Q2-osavuosiraportti
96 päivää sitten‧31 min
4,30 EUR/osake
Viimeisin osinko
5,29 %
Tuotto/v
Tarjoustasot
Xetra
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
| Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Ylin
80,94VWAP
Alin
79,64VaihtoMäärä
73,9 920 340
VWAP
Ylin
80,94Alin
79,64VaihtoMäärä
73,9 920 340
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
| Seuraava tapahtuma | |
|---|---|
| 2025 Q3-osavuosiraportti | 5.11. 1 päivä |
| Menneet tapahtumat | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-osavuosiraportti | 31.7. | |
| 2025 Yhtiökokous | 14.5. | |
| 2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
| 2024 Vuosiraportti | 20.3. | |
| 2024 Q4-osavuosiraportti | 14.3. |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 2.10.2.10.🚗 Inside BMW HQ: Neue Klasse & the EV ramp Spent time at BMW’s HQ today. Here’s what stood out from the deep dive into their strategy and tech roadmap: ⚡ Neue Klasse (2026): next-gen EV platform with cylindrical Gen6 batteries: more range, faster charging, lower cost. Five new battery assembly plants under construction. 📈 Sales ramp: BEVs already 26.4% of sales (H1’25, +15.7%). Target: >50% of global sales by 2030. Pace depends heavily on regulation & regional tax credits. 🔋 Battery economics: battery packs = ~40% of car cost; cells = 80% of pack; raw materials = 80% of cell cost. Margin parity expected once Gen6 is fully ramped, but no timing yet on production cost parity. 🌍 Supply chain challenge: “local for local” works for cars, not for batteries. Heavy dependence on Chinese suppliers remains a structural risk. 🛠️ “Power of Choice” : BMW keeps delivering ICE, PHEV, BEV and will add hydrogen fuel cells (2028). Problem: infrastructure lag. 🧠 Digital strategy with 3 pillars: ultimate UX, perfect assistance, always connected. Largest OTA-capable fleet worldwide: 10m+ cars. 🕹️ Driving & cockpit: New panoramic pillar-to-pillar display + 3D HUD. iDrive gone; multifunction wheel instead (“hands on wheel, eyes on road”). 🤖 Self-driving: Level 2 up to 130 km/h, Level 3 coming. Partners: Mobileye (current), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (China). Europe lags on approvals. 💡 Zonal architecture: Neue Klasse introduces 4 “superbrains,” reducing wiring by 600m, cutting cost & weight. ⚔️ Competitive pressures: Chinese EVs moving upmarket. BMW juggling tariffs, energy costs, regulation & union dynamics to stay ahead. BMW’s bet is clear: Neue Klasse + Gen6 batteries as the pivot point. Execution risk is in raw material costs, supply chain exposure, and the speed of consumer/regulatory adoption.
- ·17.9.Saw the new class in real life. Looked really good. Nice balance inside and out. Things have to improve here in the future. :-) My next car. :-) Also looked at the new Mercedes GLC and it didn't look so good. It looked 10 years old on the outside, and way too much screen on the inside.·2.10.Did you get a taste of BMW shares?
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q2-osavuosiraportti
96 päivää sitten‧31 min
4,30 EUR/osake
Viimeisin osinko
5,29 %
Tuotto/v
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 2.10.2.10.🚗 Inside BMW HQ: Neue Klasse & the EV ramp Spent time at BMW’s HQ today. Here’s what stood out from the deep dive into their strategy and tech roadmap: ⚡ Neue Klasse (2026): next-gen EV platform with cylindrical Gen6 batteries: more range, faster charging, lower cost. Five new battery assembly plants under construction. 📈 Sales ramp: BEVs already 26.4% of sales (H1’25, +15.7%). Target: >50% of global sales by 2030. Pace depends heavily on regulation & regional tax credits. 🔋 Battery economics: battery packs = ~40% of car cost; cells = 80% of pack; raw materials = 80% of cell cost. Margin parity expected once Gen6 is fully ramped, but no timing yet on production cost parity. 🌍 Supply chain challenge: “local for local” works for cars, not for batteries. Heavy dependence on Chinese suppliers remains a structural risk. 🛠️ “Power of Choice” : BMW keeps delivering ICE, PHEV, BEV and will add hydrogen fuel cells (2028). Problem: infrastructure lag. 🧠 Digital strategy with 3 pillars: ultimate UX, perfect assistance, always connected. Largest OTA-capable fleet worldwide: 10m+ cars. 🕹️ Driving & cockpit: New panoramic pillar-to-pillar display + 3D HUD. iDrive gone; multifunction wheel instead (“hands on wheel, eyes on road”). 🤖 Self-driving: Level 2 up to 130 km/h, Level 3 coming. Partners: Mobileye (current), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (China). Europe lags on approvals. 💡 Zonal architecture: Neue Klasse introduces 4 “superbrains,” reducing wiring by 600m, cutting cost & weight. ⚔️ Competitive pressures: Chinese EVs moving upmarket. BMW juggling tariffs, energy costs, regulation & union dynamics to stay ahead. BMW’s bet is clear: Neue Klasse + Gen6 batteries as the pivot point. Execution risk is in raw material costs, supply chain exposure, and the speed of consumer/regulatory adoption.
- ·17.9.Saw the new class in real life. Looked really good. Nice balance inside and out. Things have to improve here in the future. :-) My next car. :-) Also looked at the new Mercedes GLC and it didn't look so good. It looked 10 years old on the outside, and way too much screen on the inside.·2.10.Did you get a taste of BMW shares?
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
| Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Ylin
80,94VWAP
Alin
79,64VaihtoMäärä
73,9 920 340
VWAP
Ylin
80,94Alin
79,64VaihtoMäärä
73,9 920 340
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
| Seuraava tapahtuma | |
|---|---|
| 2025 Q3-osavuosiraportti | 5.11. 1 päivä |
| Menneet tapahtumat | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-osavuosiraportti | 31.7. | |
| 2025 Yhtiökokous | 14.5. | |
| 2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
| 2024 Vuosiraportti | 20.3. | |
| 2024 Q4-osavuosiraportti | 14.3. |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Q2-osavuosiraportti
96 päivää sitten‧31 min
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
| Seuraava tapahtuma | |
|---|---|
| 2025 Q3-osavuosiraportti | 5.11. 1 päivä |
| Menneet tapahtumat | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-osavuosiraportti | 31.7. | |
| 2025 Yhtiökokous | 14.5. | |
| 2025 Q1-osavuosiraportti | 7.5. | |
| 2024 Vuosiraportti | 20.3. | |
| 2024 Q4-osavuosiraportti | 14.3. |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
4,30 EUR/osake
Viimeisin osinko
5,29 %
Tuotto/v
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 2.10.2.10.🚗 Inside BMW HQ: Neue Klasse & the EV ramp Spent time at BMW’s HQ today. Here’s what stood out from the deep dive into their strategy and tech roadmap: ⚡ Neue Klasse (2026): next-gen EV platform with cylindrical Gen6 batteries: more range, faster charging, lower cost. Five new battery assembly plants under construction. 📈 Sales ramp: BEVs already 26.4% of sales (H1’25, +15.7%). Target: >50% of global sales by 2030. Pace depends heavily on regulation & regional tax credits. 🔋 Battery economics: battery packs = ~40% of car cost; cells = 80% of pack; raw materials = 80% of cell cost. Margin parity expected once Gen6 is fully ramped, but no timing yet on production cost parity. 🌍 Supply chain challenge: “local for local” works for cars, not for batteries. Heavy dependence on Chinese suppliers remains a structural risk. 🛠️ “Power of Choice” : BMW keeps delivering ICE, PHEV, BEV and will add hydrogen fuel cells (2028). Problem: infrastructure lag. 🧠 Digital strategy with 3 pillars: ultimate UX, perfect assistance, always connected. Largest OTA-capable fleet worldwide: 10m+ cars. 🕹️ Driving & cockpit: New panoramic pillar-to-pillar display + 3D HUD. iDrive gone; multifunction wheel instead (“hands on wheel, eyes on road”). 🤖 Self-driving: Level 2 up to 130 km/h, Level 3 coming. Partners: Mobileye (current), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (China). Europe lags on approvals. 💡 Zonal architecture: Neue Klasse introduces 4 “superbrains,” reducing wiring by 600m, cutting cost & weight. ⚔️ Competitive pressures: Chinese EVs moving upmarket. BMW juggling tariffs, energy costs, regulation & union dynamics to stay ahead. BMW’s bet is clear: Neue Klasse + Gen6 batteries as the pivot point. Execution risk is in raw material costs, supply chain exposure, and the speed of consumer/regulatory adoption.
- ·17.9.Saw the new class in real life. Looked really good. Nice balance inside and out. Things have to improve here in the future. :-) My next car. :-) Also looked at the new Mercedes GLC and it didn't look so good. It looked 10 years old on the outside, and way too much screen on the inside.·2.10.Did you get a taste of BMW shares?
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
| Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Ylin
80,94VWAP
Alin
79,64VaihtoMäärä
73,9 920 340
VWAP
Ylin
80,94Alin
79,64VaihtoMäärä
73,9 920 340
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt






