Olen unohtanut salasanani ja tai käyttäjätunnukseni.
Olemme alkaneet poistaa käyttäjätunnuksia ja salasanoja käytöstä kirjautumismenetelminä niiltä asiakkailta, joilla on kaksivaiheinen tunnistautuminen jo käytössä. Käyttäjätunnus ja salasana poistuvat kaikilta asiakkailta viim. 15.4.2025.
Tutustu tietoturvallisempiin kirjautumismenetelmiin. Näitä ovat:
QR-koodin skannaus puhelimella tietokoneen ruudulta ja vahvistus Nordnet-sovelluksella
Kirjautuminen Nordnet-sovelluksessa käyttäen turvakoodia, kasvoja (Face ID) tai sormenjälkeä
Kun asennat Nordnet-sovelluksen sovelluskaupasta, avaat sen ja napautat alkunäytössä näkyvää "Skannaa QR / Tunnistaudu"-painiketta, sinua pyydetään tunnistautumaan käyttäen toisen pankin verkkopankkitunnuksia tai Mobiilivarmennetta. Sinun tarvitsee suorittaa tämä tunnistautuminen vain kerran. Tämän jälkeen voit kirjautua Nordnetiin nopeasti ja helposti, käyttäen esimerkiksi sormenjälkeäsi, kasvojasi (Face ID), tunnistautumisen yhteydessä luomaasi kuusinumeroista turvakoodia tai tietokoneen näytöltä skannattavaa QR-koodia.
Huomioithan, että mobiilivarmenteen voi saada jo 13-vuotiaalle ja verkkopankkitunnukset pankista riippuen jo alkaen 12-vuotiaalle.
Katso myös: "Ongelmia sisäänkirjautumisessa".
Aiheeseen liittyvät kysymykset
- Ongelmia sisäänkirjautumisessa?
- Miten kirjaudun Nordnetiin, jos puhelimeni katoaa tai hajoaa?
- Tarjoaako Nordnet 2-vaiheista tunnistautumista?
- Asensin Mobiilivarmenteen, mutta en pääse kirjautumaan sisään.
- Minulla on useita salkkuja ja tilejä, miten kirjaudun niihin?
- Mistä johtuu, että tulen lippuja sisältävälle sivulle, kun yritän kirjautua sisään?
- Miten Nordnet huolehtii palvelunsa tietoturvasta?
- Mitä selaimia Nordnet tukee?
- Miten voin muuttaa sisäänkirjautumisen istuntoaikaa? (session time)