Siirry pääsisältöön
Käyttämääsi selainta ei enää tueta – lue lisää.
Osake
Oslo Børs
ODF

Odfjell A

Odfjell A

110,40NOK
−1,08% (−1,20)
Ylin112,80
Alin109,60
Vaihto
3,3 MNOK
110,40NOK
−1,08% (−1,20)
Ylin112,80
Alin109,60
Vaihto
3,3 MNOK
Osake
Oslo Børs
ODF

Odfjell A

Odfjell A

110,40NOK
−1,08% (−1,20)
Ylin112,80
Alin109,60
Vaihto
3,3 MNOK
110,40NOK
−1,08% (−1,20)
Ylin112,80
Alin109,60
Vaihto
3,3 MNOK
Osake
Oslo Børs
ODF

Odfjell A

Odfjell A

110,40NOK
−1,08% (−1,20)
Ylin112,80
Alin109,60
Vaihto
3,3 MNOK
110,40NOK
−1,08% (−1,20)
Ylin112,80
Alin109,60
Vaihto
3,3 MNOK
Q1-osavuosiraportti
41 päivää sitten39 min
8,74 NOK/osake
Viimeisin osinko
18,28 %
Tuotto/v

Tarjoustasot

Määrä
Osto
1 000
Myynti
Määrä
200

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
9--
47--
1--
27--
52--
Ylin
112,8
VWAP
-
Alin
109,6
VaihtoMäärä
3,3 Mundefined30 285
VWAP
-
Ylin
112,8
Alin
109,6
VaihtoMäärä
3,3 Mundefined30 285

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
2025 Q2-osavuosiraportti
19.8.
Menneet tapahtumat
2025 Q1-osavuosiraportti8.5.
2025 Q1-osavuosiraportti7.5.
2024 Yhtiökokous7.5.
2024 Q4-osavuosiraportti7.2.
2024 Q4-osavuosiraportti6.2.
Datan lähde: Millistream, Quartr

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    Yhtiön laivojen ja terminaalien arvioitu markkina-arvo osoittaa noin 186 Norjan kruunun osakekohtaisen nettovarallisuuden (NAV), kun taas nykyinen markkina-arvo on yhtiön mukaan alhaisempi kuin kirjanpidollinen oma pääoma. Viimeaikaisesta hintakehityksestä Iversen sanoo, että vaikka Odfjell yhtiönä toimii yhtä hyvin ja on vakaalla kurssilla, sitä vetää alaspäin, koska merenkulun hinnat ovat yleensä alhaisemmat.
    1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    Odfjell on helmi
  • 1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Sota jatkuu, eikä näytä laantuvan lähiaikoina. Vaikka sota sinänsä ei ole positiivinen asia, se on positiivinen asia laivaosakkeille.
  • 12.6.
    ·
    12.6.
    ·
    https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Pankkiralli odottaa, jos Hormuzinsalmi suljetaan Jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, ja nyt spekuloidaan, että Hormuzinsalmi saatetaan sulkea. Jos näin tapahtuu, tankkerien hinnat todennäköisesti nousevat pilviin. Noin 20 prosenttia maailman öljyntuotannosta kulkee Hormuzinsalmen kautta, mikä tekee siitä keskeisen keskuksen maailmanlaajuiselle öljykaupalle. – Jos jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, sillä voi olla seurauksia öljyvirtoihin ja se voi aiheuttaa tehottomuutta tankkerilaivastossa. Iran vie tällä hetkellä 1,2–1,6 miljoonaa barrelia öljyä päivässä, ja noin 90 prosenttia tästä määrästä menee Kiinaan – pääasiassa "varjolaivaston" kautta, sanoo merenkulkualan analyytikko Oda Hånes Lund Sparebank 1 Marketsista. Jos näiden volyymien kuljetus estetään joko tiukemmilla pakotteiden valvonnalla tai aluksille aiheutuvan riskin lisääntymisellä, ne on korvattava muilta alueilta peräisin olevilla tynnyreillä, joita kuljetetaan tavallisissa erittäin kovassa öljyssä (VLCC). – Arvioimme, että miljoonan tynnyrin päivittäisen korvaamisen yhteensopivalla volyymilla tarvitaan noin 20–30 VLCC-ekvivalenttia – noin 3 prosenttia laivastosta – riippuen siitä, mistä volyymit tulevat. Tämä kiristää markkinoita ja voisi tukea tankkerien hintoja lyhyellä aikavälillä, sanoo Hånes Lund. Suurin uhka Arktisen alueen analyytikko Ole-Rikard Hammer huomauttaa, että Hormuzinsalmen mahdollinen sulkeminen on epäilemättä suurin uhka maailman öljymarkkinoille, koska se on pullonkaula, jonka kautta kuljetetaan päivittäin noin 20 miljoonaa tynnyriä öljyä. – Jo pelkkä mahdollinen häiriön uhka täällä voisi siirtää öljyn hintaa muutamalla dollarilla – kuten näimme keskiviikkona. Tosiasiallinen tuotannon rajoittaminen, puhumattakaan täydellisestä sulkemisesta, voisi siirtää hintaa kymmenillä dollareilla, hän sanoo. Hammerin mukaan Iran voi teoriassa hallita salmea, ja viime päivien uudet jännitteet Yhdysvaltojen suhteissa saattavat sisältää tällaisen uhan. – Iran ruokki näitä spekulaatioita keskiviikkona, kun maa kertoi mahdollisuudesta hyökätä amerikkalaisten tukikohtiin alueella, jos ydinohjelmasta syntyy konflikti. Yhdysvallat on vastannut vetämällä avainasemassa olevaa diplomaattista henkilöstöä alueelta – mikä osoittaa, että he suhtautuvat tähän erittäin vakavasti. Rahtiahti Tankkerimarkkinoiden osalta Hammer on samaa mieltä Hånes Lundin kanssa siitä, että lyhyen aikavälin vaikutukset ovat todennäköisesti selvästi myönteisiä. – Uhka-arviosta riippuen alueelta voi tulla rahtiahti. Tämä johtaa nopeasti tonniston puutteeseen ja todennäköisesti merkittävään hintojen nousuun. Tätä todennäköisesti vahvistaa se, että monet varustamot ovat haluttomia saapumaan alueelle, jolla on sodan uhka.
    13.6.
    ·
    13.6.
    ·
    Hormuzinsalmen sulkeminen tuskin onnistuu. Iranille se olisi sama kuin ampuisi itseään jalkaan.
  • 5.6.
    ·
    5.6.
    ·
    Halpa shipping-osake sekä p/b- että p/e-luvuilla mitattuna. Halvin OSE:lla?
    5.6.
    ·
    5.6.
    ·
    100% samaa mieltä. Uskomatonta, että se on niin heikko🤷🏻‍♂️
    6.6.
    ·
    6.6.
    ·
    Minulla on uskoa. BAV oli 100,3. Ostin toukokuussa. Luulen, että se on 120 vuoden aikana, ja elokuussa tulee taas osinkoja.
  • 30.5.
    ·
    30.5.
    ·
    Odfjellin johtaja Harald Fotland on rehellinen kertoessaan TradeWindsille, että hänen yrityksensä energiatehokkuusohjelma käynnistettiin puhtaasti taloudellisista syistä. Kemikaalitankkerin omistaja oli valmis suureen uudelleenjärjestelyyn kymmenen vuotta sitten, vuonna 2015. Yhtiö oli juuri irtisanonut 40 % henkilöstöstään ja edessään oli vaikeita päätöksiä polttoaineenkulutuksesta, hän selitti. Sen laivastoon kuului ikääntyvää tonnistoa, joka oli rakennettu ennen polttoaineiden hintojen nousua ja vuoden 2008 talousromahdusta. Fotland sanoi: "Se tehtiin puhtaasti taloudellisen hyödyn vuoksi, ja aloitimme helposti saavutettavista vaihtoehdoista [helppoista polttoaineensäästöratkaisuista, jotka vähentävät polttoaineenkulutusta nopeasti ja voimakkaasti]." Odfjellin työntekijöiden reaktio oli yllättävän myönteinen. "Se oli ilmiömäistä, erityisesti nuoremman henkilöstön keskuudessa, joka alkoi keskittyä enemmän vuotuiseen energiatehokkuuteemme kuin taloudellisiin tuloksiin", hän sanoi. Vuosittainen energiatehokkuussuhde eli AER on hiili-intensiteettimittari, joka lasketaan Poseidon-periaatteiden mukaisesti ja perustuu aluksen lastikapasiteettiin, olettaen, että alus kuljettaa jatkuvasti lastia. Fotlandin mukaan tämä tehokkuuden edistäminen muuttui itseään liikuttavaksi. "Se oli kuin rahan keräämistä kaduilta, [joillakin toimenpiteillä] saavuttaen takaisinmaksun alle vuodessa", hän sanoi viitaten yhtiön nopeisiin voittoihin. Yhtiö on tutkinut niin monia tehokkuustoimenpiteitä; onko työkalupakissa vielä mitään jäljellä? TradeWinds raportoi äskettäin, että yhtiö oli asentanut imupurjeet yhteen aluksistaan, joka teki Atlantin ylittävän matkan käyttäen purjeita ja biopolttoainetta, mikä enteili yhtiön ensimmäistä lähes nollapäästöistä matkaa. Fotlandin mukaan purjeet tuottivat odotettua paremmat polttoainesäästöt ja että yhtiö tutkii nyt teknologian käyttöönottoa useammissa aluksissa. "Aluksi meillä oli vaikeuksia purjeiden kanssa, ja [sijoitus] tuotti takaisin yhdeksässä vuodessa, mutta nyt näyttää siltä, että se on viisi", hän sanoi. Mutta Fotland sanoi, että yhtiö ei pidä Atlantin ylittävän matkan tuloksia "normaaleina". Reitti voi tarjota olosuhteita, joita ei todennäköisesti voida toistaa muualla. ”Se oli erittäin lupaavaa, mutta Atlantti on tuulinen, joten emme voi olla liian optimistisia, koska olosuhteet eivät ole samat kaikkialla”, hän selitti. Yhtiön pyrkimykset käyttää biopolttoainetta ovat myös olleet lupaavia. Atlantin-matkalla tankkeri käytti vain biopolttoainetta. Odfjellin investointi biopolttoaineisiin tapahtui ammoniakin harkitsemisen jälkeen, Fotland paljasti. Mutta hän lisäsi, että Odfjell vaatii vain sertifioidun biopolttoaineen käyttöä, mikä on osoittautumassa haastavaksi. ”Biopolttoainetta on saatavilla runsaasti, mutta meillä on vaikeuksia saada polttoainetta, joka on sertifioitu [vihreäksi ja kestäväksi], mikä rajoittaa sitä, missä sitä voidaan varmistaa.” Hän sanoi, että tämä muuttuisi, joten yhtiö on optimistinen sertifioidun vihreän biopolttoaineen tulevasta tarjonnasta. Biopolttoainevaihtoehto todennäköisesti jatkuu, kun yhtiö pyrkii uudistamaan laivastoaan, Fotland sanoi, mutta yhtiö tarkastelee myös bio-LNG:n etuja. Mutta toistaiseksi Odfjellin on investoitava vihreään teknologiaan ilman varmuutta siitä, ovatko lastinomistajat valmiita maksamaan. Fotland totesi lopuksi: ”Joskus on pettymys, etteivät he suostu maksamaan, mutta se osoittaa, miksi näiden hankkeiden on oltava taloudellisesti järkeviä.” C: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Uutiset ja analyysit

Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Ei saatavilla tälle kohde-etuudelle: Nordnet Markets Sertifikaatit . Katso muut Sertifikaatit
Q1-osavuosiraportti
41 päivää sitten39 min
8,74 NOK/osake
Viimeisin osinko
18,28 %
Tuotto/v

Uutiset ja analyysit

Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    Yhtiön laivojen ja terminaalien arvioitu markkina-arvo osoittaa noin 186 Norjan kruunun osakekohtaisen nettovarallisuuden (NAV), kun taas nykyinen markkina-arvo on yhtiön mukaan alhaisempi kuin kirjanpidollinen oma pääoma. Viimeaikaisesta hintakehityksestä Iversen sanoo, että vaikka Odfjell yhtiönä toimii yhtä hyvin ja on vakaalla kurssilla, sitä vetää alaspäin, koska merenkulun hinnat ovat yleensä alhaisemmat.
    1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    Odfjell on helmi
  • 1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Sota jatkuu, eikä näytä laantuvan lähiaikoina. Vaikka sota sinänsä ei ole positiivinen asia, se on positiivinen asia laivaosakkeille.
  • 12.6.
    ·
    12.6.
    ·
    https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Pankkiralli odottaa, jos Hormuzinsalmi suljetaan Jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, ja nyt spekuloidaan, että Hormuzinsalmi saatetaan sulkea. Jos näin tapahtuu, tankkerien hinnat todennäköisesti nousevat pilviin. Noin 20 prosenttia maailman öljyntuotannosta kulkee Hormuzinsalmen kautta, mikä tekee siitä keskeisen keskuksen maailmanlaajuiselle öljykaupalle. – Jos jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, sillä voi olla seurauksia öljyvirtoihin ja se voi aiheuttaa tehottomuutta tankkerilaivastossa. Iran vie tällä hetkellä 1,2–1,6 miljoonaa barrelia öljyä päivässä, ja noin 90 prosenttia tästä määrästä menee Kiinaan – pääasiassa "varjolaivaston" kautta, sanoo merenkulkualan analyytikko Oda Hånes Lund Sparebank 1 Marketsista. Jos näiden volyymien kuljetus estetään joko tiukemmilla pakotteiden valvonnalla tai aluksille aiheutuvan riskin lisääntymisellä, ne on korvattava muilta alueilta peräisin olevilla tynnyreillä, joita kuljetetaan tavallisissa erittäin kovassa öljyssä (VLCC). – Arvioimme, että miljoonan tynnyrin päivittäisen korvaamisen yhteensopivalla volyymilla tarvitaan noin 20–30 VLCC-ekvivalenttia – noin 3 prosenttia laivastosta – riippuen siitä, mistä volyymit tulevat. Tämä kiristää markkinoita ja voisi tukea tankkerien hintoja lyhyellä aikavälillä, sanoo Hånes Lund. Suurin uhka Arktisen alueen analyytikko Ole-Rikard Hammer huomauttaa, että Hormuzinsalmen mahdollinen sulkeminen on epäilemättä suurin uhka maailman öljymarkkinoille, koska se on pullonkaula, jonka kautta kuljetetaan päivittäin noin 20 miljoonaa tynnyriä öljyä. – Jo pelkkä mahdollinen häiriön uhka täällä voisi siirtää öljyn hintaa muutamalla dollarilla – kuten näimme keskiviikkona. Tosiasiallinen tuotannon rajoittaminen, puhumattakaan täydellisestä sulkemisesta, voisi siirtää hintaa kymmenillä dollareilla, hän sanoo. Hammerin mukaan Iran voi teoriassa hallita salmea, ja viime päivien uudet jännitteet Yhdysvaltojen suhteissa saattavat sisältää tällaisen uhan. – Iran ruokki näitä spekulaatioita keskiviikkona, kun maa kertoi mahdollisuudesta hyökätä amerikkalaisten tukikohtiin alueella, jos ydinohjelmasta syntyy konflikti. Yhdysvallat on vastannut vetämällä avainasemassa olevaa diplomaattista henkilöstöä alueelta – mikä osoittaa, että he suhtautuvat tähän erittäin vakavasti. Rahtiahti Tankkerimarkkinoiden osalta Hammer on samaa mieltä Hånes Lundin kanssa siitä, että lyhyen aikavälin vaikutukset ovat todennäköisesti selvästi myönteisiä. – Uhka-arviosta riippuen alueelta voi tulla rahtiahti. Tämä johtaa nopeasti tonniston puutteeseen ja todennäköisesti merkittävään hintojen nousuun. Tätä todennäköisesti vahvistaa se, että monet varustamot ovat haluttomia saapumaan alueelle, jolla on sodan uhka.
    13.6.
    ·
    13.6.
    ·
    Hormuzinsalmen sulkeminen tuskin onnistuu. Iranille se olisi sama kuin ampuisi itseään jalkaan.
  • 5.6.
    ·
    5.6.
    ·
    Halpa shipping-osake sekä p/b- että p/e-luvuilla mitattuna. Halvin OSE:lla?
    5.6.
    ·
    5.6.
    ·
    100% samaa mieltä. Uskomatonta, että se on niin heikko🤷🏻‍♂️
    6.6.
    ·
    6.6.
    ·
    Minulla on uskoa. BAV oli 100,3. Ostin toukokuussa. Luulen, että se on 120 vuoden aikana, ja elokuussa tulee taas osinkoja.
  • 30.5.
    ·
    30.5.
    ·
    Odfjellin johtaja Harald Fotland on rehellinen kertoessaan TradeWindsille, että hänen yrityksensä energiatehokkuusohjelma käynnistettiin puhtaasti taloudellisista syistä. Kemikaalitankkerin omistaja oli valmis suureen uudelleenjärjestelyyn kymmenen vuotta sitten, vuonna 2015. Yhtiö oli juuri irtisanonut 40 % henkilöstöstään ja edessään oli vaikeita päätöksiä polttoaineenkulutuksesta, hän selitti. Sen laivastoon kuului ikääntyvää tonnistoa, joka oli rakennettu ennen polttoaineiden hintojen nousua ja vuoden 2008 talousromahdusta. Fotland sanoi: "Se tehtiin puhtaasti taloudellisen hyödyn vuoksi, ja aloitimme helposti saavutettavista vaihtoehdoista [helppoista polttoaineensäästöratkaisuista, jotka vähentävät polttoaineenkulutusta nopeasti ja voimakkaasti]." Odfjellin työntekijöiden reaktio oli yllättävän myönteinen. "Se oli ilmiömäistä, erityisesti nuoremman henkilöstön keskuudessa, joka alkoi keskittyä enemmän vuotuiseen energiatehokkuuteemme kuin taloudellisiin tuloksiin", hän sanoi. Vuosittainen energiatehokkuussuhde eli AER on hiili-intensiteettimittari, joka lasketaan Poseidon-periaatteiden mukaisesti ja perustuu aluksen lastikapasiteettiin, olettaen, että alus kuljettaa jatkuvasti lastia. Fotlandin mukaan tämä tehokkuuden edistäminen muuttui itseään liikuttavaksi. "Se oli kuin rahan keräämistä kaduilta, [joillakin toimenpiteillä] saavuttaen takaisinmaksun alle vuodessa", hän sanoi viitaten yhtiön nopeisiin voittoihin. Yhtiö on tutkinut niin monia tehokkuustoimenpiteitä; onko työkalupakissa vielä mitään jäljellä? TradeWinds raportoi äskettäin, että yhtiö oli asentanut imupurjeet yhteen aluksistaan, joka teki Atlantin ylittävän matkan käyttäen purjeita ja biopolttoainetta, mikä enteili yhtiön ensimmäistä lähes nollapäästöistä matkaa. Fotlandin mukaan purjeet tuottivat odotettua paremmat polttoainesäästöt ja että yhtiö tutkii nyt teknologian käyttöönottoa useammissa aluksissa. "Aluksi meillä oli vaikeuksia purjeiden kanssa, ja [sijoitus] tuotti takaisin yhdeksässä vuodessa, mutta nyt näyttää siltä, että se on viisi", hän sanoi. Mutta Fotland sanoi, että yhtiö ei pidä Atlantin ylittävän matkan tuloksia "normaaleina". Reitti voi tarjota olosuhteita, joita ei todennäköisesti voida toistaa muualla. ”Se oli erittäin lupaavaa, mutta Atlantti on tuulinen, joten emme voi olla liian optimistisia, koska olosuhteet eivät ole samat kaikkialla”, hän selitti. Yhtiön pyrkimykset käyttää biopolttoainetta ovat myös olleet lupaavia. Atlantin-matkalla tankkeri käytti vain biopolttoainetta. Odfjellin investointi biopolttoaineisiin tapahtui ammoniakin harkitsemisen jälkeen, Fotland paljasti. Mutta hän lisäsi, että Odfjell vaatii vain sertifioidun biopolttoaineen käyttöä, mikä on osoittautumassa haastavaksi. ”Biopolttoainetta on saatavilla runsaasti, mutta meillä on vaikeuksia saada polttoainetta, joka on sertifioitu [vihreäksi ja kestäväksi], mikä rajoittaa sitä, missä sitä voidaan varmistaa.” Hän sanoi, että tämä muuttuisi, joten yhtiö on optimistinen sertifioidun vihreän biopolttoaineen tulevasta tarjonnasta. Biopolttoainevaihtoehto todennäköisesti jatkuu, kun yhtiö pyrkii uudistamaan laivastoaan, Fotland sanoi, mutta yhtiö tarkastelee myös bio-LNG:n etuja. Mutta toistaiseksi Odfjellin on investoitava vihreään teknologiaan ilman varmuutta siitä, ovatko lastinomistajat valmiita maksamaan. Fotland totesi lopuksi: ”Joskus on pettymys, etteivät he suostu maksamaan, mutta se osoittaa, miksi näiden hankkeiden on oltava taloudellisesti järkeviä.” C: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Tarjoustasot

Määrä
Osto
1 000
Myynti
Määrä
200

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
9--
47--
1--
27--
52--
Ylin
112,8
VWAP
-
Alin
109,6
VaihtoMäärä
3,3 Mundefined30 285
VWAP
-
Ylin
112,8
Alin
109,6
VaihtoMäärä
3,3 Mundefined30 285

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
2025 Q2-osavuosiraportti
19.8.
Menneet tapahtumat
2025 Q1-osavuosiraportti8.5.
2025 Q1-osavuosiraportti7.5.
2024 Yhtiökokous7.5.
2024 Q4-osavuosiraportti7.2.
2024 Q4-osavuosiraportti6.2.
Datan lähde: Millistream, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Ei saatavilla tälle kohde-etuudelle: Nordnet Markets Sertifikaatit . Katso muut Sertifikaatit
Q1-osavuosiraportti
41 päivää sitten39 min

Uutiset ja analyysit

Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.

Yhtiötapahtumat

Seuraava tapahtuma
2025 Q2-osavuosiraportti
19.8.
Menneet tapahtumat
2025 Q1-osavuosiraportti8.5.
2025 Q1-osavuosiraportti7.5.
2024 Yhtiökokous7.5.
2024 Q4-osavuosiraportti7.2.
2024 Q4-osavuosiraportti6.2.
Datan lähde: Millistream, Quartr

Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi

Ei saatavilla tälle kohde-etuudelle: Nordnet Markets Sertifikaatit . Katso muut Sertifikaatit
8,74 NOK/osake
Viimeisin osinko
18,28 %
Tuotto/v

Shareville

Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
  • 1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    Yhtiön laivojen ja terminaalien arvioitu markkina-arvo osoittaa noin 186 Norjan kruunun osakekohtaisen nettovarallisuuden (NAV), kun taas nykyinen markkina-arvo on yhtiön mukaan alhaisempi kuin kirjanpidollinen oma pääoma. Viimeaikaisesta hintakehityksestä Iversen sanoo, että vaikka Odfjell yhtiönä toimii yhtä hyvin ja on vakaalla kurssilla, sitä vetää alaspäin, koska merenkulun hinnat ovat yleensä alhaisemmat.
    1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    Odfjell on helmi
  • 1 päivä sitten
    ·
    1 päivä sitten
    ·
    https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Sota jatkuu, eikä näytä laantuvan lähiaikoina. Vaikka sota sinänsä ei ole positiivinen asia, se on positiivinen asia laivaosakkeille.
  • 12.6.
    ·
    12.6.
    ·
    https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Pankkiralli odottaa, jos Hormuzinsalmi suljetaan Jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, ja nyt spekuloidaan, että Hormuzinsalmi saatetaan sulkea. Jos näin tapahtuu, tankkerien hinnat todennäköisesti nousevat pilviin. Noin 20 prosenttia maailman öljyntuotannosta kulkee Hormuzinsalmen kautta, mikä tekee siitä keskeisen keskuksen maailmanlaajuiselle öljykaupalle. – Jos jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, sillä voi olla seurauksia öljyvirtoihin ja se voi aiheuttaa tehottomuutta tankkerilaivastossa. Iran vie tällä hetkellä 1,2–1,6 miljoonaa barrelia öljyä päivässä, ja noin 90 prosenttia tästä määrästä menee Kiinaan – pääasiassa "varjolaivaston" kautta, sanoo merenkulkualan analyytikko Oda Hånes Lund Sparebank 1 Marketsista. Jos näiden volyymien kuljetus estetään joko tiukemmilla pakotteiden valvonnalla tai aluksille aiheutuvan riskin lisääntymisellä, ne on korvattava muilta alueilta peräisin olevilla tynnyreillä, joita kuljetetaan tavallisissa erittäin kovassa öljyssä (VLCC). – Arvioimme, että miljoonan tynnyrin päivittäisen korvaamisen yhteensopivalla volyymilla tarvitaan noin 20–30 VLCC-ekvivalenttia – noin 3 prosenttia laivastosta – riippuen siitä, mistä volyymit tulevat. Tämä kiristää markkinoita ja voisi tukea tankkerien hintoja lyhyellä aikavälillä, sanoo Hånes Lund. Suurin uhka Arktisen alueen analyytikko Ole-Rikard Hammer huomauttaa, että Hormuzinsalmen mahdollinen sulkeminen on epäilemättä suurin uhka maailman öljymarkkinoille, koska se on pullonkaula, jonka kautta kuljetetaan päivittäin noin 20 miljoonaa tynnyriä öljyä. – Jo pelkkä mahdollinen häiriön uhka täällä voisi siirtää öljyn hintaa muutamalla dollarilla – kuten näimme keskiviikkona. Tosiasiallinen tuotannon rajoittaminen, puhumattakaan täydellisestä sulkemisesta, voisi siirtää hintaa kymmenillä dollareilla, hän sanoo. Hammerin mukaan Iran voi teoriassa hallita salmea, ja viime päivien uudet jännitteet Yhdysvaltojen suhteissa saattavat sisältää tällaisen uhan. – Iran ruokki näitä spekulaatioita keskiviikkona, kun maa kertoi mahdollisuudesta hyökätä amerikkalaisten tukikohtiin alueella, jos ydinohjelmasta syntyy konflikti. Yhdysvallat on vastannut vetämällä avainasemassa olevaa diplomaattista henkilöstöä alueelta – mikä osoittaa, että he suhtautuvat tähän erittäin vakavasti. Rahtiahti Tankkerimarkkinoiden osalta Hammer on samaa mieltä Hånes Lundin kanssa siitä, että lyhyen aikavälin vaikutukset ovat todennäköisesti selvästi myönteisiä. – Uhka-arviosta riippuen alueelta voi tulla rahtiahti. Tämä johtaa nopeasti tonniston puutteeseen ja todennäköisesti merkittävään hintojen nousuun. Tätä todennäköisesti vahvistaa se, että monet varustamot ovat haluttomia saapumaan alueelle, jolla on sodan uhka.
    13.6.
    ·
    13.6.
    ·
    Hormuzinsalmen sulkeminen tuskin onnistuu. Iranille se olisi sama kuin ampuisi itseään jalkaan.
  • 5.6.
    ·
    5.6.
    ·
    Halpa shipping-osake sekä p/b- että p/e-luvuilla mitattuna. Halvin OSE:lla?
    5.6.
    ·
    5.6.
    ·
    100% samaa mieltä. Uskomatonta, että se on niin heikko🤷🏻‍♂️
    6.6.
    ·
    6.6.
    ·
    Minulla on uskoa. BAV oli 100,3. Ostin toukokuussa. Luulen, että se on 120 vuoden aikana, ja elokuussa tulee taas osinkoja.
  • 30.5.
    ·
    30.5.
    ·
    Odfjellin johtaja Harald Fotland on rehellinen kertoessaan TradeWindsille, että hänen yrityksensä energiatehokkuusohjelma käynnistettiin puhtaasti taloudellisista syistä. Kemikaalitankkerin omistaja oli valmis suureen uudelleenjärjestelyyn kymmenen vuotta sitten, vuonna 2015. Yhtiö oli juuri irtisanonut 40 % henkilöstöstään ja edessään oli vaikeita päätöksiä polttoaineenkulutuksesta, hän selitti. Sen laivastoon kuului ikääntyvää tonnistoa, joka oli rakennettu ennen polttoaineiden hintojen nousua ja vuoden 2008 talousromahdusta. Fotland sanoi: "Se tehtiin puhtaasti taloudellisen hyödyn vuoksi, ja aloitimme helposti saavutettavista vaihtoehdoista [helppoista polttoaineensäästöratkaisuista, jotka vähentävät polttoaineenkulutusta nopeasti ja voimakkaasti]." Odfjellin työntekijöiden reaktio oli yllättävän myönteinen. "Se oli ilmiömäistä, erityisesti nuoremman henkilöstön keskuudessa, joka alkoi keskittyä enemmän vuotuiseen energiatehokkuuteemme kuin taloudellisiin tuloksiin", hän sanoi. Vuosittainen energiatehokkuussuhde eli AER on hiili-intensiteettimittari, joka lasketaan Poseidon-periaatteiden mukaisesti ja perustuu aluksen lastikapasiteettiin, olettaen, että alus kuljettaa jatkuvasti lastia. Fotlandin mukaan tämä tehokkuuden edistäminen muuttui itseään liikuttavaksi. "Se oli kuin rahan keräämistä kaduilta, [joillakin toimenpiteillä] saavuttaen takaisinmaksun alle vuodessa", hän sanoi viitaten yhtiön nopeisiin voittoihin. Yhtiö on tutkinut niin monia tehokkuustoimenpiteitä; onko työkalupakissa vielä mitään jäljellä? TradeWinds raportoi äskettäin, että yhtiö oli asentanut imupurjeet yhteen aluksistaan, joka teki Atlantin ylittävän matkan käyttäen purjeita ja biopolttoainetta, mikä enteili yhtiön ensimmäistä lähes nollapäästöistä matkaa. Fotlandin mukaan purjeet tuottivat odotettua paremmat polttoainesäästöt ja että yhtiö tutkii nyt teknologian käyttöönottoa useammissa aluksissa. "Aluksi meillä oli vaikeuksia purjeiden kanssa, ja [sijoitus] tuotti takaisin yhdeksässä vuodessa, mutta nyt näyttää siltä, että se on viisi", hän sanoi. Mutta Fotland sanoi, että yhtiö ei pidä Atlantin ylittävän matkan tuloksia "normaaleina". Reitti voi tarjota olosuhteita, joita ei todennäköisesti voida toistaa muualla. ”Se oli erittäin lupaavaa, mutta Atlantti on tuulinen, joten emme voi olla liian optimistisia, koska olosuhteet eivät ole samat kaikkialla”, hän selitti. Yhtiön pyrkimykset käyttää biopolttoainetta ovat myös olleet lupaavia. Atlantin-matkalla tankkeri käytti vain biopolttoainetta. Odfjellin investointi biopolttoaineisiin tapahtui ammoniakin harkitsemisen jälkeen, Fotland paljasti. Mutta hän lisäsi, että Odfjell vaatii vain sertifioidun biopolttoaineen käyttöä, mikä on osoittautumassa haastavaksi. ”Biopolttoainetta on saatavilla runsaasti, mutta meillä on vaikeuksia saada polttoainetta, joka on sertifioitu [vihreäksi ja kestäväksi], mikä rajoittaa sitä, missä sitä voidaan varmistaa.” Hän sanoi, että tämä muuttuisi, joten yhtiö on optimistinen sertifioidun vihreän biopolttoaineen tulevasta tarjonnasta. Biopolttoainevaihtoehto todennäköisesti jatkuu, kun yhtiö pyrkii uudistamaan laivastoaan, Fotland sanoi, mutta yhtiö tarkastelee myös bio-LNG:n etuja. Mutta toistaiseksi Odfjellin on investoitava vihreään teknologiaan ilman varmuutta siitä, ovatko lastinomistajat valmiita maksamaan. Fotland totesi lopuksi: ”Joskus on pettymys, etteivät he suostu maksamaan, mutta se osoittaa, miksi näiden hankkeiden on oltava taloudellisesti järkeviä.” C: Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, ​​eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.

Tarjoustasot

Määrä
Osto
1 000
Myynti
Määrä
200

Viimeisimmät kaupat

AikaHintaMääräOstajaMyyjä
9--
47--
1--
27--
52--
Ylin
112,8
VWAP
-
Alin
109,6
VaihtoMäärä
3,3 Mundefined30 285
VWAP
-
Ylin
112,8
Alin
109,6
VaihtoMäärä
3,3 Mundefined30 285

Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.

Välittäjätilasto

Dataa ei löytynyt