli käyttänyt 246,6 miljoonaa dollaria osakkeiden takaisinostoihin vuosineljänneksen aikana ja osti 3,36 miljoonaa yksikköä keskimääräiseen hintaan 73,34 dollaria osakkeelta. Tämä jättää 208,9 miljoonaa dollaria käytettävissä 400 miljoonan dollarin takaisinostovaltuutuksen nojalla, jota täydennettiin ja korotettiin vuosineljänneksen aikana. Laivarahoitus on arvoitus, joka alan toimijoiden on ratkaistava selviytyäkseen pääomavaltaisessa liiketoiminnassa. TradeWindsin uusimmassa uutiskirjeessä rahoituskirjeenvaihtaja Joe Brady auttaa sinua selvittämään sen mysteerit Tulosraporttiin mentäessä analyytikkokysymysten odotettiin kohdistuvan neljännen vuosineljänneksen otteluihin ja mahdollisiin merkkeihin siitä, että omistaja näkee hyötyjen alkavan perinteisestä talvilämmityskaudesta. Vaikka tämä on edelleen tarkkailualue, Skorpionin DHT-investointi todennäköisesti varastaa suuren osan ukkosta. Analyytikot ovat sanoneet, että suurten raakaöljytankkerien dynamiikka on paikallaan jylläämästä luvuista, jotka ovat olleet kannattavia mutta epämiellyttäviä suurimman osan vuotta 2024, varsinkin kun Opec+-kartelli lieventää tuotannon rajoituksia. Vaikka Skorpioni näyttää lyövän vetoa samasta trendistä, se myös todennäköisesti kuvaa DHT-sijoituksen osoituksena uskosta LR2:iinsa, mikä todennäköisesti näkisi VLCC:n vahvuuden hyödyn. DHT omistaa ja operoi 28 VLCC:n laivastoa ja on listattu New Yorkin pörssissä. Sen nykyinen markkina-arvo on hieman yli 1,7 miljardia dollaria. Tekijänoikeus: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
    11.11.2024
    ·
    11.11.2024
    ·
    Kyllä, minäkin yllätyin tuosta liikkeestä. Sen sijaan he olisivat voineet ostaa takaisin enemmän omia osakkeitaan. Tai lisäsi tuottoa, kuten sanot, ne jäävät Tormista ja Hafniasta tällä alueella. No, Skorpionin johto on aina ollut hieman kyseenalainen ja joskus tehty hieman huonoja päätöksiä, kuten kun he myivät koko bulkkilaivastonsa muutama kuukausi ennen suurta bulkkitallennusta vuonna 22 ja tilasivat tilalle tuuliasennusaluksia, jotka eivät ilmeisesti ole tehneet. tule vielä veteen. Eikö Skorpioniryhmälle mennyt äskettäin täysin pieleen sijoituksessa norjalaiseen lentoyhtiöön.
  • 30.7.2024
    ·
    30.7.2024
    ·
    Scorpio Tankers on laajentanut osakkeiden takaisinosto-ohjelmansa 400 miljoonaan dollariin ylitettyään analyytikoiden tulosodotukset kuluneelta vuosineljännekseltä. New Yorkissa listattu tuotetankkerijätti on nostanut osakkeiden takaisinostot ensisijaiseksi tavoitteekseen pääoman allokoinnissa ja lähettänyt vahvan signaalin markkinoille kasvattamalla rahastoa, joka ei aiemmin ole ollut suurempi kuin 250 miljoonaa dollaria. Samaan aikaan Skorpioni raportoi oikaistut nettotulot 188,4 miljoonaa dollaria ja 3,77 dollaria perusosaketta kohden eli 3,60 dollaria laimennettua osaketta kohden. Tämä ylitti osakeanalyytikoiden odottaman 3,58 dollarin osakekohtaisen konsensuksen. Emanuele Lauron johtama porukka ilmoitti oikaistuksi Ebitdaksi 259 miljoonaa dollaria, mikä jäi analyytikoiden yksimielisyyteen 263 miljoonaksi dollariksi. Alusten liikevaihto, 380,66 miljoonaa dollaria, ylitti vuoden 2023 toisella neljänneksellä raportoidut 329,3 miljoonaa dollaria. Tulos parani vuoden 2023 toisen neljänneksen lukuihin verrattuna, jolloin Skorpionin 1,33 miljoonan dollarin nettotulos muuttui 2,51 dollariksi perusosaketta kohden ja 2,41 dollariksi laimennettua osaketta kohden. Skorpioni oli aktiivinen osakkeiden takaisinostoilla viimeisellä neljänneksellä, vaikka useimmat niistä on raportoitu aiemmin. Se loihtii noin 109 miljoonaa dollaria ja otti 1,4 miljoonaa osaketta 78,16 dollarin keskihintaan. Yhtiö myös yksityiskohtaisesti aiemmin julkistetun viiden sen vanhemman MR:n myynnistä 179,1 miljoonalla dollarilla ilman laivojen velkojen takaisinmaksua. Scorpio on raportoinut aikarahtausta vastaavien lukujen kausiluonteisesta heikkenemisestä kolmessa alusluokissaan kuluvalla vuosineljänneksellä verrattuna viimeisten kolmen kuukauden tuloihin. LR2:t ovat keskimäärin 44 000 dollaria päivässä, ja 43 % päivistä on kiinteä, kun toisella vuosineljänneksellä on 52 807 dollaria. MR:t palauttavat 34 000 dollaria päivässä ja 35 % sitoutuneista päivistä verrattuna 37 019 dollariin edellisten kolmen kuukauden aikana. Handymaxit ovat olleet keskimäärin 25 000 dollaria päivässä verrattuna 28 011 dollariin edellisellä vuosineljänneksellä. Mutta aggressiivisten velkojen takaisinmaksujen seurauksena Skorpioni on jatkanut laivaston laajuisten käyttökustannusten alentamista aiemmin mainittuun tavoitteeseen 12 500 dollaria päivässä, ja vielä alhaisempi tavoite on näköpiirissä. ”Yhtiön tase- ja kassavirtapotentiaali paranee edelleen. Toisella vuosineljänneksellä maksoimme takaisin 399 miljoonaa dollaria velkaa ja pienensimme päivittäiset kassakatkot 12 500 dollariin”, toimitusjohtaja Lauro sanoi tuloslaskelmassa. Skorpioni pienensi nettovelkaansa 758 miljoonaan dollariin neljänneksen lopun 1 miljardista dollarista. Sen käteisvarallisuus oli 279,5 miljoonaa dollaria 29. kesäkuuta ja 288,2 miljoonaa dollaria valmiusluottolimiittinsä puitteissa. "Lisäksi olemme sopineet 2023:n 225 miljoonan dollarin luottolimiittimme muuntamisesta jatkuvaksi luottolimiitiksi ja sitoutuneet maksamaan ennakkoon 64 miljoonan dollarin luottolimiittimme BNP Paribasin ja Sinosuren kanssa. Nämä aloitteet voisivat mahdollisesti alentaa päivittäistä kassavirtaa yli 1 000 dollarilla." Skorpionin osakkeet nousivat yli 2 % 76 dollariin ennen markkinoiden avaamista New Yorkissa. Tekijänoikeus: Yksinkertaisesti paras!
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Tarjoustasot

Määrä
Osto
365
Myynti
Määrä
28

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
----
Ylin
44,96
VWAP
43,92
Alin
43,5
VaihtoMäärä
14,2 Mundefined617 650
VWAP
43,92
Ylin
44,96
Alin
43,5
VaihtoMäärä
14,2 Mundefined617 650

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla
Menneet tapahtumat
2025 Yhtiökokous28.5.
2025 Q1-osavuosiraportti1.5.
2024 Vuosiraportti21.3.
2024 Q4-osavuosiraportti13.2.
2024 Q3-osavuosiraportti29.10.2024
Datan lähde: Morningstar, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Ei saatavilla tälle kohde-etuudelle: Nordnet Markets Sertifikaatit . Katso muut Sertifikaatit
Q1-osavuosiraportti
48 päivää sitten35 min

Uutiset ja analyysit

Ei uutisia tällä hetkellä
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla
Menneet tapahtumat
2025 Yhtiökokous28.5.
2025 Q1-osavuosiraportti1.5.
2024 Vuosiraportti21.3.
2024 Q4-osavuosiraportti13.2.
2024 Q3-osavuosiraportti29.10.2024
Datan lähde: Morningstar, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Ei saatavilla tälle kohde-etuudelle: Nordnet Markets Sertifikaatit . Katso muut Sertifikaatit
0,40 USD/osake
Viimeisin osinko
3,62 %
Tuotto/v

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 6.6.
    ·
    6.6.
    ·
    Norjalainen Storm Bond Fund alkoi ostaa Scorpio Tankersin joukkovelkakirjoja toukokuussa. Morten Astrupin hallinnoima rahasto hankki tuotetankkerin omistajan liikkeeseen laskemia vuoden 2030 vakuudettomia senior-joukkovelkakirjoja. "Luoton takaa vakaa tase ja noin 23 %:n laina-arvo, 1,3 miljardin dollarin likviditeetti, rajalliset investointisitoumukset ja nykyaikaisten omaisuuserien laivasto. Joukkovelkakirjojen arvioidaan olevan katettuja kaikkien aikojen alhaisimmilla omaisuusarvoilla", rahasto totesi toukokuun raportissaan. Rahasto osti joukkovelkakirjat keskimääräiseen 98,5 dollarin hintaan, mikä vastaa 7,9 %:n tuottoa. Joukkovelkakirjat laskettiin liikkeeseen tammikuussa 7,5 %:n korkomarginaalilla. Scorpio on maailman suurin tuotetankkerin omistaja, jolla on 99 aluksen omistama laivasto. Sen markkina-arvo New Yorkin pörssissä on noin 2 miljardia dollaria. Storm Bond Fundin salkussa on 8 % merenkulkua ja 4 % teollisuusmerenkulkua. Sen salkussa on 4 % käteistä. Suurimmat omistukset ovat SFL Corp:n, Tidewaterin ja Golar LNG:n joukkovelkakirjat. ”Pohjoismaiset korkeatuottoiset joukkovelkakirjamarkkinat olivat vahvat toukokuussa, ja Storm Bond Fund tuotti +0,8 prosentin kuukausituoton. Tuotto johtui pääasiassa houkuttelevasta kuponkikorosta ja salkun tuottojen laskusta”, raportissa todetaan. Salkku tarjoaa 7,8 prosentin tuoton Norjan kruunuissa. ”Keskitymme liikkeeseenlaskijoihin, joilla on vahva omaisuusvakuus, vakaa tase ja hyvä velanhoitokyky. Tämä johtaa korkealaatuiseen, sektorihajautettuun salkkuun, jota tukevat kestävät pohjoismaiset liikkeeseenlaskijat, jotka pystyvät kestämään inflaation ja korko-odotusten muutoksia.” Tekijänoikeudet: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
  • 2.5.
    ·
    2.5.
    ·
    Scorpio Tankers ei usko, että Yhdysvaltain kauppaedustajan Jamieson Greerin määräämät Kiinaan kohdistuvat satamamaksut vaikuttaisivat siihen merkittävästi. Johto vähätteli maksujen vaikutusta osakeanalyytikoille torstaina antamissaan kommenteissa julkaistuaan ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa, joka paransi merkittävästi tutkijoiden odotuksia. "Vaikutuksen tuotetankkereihin odotetaan olevan minimaalinen", sanoi yrityskehitys- ja sijoittajasuhdejohtaja James Doyle. Ensinnäkin New Yorkissa listatun omistajan lähes 100 tuotetankkerin laivasto on pääosin rakennettu Etelä-Koreassa. Ja sen MR- ja Handymax-tankkerit jäävät alle Greerin toimiston asettaman 55 000 dwt:n rajan, joka koskee Kiinassa rakennettujen alusten maksujen poikkeuksia, Doyle huomautti. Vaikka poikkeukset eivät koske Scorpion suurta LR2-alusten osuutta, muista syistä ei ole juurikaan huolta, sanoi kaupallinen johtaja Lars Dencker Nielsen. "LR2-markkinat ovat merkityksettömät Yhdysvalloissa", hän sanoi. ”Aframaxien myötä siitä tulee suurempi ongelma. Mutta Scorpion laivastorakenteen vuoksi se ei tule aiheuttamaan meille ongelmaa.” Vaikka tulosjulkistuksessa ei sitä mainittukaan, Scorpio on käyttänyt suuren osan viimeisistä kolmesta vuodesta purkaen laivastonsa kallista leasing-rahoitusta – suurimmaksi osaksi kiinalaisilta lähteiltä – ja valinnut sen sijaan perinteisen pankkirahoituksen, jota tarjoavat pääasiassa eurooppalaiset lainanantajat. Yhdysvaltain kauppaedustajan rajoitusten suhteellinen huolettomuus ei tarkoita, etteikö Scorpio olisi varovainen presidentti Donald Trumpin myrskyisän toisen kauden yleisen sääntely- ja geopoliittisen maiseman suhteen. ”Olemme omaksuneet konservatiivisemman lähestymistavan pääoman allokointiin, koska maailmanlaajuinen epävarmuus jatkuu edelleen”, toimitusjohtaja Emanuele Lauro sanoi puhelussa. ”Olemme hyvin valmistautuneita navigoimaan epävarmuudessa.” Vaikka Lauro ei maininnut sitä nimenomaisesti, Scorpio päätti allokoida vähän pääomaa osakkeiden takaisinostoihin viime neljänneksellä ja säilytti takaisinostolupauksen suunnilleen saman verran kuin 12. helmikuuta. Tämä siitä huolimatta, että Trumpin kauden alusta lähtien osakekurssi on laskenut yli 28 %. Tämä oli 25 varustamon joukossa suurin, jota seurasi investointipankki Jefferies, ja että nettovarallisuuteen on kohdistunut merkittävää kaupankäyntialennusta. Laivarahoitus on arvoitus, joka alan toimijoiden on ratkaistava selviytyäkseen pääomavaltaisessa liiketoiminnassa. TradeWindsin taloustoimittaja Joe Bradyn viimeisimmässä uutiskirjeessä kerrotaan sen mysteereistä. Yhtiö oli ostanut takaisin 39 miljoonan dollarin arvosta osakkeita neljännellä neljänneksellä ja 339 miljoonan dollarin arvosta vuoden 2024 aikana. Scorpio säilytti neljännesvuosittaisen 0,40 dollarin osakekohtaisen osinkonsa. Se on rakentanut 397 miljoonan dollarin kassavaran ja 1,36 miljardin dollarin kokonaislikviditeetin, mukaan lukien sen sijoitusosuus New Yorkin pörssissä listatussa VLCC-erikoisyhtiössä DHT Holdingsissa. Sen nettoluototusaste on vain 10 % Jefferiesin analyytikon Omar Noktan mukaan. Talousjohtaja Chris Avella sanoi: ”Meitä ympäröi epävarmuus. Olemme keskittyneet siihen, mitä voimme hallita, sen sijaan, mikä on kontrollimme ulkopuolella.” Tekijänoikeudet; Tradewnds, yksinkertaisesti paras!
  • 5.4.
    ·
    5.4.
    ·
    Viime kesänä 83:sta 31:een. Jos uskot tähän yritykseen, sen täytyy olla huutava osto tässä paniikissa? Ei ennen kuin lasku on pysähtynyt, tietenkään.
  • 29.10.2024
    ·
    29.10.2024
    ·
    Scorpio Tankers on ostanut 89 miljoonan dollarin osuuden New Yorkissa listatusta VLCC-asiantuntija DHT Holdingsista vakuuttaakseen uskovansa uusille markkinoille uusille raakaöljytankkereille. Skorpioni kuvaili tiistaina sijoituksen 4,9 prosenttiin DHT:n ulkona olevista osakkeista "passiiviseksi", kun se ilmoitti kolmannen vuosineljänneksen tuloksesta. Se on Scorpio Tankersin ensimmäinen suora sijoitus tuotesäiliöalusten ulkopuolelle yli kymmeneen vuoteen, kun se investoi rahaa uusiin LPG-säiliöaluksiin, jotka myöhemmin myytiin Dorian LPG:lle, ja VLCC:itä, jotka myytiin lopulta Peter Georgiopoulosin General Maritimelle. Skorpionin yllätys DHT-sijoitus oli kohokohta raportissa, jonka mukaan se ylitti konsensusanalyytikkojen tulosodotukset. Skorpioni raportoi oikaistun nettotulon olevan 87,7 miljoonaa dollaria, mikä vastaa 1,83 dollaria laimennettuun osakekohtaiseen tulokseen verrattuna 1,75 dollaria. Tulos ylitti Bloombergin osaketutkijoiden keskiarvon odotetun 1,66 dollarin laimennetun luvun. Tulos kuitenkin heikkeni viime vuoden kolmannesta neljänneksestä, jolloin Skorpionin nettotulos oli 99,2 miljoonaa dollaria, mikä tarkoittaa 1,99 dollarin perustuloa tai 1,91 dollarin laimennettua osakekohtaista tulosta. Jefferiesin Omar Noktan tutkimusmuistion mukaan 166 miljoonan dollarin oikaistu Ebitda ylitti analyytikoiden arviot 153 miljoonasta dollarista. Alusten tuotot 268 miljoonaa dollaria laskivat 291,2 miljoonasta dollarista vuodentakaisella neljänneksellä. Aikarahtausta vastaava liikevaihto laski 258,2 miljoonaan dollariin 289,2 miljoonasta dollarista, mikä johtui pääasiassa toiminnassa olevien alusten vähentymisestä. Skorpionin velkaantumispyrkimykset kompensoivat tämän pudotuksen lähes kokonaan, kun korkokustannukset laskivat 29 miljoonaa dollaria, Nokta kertoi asiakkaille. Scorpio ohjasi myös neljännen vuosineljänneksen tuloksen, joka on tähän mennessä ollut pienempi kuin se ansaitsi kolmessa alusluokissaan viimeisellä neljänneksellä. Skorpionilla on 102 tuotesäiliöalusta, joiden keski-ikä on 8,5 vuotta. LR2:t ansaitsivat spot-korot 31 600 dollaria päivässä 38 011:stä, kun taas MR:t ansaitsivat 20 800 dollaria 25 146 dollarista, molemmilla varattujen päivien ollessa 35 %. Handysizes on palauttanut 13 000 dollaria 19 605 dollarista, ja 34 % päivistä on kiinteä. "Spot-kurssit ovat tällä hetkellä näitä lukuja alhaisemmat, vaikka odotamme korkeampaa jalostusaktiivisuutta tulevina viikkoina tukeakseen korkoja korkeammilla tasoilla", Nokta sanoi Scorpio-ohjeesta. Scorpio sanoi pitäneensä kiinteän 0,40 dollarin neljännesvuosittaisen osingon. Emanuele Lauron johtama omistaja paljasti myös, että se oli käyttänyt 246,6 miljoonaa dollaria osakkeiden takaisinostoihin vuosineljänneksen aikana ja osti 3,36 miljoonaa yksikköä keskimääräiseen hintaan 73,34 dollaria osakkeelta. Tämä jättää 208,9 miljoonaa dollaria käytettävissä 400 miljoonan dollarin takaisinostovaltuutuksen nojalla, jota täydennettiin ja korotettiin vuosineljänneksen aikana. Laivarahoitus on arvoitus, joka alan toimijoiden on ratkaistava selviytyäkseen pääomavaltaisessa liiketoiminnassa. TradeWindsin uusimmassa uutiskirjeessä rahoituskirjeenvaihtaja Joe Brady auttaa sinua selvittämään sen mysteerit Tulosraporttiin mentäessä analyytikkokysymysten odotettiin kohdistuvan neljännen vuosineljänneksen otteluihin ja mahdollisiin merkkeihin siitä, että omistaja näkee hyötyjen alkavan perinteisestä talvilämmityskaudesta. Vaikka tämä on edelleen tarkkailualue, Skorpionin DHT-investointi todennäköisesti varastaa suuren osan ukkosta. Analyytikot ovat sanoneet, että suurten raakaöljytankkerien dynamiikka on paikallaan jylläämästä luvuista, jotka ovat olleet kannattavia mutta epämiellyttäviä suurimman osan vuotta 2024, varsinkin kun Opec+-kartelli lieventää tuotannon rajoituksia. Vaikka Skorpioni näyttää lyövän vetoa samasta trendistä, se myös todennäköisesti kuvaa DHT-sijoituksen osoituksena uskosta LR2:iinsa, mikä todennäköisesti näkisi VLCC:n vahvuuden hyödyn. DHT omistaa ja operoi 28 VLCC:n laivastoa ja on listattu New Yorkin pörssissä. Sen nykyinen markkina-arvo on hieman yli 1,7 miljardia dollaria. Tekijänoikeus: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
    11.11.2024
    ·
    11.11.2024
    ·
    Kyllä, minäkin yllätyin tuosta liikkeestä. Sen sijaan he olisivat voineet ostaa takaisin enemmän omia osakkeitaan. Tai lisäsi tuottoa, kuten sanot, ne jäävät Tormista ja Hafniasta tällä alueella. No, Skorpionin johto on aina ollut hieman kyseenalainen ja joskus tehty hieman huonoja päätöksiä, kuten kun he myivät koko bulkkilaivastonsa muutama kuukausi ennen suurta bulkkitallennusta vuonna 22 ja tilasivat tilalle tuuliasennusaluksia, jotka eivät ilmeisesti ole tehneet. tule vielä veteen. Eikö Skorpioniryhmälle mennyt äskettäin täysin pieleen sijoituksessa norjalaiseen lentoyhtiöön.
  • 30.7.2024
    ·
    30.7.2024
    ·
    Scorpio Tankers on laajentanut osakkeiden takaisinosto-ohjelmansa 400 miljoonaan dollariin ylitettyään analyytikoiden tulosodotukset kuluneelta vuosineljännekseltä. New Yorkissa listattu tuotetankkerijätti on nostanut osakkeiden takaisinostot ensisijaiseksi tavoitteekseen pääoman allokoinnissa ja lähettänyt vahvan signaalin markkinoille kasvattamalla rahastoa, joka ei aiemmin ole ollut suurempi kuin 250 miljoonaa dollaria. Samaan aikaan Skorpioni raportoi oikaistut nettotulot 188,4 miljoonaa dollaria ja 3,77 dollaria perusosaketta kohden eli 3,60 dollaria laimennettua osaketta kohden. Tämä ylitti osakeanalyytikoiden odottaman 3,58 dollarin osakekohtaisen konsensuksen. Emanuele Lauron johtama porukka ilmoitti oikaistuksi Ebitdaksi 259 miljoonaa dollaria, mikä jäi analyytikoiden yksimielisyyteen 263 miljoonaksi dollariksi. Alusten liikevaihto, 380,66 miljoonaa dollaria, ylitti vuoden 2023 toisella neljänneksellä raportoidut 329,3 miljoonaa dollaria. Tulos parani vuoden 2023 toisen neljänneksen lukuihin verrattuna, jolloin Skorpionin 1,33 miljoonan dollarin nettotulos muuttui 2,51 dollariksi perusosaketta kohden ja 2,41 dollariksi laimennettua osaketta kohden. Skorpioni oli aktiivinen osakkeiden takaisinostoilla viimeisellä neljänneksellä, vaikka useimmat niistä on raportoitu aiemmin. Se loihtii noin 109 miljoonaa dollaria ja otti 1,4 miljoonaa osaketta 78,16 dollarin keskihintaan. Yhtiö myös yksityiskohtaisesti aiemmin julkistetun viiden sen vanhemman MR:n myynnistä 179,1 miljoonalla dollarilla ilman laivojen velkojen takaisinmaksua. Scorpio on raportoinut aikarahtausta vastaavien lukujen kausiluonteisesta heikkenemisestä kolmessa alusluokissaan kuluvalla vuosineljänneksellä verrattuna viimeisten kolmen kuukauden tuloihin. LR2:t ovat keskimäärin 44 000 dollaria päivässä, ja 43 % päivistä on kiinteä, kun toisella vuosineljänneksellä on 52 807 dollaria. MR:t palauttavat 34 000 dollaria päivässä ja 35 % sitoutuneista päivistä verrattuna 37 019 dollariin edellisten kolmen kuukauden aikana. Handymaxit ovat olleet keskimäärin 25 000 dollaria päivässä verrattuna 28 011 dollariin edellisellä vuosineljänneksellä. Mutta aggressiivisten velkojen takaisinmaksujen seurauksena Skorpioni on jatkanut laivaston laajuisten käyttökustannusten alentamista aiemmin mainittuun tavoitteeseen 12 500 dollaria päivässä, ja vielä alhaisempi tavoite on näköpiirissä. ”Yhtiön tase- ja kassavirtapotentiaali paranee edelleen. Toisella vuosineljänneksellä maksoimme takaisin 399 miljoonaa dollaria velkaa ja pienensimme päivittäiset kassakatkot 12 500 dollariin”, toimitusjohtaja Lauro sanoi tuloslaskelmassa. Skorpioni pienensi nettovelkaansa 758 miljoonaan dollariin neljänneksen lopun 1 miljardista dollarista. Sen käteisvarallisuus oli 279,5 miljoonaa dollaria 29. kesäkuuta ja 288,2 miljoonaa dollaria valmiusluottolimiittinsä puitteissa. "Lisäksi olemme sopineet 2023:n 225 miljoonan dollarin luottolimiittimme muuntamisesta jatkuvaksi luottolimiitiksi ja sitoutuneet maksamaan ennakkoon 64 miljoonan dollarin luottolimiittimme BNP Paribasin ja Sinosuren kanssa. Nämä aloitteet voisivat mahdollisesti alentaa päivittäistä kassavirtaa yli 1 000 dollarilla." Skorpionin osakkeet nousivat yli 2 % 76 dollariin ennen markkinoiden avaamista New Yorkissa. Tekijänoikeus: Yksinkertaisesti paras!
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Tarjoustasot

Määrä
Osto
365
Myynti
Määrä
28

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
----
Ylin
44,96
VWAP
43,92
Alin
43,5
VaihtoMäärä
14,2 Mundefined617 650
VWAP
43,92
Ylin
44,96
Alin
43,5
VaihtoMäärä
14,2 Mundefined617 650

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt