Siirry pääsisältöön

Nordnetillä Suomen tyytyväisimmät sijoittajat: “vaivatonta ja luotettavaa”

Nordnetillä on sijoittajien keskuudessa korkein asiakastyytyväisyys Suomessa. Tämä selviää EPSI Ratingin loppuvuodesta 2023 toteuttamasta tutkimuksesta, jossa haastateltiin rahastoihin, osakkeisiin ja muihin arvopapereihin sijoittaneita henkilöitä.

Nordnetin tavoite on olla säästäjien ja sijoittajien ykkösvaihtoehto Pohjoismaissa. Tämä tavoite mielessä teknologia- ja tuoteorganisaatiomme sekä asiakaspalvelutiimimme haastavat jatkuvasti omaa tekemistään ja innovoivat uutta. Mittaamme tarkasti kaikkea ja tuomme verkkopalveluun uutta kahden tunnin välein ja Nordnet-sovellukseen keskimäärin joka kolmas päivä. Kehitys tapahtuu käyttäjäystävällisyys edellä. Tämä pitkäjänteinen työ on johtanut korkeaan asiakastyytyväisyyteen ja vahvaan brändiin. Muuttuvista maailmantilanteista huolimatta asiakasmäärämme kasvaa vuodesta toiseen ja uskolliset asiakkaamme suosittelevat meitä toisilleen.

Erittäin korkeat tuotelaatua, palvelulaatua, imagoa ja rahalle saatavaa vastinetta koskevat arviot veivät voittoon.

EPSI Ratingin loppuvuodesta 2023 toteuttaman tutkimuksen mukaan suomalainen keskivertosijoittaja on suhteellisen tyytyväinen sijoituspalveluntarjoajiin, mutta toimijoiden välillä on kuitenkin selkeitä eroja. Sijoittajat, jotka sijoittavat säännöllisesti, ovat selkeästi tyytyväisempiä kuin he, jotka sijoittavat satunnaisemmin. Samoin tyytyväisempiä ja uskollisempia ovat sijoittajat, jotka kokevat ottavansa suurempia riskejä. 

Nordnet voitti asiakastyytyväisyysrankingin 76 indeksipisteellä. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0–60 on tyytymätön, 60–75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen.

Korkea asiakastyytyväisyyden tasomme selittyy erittäin korkeilla tuotelaatua, palvelulaatua, imagoa ja rahalle saatavaa vastinetta koskevilla arvioilla. Nordnet erottuu toimialan keskiarvoon verrattuna positiivisesti mm. näissä:

  1. asiakkaana on vaivatonta olla
  2. pitää hyvää huolta asiakkaistaan
  3. tekniset palvelut vastaavat hyvin asiakkaiden tarpeisiin
  4. tuotteiden ja palveluiden avulla saa helposti yleiskuvan säästöistä
  5. pitää asiakkaat hyvin ajan tasalla asiakassuhteeseen vaikuttavista seikoista
  6. saa kaiken avun, minkä asiakas tarvitsee
  7. on aloitteellinen, luotettava ja kilpailukykyinen

Sijoittajat kokevat, että on helppoa tulla Nordnetin asiakkaaksi ja käyttää Nordnetin digitaalisia palveluita. Asiakkaamme ovat toimialan keskiarvoa tyytyväisempiä Nordnetin verkkosivustoon ja mobiilisovellukseen. Nordnetin asiakkailla on myös keskivertosijoittajaa korkeampi luottamus sekä alaan että Nordnetiin alan toimijana. 

Avoimen palautteen mukaan Nordnet erottuu positiivisesti muista alan toimijoista mm. helppoudella, rahastovalikoimalla, kustannustehokkuudella, monipuolisuudella ja nuorekkuudella.     

“On edullinen ja helppo, tarjoaa jotain jokaiselle riippumatta mihin tarkoitukseen säästät.”     

“Alhaiset palkkiot ja hallinnointikustannukset. Käyttö on vaivatonta.”     

“Nuorekas ja selkeä konsepti, yhteisöllisyyttä Sharevillen kautta.”

“Moderni, muita edellä kehityksessä ainakin asiakkaan näkökulmasta, joustava, helppo käyttää, nuori.”

Voiton takana selkeä strategia ja keskittyminen asiakaskokemukseen.

Strategisten tavoitteidemme ytimessä ovat sitoutuneet asiakkaat. Haluamme säilyttää ykkösasemamme Suomen suosituimpana ja suositelluimpana välittäjänä. Teemme sen rakentamalla parasta mahdollista alustaa säästämiseen ja sijoittamiseen. 

Digitaaliset kanavat:

Kehitämme verkkopalveluamme ja sovellustamme joka päivä uusilla toiminnoilla ja ominaisuuksilla. Tätä voi verrata esimerkiksi isoon tavarataloon, jossa on jatkuvasti jotain uutta tarjolla tai uudelleen järjesteltynä. Tämän vuoden aikana siirrämme Sharevillen kaikkine toimintoineen nordnet.fi-palvelun alle. Tällä hetkellä voit jo kommentoida suosikkiosakkeitasi, luoda kyselyjä ja katsoa muiden käyttäjien omistuksia Nordnetin verkkopalvelun ja mobiilisovelluksen puolella.

One-stop shop:

Tavoitteemme on tarjota kaikissa Nordnetin maissa ns. one-stop shop, eli säästäjien ja sijoittajien palvelut yhdestä paikasta. Tämä ei tarkoita maksuliikennepalveluita tai luottokortteja, vaan suosituimpia paikallisia säästämis- ja sijoituspalveluja. Suomessa on talletustilin, arvo-osuustilin ja osakesäästötilin rinnalle lanseerattu syksyllä 2023 sijoitusvakuutus. Sijoitustoimintaa tukevat luotot ja kuukausisäästöpalvelut täydentävät valikoimaa.

Prosessiautomaatio:

Haluamme automatisoida kaiken mahdollisen pienistä suuriin asioihin. Viimeisimmät isot muutokset tällä saralla on nähty erityisryhmien, kuten alaikäisten ja yritysten tilinavausprosesseissa sekä pienemmissä luottohakemuksissa. Myös veroraportointia on entisestään automatisoitu ja parannettu. Kaikista oleellisimmista raportointidokumenteista löytyy nykyään sähköiset versiot.

Dataan perustuva organisaatio ja asiakaskokemus:

Meillä on pääsy valtavaan määrään tietoa sijoittajista. Teemme dataan perustuen käyttäjäkokemuksesta yksilöidympää. Kun olemme valmiit tuomaan käyttäjille uuden ominaisuuden, testaamme sitä usein aluksi vain osalla asiakkaista ja parilla eri variaatiolla. Tällainen A/B-testaus antaa meille arvokasta tietoa, onko uusi ominaisuus hyvä julkaistavaksi sellaisenaan ja millaisin ominaisuuksin se näyttää toimivan parhaiten.

Siirtyminen pilveen:

Siirrämme IT-infrastruktuuria pilveen mahdollistaaksemme nopeuden, skaalautuvuuden ja huippuluokan tietoturvan. Koska osa siirtymästä on jo tehty, olemme nähneet isoja hyötyjä muun muassa sellaisina päivinä, kun markkinoilla tapahtuu paljon lyhyessä ajassa tai kun verkossa on havaittu laajoja palvelunestohyökkäyksiä moneen alan toimijaan. Pääyhteistyökumppanimme pilveen siirtymisessä on Google.

Sitoutunut henkilökunta:

Tyytyväisiä asiakkaita ei ole ilman sitoutuneita ja lahjakkaita työntekijöitä. Sijoituspalveluiden kehittäminen ei ole sprintti vaan ennemminkin maraton. Nordnetillä on töissä paljon kunnianhimoisia kehittäjiä, visionäärisiä tuoteihmisiä, sijoittamisen asiantuntijoita ja mitä ystävällisin asiakaspalvelutiimi. Nordnetissä osataan kääriä hihat ja tarttua toimeen.

Voitto EPSI Ratingissä on meille Nordnetissä tärkeä palaute ja iso kiitos vuosien työstä. Haluamme pitää tämän aseman, jotta sinä voit keskittyä kehittymään paremmaksi sijoittajaksi ja tuleviin tuottoihisi.

EPSI Data Collection Services haastatteli tutkimukseen noin 600 säästämistä/sijoittamista harjoittavaa asiakasta. Haastattelut tehtiin 5.12.–13.12.2023.

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy. Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

Subscribe
Lähetä minulle ilmoituksia:
guest
1 Kommentti
uusin
vanhin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
sitä ja täyä
sitä ja täyä
09.04.2024 18:56

Omia varoja ainakin helppo sijoittaa. Jos haluaa Nordnetista velkalimiittiä ei hakemusta voi sanoa ainakaan helpoksi jtai hyvin ymmärrettäväksi.

© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Yliopistonkatu 5, 3. krs | FI-00100 Helsinki