Ongelmia sisäänkirjautumisessa?
Yleisiä ongelmia sisäänkirjautumisessa:
- Nordnet-mobiilisovelluksen versio on liian vanha. Päivitä sovellus uusimpaan versioon poistamalla sovellus ja asentamalla se uudelleen.
- Asiakastuntemukseen liittyvät pakolliset kysymykset ovat vastaamatta tai vanhentuneet. Kirjaudu sisään Nordnetiin selaimen kautta ja käy vastaamassa asiakastuntemuskysymyksiin kohdassa Asiakastuntemus.
- Sormenjälki- tai kasvotunnistusta ei ole otettu käyttöön puhelimella: mobiilisovellus ilmoittaa "tapahtui virhe" sen jälkeen, kun olet päässyt luomaan pin-koodin, ja puhelin on pyytänyt ottamaan käyttöön sormenjälki- tai kasvotunnistuksen. Ongelma ilmenee silloin, kun puhelimessasi ei ole käytössä sormenjälki- tai kasvotunnistusta, mutta kuitenkin valitset "jatka" tämän kohdalla. Ongelman saa ratkaistua klikkaamalla "ohita" sormenjälki- tai kasvotunnistusvalinnassa, tai ottamalla tunnistustavan käyttöön puhelimen asetuksista ja yrittämällä uudelleen.
- Joissakin tapauksissa (entinen) ulkomaalainen osoite saattaa aiheuttaa häiriöitä. Jos olet jo varmistanut, että kyse ei ole yllä olevista ongelmista ja sinulla on tai on ollut ulkomaalainen osoite, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Sisäänkirjautumisongelma käyttäjätunnuksella ja salasanalla:
Olemme alkaneet poistaa käyttäjätunnuksia ja salasanoja käytöstä kirjautumismenetelminä niiltä asiakkailta, joilla on kaksivaiheinen tunnistautuminen jo käytössä. Käyttäjätunnus ja salasana poistuvat kaikilta asiakkailta viim. 15.4.2025.
Tutustu tietoturvallisempiin kirjautumismenetelmiin. Näitä ovat:
QR-koodin skannaus puhelimella tietokoneen ruudulta ja vahvistus Nordnet-sovelluksella
Kirjautuminen Nordnet-sovelluksessa käyttäen turvakoodia, kasvoja (Face ID) tai sormenjälkeä
Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla.
Sisäänkirjautuminen ei onnistu vanhentuneilla selaimilla, joiden turvallisuusominaisuudet ovat puutteelliset.
Seuraavia selaimia ei enää jatkossa tueta:
Safari 8 tai vanhempi
Internet Explorer
Jos käytät yllä mainittuja selaimia, suosittelemme päivittämään selaimen joko uudempaan versioon, tai johonkin seuraavista selaimista:
Google Chrome (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
Mozilla Firefox (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
Microsoft Edge
Apple Safari (uusin versio)
Alaikäisen huoltajat:
Jos olet alaikäisen huoltaja tai yrityksen valtuutettu henkilö, eikä sinulla ole henkilökohtaista Nordnet-asiakkuutta, pääset kirjautumaan palveluun helposti Nordnet-sovellusta apuna käyttäen osoitteessa www.nordnet.fi tai Mobiilivarmenteella.
Mikäli mikään edellä mainituista kohdista ei ratkaise ongelmaa, suosittelemme soittamaan asiakaspalveluumme, niin katsotaan asia kuntoon.
Aiheeseen liittyvät kysymykset
- Olen unohtanut salasanani ja tai käyttäjätunnukseni.
- Miten kirjaudun Nordnetiin, jos puhelimeni katoaa tai hajoaa?
- Tarjoaako Nordnet 2-vaiheista tunnistautumista?
- Asensin Mobiilivarmenteen, mutta en pääse kirjautumaan sisään.
- Minulla on useita salkkuja ja tilejä, miten kirjaudun niihin?
- Miten Nordnet huolehtii palvelunsa tietoturvasta?
- Miten voin muuttaa sisäänkirjautumisen istuntoaikaa? (session time)
- Mitä selaimia Nordnet tukee?
- Mistä johtuu, että tulen lippuja sisältävälle sivulle, kun yritän kirjautua sisään?