Kaupallinen yhteistyö Rovion kanssa.

Games with heart.

Tutustu Rovioon sijoituskohteena.

Ajankohtaista 6.3.2020:

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä sekä lisensoi Angry Birds brändiä kuluttajatuotteisiin, elokuviin, animaatioihin ja muuhun viihteeseen.

Rovio tunnetaan parhaiten sen luomasta maailmanlaajuisesta Angry Birds -brändistä. Rovion peleillä on laaja käyttäjäkunta ja Angry Birds on maailmanlaajuinen brändi, jolla on erittäin korkea 94 prosentin tunnettuus ¹.

Suositusta mobiilipelistä syntynyt brändi on sittemmin laajentunut useisiin muihin peleihin, animaatiosarjoihin, elokuviin, aktiviteettipuistoihin ja erilaisiin kuluttajatuotteisiin, joita Rovion yhteistyökumppanit ja muut osapuolet valmistavat Roviolta saamiensa lisenssien perusteella.

Roviolla on kaksi liiketoimintamallia: pelit-liiketoimintayksikkö ja brändilisensointi.

Pelit-liiketoimintayksikkö.

Games-liiketoimintayksikkö luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä. Tällä hetkellä markkinoilla on 8 Angry Birds -brändiin perustuvaa peliä ja 3 muuta IP -peliä. Angry Birds -pelejä on ladattu yli 4,5 miljardia kertaa vuodesta 2009. Kaikki Rovion pelit ovat Free-to-play-pelejä. Free-to-play-pelejä voi ladata ja pelata maksutta, ja pelaajat voivat tehdä niissä pelinsisäisiä ostoksia edetäkseen nopeammin tai saadakseen käyttöön erikoisominaisuuksia.

Brändilisensointi.

Rovio lisensoi tuotevalmistajille ja sisällöntuottajille Angry Birds -brändiä ja sen hahmoja. Vuodesta 2010 lähtien Angry Birds -kuluttajatuotteita on myyty maailmanlaajuisesti yli 1,8 miljardia. Erilaisia Angry Birds -lisenssituotteita myytiin vuonna 2018 n. 70 miljoonaa kappaletta. Suurimpia kategorioita olivat vaatteet, elintarvikkeet sekä lelut ja askartelutarvikkeet. Angry Birds -animaatioilla on yli 10 miljardia katselukertaa kanavilla kuten YouTube ja Netflix, ja and Angry Birds -elokuvat ovat tuottaneet lähes 500 miljoonan dollarin lipputulot.

Rovion strategia.

Rovio keskittyy peliliiketoimintansa kasvattamiseen ja ikivihreän Angry Birds -brändin pitkäaikaiseen kehittämiseen. Yhtiö toimii dynaamisella kasvumarkkinalla, jolla menestyksen avaimia ovat monipuolinen peliportfolio, vahva osaaminen käyttäjähankinnassa, operatiivinen erinomaisuus olemassa olevien pelien kehittämisessä, eri pelilajien hallinta sekä taidokkaat ja osaavat tiimit.

1: Rovion suorittama paneelitutkimus kesäkuulta 2019

Tietoa Roviosta.

Kaupankäyntitunnus

ROVIO

Markkinapaikka

Nasdaq Helsinki

Toimitusjohtaja

Kati Levoranta

Keskustelua Rovion osakkeesta

Sharevilleen

Katso kurssi ja käy kauppaa

osta/myy

Yhtiön verkkosivut

rovio.comlinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Rovion tulevat sijoittajatapahtumat

IR-kalenteriinlinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Seuraa Roviota Twitterissä

@Roviolinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Angry Birds Facebookissa
(yli 24 milj. fania)

FB.com/angrybirdslinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan

Angry Birds YouTubessa
(yli 3 milj. tilaajaa)

Tilaa kanavalinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan


Sijoittamiseen ja rahoitusvälineisiin liittyy aina riskejä. Sijoitusten arvo ja tuotto voi muuttua ja sijoitetun pääoman voi menettää jopa kokonaan. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta.

Rovion tunnuslukuja (vuosikertomus 2019):

Inside Rovio – opi lisää Roviosta videomuodossa:

Top 10
Anger For Good Moments

Machine Learning
Meets Puzzle Game Design

Angry Birds Friends:
Games as a Service Story

Miksi sijoittaa Rovioon?

Klikkaa alla olevia painikkeita lukeaksesi lisää.

  • Ennustettu vuosittainen keskimääräinen kasvu on 10,8 %:a vuosina 2018–2022.
  • Rovion päämarkkina-alueilla Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa käytetään jatkuvasti enemmän rahaa mobiilipeleihin.
  • Roviolla on monipuolinen peliportfolio ja suuri käyttäjäkunta.
  • Roviolla on laaja ja jatkuvasti uudistuva peliportfolio ja yhtiö toi markkinoille kaksi uutta peliä vuoden 2019 aikana. Vuodelle 2020 suunnitteilla on julkaista 1–3 uutta peliä.
  • PlayRavenin osto nopeutti pääsyä houkuttelevaan strategiapelisegmenttiin.
  • Suurista käyttäjähankinta- ja tuotekehitysinvestoinneista huolimatta Roviolla on kyky tuottaa positiivista kassavirtaa.
  • Yhtiön hyvät kassavarat mahdollistavat nopeat liikkeet esimerkiksi yritysostoissa ja investoinnit käyttäjähankinnassa ja tuotekehityksessä.
  • Rovion siirtyi onnistuneesti free-to-play-liiketoimintamalliin.
  • Pelit toimivat palveluina ja ovat pitkäikäisiä dataan pohjautuvan live-operaatioiden johdosta
  • Ristiinmainonta Rovion pelien sisällä tuo lisää liikevaihtoa
  • Pelilatausten määrä ylitti 4,5 miljardia vuonna 2019.
  • Angry Birds -brändillä on erittäin korkea 94 prosentin* maailmanlaajuinen tunnettuus.
  • Angry Birds -brändi on osoittanut pitkäikäisyytensä ja monipuolisuutensa. Brändi täytti 10 vuotta vuonna 2019 ja erilaisia oheistuotteita on myyty yhteensä yli 1,8 miljardia kappaletta.
  • Vuosina 2016 ja 2019 levitykseen tulleet Angry Birds -elokuvat ovat keränneet maailmanlaajuisesti yli 500 miljoonan dollarin lipputulot ja tuottavat edelleen kassavirtaa suoratoisto-, televisio- ja DVD-jakelussa.

* Rovion suorittama paneelitutkimus kesäkuulta 2019

  • Roviolla on alhainen henkilöstön vaihtuvuus ja korkea työtyytyväisyys.
  • Rovio on yksi houkuttelevimmista tietotekniikka-alan työnantajista ja pääsee jatkuvasti 10 suosituimman työnantajan joukkoon Suomessa.

Tutustu Rovion hittipeleihin.

Angry Birds Dream Blast:

Sugar Blast!

Angry Birds AR: Isle of Pigs:

Angry Birds Match:

Angry Birds POP:

Tässä esitetty ei ole eikä sitä tule käsittää sijoitussuositukseksi tai kehotukseksi merkitä, ostaa tai myydä arvopapereita. Sijoittajan tulee sijoituspäätöksiä tehdessään perustaa päätöksensä omaan arvioonsa sekä ottaa huomioon omat tavoitteensa ja taloudellinen tilanteensa. Sijoittamiseen ja rahoitusvälineisiin liittyy aina riskejä. Sijoitusten arvo ja tuotto voi muuttua ja sijoitetun pääoman voi menettää jopa kokonaan. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta.

Laita säästösi kasvamaan kuin ritsasta ammuttuna.

Välittäjä 2019 Nordnet sija 1.