Dellia Group ASA:n Oslo Børs -listautumisanti.
Lue lisää ja merkitse osakkeita Nordnetissä.
Tämä sivu on Dellian markkinointimateriaalia.
Alla oleva materiaali on peräisin tarjousasiakirjoista, eikä Nordnet ole tarkastanut sitä ennen julkaisua. Nordnet irtisanoutuu kaikesta vastuusta, joka voi syntyä käyttäjän hyödyntäessä tätä materiaalia eri tavoin. Materiaalia ei tule tulkita Nordnetin tarjoamaksi sijoitusneuvonnaksi tai sijoitussuositukseksi. Rahoitusvälineiden arvo voi sekä nousta että laskea. Koko sijoitettu pääoma voidaan menettää, ja sijoittajaa kehotetaan perehtymään tarjousasiakirjoihin ja tekemään kokonaisarvio yhdessä yleisen markkinatilanteen arvioinnin kanssa. Nordnet saa kertakorvauksen yhtiöltä tai tarjouksen neuvonantajalta listautumisen yhteydessä. Lue lisää kolmansilta osapuolilta saatavista korvauksista.

Klikkaa kuvaa katsoaksesi haastatteluvideon toimitusjohtajan kanssa.
Video on puhuttu norjaksi, mutta siihen on mahdollista asettaa automaattisesti luotu suomenkielinen tekstitys. Napauta video päälle → "CC" → ⚙️→ Subtitles → Auto-translate → Finnish.
Dellia lyhyesti.
Dellia on pohjoismainen kulutustavarayhtiö, joka on vakiinnuttanut asemansa merkittävänä toimijana kuivattujen hedelmien sektorilla, ja jonka tuotemerkit ovat elävöittäneet tuotekategoriaa. Yhtiö lanseerasi Sunshine Delights® Dried Mango -tuotteen Norjassa vuonna 2019, ja on sittemmin kasvanut nopeasti uusilla hedelmävaihtoehdoilla ja tuotemerkeillä Dippies® sekä A Date With®. Nykyisin Dellia tarjoaa 24 tuotetta, joita jaellaan noin 12 800 myymälässä Pohjoismaissa, ja jotka on hiljattain lanseerattu myös suuremmille eurooppalaisille markkinoille, kuten Saksaan, Ranskaan ja Iso-Britanniaan.
Vuosien 2022 ja 2024 välillä Dellian myynti kasvoi 124 %:n vuotuisella kasvuvauhdilla, ja viimeisten kahdentoista kuukauden ajalta kesäkuuhun 2025 mennessä yhtiön liikevaihto oli 440 miljoonaa Norjan kruunua ja oikaistu EBIT 54 miljoonaa Norjan kruunua (tilintarkastamaton). Tämä kehitys on ollut mahdollista vahvan panostuksen ansiosta innovaatioon, arvoketjuun, jakeluun ja sitoutuneeseen, perustajien johtamaan tiimiin.
Listautuminen tukee Dellian kasvustrategiaa auttamalla rahoittamaan käyttöpääomaa laajentumiseen valituilla Euroopan markkinoilla, varmistamaan tuotantokapasiteetin, investoimaan tuotekehitykseen sekä vahvistamaan entisestään arvoketjua raaka-aineesta valmiisiin tuotteisiin myymälöissä.
Dellia lyhyesti.
Dellia on pohjoismainen kulutustavarayhtiö, joka on vakiinnuttanut asemansa merkittävänä toimijana kuivattujen hedelmien sektorilla, ja jonka tuotemerkit ovat elävöittäneet tuotekategoriaa. Yhtiö lanseerasi Sunshine Delights® Dried Mango -tuotteen Norjassa vuonna 2019, ja on sittemmin kasvanut nopeasti uusilla hedelmävaihtoehdoilla ja tuotemerkeillä Dippies® sekä A Date With®. Nykyisin Dellia tarjoaa 24 tuotetta, joita jaellaan noin 12 800 myymälässä Pohjoismaissa, ja jotka on hiljattain lanseerattu myös suuremmille eurooppalaisille markkinoille, kuten Saksaan, Ranskaan ja Iso-Britanniaan.
Vuosien 2022 ja 2024 välillä Dellian myynti kasvoi 124 %:n vuotuisella kasvuvauhdilla, ja viimeisten kahdentoista kuukauden ajalta kesäkuuhun 2025 mennessä yhtiön liikevaihto oli 440 miljoonaa Norjan kruunua ja oikaistu EBIT 54 miljoonaa Norjan kruunua (tilintarkastamaton). Tämä kehitys on ollut mahdollista vahvan panostuksen ansiosta innovaatioon, arvoketjuun, jakeluun ja sitoutuneeseen, perustajien johtamaan tiimiin.
Listautuminen tukee Dellian kasvustrategiaa auttamalla rahoittamaan käyttöpääomaa laajentumiseen valituilla Euroopan markkinoilla, varmistamaan tuotantokapasiteetin, investoimaan tuotekehitykseen sekä vahvistamaan entisestään arvoketjua raaka-aineesta valmiisiin tuotteisiin myymälöissä.

Klikkaa kuvaa katsoaksesi haastatteluvideon toimitusjohtajan kanssa.
Video on puhuttu norjaksi, mutta siihen on mahdollista asettaa automaattisesti luotu suomenkielinen tekstitys. Napauta video päälle → "CC" → ⚙️→ Subtitles → Auto-translate → Finnish.
Listautumisannin pääkohdat.
Nopeasti kasvava toimija kuivattujen hedelmien sektorilla Pohjoismaissa, myyntiä noin 12 800 myymälässä.
Innovaatiovetoinen malli, jonka ytimessä on hiljattain perustettu Food Innovation Lab Oslossa.
Strategiset, pitkäaikaiset toimittajasopimukset, jotka antavat kilpailuedun suuren kuivattujen hedelmämäärien saatavuuden kautta. Paikallinen läsnäolo Shanghaissa varmistaa laadun ja jäljitettävyyden arvoketjussa.
Perustajien johtama yhtiö, jolla on todistettu kyky kehittää tuotemerkkejä ja luoda nopeaa, kannattavaa kasvua.
Listautuminen tukee Dellian kasvustrategiaa auttamalla rahoittamaan käyttöpääoman tarvetta laajentumiseen valituilla Euroopan markkinoilla, varmistamaan tuotantokapasiteetin, investoimaan innovaatioon ja tuotekehitykseen sekä vahvistamaan entisestään arvoketjua raaka-aineesta valmiisiin tuotteisiin myymälöissä. Yhtiö on luonut vahvan pohjan Pohjoismaissa ja haluaa hyödyntää kasvumahdollisuuksia suurilla Euroopan markkinoilla, kuten Saksassa, Ranskassa ja Isossa-Britanniassa.
Yhtiön liikevaihto on kasvanut vahvasti: vuosina 2022-2024 tasolla 124 %/v (CAGR).
Liikevaihto 440 miljoonaa Norjan kruunua ja oikaistu EBIT 54 miljoonaa Norjan kruunua kesäkuun 2025 LTM-ajalta.
Tavoitteena kaksinkertaistaa liikevaihto vuoden 2024 tasosta lyhyellä aikavälillä ja saavuttaa yli 1,5 miljardia Norjan kruunua vuoteen 2029 mennessä, samalla parantaen kannattavuutta asteittain.
Pyrkimys jakaa 50% nettotuloksesta osinkona.
