Hei, miten voimme auttaa?

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Sisäänkirjautumisongelma saattaa johtua jostakin seuraavista syistä:

- Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen -> tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Onko esimerkiksi O-kirjaimen näköinen merkki sittenkin 0 (nolla) tai l-kirjain 1 (yksi) tai I (iso i)?

- Kirjautumistunnuksesi ovat lukkiutuneet, mikä voi johtua liian monesta virheellisestä kirjautumisyrityksestä tai arvo-osuustilin siirrosta -> ota yhteyttä soittamalla asiakaspalveluumme. Jos tunnuksesi ovat lukossa, lukitus voidaan poistaa jo puhelun aikana.

- Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa -> tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet.

Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla

Sisäänkirjautuminen ei enää jatkossa onnistu vanhentuneilla selaimilla, joiden turvallisuusominaisuudet ovat puutteelliset.
Seuraavia selaimia ei enää jatkossa tueta:

  • Safari 8 tai vanhempi
  • Internet Explorer 10 tai vanhempi

Jos käytät yllä mainittuja selaimia, suosittelemme päivittämään selaimen joko uudempaan versioon, tai jompaan kumpaan seuraavista selaimista:

  • Google Chrome (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
  • Mozilla Firefox (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)

 

Mikäli mikään edellä mainituista kohdista ei ratkaise ongelmaa, tilaa uudet kirjautumistunnukset. Löydät linkin tunnusten tilaukseen sisäänkirjautumisnäkymästä. Uudet kirjautumistunnukset saapuvat postitse ja niiden saapumisessa kestää pari viikkoa. Voit kuitenkin kirjautua palveluun jo tunnuksia odottaessasi Mobiilivarmenteella, kunhan tunnuksesi eivät ole lukossa (ks. toinen bullet-kohta yllä). Jos Mobiilivarmenteella sisäänkirjautuessasi ohjaudut uuden asiakkuuden avausprosessiin, niin tällöin tunnuksesi ovat todennäköisesti lukossa. Lue lisää Mobiilivarmenteesta kirjautumismenetelmänä tästä.

 

Tärkeää tietoa huoltajille, jotka ovat avaamassa/avanneet Nordnet-asiakkuuden sen jälkeen, kun huoltajan alaikäiselle lapselle on jo avattu Nordnet-asiakkuus:

Alaikäisen asiakkuuden avauksen yhteydessä huoltajalle muodostuu aina oma profiili Nordnetiin, mikäli huoltajalla ei ole omaa henkilökohtaista asiakkuutta ennen lapsen asiakkuuden avausta Nordnetissä. Profiilin luomisen yhteydessä lähetämme huoltajalle postitse tunnukset (käyttäjätunnus ja salasana), joilla hän pääsee kirjautumaan lapsen salkkuun.

Mikäli huoltaja avaa asiakkuuden itselleen lapsen asiakkuuden avauksen jälkeen, muodostuu hänelle Tupas-tunnistautumisen jälkeen oma osake- ja rahastosalkku. Tupas-tunnistautumisen yhteydessä keksityt käyttäjätunnus ja salasana ovat kuitenkin kertakäyttöiset ja jatkossa tulee käyttää lapsen asiakkuuden luomisen yhteydessä toimitettuja alkuperäisiä sisäänkirjautumistunnuksia huoltajan salkkuun sisäänkirjautuessa.

Tästä syystä oma henkilökohtainen asiakkuutesi ei siis tällä hetkellä toimi itse keksimillä tunnuksillasi, vaan ainoastaan profiilisi alkuperäisillä tunnuksilla. Voit kirjautua sisälle omalle tilillesi joko Mobiilivarmenne-palvelulla tai postitse lähetetyillä sisäänkirjautumistunnuksilla. Tarvittaessa voimme toimittaa sisäänkirjautumistunnukset uudelleen postitse. Näillä tunnuksilla sisäänkirjautuminen onnistuu jälleen normaalisti ja voit tämän jälkeen vaihtaa tunnukset kohdasta Sivuni > Oma profiilini ja asetukset. Tunnustilaus onnistuu kohdasta: Kirjaudu sisään > "Unohditko käyttäjätunnuksen ja/tai salasanan?", tai vaihtoehtoisesti asiakaspalvelustamme puhelimitse tilaamalla. Puhelinlinjamme ovat avoinna arkipäivisin klo. 9.45-18.30, +358 (0)20 198 5898.

 

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin