Tillgänglighet av digitala tjänster.
Vårt mål är att våra digitala tjänster ska betjäna alla våra kunder jämlikt oberoende av specialbehov. Vi kartlägger som bäst våra digitala tjänsters tillgänglighet och strävar efter att främja tillgängligheten kontinuerligt. På den här sidan samlar vi detaljerad information om tillgänglighetssituationen för varje digital tjänst vi erbjuder.
Vårt mål är att våra digitala tjänster ska betjäna alla våra kunder jämlikt oberoende av specialbehov. Vi kartlägger som bäst våra digitala tjänsters tillgänglighet och strävar efter att främja tillgängligheten kontinuerligt. På den här sidan samlar vi detaljerad information om tillgänglighetssituationen för varje digital tjänst vi erbjuder.
CMS WCAG 2.1
Beskrivningarna och exemplen i varje avsnitt är endast utdrag som syftar till att förklara hur kraven uppfylls. En fullständig lista över kraven och detaljerade anvisningar för hur nivåkraven uppfylls finns i de officiella riktlinjerna:
Webbtillgänglighetsriktlinjer (WCAG) 2.1
För att uppfylla de krav som fastställts i Finland måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Möjlig att uppfatta
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (CMS)
2. Hanterbar (CMS)
3. Begriplig (CMS)
4. Robust (CMS)
Kontoöversiktssida: intro
För att uppfylla kraven som fastställts i Finland måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Märkbar
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (Kontots översikt-sida)
2. Hanterbar (Kontots översikt-sida)
3. Begriplig (Kontots översikt-sida)
4. Robust (Kontots översikt-sida)
Blogg WCAG 2.1
För att uppfylla de krav som fastställts i Finland måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Möjlig att uppfatta
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (Blogg)
2. Hanterbar (blogg)
3. Begriplig (Blogg)
4. Robust (blogg)
Respons om tillgänglighet.
Har du hittat brister i tillgängligheten i våra digitala tjänster? Du kan ge respons för vår tillgänglighet via den här responsblanketten.
Vi handlägger responsen inom 14 dygn.
Tillsynsmyndigheten.
Om du inte är nöjd med vårt svar eller inte fått svar inom 14 dagar, kan du vara i kontakt med tillsynsmyndigheten, d.v.s. regionförvaltningsverket i södra Finland. Regionförvaltningsverkets webbsidor har instruktioner för hur man lämnar ett klagomål samt hur det handläggs.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
webbtillganglighet@rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000