AMSC ASA(AMSC)
(AMSC)
Q1-osavuosiraportti
Vain PDF
10 päivää sitten
Tarjoustasot
Suljettu
Määrä
Osto
100
Myynti
Määrä
700
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
200 | - | - | ||
162 | - | - | ||
241 | - | - | ||
133 | - | - | ||
102 | - | - |
Vaihto (NOK)
1 235 871Haluamme muistuttaa, että osakemarkkinat sekä antavat että ottavat. Vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2023 Q2-osavuosiraportti | 23. elok. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2023 Q1-osavuosiraportti | 24. toukok. | |
2022 Yhtiökokous | 25. huhtik. | |
2022 Vuosiraportti | 28. helmik. | |
2022 Q3-osavuosiraportti | 22. marrask. 2022 | |
2022 Ylimääräinen yhtiökokous | 6. lokak. 2022 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
Vain PDF
10 päivää sitten
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2023 Q2-osavuosiraportti | 23. elok. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2023 Q1-osavuosiraportti | 24. toukok. | |
2022 Yhtiökokous | 25. huhtik. | |
2022 Vuosiraportti | 28. helmik. | |
2022 Q3-osavuosiraportti | 22. marrask. 2022 | |
2022 Ylimääräinen yhtiökokous | 6. lokak. 2022 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
- 25. toukok.25. toukok.Når det gjelder tilbudsiden i Jones Act markedet, er det slik at en må bygge skip i USA - dvs det er ikke tillatt å kjøpe skip utenfra inn i markedet? Tenker på sikkerhet for stabil inntjening.3 päivää sitten3 päivää sittenSkipene må være bygget på amerikanske skipsverft.
- https://www.tradewindsnews.com/tankers/amsc-looks-to-refinance-offshore-vessel-as-charterer-finds-the-ship-work/2-1-1455286AMSC is making moves around the offshore construction vessel it acquired last year. The Oslo-listed company said on Wednesday that it is looking to increase the size of one portion of the loan financing the 178-loa Normand Maximus (built 2016) while refinancing the entirety of the debt at some point this year. The ship is on bareboat charter to a Solstad Offshore subsidiary until 2027, and AMSC said Solstad had sub-chartered the vessel for a minimum of 490 days beginning in the first quarter of 2024. AMSC said the Normand Maximus had limited charter coverage in the fourth quarter of 2022 and the first quarter of 2023 and that Solstad had deferred charter payments with a balance of $9.5m as of 31 March. Solstad could defer up to $10m in payments with 12% interest, with those figures rising to $20m and 15% in the second quarter. “With Solstad Offshore’s current contract cover for the vessel, we expect the deferred charter payments to be repaid during 2023,” the company said. It added that the market for offshore services is experiencing activity not seen for nearly a decade. The Normand Maximus is AMSC’s only vessel that is not a US-flag MR product tanker. It acquired the ship in May 2022 for $157m, $110m of which was two tranches of debt — $75m and the $35m. AMSC intends to raise the $35m potion by $10m. Financing costs for the vessel — which chief executive Pal Lothe Magnussen has said could bring in an annual Ebitda of $30m — dragged on AMSC earnings for the second consecutive quarter. The company reported a $4.3m adjusted profit for the first three months of 2023, even as leasing revenues jumped from $21.7m to $30.3m from the same period last year. It represented a drop from the $11.5m reported in the first quarter of 2022. What increased were finance expenses, which jumped to $12.2m from $7.5m, plus the flip in interest rate swaps from a $6.5m gain to an $800,000 loss year over year. “[The first quarter] represented our first full quarter with three of our Jones Act tankers on new bareboat contracts and Normand Maximus on bareboat contract to a subsidiary of Solstad Offshore,” said Magnussen, noting that Ebitda had jumped by 38% to $28.9m. “The Jones Act tanker market remains strong and Solstad recently announced a letter of intent for a new term contract for Normand Maximus. Long-term prospects for our fleet continue to look promising.” The three Jones Act tankers — vessels allowed to trade between points in the US — were on charter with Overseas Shipholding Group but were rechartered to Keystone Shipping when Keystone decided to evaluate its future business. The ships are the 46,800-dwt Seakay Star (built 2007), Seakay Valor and Seakay Sky (both built 2007). AMSC said the Seakay Valor went on special survey at the end of the first quarter and returned to trading in the second quarter. Kilde: Tradewinds
- Dividend amount: USD 0.12 per share Last day including right: 29 May 2023 Ex-date: 30 May 2023 Record date: 31 May 2023 Payment date: on or about 8 June 2023 Date of approval: 23 May 2023AMSC, som inntil nylig gikk under navnet American Shipping Company, fikk et operasjonelt driftsresultat (ebit) på 18,1 millioner dollar i første kvartal, opp fra 12,4 millioner dollar samme periode året før. Det viser selskapets kvartalsrapport onsdag. Selskapet hadde et resultat før skatt på 4,3 millioner dollar i kvartalet, ned fra 11,5 millioner dollar i samme periode i fjor. Leieinntektene endte på 30,3 millioner dollar i kvartalet, opp fra 21,7 millioner dollar i første kvartal i 2022. Styret i selskapet har besluttet et kvartalsutbytte på 0,12 dollar per aksje. Hele Jones Act-tankflåten er for tiden sysselsatt på termin- og kortsiktige charteravtaler, som nå er på rundt 70.000 dollar per dag basert på nylige kontrakter. – Kombinasjonen av etterspørsel etter clean-produkter over hele USA, økende transportbehov for fornybart drivstoff og gunstige markedsforhold for transport av råolje innenlands, driver etterspørselssiden i Jones Act-markedet, står det i rapporten. – Tilbudssiden av markedet forblir stabilt med begrenset verftskapasitet og økende nybyggkostnader, noe som gjør det usannsynlig at nybygg kommer inn på markedet i årene som kommer. Kombinasjonen av sterk etterspørsel og stabilt tilbud vil sannsynligvis opprettholde et sterkt Jones Act-marked fremover. Den kontraktsfestede ordrereserven var 305 millioner dollar med en gjennomsnittlig vektet varighet på 3,3 år.
- 5. huhtik.5. huhtik.AMC har fått gjeld å drasse på
- Lenge siden jeg har sett på AMSC. Usikkerheten (i fjor) rundt fornyelse av kontraktene er historie. Solid å se at 10 av 11 skip har kontrakt til minst 2025/26. Deler synet at både kurs/utbytte vil øke de neste årene.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Q1-osavuosiraportti
Vain PDF
10 päivää sitten
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2023 Q2-osavuosiraportti | 23. elok. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2023 Q1-osavuosiraportti | 24. toukok. | |
2022 Yhtiökokous | 25. huhtik. | |
2022 Vuosiraportti | 28. helmik. | |
2022 Q3-osavuosiraportti | 22. marrask. 2022 | |
2022 Ylimääräinen yhtiökokous | 6. lokak. 2022 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Shareville
- 25. toukok.25. toukok.Når det gjelder tilbudsiden i Jones Act markedet, er det slik at en må bygge skip i USA - dvs det er ikke tillatt å kjøpe skip utenfra inn i markedet? Tenker på sikkerhet for stabil inntjening.3 päivää sitten3 päivää sittenSkipene må være bygget på amerikanske skipsverft.
- https://www.tradewindsnews.com/tankers/amsc-looks-to-refinance-offshore-vessel-as-charterer-finds-the-ship-work/2-1-1455286AMSC is making moves around the offshore construction vessel it acquired last year. The Oslo-listed company said on Wednesday that it is looking to increase the size of one portion of the loan financing the 178-loa Normand Maximus (built 2016) while refinancing the entirety of the debt at some point this year. The ship is on bareboat charter to a Solstad Offshore subsidiary until 2027, and AMSC said Solstad had sub-chartered the vessel for a minimum of 490 days beginning in the first quarter of 2024. AMSC said the Normand Maximus had limited charter coverage in the fourth quarter of 2022 and the first quarter of 2023 and that Solstad had deferred charter payments with a balance of $9.5m as of 31 March. Solstad could defer up to $10m in payments with 12% interest, with those figures rising to $20m and 15% in the second quarter. “With Solstad Offshore’s current contract cover for the vessel, we expect the deferred charter payments to be repaid during 2023,” the company said. It added that the market for offshore services is experiencing activity not seen for nearly a decade. The Normand Maximus is AMSC’s only vessel that is not a US-flag MR product tanker. It acquired the ship in May 2022 for $157m, $110m of which was two tranches of debt — $75m and the $35m. AMSC intends to raise the $35m potion by $10m. Financing costs for the vessel — which chief executive Pal Lothe Magnussen has said could bring in an annual Ebitda of $30m — dragged on AMSC earnings for the second consecutive quarter. The company reported a $4.3m adjusted profit for the first three months of 2023, even as leasing revenues jumped from $21.7m to $30.3m from the same period last year. It represented a drop from the $11.5m reported in the first quarter of 2022. What increased were finance expenses, which jumped to $12.2m from $7.5m, plus the flip in interest rate swaps from a $6.5m gain to an $800,000 loss year over year. “[The first quarter] represented our first full quarter with three of our Jones Act tankers on new bareboat contracts and Normand Maximus on bareboat contract to a subsidiary of Solstad Offshore,” said Magnussen, noting that Ebitda had jumped by 38% to $28.9m. “The Jones Act tanker market remains strong and Solstad recently announced a letter of intent for a new term contract for Normand Maximus. Long-term prospects for our fleet continue to look promising.” The three Jones Act tankers — vessels allowed to trade between points in the US — were on charter with Overseas Shipholding Group but were rechartered to Keystone Shipping when Keystone decided to evaluate its future business. The ships are the 46,800-dwt Seakay Star (built 2007), Seakay Valor and Seakay Sky (both built 2007). AMSC said the Seakay Valor went on special survey at the end of the first quarter and returned to trading in the second quarter. Kilde: Tradewinds
- Dividend amount: USD 0.12 per share Last day including right: 29 May 2023 Ex-date: 30 May 2023 Record date: 31 May 2023 Payment date: on or about 8 June 2023 Date of approval: 23 May 2023AMSC, som inntil nylig gikk under navnet American Shipping Company, fikk et operasjonelt driftsresultat (ebit) på 18,1 millioner dollar i første kvartal, opp fra 12,4 millioner dollar samme periode året før. Det viser selskapets kvartalsrapport onsdag. Selskapet hadde et resultat før skatt på 4,3 millioner dollar i kvartalet, ned fra 11,5 millioner dollar i samme periode i fjor. Leieinntektene endte på 30,3 millioner dollar i kvartalet, opp fra 21,7 millioner dollar i første kvartal i 2022. Styret i selskapet har besluttet et kvartalsutbytte på 0,12 dollar per aksje. Hele Jones Act-tankflåten er for tiden sysselsatt på termin- og kortsiktige charteravtaler, som nå er på rundt 70.000 dollar per dag basert på nylige kontrakter. – Kombinasjonen av etterspørsel etter clean-produkter over hele USA, økende transportbehov for fornybart drivstoff og gunstige markedsforhold for transport av råolje innenlands, driver etterspørselssiden i Jones Act-markedet, står det i rapporten. – Tilbudssiden av markedet forblir stabilt med begrenset verftskapasitet og økende nybyggkostnader, noe som gjør det usannsynlig at nybygg kommer inn på markedet i årene som kommer. Kombinasjonen av sterk etterspørsel og stabilt tilbud vil sannsynligvis opprettholde et sterkt Jones Act-marked fremover. Den kontraktsfestede ordrereserven var 305 millioner dollar med en gjennomsnittlig vektet varighet på 3,3 år.
- 5. huhtik.5. huhtik.AMC har fått gjeld å drasse på
- Lenge siden jeg har sett på AMSC. Usikkerheten (i fjor) rundt fornyelse av kontraktene er historie. Solid å se at 10 av 11 skip har kontrakt til minst 2025/26. Deler synet at både kurs/utbytte vil øke de neste årene.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Suljettu
Määrä
Osto
100
Myynti
Määrä
700
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
200 | - | - | ||
162 | - | - | ||
241 | - | - | ||
133 | - | - | ||
102 | - | - |
Vaihto (NOK)
1 235 871Haluamme muistuttaa, että osakemarkkinat sekä antavat että ottavat. Vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Tunnusluvut
- P/E-
- P/E*-
- P/B-
- P/S-
- Osinko/osake-
- EPS-
- Osinkotuotto/v-
- EPS-kasvu*-
- PEG-
*Perustuu ennusteeseen
Tilinpäätöstiedot
Morningstar fact sheet
Ei tietoja.
Tietoa yrityksestä
Ei tietoa saatavilla.
- Yrityksen nimi-
- Toimitusjohtaja-
- Sähköposti-
- Verkkosivut-
- Pääkonttori-
- Osakkeiden lukumäärä-
- Markkina-arvo-
Tietoa instrumentista
- NimiAMSC ASA
- ISINNO0010272065
- Sektori-
- Toimiala-
- TunnusAMSC
- Noteerauspäivä-
- Omistajia Nordnetissä-
- Lainoitusaste50%
- Vakuusvaatimus150%
- ShortattavaEi