Siirry pääsisältöön

Miten voimme auttaa?

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Osalla asiakkaista on esiintynyt ongelmia QR-koodin lukemiseen liittyen tammikuussa 2024. Ongelma on korjattu sovellusversiossa 20.1.1. Jos sovelluksesi on tätä vanhempi, päivitä se sovelluskaupassa (Google Play tai App Store).

Muita yleisiä ongelmia sisäänkirjautumisessa:

- Nordnet-mobiilisovelluksen versio on liian vanha. Päivitä sovellus uusimpaan versioon poistamalla sovellus ja asentamalla se uudelleen.

- Asiakastuntemukseen liittyvät pakolliset kysymykset ovat vastaamatta tai vanhentuneet. Kirjaudu sisään Nordnetiin selaimen kautta ja käy vastaamassa asiakastuntemuskysymyksiin kohdassa Sivuni -> Oma profiilini & asetukset -> Asiakastuntemus.

- Sormenjälki- tai kasvotunnistusta ei ole otettu käyttöön puhelimella: mobiilisovellus ilmoittaa "tapahtui virhe" sen jälkeen, kun olet päässyt luomaan pin-koodin, ja puhelin on pyytänyt ottamaan käyttöön sormenjälki- tai kasvotunnistuksen.
Ongelma ilmenee silloin, kun puhelimessasi ei ole käytössä sormenjälki- tai kasvotunnistusta, mutta kuitenkin valitset "jatka" tämän kohdalla. Ongelman saa ratkaistua klikkaamalla "ohita" sormenjälki- tai kasvotunnistusvalinnassa, tai ottamalla tunnistustavan käyttöön puhelimen asetuksista ja yrittämällä uudelleen.

- Joissakin tapauksissa (entinen) ulkomaalainen osoite saattaa aiheuttaa häiriöitä. Jos olet jo varmistanut, että kyse ei ole yllä olevista ongelmista ja sinulla on tai on ollut ulkomaalainen osoite, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Sisäänkirjautumisongelma käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Mahdollisuus kirjautua palveluumme käyttäjätunnuksella ja salasanalla tulee poistumaan. Suosittelemme tutustumaan uusiin, tietoturvallisempiin kirjautumismenetelmiin. Näitä ovat:

1. QR-koodin skannaus puhelimella tietokoneen ruudulta ja vahvistus Nordnet-sovelluksella

2. Kirjautuminen Nordnet-sovelluksessa käyttäen turvakoodia, kasvoja (Face ID) tai sormenjälkeä

3. Mobiilivarmenne

Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla.

Sisäänkirjautuminen ei onnistu vanhentuneilla selaimilla, joiden turvallisuusominaisuudet ovat puutteelliset.

Seuraavia selaimia ei enää jatkossa tueta:

Safari 8 tai vanhempi
Internet Explorer

Jos käytät yllä mainittuja selaimia, suosittelemme päivittämään selaimen joko uudempaan versioon, tai johonkin seuraavista selaimista:

Google Chrome (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
Mozilla Firefox (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
Microsoft Edge
Apple Safari (uusin versio)

Alaikäisen huoltajat.

Jos olet alaikäisen huoltaja tai yrityksen valtuutettu henkilö, eikä sinulla ole henkilökohtaista Nordnet-asiakkuutta, pääset kirjautumaan palveluun helposti Nordnet-sovellusta apuna käyttäen osoitteessa www.nordnet.fi tai Mobiilivarmenteella.

Mikäli mikään edellä mainituista kohdista ei ratkaise ongelmaa, suosittelemme soittamaan asiakaspalveluumme, niin katsotaan asia kuntoon.

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Yliopistonkatu 5, 3. krs | FI-00100 Helsinki