Kaupallinen yhteistyö Rovion kanssa.

Rovio

Tutustu yhtiöön, jonka brändi
on tunnetumpi kuin Star Wars.*

* Perustuu Yhtiön tilaamaan tutkimukseen, jossa 15 minuutin verkkokyselyyn osallistui yhteensä 7 500 vastaajaa viidestä maasta
(Yhdysvallat, Iso-Britannia, Kiina, Venäjä ja Meksiko) 27.6.–14.7.2017. Lähde: Lieberman Research Worldwide.

Ajankohtaista 11.12.2019: Angry Birds 10 v!

→ Katso Rovion markkinointijohtaja Ville Heijarin haastattelulinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Rovio on peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä sekä harjoittaa lisensointiliiketoimintaa eri viihde- ja kuluttajatuotekategorioissa.

Rovio tunnetaan parhaiten sen luomasta maailmanlaajuisesta Angry Birds -brändistä. Rovion peleillä on laaja käyttäjäkunta ja Angry Birds on maailmanlaajuinen brändi, jolla on erittäin korkea 97 prosentin tunnettuus ¹.

Suositusta mobiilipelistä syntynyt brändi on sittemmin laajentunut useisiin muihin peleihin, animaatiosarjoihin, elokuviin, aktiviteettipuistoihin ja erilaisiin kuluttajatuotteisiin, joita Rovion yhteistyökumppanit ja muut osapuolet valmistavat Roviolta saamiensa lisenssien perusteella.

Rovion liiketoiminta on jaettu kahteen liiketoimintayksikköön: Games ja Brand Licensing.

Games.

Games-liiketoimintayksikkö luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä. Tällä hetkellä markkinoilla on 18 Angry Birds -brändiin perustuvaa peliä ja kaksi muuta peliä. Rovion peleillä on laaja käyttäjäkunta. Pelien yhteenlaskettujen latausten määrä ylitti tammikuussa 2018 neljä miljardia, ja vuoden 2018 aikana peleillä oli keskimäärin 59 miljoonaa kuukausittaista aktiivista käyttäjää ja 8 miljoonaa päivittäistä aktiivista käyttäjää.

Brand Licensing.

Brand Licensing -liiketoimintayksikkö lisensoi tuotevalmistajille ja sisällöntuottajille Rovion Angry Birds -brändiä ja sen hahmoja sekä tulevaisuudessa mahdollisesti muitakin Rovion brändejä. Vuoden 2018 aikana erilaisia Angry Birds -lisenssituotteita myytiin n. 70 miljoonaa kappaletta; suurimpia kategorioita ovat vaatteet, elintarvikkeet sekä lelut ja askartelutarvikkeet.

Rovion toiminta-ajatus ja visio.

Rovion toiminta-ajatuksena on innostaa ihmisiä pyrkimällä luomaan maailman parhaat pelit ja parasta viihdettä. Yhtiön visiona on vallata eniten tuottavien pelien listat vuosien ajaksi ja luoda ikivihreä viihdebrändi.

1: Perustuu Yhtiön tilaamaan tutkimukseen, jossa 15 minuutin verkkokyselyyn osallistui yhteensä 7 500 vastaajaa viidestä maasta (Yhdysvallat, Iso-Britannia, Kiina, Venäjä ja Meksiko) 27.6.–14.7.2017. Lähde: Lieberman Research Worldwide.

Tietoa Roviosta.

Kaupankäyntitunnus

ROVIO

Markkinapaikka

Nasdaq Helsinki

Toimitusjohtaja

Kati Levoranta

Keskustelua Rovion osakkeesta

Sharevilleen

Katso kurssi ja käy kauppaa

osta/myy

Yhtiön verkkosivut

rovio.comlinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Rovion tulevat sijoittajatapahtumat

IR-kalenteriinlinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Seuraa Roviota Twitterissä

@Roviolinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Angry Birds Facebookissa
(yli 24 milj. fania)

FB.com/angrybirdslinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Angry Birds YouTubessa
(yli 3 milj. tilaajaa)

Tilaa kanavalinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan


Sijoittamiseen ja rahoitusvälineisiin liittyy aina riskejä. Sijoitusten arvo ja tuotto voi muuttua ja sijoitetun pääoman voi menettää jopa kokonaan. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta.

Rovion tunnuslukuja:

Inside Rovio – opi lisää Roviosta videomuodossa:

Top 10
Anger For Good Moments

Machine Learning
Meets Puzzle Game Design

Angry Birds Friends:
Games as a Service Story

Miksi sijoittaa Rovioon?

Klikkaa alla olevia painikkeita lukeaksesi lisää.

  • Vahva ja monipuolinen peliportfolio, jossa on useita suosittuja pelejä.
  • Yli 80% Games-liiketoimintayksikön bruttomyynnistä muodostuu viidestä eniten tuottavasta pelistä. ¹
  • Rovion peleillä on suuri käyttäjäkunta, yli neljä miljardia pelilatausta ², sekä keskimäärin 58,9 miljoonaa kuukausittaista ja 8,1 miljoonaa päivittäistä aktiivista käyttäjää ³.
  • Yhtiön monipuolinen peliportfolio mahdollistaa pelien ristiinmainonnan olemassa oleville käyttäjille.

1: 2018 aikana.
2: 4 miljardin latauksen määrä ylitettiin alkuvuonna 2018.
3: keskimäärin vuonna 2018.

  • Angry Birds on globaali brändi, jolla on suuri määrä faneja: Angry Birds -pelisarjaan kuuluvia pelejä on ladattu yli neljä miljardia kertaa.
  • Angry Birds on kaikkein tunnetuin mobiilipelistä syntynyt brändi ja ensimmäinen mobiilipeli, joka saavutti miljardin latauksen rajan.
  • Angry Birds -brändillä on erittäin korkea 97 prosentin maailmanlaajuinen bränditunnettuus
  • Vuodesta 2009 olemassa ollut Angry Birds -brändi on osoittanut pitkäikäisyytensä ja monipuolisuutensa: erilaisia Angry Birds -lisenssituotteita myytiin vuonna 2018 noin 70 miljoonaa kappaletta.
  • Angry Birds -elokuva oli ensi-iltaviikonloppunaan toukokuussa 2016 kaikkein katsotuin elokuva 50 eri maassa 88:sta ja on kerännyt yli 350 miljoonan dollarin lipputulot maailmanlaajuisesti.

4: Perustuu tutkimukseen, jossa 15 minuutin verkkokyselyyn osallistui yhteensä 7 500 vastaajaa viidestä maasta (Yhdysvallat, Iso-Britannia, Kiina, Venäjä ja Meksiko) 27.6.–14.7.2017. Lähde: Lieberman Research Worldwide.

  • Roviolla on tehokas käyttäjähankinnan malli, jossa Angry Birds -brändin suosio tukee orgaanisia latauksia ja maksullinen käyttäjähankinta perustuu kehittyneeseen analyyttiseen lähestymistapaan.
  • Rovio on osoittanut kykynsä sitouttaa käyttäjiä ja monetisoida käyttäjien toimintaa peleissään. Rovio edistää käyttäjien sitoutumista niin kutsutulla peli palveluna -mallilla (Game-as-a-Service, "GaaS”).
  • Yhtiö on onnistunut muuttamaan käyttäjiä yhä enemmän maksaviksi käyttäjiksi sekä kasvattamaan rahankäyttöä maksavaa käyttäjää kohden.
  • Rovion liikevaihto on kasvanut tilikausien 2015–2018 välillä 142,1 miljoonasta eurosta 281,2 miljoonaan euroon.
  • Games-yksikön liikevaihto on vuosien 2015–2018 välisenä aikana kasvanut 113,5 miljoonasta eurosta 250,4 miljoonaan euroon ja Brand Licensing -yksikön liikevaihto kasvanut samana aikana 28,6 miljoonasta 30,8 miljoonaan euroon.
  • Rovion oikaistu käyttökate on vuosien 2015–2018 välisenä aikana kasvanut -3,2 miljoonasta eurosta 47,8 miljoonaan euroon.
  • Rovio siirtyi vuonna 2017 lisensiointiin perustuvaan elokuvia ja animaatiosarjoja koskevaan uuteen liiketoimintamalliin, joka pienentää Brand Licensing -liiketoimintayksikön investointi- ja käyttöpääomatarvetta. Uudessa liiketoimintamallissa yhtiön investoinnit tuotantoon, markkinointiin tai jakeluun ovat hyvin vähäiset.
  • Rovion johtoryhmällä on kattavaa kokemusta kaikilta yhtiön toiminnan kannalta olennaisilta toimialoilta, kuten peleistä, mobiiliteknologiasta, immateriaalioikeuksista, hallinnosta ja brändinhallinnasta.
  • Johtoryhmä on toteuttanut merkittäviä operatiivisia muutoksia ja yritysjärjestelyjä: pelien monetisaatiomallin muuttaminen free-to-play-malliksi, Games-liiketoiminnan kasvattaminen, Brand Licensing -liiketoiminnan rakennemuutos painopistealueen palauttamiseksi ydinliiketoimintaan sekä liiketoimintamallin muuttaminen elokuvissa ja animaatiosarjoissa täysimittaiseen lisensointiin.
  • Rovio on yksi houkuttelevimmista IT-alan työnantajista Suomessa ja on päässyt jatkuvasti 10 suosituimman työnantajan joukkoon.

5: IT-alan 10 suosituinta työnantajaa Suomessa vuonna 2018. Tutkimus tehtiin 11/2017 ja 4/2018 välisenä aikana. Otokseen kuului 10 602 opiskelijaa 40 yliopistosta ja korkeakoulusta Suomessa. Lähde: Universumin opiskelijatutkimus.

Tutustu Rovion hittipeleihin.

Angry Birds Dream Blast:

Sugar Blast!

Angry Birds AR: Isle of Pigs:

Angry Birds Match:

Angry Birds POP:

Tässä esitetty ei ole eikä sitä tule käsittää sijoitussuositukseksi tai kehotukseksi merkitä, ostaa tai myydä arvopapereita. Sijoittajan tulee sijoituspäätöksiä tehdessään perustaa päätöksensä omaan arvioonsa sekä ottaa huomioon omat tavoitteensa ja taloudellinen tilanteensa. Sijoittamiseen ja rahoitusvälineisiin liittyy aina riskejä. Sijoitusten arvo ja tuotto voi muuttua ja sijoitetun pääoman voi menettää jopa kokonaan. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta.

Laita säästösi kasvamaan kuin ritsasta ammuttuna.

Välittäjä 2019 Nordnet sija 1.