Tillgänglighet av digitala tjänster.
Vårt mål är att erbjuda digitala tjänster som kan användas av alla våra kunder. Vi arbetar löpande med att öka tillgängligheten på vår plattform. Här nedan hittar du information om tillgängligheten för varje digital tjänst vi erbjuder.
CMS WCAG 2.1
Beskrivningarna och exemplen i varje avsnitt är endast utdrag som syftar till att förklara hur kraven uppfylls. En fullständig lista över kraven och detaljerade anvisningar för hur nivåkraven uppfylls finns i de officiella riktlinjerna:
Webbtillgänglighetsriktlinjer (WCAG) 2.1
För att uppfylla de krav som fastställts i Finland måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Möjlig att uppfatta
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (CMS)
2. Hanterbar (CMS)
3. Begriplig (CMS)
4. Robust (CMS)
Kontoöversiktssida: intro
För att uppfylla kraven som fastställts i Finland måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Märkbar
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (Kontots översikt-sida)
2. Hanterbar (Kontots översikt-sida)
3. Begriplig (Kontots översikt-sida)
4. Robust (Kontots översikt-sida)
Blogg WCAG 2.1
För att uppfylla de krav som fastställts i Finland måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Möjlig att uppfatta
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (Blogg)
2. Hanterbar (blogg)
3. Begriplig (Blogg)
4. Robust (blogg)
Tillsynsmyndigheten.
Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte fått svar inom 14 dagar, kan du vara i kontakt med tillsynsmyndigheten, d.v.s. regionförvaltningsverket i södra Finland. Regionförvaltningsverkets webbsidor har instruktioner för hur man lämnar ett klagomål samt hur det handläggs.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000