Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Hello everyone. After having seen figures from previous years, I actually find it a bit unclear how large Green Mobility's fleet of electric cars is in Denmark right now. Does anyone here have an updated and verified number for 2025? If there are only the “approx. 1,000+ cars” as mentioned on the website, why does the company still have “development and growth potential”?
I must say that in this company, they are skilled at communicating with the market. They are particularly skilled at sending out when it is relevant, and after there has been an irrational decline in the share price. A question that was pressing, now that they are starting to generate a surplus of liquidity, has now been answered. Good style.
Yes, I don't mind the company except that I cannot make the costs pay off in this company. As I have found, their leasing costs exceed their stated EBITDA, which is where I believe the fragility in their business model lies. I can see that they have technically turned a deficit into a surplus, but I find it difficult to see if it can be sustained going forward because they have no assets in the company.
No, these are not contradictions, that has not been my intention in any case. I understand that according to IFRS standard they should not deduct it from their EBITDA, but that does not change the fact that this must be how the total value creation should be calculated. An expense is an expense and the financial statements I see, among others on Nasdaq, show that they have very high financial leverage, otherwise there is something I have misunderstood. I am not an accountant, but I have read quite a few financial statements and GM ranks high in that area.
Figures have been released for the expected growth not just in 2025 or 2026 but "up to" 2028.
They make it clear that they expect to pay money back to shareholders (instead of using it for expansion) and provide figures for when they expect to commence it. Based on the figures they mention, it immediately appears that we can expect dividends / share buybacks in 2027.
3
Näytä enemmän
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Uutiset ja lehdistötiedotteet
Analyysit
21 marras 08.48
∙
Osakeuutinen
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 marras 06.30
∙
Lehdistötiedote
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 marras 16.08
∙
Markkinakommentti
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 marras 10.30
∙
Markkinakommentti
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 marras 08.15
∙
Markkinakommentti
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
17 marras 07.29
∙
Markkinakommentti
Aktier/tendens: FLSmidth under lup med topchefafgang i uldent marked
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi
Sertifikaatit
2025 Q3 -tulosraportti
53 päivää sitten31 min
Uutiset ja analyysit
Uutiset ja lehdistötiedotteet
Analyysit
21 marras 08.48
∙
Osakeuutinen
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 marras 06.30
∙
Lehdistötiedote
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 marras 16.08
∙
Markkinakommentti
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 marras 10.30
∙
Markkinakommentti
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 marras 08.15
∙
Markkinakommentti
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
17 marras 07.29
∙
Markkinakommentti
Aktier/tendens: FLSmidth under lup med topchefafgang i uldent marked
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Hello everyone. After having seen figures from previous years, I actually find it a bit unclear how large Green Mobility's fleet of electric cars is in Denmark right now. Does anyone here have an updated and verified number for 2025? If there are only the “approx. 1,000+ cars” as mentioned on the website, why does the company still have “development and growth potential”?
I must say that in this company, they are skilled at communicating with the market. They are particularly skilled at sending out when it is relevant, and after there has been an irrational decline in the share price. A question that was pressing, now that they are starting to generate a surplus of liquidity, has now been answered. Good style.
Yes, I don't mind the company except that I cannot make the costs pay off in this company. As I have found, their leasing costs exceed their stated EBITDA, which is where I believe the fragility in their business model lies. I can see that they have technically turned a deficit into a surplus, but I find it difficult to see if it can be sustained going forward because they have no assets in the company.
No, these are not contradictions, that has not been my intention in any case. I understand that according to IFRS standard they should not deduct it from their EBITDA, but that does not change the fact that this must be how the total value creation should be calculated. An expense is an expense and the financial statements I see, among others on Nasdaq, show that they have very high financial leverage, otherwise there is something I have misunderstood. I am not an accountant, but I have read quite a few financial statements and GM ranks high in that area.
Figures have been released for the expected growth not just in 2025 or 2026 but "up to" 2028.
They make it clear that they expect to pay money back to shareholders (instead of using it for expansion) and provide figures for when they expect to commence it. Based on the figures they mention, it immediately appears that we can expect dividends / share buybacks in 2027.
3
Näytä enemmän
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Nasdaq Copenhagen
Määrä
Osto
189
82,4
Myynti
Määrä
82,8
58
Viimeisimmät kaupat
Näytä enemmän
Aika
Hinta
Määrä
Ostaja
Myyjä
82,4
51
-
-
82,4
27
-
-
83
50
-
-
83
31
-
-
82,7
59
-
-
Ylin
83
VWAP
82,6
Alin
82
VaihtoMäärä
0,2 2 202
VWAP
82,6
Ylin
83
Alin
82
VaihtoMäärä
0,2 2 202
Tietoa osakekaupankäyntiin liittyvistä riskeistä
Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Näytä kaikki
Seuraava tapahtuma
2025 Q4 -tulosraportti
19.3.2026
Menneet tapahtumat
2025 Q3 -tulosraportti
10.10.
2025 H1 -tulosraportti
19.8.
2025 Q2 -tulosraportti
14.8.
2025 Q2 -tulosraportti
9.7.
2025 Q1 -tulosraportti
25.4.
Datan lähde: FactSet, Quartr
Tuotteita joiden kohde-etuutena tämä arvopaperi
Sertifikaatit
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Hello everyone. After having seen figures from previous years, I actually find it a bit unclear how large Green Mobility's fleet of electric cars is in Denmark right now. Does anyone here have an updated and verified number for 2025? If there are only the “approx. 1,000+ cars” as mentioned on the website, why does the company still have “development and growth potential”?
I must say that in this company, they are skilled at communicating with the market. They are particularly skilled at sending out when it is relevant, and after there has been an irrational decline in the share price. A question that was pressing, now that they are starting to generate a surplus of liquidity, has now been answered. Good style.
Yes, I don't mind the company except that I cannot make the costs pay off in this company. As I have found, their leasing costs exceed their stated EBITDA, which is where I believe the fragility in their business model lies. I can see that they have technically turned a deficit into a surplus, but I find it difficult to see if it can be sustained going forward because they have no assets in the company.
No, these are not contradictions, that has not been my intention in any case. I understand that according to IFRS standard they should not deduct it from their EBITDA, but that does not change the fact that this must be how the total value creation should be calculated. An expense is an expense and the financial statements I see, among others on Nasdaq, show that they have very high financial leverage, otherwise there is something I have misunderstood. I am not an accountant, but I have read quite a few financial statements and GM ranks high in that area.
Figures have been released for the expected growth not just in 2025 or 2026 but "up to" 2028.
They make it clear that they expect to pay money back to shareholders (instead of using it for expansion) and provide figures for when they expect to commence it. Based on the figures they mention, it immediately appears that we can expect dividends / share buybacks in 2027.
3
Näytä enemmän
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Nasdaq Copenhagen
Määrä
Osto
189
82,4
Myynti
Määrä
82,8
58
Viimeisimmät kaupat
Näytä enemmän
Aika
Hinta
Määrä
Ostaja
Myyjä
82,4
51
-
-
82,4
27
-
-
83
50
-
-
83
31
-
-
82,7
59
-
-
Ylin
83
VWAP
82,6
Alin
82
VaihtoMäärä
0,2 2 202
VWAP
82,6
Ylin
83
Alin
82
VaihtoMäärä
0,2 2 202
Tietoa osakekaupankäyntiin liittyvistä riskeistä
Huomioi, että vaikka osakkeisiin säästäminen on pitkällä aikavälillä tuottanut hyvin, tulevasta tuotosta ei ole takeita. On olemassa riski, että et saa sijoittamiasi varoja takaisin.