Q1-osavuosiraportti
57 päivää sitten‧39 min
8,74 NOK/osake
Viimeisin osinko
17,58 %
Tuotto/v
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
333
Myynti
Määrä
175
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
433 | - | - | ||
301 | - | - | ||
41 | - | - | ||
88 | - | - |
Ylin
114,8VWAP
Alin
109VaihtoMäärä
5,8 50 989
VWAP
Ylin
114,8Alin
109VaihtoMäärä
5,8 50 989
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 19.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 8.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
2024 Yhtiökokous | 7.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 7.2. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 6.2. |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 26.6.·Kaksi miehistön jäsentä loukkaantui, kun kemikaalitankkerin ilmasäiliö räjähti Irlannissa. Tapahtuma sattui Odfjellin 40 800 dwt Bow Herculesilla (rakennettu 2017) tiistaina Foynesin satamassa. Tulipalo vaurioittanut Zodiac Maritime -yhtiön hallinnoima autonkuljetusalus upposi Tyynellämerellä Norjalainen omistaja kertoi TradeWindsille lähettämässään lausunnossa, että vammat olivat lieviä ja ne saatiin pelastusveneen ilmasäiliön täyttämisen yhteydessä. "Ensihoitajat ja asiaankuuluvat viranomaiset saivat viipymättä ilmoituksen. Molemmat kuljetettiin ambulanssilla paikallisiin sairaaloihin ja saivat tarvittavaa lääketieteellistä hoitoa", yhtiö lisäsi. "Heidän perheilleen on ilmoitettu asiasta, ja Odfjellin johto matkusti eilen Irlantiin tarjoamaan tukea ja varmistamaan, että kollegamme saavat parasta mahdollista hoitoa yhteistyössä kapteenin ja paikan päällä olevan edustajan kanssa." Molempien miehistön jäsenten kerrotaan olevan hyvässä kunnossa. Odfjell sanoi, että sen tärkein prioriteetti on edelleen kollegoidensa turvallisuus ja hyvinvointi. Muut 24 miehistön jäsentä ovat turvassa ja vahingoittumattomina. Alus on turvallisesti ankkuroituna eikä vaurioitunut, omistaja lisäsi. Irish Examiner raportoi, että yksi mies lennätettiin sairaalaan päävamman vuoksi. Toinen vietiin toiseen sairaalaan rintavamman vuoksi. Kaikki sataman toiminnot keskeytettiin pelastuspalvelun saapuessa paikalle. Shannon Foynes Port Co ilmoitti aloittaneensa tutkinnan ja työskentelevänsä viranomaisten kanssa räjähdyksen olosuhteiden selvittämiseksi. AIS-tietojen mukaan Bow Hercules oli saapunut Isosta-Britanniasta tiistaina. Vakuutuksen tarjoaa Gard Norjassa. Aluksella on puhdas satamavaltion valvonnan pysäytysrekisteri. Copyright. Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
- 17.6.·Yhtiön laivojen ja terminaalien arvioitu markkina-arvo osoittaa noin 186 Norjan kruunun osakekohtaisen nettovarallisuuden (NAV), kun taas nykyinen markkina-arvo on yhtiön mukaan alhaisempi kuin kirjanpidollinen oma pääoma. Viimeaikaisesta hintakehityksestä Iversen sanoo, että vaikka Odfjell yhtiönä toimii yhtä hyvin ja on vakaalla kurssilla, sitä vetää alaspäin, koska merenkulun hinnat ovat yleensä alhaisemmat.
- 17.6.·https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Sota jatkuu, eikä näytä laantuvan lähiaikoina. Vaikka sota sinänsä ei ole positiivinen asia, se on positiivinen asia laivaosakkeille.
- 12.6.·https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Pankkiralli odottaa, jos Hormuzinsalmi suljetaan Jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, ja nyt spekuloidaan, että Hormuzinsalmi saatetaan sulkea. Jos näin tapahtuu, tankkerien hinnat todennäköisesti nousevat pilviin. Noin 20 prosenttia maailman öljyntuotannosta kulkee Hormuzinsalmen kautta, mikä tekee siitä keskeisen keskuksen maailmanlaajuiselle öljykaupalle. – Jos jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, sillä voi olla seurauksia öljyvirtoihin ja se voi aiheuttaa tehottomuutta tankkerilaivastossa. Iran vie tällä hetkellä 1,2–1,6 miljoonaa barrelia öljyä päivässä, ja noin 90 prosenttia tästä määrästä menee Kiinaan – pääasiassa "varjolaivaston" kautta, sanoo merenkulkualan analyytikko Oda Hånes Lund Sparebank 1 Marketsista. Jos näiden volyymien kuljetus estetään joko tiukemmilla pakotteiden valvonnalla tai aluksille aiheutuvan riskin lisääntymisellä, ne on korvattava muilta alueilta peräisin olevilla tynnyreillä, joita kuljetetaan tavallisissa erittäin kovassa öljyssä (VLCC). – Arvioimme, että miljoonan tynnyrin päivittäisen korvaamisen yhteensopivalla volyymilla tarvitaan noin 20–30 VLCC-ekvivalenttia – noin 3 prosenttia laivastosta – riippuen siitä, mistä volyymit tulevat. Tämä kiristää markkinoita ja voisi tukea tankkerien hintoja lyhyellä aikavälillä, sanoo Hånes Lund. Suurin uhka Arktisen alueen analyytikko Ole-Rikard Hammer huomauttaa, että Hormuzinsalmen mahdollinen sulkeminen on epäilemättä suurin uhka maailman öljymarkkinoille, koska se on pullonkaula, jonka kautta kuljetetaan päivittäin noin 20 miljoonaa tynnyriä öljyä. – Jo pelkkä mahdollinen häiriön uhka täällä voisi siirtää öljyn hintaa muutamalla dollarilla – kuten näimme keskiviikkona. Tosiasiallinen tuotannon rajoittaminen, puhumattakaan täydellisestä sulkemisesta, voisi siirtää hintaa kymmenillä dollareilla, hän sanoo. Hammerin mukaan Iran voi teoriassa hallita salmea, ja viime päivien uudet jännitteet Yhdysvaltojen suhteissa saattavat sisältää tällaisen uhan. – Iran ruokki näitä spekulaatioita keskiviikkona, kun maa kertoi mahdollisuudesta hyökätä amerikkalaisten tukikohtiin alueella, jos ydinohjelmasta syntyy konflikti. Yhdysvallat on vastannut vetämällä avainasemassa olevaa diplomaattista henkilöstöä alueelta – mikä osoittaa, että he suhtautuvat tähän erittäin vakavasti. Rahtiahti Tankkerimarkkinoiden osalta Hammer on samaa mieltä Hånes Lundin kanssa siitä, että lyhyen aikavälin vaikutukset ovat todennäköisesti selvästi myönteisiä. – Uhka-arviosta riippuen alueelta voi tulla rahtiahti. Tämä johtaa nopeasti tonniston puutteeseen ja todennäköisesti merkittävään hintojen nousuun. Tätä todennäköisesti vahvistaa se, että monet varustamot ovat haluttomia saapumaan alueelle, jolla on sodan uhka.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
57 päivää sitten‧39 min
8,74 NOK/osake
Viimeisin osinko
17,58 %
Tuotto/v
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 26.6.·Kaksi miehistön jäsentä loukkaantui, kun kemikaalitankkerin ilmasäiliö räjähti Irlannissa. Tapahtuma sattui Odfjellin 40 800 dwt Bow Herculesilla (rakennettu 2017) tiistaina Foynesin satamassa. Tulipalo vaurioittanut Zodiac Maritime -yhtiön hallinnoima autonkuljetusalus upposi Tyynellämerellä Norjalainen omistaja kertoi TradeWindsille lähettämässään lausunnossa, että vammat olivat lieviä ja ne saatiin pelastusveneen ilmasäiliön täyttämisen yhteydessä. "Ensihoitajat ja asiaankuuluvat viranomaiset saivat viipymättä ilmoituksen. Molemmat kuljetettiin ambulanssilla paikallisiin sairaaloihin ja saivat tarvittavaa lääketieteellistä hoitoa", yhtiö lisäsi. "Heidän perheilleen on ilmoitettu asiasta, ja Odfjellin johto matkusti eilen Irlantiin tarjoamaan tukea ja varmistamaan, että kollegamme saavat parasta mahdollista hoitoa yhteistyössä kapteenin ja paikan päällä olevan edustajan kanssa." Molempien miehistön jäsenten kerrotaan olevan hyvässä kunnossa. Odfjell sanoi, että sen tärkein prioriteetti on edelleen kollegoidensa turvallisuus ja hyvinvointi. Muut 24 miehistön jäsentä ovat turvassa ja vahingoittumattomina. Alus on turvallisesti ankkuroituna eikä vaurioitunut, omistaja lisäsi. Irish Examiner raportoi, että yksi mies lennätettiin sairaalaan päävamman vuoksi. Toinen vietiin toiseen sairaalaan rintavamman vuoksi. Kaikki sataman toiminnot keskeytettiin pelastuspalvelun saapuessa paikalle. Shannon Foynes Port Co ilmoitti aloittaneensa tutkinnan ja työskentelevänsä viranomaisten kanssa räjähdyksen olosuhteiden selvittämiseksi. AIS-tietojen mukaan Bow Hercules oli saapunut Isosta-Britanniasta tiistaina. Vakuutuksen tarjoaa Gard Norjassa. Aluksella on puhdas satamavaltion valvonnan pysäytysrekisteri. Copyright. Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
- 17.6.·Yhtiön laivojen ja terminaalien arvioitu markkina-arvo osoittaa noin 186 Norjan kruunun osakekohtaisen nettovarallisuuden (NAV), kun taas nykyinen markkina-arvo on yhtiön mukaan alhaisempi kuin kirjanpidollinen oma pääoma. Viimeaikaisesta hintakehityksestä Iversen sanoo, että vaikka Odfjell yhtiönä toimii yhtä hyvin ja on vakaalla kurssilla, sitä vetää alaspäin, koska merenkulun hinnat ovat yleensä alhaisemmat.
- 17.6.·https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Sota jatkuu, eikä näytä laantuvan lähiaikoina. Vaikka sota sinänsä ei ole positiivinen asia, se on positiivinen asia laivaosakkeille.
- 12.6.·https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Pankkiralli odottaa, jos Hormuzinsalmi suljetaan Jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, ja nyt spekuloidaan, että Hormuzinsalmi saatetaan sulkea. Jos näin tapahtuu, tankkerien hinnat todennäköisesti nousevat pilviin. Noin 20 prosenttia maailman öljyntuotannosta kulkee Hormuzinsalmen kautta, mikä tekee siitä keskeisen keskuksen maailmanlaajuiselle öljykaupalle. – Jos jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, sillä voi olla seurauksia öljyvirtoihin ja se voi aiheuttaa tehottomuutta tankkerilaivastossa. Iran vie tällä hetkellä 1,2–1,6 miljoonaa barrelia öljyä päivässä, ja noin 90 prosenttia tästä määrästä menee Kiinaan – pääasiassa "varjolaivaston" kautta, sanoo merenkulkualan analyytikko Oda Hånes Lund Sparebank 1 Marketsista. Jos näiden volyymien kuljetus estetään joko tiukemmilla pakotteiden valvonnalla tai aluksille aiheutuvan riskin lisääntymisellä, ne on korvattava muilta alueilta peräisin olevilla tynnyreillä, joita kuljetetaan tavallisissa erittäin kovassa öljyssä (VLCC). – Arvioimme, että miljoonan tynnyrin päivittäisen korvaamisen yhteensopivalla volyymilla tarvitaan noin 20–30 VLCC-ekvivalenttia – noin 3 prosenttia laivastosta – riippuen siitä, mistä volyymit tulevat. Tämä kiristää markkinoita ja voisi tukea tankkerien hintoja lyhyellä aikavälillä, sanoo Hånes Lund. Suurin uhka Arktisen alueen analyytikko Ole-Rikard Hammer huomauttaa, että Hormuzinsalmen mahdollinen sulkeminen on epäilemättä suurin uhka maailman öljymarkkinoille, koska se on pullonkaula, jonka kautta kuljetetaan päivittäin noin 20 miljoonaa tynnyriä öljyä. – Jo pelkkä mahdollinen häiriön uhka täällä voisi siirtää öljyn hintaa muutamalla dollarilla – kuten näimme keskiviikkona. Tosiasiallinen tuotannon rajoittaminen, puhumattakaan täydellisestä sulkemisesta, voisi siirtää hintaa kymmenillä dollareilla, hän sanoo. Hammerin mukaan Iran voi teoriassa hallita salmea, ja viime päivien uudet jännitteet Yhdysvaltojen suhteissa saattavat sisältää tällaisen uhan. – Iran ruokki näitä spekulaatioita keskiviikkona, kun maa kertoi mahdollisuudesta hyökätä amerikkalaisten tukikohtiin alueella, jos ydinohjelmasta syntyy konflikti. Yhdysvallat on vastannut vetämällä avainasemassa olevaa diplomaattista henkilöstöä alueelta – mikä osoittaa, että he suhtautuvat tähän erittäin vakavasti. Rahtiahti Tankkerimarkkinoiden osalta Hammer on samaa mieltä Hånes Lundin kanssa siitä, että lyhyen aikavälin vaikutukset ovat todennäköisesti selvästi myönteisiä. – Uhka-arviosta riippuen alueelta voi tulla rahtiahti. Tämä johtaa nopeasti tonniston puutteeseen ja todennäköisesti merkittävään hintojen nousuun. Tätä todennäköisesti vahvistaa se, että monet varustamot ovat haluttomia saapumaan alueelle, jolla on sodan uhka.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
333
Myynti
Määrä
175
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
433 | - | - | ||
301 | - | - | ||
41 | - | - | ||
88 | - | - |
Ylin
114,8VWAP
Alin
109VaihtoMäärä
5,8 50 989
VWAP
Ylin
114,8Alin
109VaihtoMäärä
5,8 50 989
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 19.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 8.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
2024 Yhtiökokous | 7.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 7.2. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 6.2. |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q1-osavuosiraportti
57 päivää sitten‧39 min
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 19.8. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 8.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
2024 Yhtiökokous | 7.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 7.2. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 6.2. |
Datan lähde: Millistream, Quartr
8,74 NOK/osake
Viimeisin osinko
17,58 %
Tuotto/v
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 26.6.·Kaksi miehistön jäsentä loukkaantui, kun kemikaalitankkerin ilmasäiliö räjähti Irlannissa. Tapahtuma sattui Odfjellin 40 800 dwt Bow Herculesilla (rakennettu 2017) tiistaina Foynesin satamassa. Tulipalo vaurioittanut Zodiac Maritime -yhtiön hallinnoima autonkuljetusalus upposi Tyynellämerellä Norjalainen omistaja kertoi TradeWindsille lähettämässään lausunnossa, että vammat olivat lieviä ja ne saatiin pelastusveneen ilmasäiliön täyttämisen yhteydessä. "Ensihoitajat ja asiaankuuluvat viranomaiset saivat viipymättä ilmoituksen. Molemmat kuljetettiin ambulanssilla paikallisiin sairaaloihin ja saivat tarvittavaa lääketieteellistä hoitoa", yhtiö lisäsi. "Heidän perheilleen on ilmoitettu asiasta, ja Odfjellin johto matkusti eilen Irlantiin tarjoamaan tukea ja varmistamaan, että kollegamme saavat parasta mahdollista hoitoa yhteistyössä kapteenin ja paikan päällä olevan edustajan kanssa." Molempien miehistön jäsenten kerrotaan olevan hyvässä kunnossa. Odfjell sanoi, että sen tärkein prioriteetti on edelleen kollegoidensa turvallisuus ja hyvinvointi. Muut 24 miehistön jäsentä ovat turvassa ja vahingoittumattomina. Alus on turvallisesti ankkuroituna eikä vaurioitunut, omistaja lisäsi. Irish Examiner raportoi, että yksi mies lennätettiin sairaalaan päävamman vuoksi. Toinen vietiin toiseen sairaalaan rintavamman vuoksi. Kaikki sataman toiminnot keskeytettiin pelastuspalvelun saapuessa paikalle. Shannon Foynes Port Co ilmoitti aloittaneensa tutkinnan ja työskentelevänsä viranomaisten kanssa räjähdyksen olosuhteiden selvittämiseksi. AIS-tietojen mukaan Bow Hercules oli saapunut Isosta-Britanniasta tiistaina. Vakuutuksen tarjoaa Gard Norjassa. Aluksella on puhdas satamavaltion valvonnan pysäytysrekisteri. Copyright. Tradewinds, yksinkertaisesti paras!
- 17.6.·Yhtiön laivojen ja terminaalien arvioitu markkina-arvo osoittaa noin 186 Norjan kruunun osakekohtaisen nettovarallisuuden (NAV), kun taas nykyinen markkina-arvo on yhtiön mukaan alhaisempi kuin kirjanpidollinen oma pääoma. Viimeaikaisesta hintakehityksestä Iversen sanoo, että vaikka Odfjell yhtiönä toimii yhtä hyvin ja on vakaalla kurssilla, sitä vetää alaspäin, koska merenkulun hinnat ovat yleensä alhaisemmat.
- 17.6.·https://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Sota jatkuu, eikä näytä laantuvan lähiaikoina. Vaikka sota sinänsä ei ole positiivinen asia, se on positiivinen asia laivaosakkeille.
- 12.6.·https://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Pankkiralli odottaa, jos Hormuzinsalmi suljetaan Jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, ja nyt spekuloidaan, että Hormuzinsalmi saatetaan sulkea. Jos näin tapahtuu, tankkerien hinnat todennäköisesti nousevat pilviin. Noin 20 prosenttia maailman öljyntuotannosta kulkee Hormuzinsalmen kautta, mikä tekee siitä keskeisen keskuksen maailmanlaajuiselle öljykaupalle. – Jos jännitteet Lähi-idässä jatkavat kärjistymistään, sillä voi olla seurauksia öljyvirtoihin ja se voi aiheuttaa tehottomuutta tankkerilaivastossa. Iran vie tällä hetkellä 1,2–1,6 miljoonaa barrelia öljyä päivässä, ja noin 90 prosenttia tästä määrästä menee Kiinaan – pääasiassa "varjolaivaston" kautta, sanoo merenkulkualan analyytikko Oda Hånes Lund Sparebank 1 Marketsista. Jos näiden volyymien kuljetus estetään joko tiukemmilla pakotteiden valvonnalla tai aluksille aiheutuvan riskin lisääntymisellä, ne on korvattava muilta alueilta peräisin olevilla tynnyreillä, joita kuljetetaan tavallisissa erittäin kovassa öljyssä (VLCC). – Arvioimme, että miljoonan tynnyrin päivittäisen korvaamisen yhteensopivalla volyymilla tarvitaan noin 20–30 VLCC-ekvivalenttia – noin 3 prosenttia laivastosta – riippuen siitä, mistä volyymit tulevat. Tämä kiristää markkinoita ja voisi tukea tankkerien hintoja lyhyellä aikavälillä, sanoo Hånes Lund. Suurin uhka Arktisen alueen analyytikko Ole-Rikard Hammer huomauttaa, että Hormuzinsalmen mahdollinen sulkeminen on epäilemättä suurin uhka maailman öljymarkkinoille, koska se on pullonkaula, jonka kautta kuljetetaan päivittäin noin 20 miljoonaa tynnyriä öljyä. – Jo pelkkä mahdollinen häiriön uhka täällä voisi siirtää öljyn hintaa muutamalla dollarilla – kuten näimme keskiviikkona. Tosiasiallinen tuotannon rajoittaminen, puhumattakaan täydellisestä sulkemisesta, voisi siirtää hintaa kymmenillä dollareilla, hän sanoo. Hammerin mukaan Iran voi teoriassa hallita salmea, ja viime päivien uudet jännitteet Yhdysvaltojen suhteissa saattavat sisältää tällaisen uhan. – Iran ruokki näitä spekulaatioita keskiviikkona, kun maa kertoi mahdollisuudesta hyökätä amerikkalaisten tukikohtiin alueella, jos ydinohjelmasta syntyy konflikti. Yhdysvallat on vastannut vetämällä avainasemassa olevaa diplomaattista henkilöstöä alueelta – mikä osoittaa, että he suhtautuvat tähän erittäin vakavasti. Rahtiahti Tankkerimarkkinoiden osalta Hammer on samaa mieltä Hånes Lundin kanssa siitä, että lyhyen aikavälin vaikutukset ovat todennäköisesti selvästi myönteisiä. – Uhka-arviosta riippuen alueelta voi tulla rahtiahti. Tämä johtaa nopeasti tonniston puutteeseen ja todennäköisesti merkittävään hintojen nousuun. Tätä todennäköisesti vahvistaa se, että monet varustamot ovat haluttomia saapumaan alueelle, jolla on sodan uhka.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Oslo Børs
Määrä
Osto
333
Myynti
Määrä
175
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
433 | - | - | ||
301 | - | - | ||
41 | - | - | ||
88 | - | - |
Ylin
114,8VWAP
Alin
109VaihtoMäärä
5,8 50 989
VWAP
Ylin
114,8Alin
109VaihtoMäärä
5,8 50 989
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt