Q1-osavuosiraportti
78 päivää sitten‧36 min
1,0474 NOK/osake
Viimeisin osinko
22,96 %
Tuotto/v
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
572
Myynti
Määrä
487
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
275 | - | - | ||
5 | - | - | ||
123 | - | - | ||
500 | - | - | ||
200 | - | - |
Ylin
57,36VWAP
Alin
56,36VaihtoMäärä
5,3 93 139
VWAP
Ylin
57,36Alin
56,36VaihtoMäärä
5,3 93 139
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 27.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 15.5. | |
2024 Yhtiökokous | 14.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 27.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 27.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 23.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 17 t sitten·Voisiko tämä olla hyvä hinta ostaa tätä osaketta ensimmäistä kertaa? Onko vinkkejä?1 t sitten·Saattaa hieman laskea syksyä kohden, mielestäni tämä on mukava syksyyn ja talveen. Tavoitteenani on maksaa 70 kruunua vuoden sisällä.
- 2 päivää sitten·Nyt me ajamme.
- 2 päivää sitten·Todella outoa, että tällaista tapahtui täällä tänään.
- 2 päivää sitten·Hafnia näyttää siirtyneen pois kahdesta MR-aluksesta, koska segmentin arvot ovat laskeneet. Välittäjäraporttien mukaan singaporelainen tuotetankkerioperaattori on myynyt 50 400 dwt:n Hafnia Andromedan ja 50 300 dwt:n Hafnia Tauruksen (molemmat rakennettu vuonna 2011) noin 18,3 miljoonalla dollarilla kumpikin kokonaiskaupassa kreikkalaisen ostajan kanssa. Yhtiöön on otettu yhteyttä kommenttia varten. Myyntihinta on alennettu arviointipalveluihin verrattuna, sillä VesselsValue arvioi Hafnia Andromedan arvoksi 18,9 miljoonaa dollaria ja Hafnia Tauruksen 19,1 miljoonaa dollaria. MSI Horizonilla oli molemmat alukset, joiden arvostushaarukka oli 18,4–22,8 miljoonaa dollaria. Fearnleysin mukaan viimeaikaiset heikot raakaöljytulot ovat valuneet tuotetankkerialalle. ”Tämä on johtanut hyvin dokumentoituun uudelleenjärjestelyyn tuotemarkkinoilla, ja MR-alueella on erittäin terve likviditeetti, erityisesti noin 15-vuotiaiden alusten kohdalla, joiden arvot näyttävät saavuttaneen pohjan”, norjalainen välittäjä sanoi. VesselsValue raportoi 15-vuotiaan MR-aluksen hinnan laskeneen 24,4 % vuoden alusta, kun taas Clarksons on arviossaan maltillisempi, sillä saman aluksen käytettyjen osien hinnat laskivat 21,5 miljoonasta dollarista 20 miljoonaan dollariin samalla ajanjaksolla. Brittiläisen välittäjän vuoden alusta mitattu alin hinta oli 18,5 miljoonaa dollaria toukokuun ja kesäkuun alun välisenä aikana, ja arvot ovat parantuneet hieman kahden viime viikon aikana. Mutta se on silti alempi kuin vuoden 2024 puolivälissä nähty 28,5 miljoonan dollarin arvostus, joka on korkein taso sitten kesän 2008. Lisäksi Hafnia Andromedan myynnistä raportoitiin ensimmäisen kerran lokakuussa 31 miljoonan dollarin hintalapulla. Molemmat alukset rakennettiin Guangzhoun kansainvälisellä telakalla. Hafnia osti ne Lauritzen Bulkersilta vuonna 2013. Tekijänoikeus: TradeWinds, yksinkertaisesti paras!
- 22.7.·Olen sijoittanut hieman kahteen yritykseen, Hafnia Oy:hyn ja Torm Plc:hen, mutta olen melko uusi merenkulkualan sijoittajana. Näkemäni perusteella ne ovat suoria kilpailijoita fossiilisten polttoaineiden kuljettajina. Mitkä ovat näiden kahden yrityksen tärkeimmät erot sen lisäksi, että Hafnian markkina-arvo on noin 50 % suurempi ja liikevaihto 25 % suurempi?3 päivää sitten·Vastaus ChatGpt:ltä: 📦 1. Liiketoimintamalli ja laivasto Hafnia Ltd: Yksi maailman suurimmista tuotetankkerivarustamoista. Sillä on erittäin monipuolinen laivasto, johon kuuluu LR2-, LR1-, MR- ja Handy-kokoisia aluksia. Keskittyi spot-markkinoihin ja kaupallisiin poolitoimintoihin (Hafnia operoi myös omia poolejaan, joissa se hallinnoi sekä omia että kolmansien osapuolten aluksia). Torm Plc Keskittyi myös tuotetankkerimarkkinoihin, painottaen MR- ja LR-aluksia. Toimii integroidummin, ja lähes koko laivasto on Tormin itsensä omistuksessa ja operoima. Tormilla on tyypillisesti konservatiivisempi lähestymistapa kaupalliseen toimintaan, ja se on enemmän alttiina sopimuksille ja aikarahtaukselle. 🏢 2. Omistus ja yhtiörakenne Hafnia Ltd: BW Groupin (suuren merenkulkualan holdingyhtiön) tytäryhtiö. Listattu Oslon pörssiin kaupankäyntitunnuksella HAFNI. Pääkonttori Singaporessa, mutta vahvat siteet Norjaan ja BW-perheeseen. Torm Oyj: Entinen tanskalainen yritys, nyt rekisteröity Isoon-Britanniaan (plc). Pääomistaja on Oaktree Capital (yhdysvaltalainen varainhoitaja). Listattu sekä NASDAQissa (USA) että Nasdaq Copenhagenissa tunnuksella TRMD (Yhdysvalloissa) ja TORM A (Tanskassa). Toiminnallinen pääkonttori Kööpenhaminassa, Tanskassa. 📈 3. Taloudellinen ja strateginen lähestymistapa Hafnia: Aktiivinen konsolidoinnin kanssa – on fuusioitunut BW Tankersin ja osittain ChemTankin kanssa. On osoittanut suurempaa halukkuutta laajentua ja kasvaa yritysostojen kautta. Altistuu enemmän spot-markkinoille, mikä antaa korkeampia tuottoja vahvoilla markkinoilla, mutta enemmän vaihteluita. Torm: Konservatiivisempi pääomarakenne. Suurempi omistusaste omissa aluksissa – vähemmän vuokrattuja aluksia. Jyrkempi tulos, mutta vähemmän nousupotentiaalia korkeilla markkinoilla.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
78 päivää sitten‧36 min
1,0474 NOK/osake
Viimeisin osinko
22,96 %
Tuotto/v
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 17 t sitten·Voisiko tämä olla hyvä hinta ostaa tätä osaketta ensimmäistä kertaa? Onko vinkkejä?1 t sitten·Saattaa hieman laskea syksyä kohden, mielestäni tämä on mukava syksyyn ja talveen. Tavoitteenani on maksaa 70 kruunua vuoden sisällä.
- 2 päivää sitten·Nyt me ajamme.
- 2 päivää sitten·Todella outoa, että tällaista tapahtui täällä tänään.
- 2 päivää sitten·Hafnia näyttää siirtyneen pois kahdesta MR-aluksesta, koska segmentin arvot ovat laskeneet. Välittäjäraporttien mukaan singaporelainen tuotetankkerioperaattori on myynyt 50 400 dwt:n Hafnia Andromedan ja 50 300 dwt:n Hafnia Tauruksen (molemmat rakennettu vuonna 2011) noin 18,3 miljoonalla dollarilla kumpikin kokonaiskaupassa kreikkalaisen ostajan kanssa. Yhtiöön on otettu yhteyttä kommenttia varten. Myyntihinta on alennettu arviointipalveluihin verrattuna, sillä VesselsValue arvioi Hafnia Andromedan arvoksi 18,9 miljoonaa dollaria ja Hafnia Tauruksen 19,1 miljoonaa dollaria. MSI Horizonilla oli molemmat alukset, joiden arvostushaarukka oli 18,4–22,8 miljoonaa dollaria. Fearnleysin mukaan viimeaikaiset heikot raakaöljytulot ovat valuneet tuotetankkerialalle. ”Tämä on johtanut hyvin dokumentoituun uudelleenjärjestelyyn tuotemarkkinoilla, ja MR-alueella on erittäin terve likviditeetti, erityisesti noin 15-vuotiaiden alusten kohdalla, joiden arvot näyttävät saavuttaneen pohjan”, norjalainen välittäjä sanoi. VesselsValue raportoi 15-vuotiaan MR-aluksen hinnan laskeneen 24,4 % vuoden alusta, kun taas Clarksons on arviossaan maltillisempi, sillä saman aluksen käytettyjen osien hinnat laskivat 21,5 miljoonasta dollarista 20 miljoonaan dollariin samalla ajanjaksolla. Brittiläisen välittäjän vuoden alusta mitattu alin hinta oli 18,5 miljoonaa dollaria toukokuun ja kesäkuun alun välisenä aikana, ja arvot ovat parantuneet hieman kahden viime viikon aikana. Mutta se on silti alempi kuin vuoden 2024 puolivälissä nähty 28,5 miljoonan dollarin arvostus, joka on korkein taso sitten kesän 2008. Lisäksi Hafnia Andromedan myynnistä raportoitiin ensimmäisen kerran lokakuussa 31 miljoonan dollarin hintalapulla. Molemmat alukset rakennettiin Guangzhoun kansainvälisellä telakalla. Hafnia osti ne Lauritzen Bulkersilta vuonna 2013. Tekijänoikeus: TradeWinds, yksinkertaisesti paras!
- 22.7.·Olen sijoittanut hieman kahteen yritykseen, Hafnia Oy:hyn ja Torm Plc:hen, mutta olen melko uusi merenkulkualan sijoittajana. Näkemäni perusteella ne ovat suoria kilpailijoita fossiilisten polttoaineiden kuljettajina. Mitkä ovat näiden kahden yrityksen tärkeimmät erot sen lisäksi, että Hafnian markkina-arvo on noin 50 % suurempi ja liikevaihto 25 % suurempi?3 päivää sitten·Vastaus ChatGpt:ltä: 📦 1. Liiketoimintamalli ja laivasto Hafnia Ltd: Yksi maailman suurimmista tuotetankkerivarustamoista. Sillä on erittäin monipuolinen laivasto, johon kuuluu LR2-, LR1-, MR- ja Handy-kokoisia aluksia. Keskittyi spot-markkinoihin ja kaupallisiin poolitoimintoihin (Hafnia operoi myös omia poolejaan, joissa se hallinnoi sekä omia että kolmansien osapuolten aluksia). Torm Plc Keskittyi myös tuotetankkerimarkkinoihin, painottaen MR- ja LR-aluksia. Toimii integroidummin, ja lähes koko laivasto on Tormin itsensä omistuksessa ja operoima. Tormilla on tyypillisesti konservatiivisempi lähestymistapa kaupalliseen toimintaan, ja se on enemmän alttiina sopimuksille ja aikarahtaukselle. 🏢 2. Omistus ja yhtiörakenne Hafnia Ltd: BW Groupin (suuren merenkulkualan holdingyhtiön) tytäryhtiö. Listattu Oslon pörssiin kaupankäyntitunnuksella HAFNI. Pääkonttori Singaporessa, mutta vahvat siteet Norjaan ja BW-perheeseen. Torm Oyj: Entinen tanskalainen yritys, nyt rekisteröity Isoon-Britanniaan (plc). Pääomistaja on Oaktree Capital (yhdysvaltalainen varainhoitaja). Listattu sekä NASDAQissa (USA) että Nasdaq Copenhagenissa tunnuksella TRMD (Yhdysvalloissa) ja TORM A (Tanskassa). Toiminnallinen pääkonttori Kööpenhaminassa, Tanskassa. 📈 3. Taloudellinen ja strateginen lähestymistapa Hafnia: Aktiivinen konsolidoinnin kanssa – on fuusioitunut BW Tankersin ja osittain ChemTankin kanssa. On osoittanut suurempaa halukkuutta laajentua ja kasvaa yritysostojen kautta. Altistuu enemmän spot-markkinoille, mikä antaa korkeampia tuottoja vahvoilla markkinoilla, mutta enemmän vaihteluita. Torm: Konservatiivisempi pääomarakenne. Suurempi omistusaste omissa aluksissa – vähemmän vuokrattuja aluksia. Jyrkempi tulos, mutta vähemmän nousupotentiaalia korkeilla markkinoilla.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
572
Myynti
Määrä
487
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
275 | - | - | ||
5 | - | - | ||
123 | - | - | ||
500 | - | - | ||
200 | - | - |
Ylin
57,36VWAP
Alin
56,36VaihtoMäärä
5,3 93 139
VWAP
Ylin
57,36Alin
56,36VaihtoMäärä
5,3 93 139
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 27.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 15.5. | |
2024 Yhtiökokous | 14.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 27.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 27.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 23.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q1-osavuosiraportti
78 päivää sitten‧36 min
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 27.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 15.5. | |
2024 Yhtiökokous | 14.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 27.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 27.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 23.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
1,0474 NOK/osake
Viimeisin osinko
22,96 %
Tuotto/v
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 17 t sitten·Voisiko tämä olla hyvä hinta ostaa tätä osaketta ensimmäistä kertaa? Onko vinkkejä?1 t sitten·Saattaa hieman laskea syksyä kohden, mielestäni tämä on mukava syksyyn ja talveen. Tavoitteenani on maksaa 70 kruunua vuoden sisällä.
- 2 päivää sitten·Nyt me ajamme.
- 2 päivää sitten·Todella outoa, että tällaista tapahtui täällä tänään.
- 2 päivää sitten·Hafnia näyttää siirtyneen pois kahdesta MR-aluksesta, koska segmentin arvot ovat laskeneet. Välittäjäraporttien mukaan singaporelainen tuotetankkerioperaattori on myynyt 50 400 dwt:n Hafnia Andromedan ja 50 300 dwt:n Hafnia Tauruksen (molemmat rakennettu vuonna 2011) noin 18,3 miljoonalla dollarilla kumpikin kokonaiskaupassa kreikkalaisen ostajan kanssa. Yhtiöön on otettu yhteyttä kommenttia varten. Myyntihinta on alennettu arviointipalveluihin verrattuna, sillä VesselsValue arvioi Hafnia Andromedan arvoksi 18,9 miljoonaa dollaria ja Hafnia Tauruksen 19,1 miljoonaa dollaria. MSI Horizonilla oli molemmat alukset, joiden arvostushaarukka oli 18,4–22,8 miljoonaa dollaria. Fearnleysin mukaan viimeaikaiset heikot raakaöljytulot ovat valuneet tuotetankkerialalle. ”Tämä on johtanut hyvin dokumentoituun uudelleenjärjestelyyn tuotemarkkinoilla, ja MR-alueella on erittäin terve likviditeetti, erityisesti noin 15-vuotiaiden alusten kohdalla, joiden arvot näyttävät saavuttaneen pohjan”, norjalainen välittäjä sanoi. VesselsValue raportoi 15-vuotiaan MR-aluksen hinnan laskeneen 24,4 % vuoden alusta, kun taas Clarksons on arviossaan maltillisempi, sillä saman aluksen käytettyjen osien hinnat laskivat 21,5 miljoonasta dollarista 20 miljoonaan dollariin samalla ajanjaksolla. Brittiläisen välittäjän vuoden alusta mitattu alin hinta oli 18,5 miljoonaa dollaria toukokuun ja kesäkuun alun välisenä aikana, ja arvot ovat parantuneet hieman kahden viime viikon aikana. Mutta se on silti alempi kuin vuoden 2024 puolivälissä nähty 28,5 miljoonan dollarin arvostus, joka on korkein taso sitten kesän 2008. Lisäksi Hafnia Andromedan myynnistä raportoitiin ensimmäisen kerran lokakuussa 31 miljoonan dollarin hintalapulla. Molemmat alukset rakennettiin Guangzhoun kansainvälisellä telakalla. Hafnia osti ne Lauritzen Bulkersilta vuonna 2013. Tekijänoikeus: TradeWinds, yksinkertaisesti paras!
- 22.7.·Olen sijoittanut hieman kahteen yritykseen, Hafnia Oy:hyn ja Torm Plc:hen, mutta olen melko uusi merenkulkualan sijoittajana. Näkemäni perusteella ne ovat suoria kilpailijoita fossiilisten polttoaineiden kuljettajina. Mitkä ovat näiden kahden yrityksen tärkeimmät erot sen lisäksi, että Hafnian markkina-arvo on noin 50 % suurempi ja liikevaihto 25 % suurempi?3 päivää sitten·Vastaus ChatGpt:ltä: 📦 1. Liiketoimintamalli ja laivasto Hafnia Ltd: Yksi maailman suurimmista tuotetankkerivarustamoista. Sillä on erittäin monipuolinen laivasto, johon kuuluu LR2-, LR1-, MR- ja Handy-kokoisia aluksia. Keskittyi spot-markkinoihin ja kaupallisiin poolitoimintoihin (Hafnia operoi myös omia poolejaan, joissa se hallinnoi sekä omia että kolmansien osapuolten aluksia). Torm Plc Keskittyi myös tuotetankkerimarkkinoihin, painottaen MR- ja LR-aluksia. Toimii integroidummin, ja lähes koko laivasto on Tormin itsensä omistuksessa ja operoima. Tormilla on tyypillisesti konservatiivisempi lähestymistapa kaupalliseen toimintaan, ja se on enemmän alttiina sopimuksille ja aikarahtaukselle. 🏢 2. Omistus ja yhtiörakenne Hafnia Ltd: BW Groupin (suuren merenkulkualan holdingyhtiön) tytäryhtiö. Listattu Oslon pörssiin kaupankäyntitunnuksella HAFNI. Pääkonttori Singaporessa, mutta vahvat siteet Norjaan ja BW-perheeseen. Torm Oyj: Entinen tanskalainen yritys, nyt rekisteröity Isoon-Britanniaan (plc). Pääomistaja on Oaktree Capital (yhdysvaltalainen varainhoitaja). Listattu sekä NASDAQissa (USA) että Nasdaq Copenhagenissa tunnuksella TRMD (Yhdysvalloissa) ja TORM A (Tanskassa). Toiminnallinen pääkonttori Kööpenhaminassa, Tanskassa. 📈 3. Taloudellinen ja strateginen lähestymistapa Hafnia: Aktiivinen konsolidoinnin kanssa – on fuusioitunut BW Tankersin ja osittain ChemTankin kanssa. On osoittanut suurempaa halukkuutta laajentua ja kasvaa yritysostojen kautta. Altistuu enemmän spot-markkinoille, mikä antaa korkeampia tuottoja vahvoilla markkinoilla, mutta enemmän vaihteluita. Torm: Konservatiivisempi pääomarakenne. Suurempi omistusaste omissa aluksissa – vähemmän vuokrattuja aluksia. Jyrkempi tulos, mutta vähemmän nousupotentiaalia korkeilla markkinoilla.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
572
Myynti
Määrä
487
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
275 | - | - | ||
5 | - | - | ||
123 | - | - | ||
500 | - | - | ||
200 | - | - |
Ylin
57,36VWAP
Alin
56,36VaihtoMäärä
5,3 93 139
VWAP
Ylin
57,36Alin
56,36VaihtoMäärä
5,3 93 139
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt