Siirry pääsisältöön

Miten voimme auttaa?

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Sisäänkirjautumisongelma QR-koodilla saattaa johtua jostakin seuraavista syistä:

- Nordnet-mobiilisovelluksen versio on liian vanha. Päivitä sovellus uusimpaan versioon poistamalla sovellus ja asentamalla se uudelleen.

- Asiakastuntemukseen liittyvät pakolliset kysymykset ovat vastaamatta tai vanhentuneet. Kirjaudu sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla tai Mobiilivarmenteella ja käy vastaamassa asiakastuntemuskysymyksiin verkkopalvelumme kohdassa Sivuni -> Oma profiilini & asetukset -> Asiakastuntemus.

- Sormenjälki- tai kasvotunnistusta ei ole otettu käyttöön puhelimella – mobiilisovellus ilmoittaa "tapahtui virhe" sen jälkeen, kun olet päässyt luomaan pin-koodin, ja puhelin on pyytänyt ottamaan käyttöön sormenjälki- tai kasvotunnistuksen.
Ongelma ilmenee silloin, kun puhelimessasi ei ole käytössä sormenjälki- tai kasvotunnistusta, mutta kuitenkin valitset "jatka" tämän kohdalla. Ongelman saa ratkaistua klikkaamalla "ohita" sormenjälki- tai kasvotunnistusvalinnassa, tai ottamalla tunnistustavan käyttöön puhelimen asetuksista ja yrittämällä uudelleen.

- Joissakin tapauksissa (entinen) ulkomaalainen osoite saattaa aiheuttaa häiriöitä. Jos olet jo varmistanut, että kyse ei ole yllä olevista ongelmista ja sinulla on tai on ollut ulkomaalainen osoite, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Sisäänkirjautumisongelma käyttäjätunnuksella ja salasanalla saattaa johtua jostakin seuraavista syistä:

- Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen -> tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Onko esimerkiksi O-kirjaimen näköinen merkki sittenkin 0 (nolla) tai l-kirjain 1 (yksi) tai I (iso i)?

- Kirjautumistunnuksesi ovat lukkiutuneet, mikä voi johtua liian monesta virheellisestä kirjautumisyrityksestä tai arvo-osuustilin siirrosta -> ota yhteyttä soittamalla asiakaspalveluumme. Jos tunnuksesi ovat lukossa, lukitus voidaan poistaa jo puhelun aikana. Voit kirjautua Nordnetin palveluun myös käyttäen Nordnet-sovellusta ja QR-koodia tai Mobiilivarmenteella.

- Selaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa -> tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet.

Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla

Sisäänkirjautuminen ei enää jatkossa onnistu vanhentuneilla selaimilla, joiden turvallisuusominaisuudet ovat puutteelliset.
Seuraavia selaimia ei enää jatkossa tueta:

  • Safari 8 tai vanhempi
  • Internet Explorer

Jos käytät yllä mainittuja selaimia, suosittelemme päivittämään selaimen joko uudempaan versioon, tai johonkin seuraavista selaimista:

  • Google Chrome (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
  • Mozilla Firefox (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
  • Microsoft Edge
  • Apple Safari (uusin versio)

 

Mikäli mikään edellä mainituista kohdista ei ratkaise ongelmaa, voit tilata uudet kirjautumistunnukset. Löydät linkin tunnusten tilaukseen sisäänkirjautumisnäkymästä. Uudet kirjautumistunnukset saapuvat postitse ja niiden saapumisessa kestää pari viikkoa. Voit kuitenkin kirjautua palveluun jo tunnuksia odottaessasi käyttäen Nordnet-sovellusta ja QR-koodia tai Mobiilivarmenteella.

Jos olet alaikäisen huoltaja tai yrityksen valtuutettu henkilö, eikä sinulla ole henkilökohtaista Nordnet-asiakkuutta, pääset kirjautumaan palveluun helposti Nordnet-sovellusta apuna käyttäen osoitteessa www.nordnet.fi tai Mobiilivarmenteella

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin