Miten voimme auttaa?

Miten toimia, kun esiin tulee virheviesti?

Tehtyäsi toimeksiannon saat näkyviin toimeksiannon tilan. Tavallisesti toimeksiannon tilaksi tulee näkyviin "Markkinalla", jolloin kaikki on mennyt läpi kuten pitääkin. Tila tulee näkyviin muutamassa sekunnissa tehtyäsi myynti- tai ostotoimeksiannon.   

Joissakin tapauksissa esiin voi tulla myös seuraavat tilaa koskevat tiedot:

Refused by order validation – Ota tällöin yhteyttä meklariimme soittamalla numeroon 020 198 5898

Toimeksianto hylätty – Ota tällöin yhteyttä meklariimme soittamalla numeroon 020 198 5898

Odottaa – Ota tällöin yhteyttä meklariimme soittamalla numeroon 020 198 5898

Market closed – Markkina on suljettu

Virhe tällä kauppapaikalla – Ota tällöin yhteyttä meklariimme soittamalla numeroon 020 198 5898

Lyhyeksimyyntisopimus puuttuu – Kyseinen virheilmoitus tulee, mikäli olet myymässä lyhyeksi osakkeita ilman lyhyeksimyyntisopimusta. Saat virheilmoituksen esimerkiksi tilanteessa, jossa sinulla on jo yksi myyntitoimeksianto markkinalla kyseiselle osakkeelle ja yrität syöttää uutta toimeksiantoa. Tarkista toimeksiantosi sivulta Kaupankäynti / Omat toimeksiannot ja kaupat. Tarvittaessa ota yhteyttä meklariimme soittamalla numeroon 020 198 5898.

Kielletty instrumentti – Arvopaperimarkkinasääntelyn vuoksi Nordnet vaatii joidenkin arvopaperi-instrumenttien osalta asiakkaalta soveltuvuusarvioinnin. Jos soveltuvuusarviointia ei ole tehty, saat virheilmoituksen "Kielletty instrumentti". Soveltuvuusarvioinnin voit tehdä palvelussa kohdasta Salkku > Sopimukset ja palvelut > Soveltuvuusarviointi > Aktivoi (oikealta ylhäältä). Esimerkiksi ETF:t vaativat merkintäoikeuksien tavoin 2. ja 3. soveltuvuusarviointien aktivoinnin.

Specified portfolio doesn't exist – Kun olet tehnyt ensimmäisen talletuksen salkkuusi, menee arviolta yksi päivä ennen kuin pystyt tekemään toimeksiannon. Kyseinen viesti voi tulla esille myös silloin, jos olet kirjautunut sisään kahteen eri salkkuun samalta tietokoneelta. Tällöin sinun tulee kirjautua ensin ulos molemmista salkuista ja sen jälkeen kirjautua sisään siihen salkkuun, jossa haluat tehdä toimeksiannon.

Virheellinen hinta – Pohjoismaiden pörsseissä on käytössä turvajärjestelmä, jonka tarkoituksena on vähentää voimakkaita kurssimuutoksia. Toimeksiantojen hintavaihtelurajat ovat normaalisti noin +/-15 % viimeisimmästä kauppahinnasta ja tätä enemmän poikkeavat toimeksiannot hylätään. Tarkista syöttämäsi hinta.

“Olet asettamassa myyntitoimeksiantoa, joka ylittää tililläsi olevan määrän kyseistä instrumenttia”. Tämä virheviesti voi tulla, jos sinulla on jo toinen voimassa oleva toimeksianto samasta instrumentista. Tarkista aktiiviset toimeksiantosi palvelun oikeasta yläreunasta kohdasta Toimeksiannot (tai sovelluksessa oikean alareunan nuolet-valikon alta). 

Toimeksiantosi ei mennyt läpi – sisäinen virhe klikkaa tästä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin