Q1-osavuosiraportti
32 päivää sitten‧1 t
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
49,7VWAP
Alin
48,83VaihtoMäärä
62,7 Mundefined2 252 247
VWAP
Ylin
49,7Alin
48,83VaihtoMäärä
62,7 Mundefined2 252 247
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 20.5. | |
2025 Yhtiökokous | 15.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 11.3. | |
2024 Vuosiraportti | 11.3. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 19.11.2024 |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 15.4.·Melkein vuosi siitä, kun Torstein Hagen johti Viking Holdings -yhtiönsä Yhdysvaltain listattujen risteilyalusten operaattorien kerhoon, itseään kuvailtu "kontrari" on edelleen hieman ulkopuolinen. Seatrade Cruise Global -tapahtumassa Miami Beachissä viime viikolla hän ei vieläkään päsy puheenvuoroon päälavalla, jossa alan Big Four -operaattorit pitävät vuosittain keskustelun. "He eivät edes halunneet minua avajaisiin", hän vitsaili tapahtuman toisena päivänä. Mutta Hagen saattaa nauraa viimeisen kerran, kun Viking päättää merkittävän vuoden. Sen osakkeilla, jotka aloittivat kaupankäynnin New Yorkin pörssissä 1. toukokuuta, ovat sen jälkeen voittaneet kaikki muut yhdysvaltalaiset listatut risteilyyhtiöt, kun Hagen lisäsi 7,9 miljardia dollaria omaisuuteensa, hyppäsi Forbesin rikkaiden listaan ja tuli Norjan rikkain kansalainen. Sen 17,6 miljardin dollarin markkina-arvo on yli kaksinkertainen Norwegian Cruise Line Holdingsin markkina-arvoon verrattuna, mikä tarkoittaa, että vain Carnival ja Royal Caribbean ovat arvokkaampia. Toinen suuri toimija, MSC Cruises, on edelleen Gianluigi Aponten MSC-konsernin yksityisessä määräysvallassa. Mutta mikä oli hänen strategiansa menestyäkseen? "Yritä tehdä jotain hyödyllistä ja erilaista. Mikään ei ole mahdotonta", Hagen kertoi TradeWindsille navigoidessaan paneelikeskusteluissa, haastatteluissa ja maailman ensimmäisen vetykäyttöisen risteilyaluksen tilauksen julkistamisessa. "Erilainen" lähestymistapa Erilaista on juuri se, mitä Hagen tuo risteilyareenalle, ja se on kannattanut. Viime viikon loppuun mennessä Viking Holdingsin osakkeet olivat nousseet 63,4 % 24 dollarin hinnastaan yhtiön 30. huhtikuuta järjestetyssä listautumisannissa. Hagen, 82, aloitti risteily- ja merenkulkualan 1970-luvulla opiskeltuaan fysiikkaa Norwegian Institute of Technologyssa ja suoritettuaan maisterin tutkinnon Harvard Business Schoolissa. Hän teki nimensä ensin auttamalla Holland America Linen ja Bergen Steamship Co:ta estämään konkurssin. Mutta hänen nousunsa risteilymiljardööriksi tapahtuisi useiden takaiskujen jälkeen. Hagen oli San Franciscossa toimivan Royal Viking Linen toimitusjohtaja ennen kuin hän johti ostotarjousta sen Bergen Steamshipiltä. Hän joutui eroamaan vuonna 1984, kun ponnistelut romahtivat. Hagen esiintyi ensimmäisen kerran TradeWindsissä 1990-luvulla, kun hän johti taistelua hollantilaisen konttilinjan Royal Nedlloydin valtaamiseksi. Huolimatta merkittävän vähemmistöosuuden rakentamisesta operaattorista, hänen haltuunottonsa torjuttiin. "Tulin hyvin lähelle, mutta en tarpeeksi lähelle, ja menetin kaiken. Kaiken", hän kertoi TradeWindsille vuonna 2017. Troimin kumppanuus Hagen, joka tuolloin johti sijoitusyhtiö DNO:ta, ei antanut periksi. Hän ja hänen oikea kätensä Tor Olav Troim työskentelivät sitten vuonna 1994 rakentaakseen sarjan suezmax-tankkereita Daewoo Shipbuilding & Marine Engineeringissä Etelä-Koreassa. Se sammui ennen kuin tilaus saatiin viimeisteltyä. "Päädyin taas ilman mitään", Hagen kertoi myöhemmin TradeWindsille. Troim jatkoi John Fredriksenin oikea käsi, joka on rikkaampi kuin Hagen, mutta luopui Norjan kansalaisuudesta tullakseen kyproslaiseksi. Nykyään Troim johtaa omaa merenkulkuimperiumiaan. Hagen nousi uudelleen esiin vuonna 1997 uudella hankkeella. Tuolloin 54-vuotias Norwegian käynnisti Viking River Cruisesin. Hagen kertoi Seatraden yleisölle: "Viking … aloitti kahdella kaverilla, kahdella matkapuhelimella ja neljällä jokilaivalla Venäjällä." Mutta vuoteen 2000 mennessä hänet kutsuttiin "jokivenekuninkaaksi" sopimuksen jälkeen, jossa Viking otti haltuunsa saksalaisen kilpailijan KDDF:n, jolla oli 26 aluksen laivasto, joka on lajissaan suurin maailmassa. Viking jatkoi kasvuaan ja pääsi Guinnessin ennätysten kirjaan vuonna 2013 ja sitä seuraavana vuonna eniten yhden yrityksen laivojen nimeämisessä yhden päivän aikana. Tuona raivoissaan jokiveneiden rakentamisen aikana Viking hyppäsi meriliiketoimintaan. Hagen kertoi Seatradelle ilmoittaneensa Viking Ocean Cruisesin perustamisesta vuosikongressissa vuonna 2012. "Ihmiset nauroivat hieman ja sanoivat: "Et pysty selviämään", hän muistelee. Jopa hänen entinen kumppaninsa Ellen-Karine Hagen oli ilmeisesti skeptikko. Fincantierin osastolla Seatradessa hänen kuultiin sanovan, että tämä epäili hänen uusien rakennusten rakentamista. "Hän ei ole enää vaimoni", hän vitsaili. He erosivat vuonna 2017. Pariskunnalla on kaksi aikuista lasta - yksityinen sijoittaja Torstein Hagen Jr ja Karine Hagen, Vikingin varatoimitusjohtaja ja julkisuusbrändin lähettiläs. Ensimmäisen risteilyaluksen, 930-paikkaisen Ocean Starin, toimitti italialainen Fincantieri vuonna 2015. Vuonna 2020 Covid-19:n keskellä Viking lisäsi tulivoimaa 500 miljoonan dollarin sijoituksella pääomasijoitusyhtiöltä TPG Capitalilta ja CPP Investmentsiltä, joka on osa Kanadan eläkesuunnitelmaa.15.4.·"Olemme melko ylpeitä tästä", hän sanoi. "Mielestämme tämä on selkeä tie eteenpäin. Ja sitten kysymys on: "Kuinka pian … nestemäinen vety on kustannuskilpailukykyinen?", mutta sillä välin teemme sen näin." Tekijänoikeus, Tradewinds, yksinkertaisesti parasta!
- 19.11.2024·Viking Holding on noussut suoraan New Yorkin pörssiin sen jälkeen, kun risteilylinja listattiin pörssiin toukokuussa. Osuus on noussut noin 90 prosenttia listautumisannin jälkeen, ja Torstein Hagenilla on nyt noin 115 miljardin Norjan kruunun arvo varustamossa. Hagen omistaa 52,5 prosenttia Viking Holdingsin osakkeista ja huikeat 86,9 prosenttia äänivaltaisista osakkeista.
- 19.11.2024·Kolmannella vuosineljänneksellä risteilylinjan liikevaihto oli 1,56 miljardia dollaria ja tulos jäi 347,8 miljoonan dollarin voittoon. Varustamon liikevaihto viime vuoden vastaavana aikana oli 1,4 miljardia dollaria, kun taas lopputulos jäi miinus 1,2 miljardiin dollariin varustamon kirjattua lähes 1,5 miljardin dollarin johdannaistappion. - Yhden Viking-brändimme vahvuus ja uskolliset vieraamme ovat kaksi avaintekijää vaikuttavan kolmannen vuosineljänneksen taloudellisen tuloksemme takana, ja ne antavat meidät vahvalle vuodelle 2024, sanoo Vikingin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Torstein Hagen. kommentti.19.11.2024·Hieman yli kuukausi sitten tuli tietoon, että Hagen tilasi Viking Ocean Cruisesille jopa kuusi uutta risteilyalusta. Uutisen julkaisi italialainen telakkakonserni Fincantieri, joka on ollut yhtiölle virallinen valtameriristeilyalusten toimittaja Hagenin päätyttyä tähän markkinarakoon. Kahden ensimmäisen laivan toimituksesta on sovittu vuodelle 2030, ja seuraavat neljä valmistuvat vuosina 2031 ja 2032, mikäli Hagen hyödyntää sarjan laajentamismahdollisuuksia. Risteilyyhtiö vahvisti tilauksen tiistaina. Sopimus sisältää kaksi sisaralusta, joissa kussakin on tilaa 998 matkustajalle 499 kahden hengen hytissä, ja varustamon optio neljästä vastaavasta laivasta lisää.
- 23.10.2024·Sopimus sisältää kaksi sisaralusta, joissa kussakin on tilaa 998 matkustajalle 499 kahden hengen hytissä, ja varustamon optio neljästä vastaavasta laivasta lisää. Kahden ensimmäisen laivan toimituksesta on sovittu vuodelle 2030, ja seuraavat neljä valmistuvat vuosina 2031 ja 2032, mikäli Hagen hyödyntää sarjan laajentamismahdollisuuksia. Risteilyalukset rakentaa italialainen Fincantieri, joka on toimittanut koko Viking Ocean -laivaston. Miljardin tilaus Telakka ei kerro uudisrakennusten hintaa, mutta luokittelee sopimuksen "suuriksi", mikä tarkoittaa, että kahdella ensimmäisellä laivalla se on jossain 500 miljoonan ja miljardin euron välillä eli jopa 11,8 miljardia Norjan kruunua. Finansavisen ei ole saanut Hagenilta keskiviikkoaamuna kommentteja. Tilaus tulee Hagenin tämän kesän kahden samanlaisen laivan tilauksen lisäksi. Kesäkuussa telakka ilmoitti, että Viking Cruises oli allekirjoittanut sopimuksen yhden aluksen rakentamisesta toimitettavaksi vuonna 2028 ja toisen vuonna 2029. Kaksi vuotta sitten Torstein Hagen lisäsi uudisrakennusohjelmaan neljällä muulla saman sarjan risteilyaluksella Italiassa. Näiden valmistumisesta ja toimituksesta sovittiin vuosille 2026, 2027 ja kahdelle laivalle vuonna 2028. Samalla todettiin, että uudisrakennukset oli tarkoitus valmistaa vedyn käyttöön polttoaineena. Telakan lehdistötiedotteen mukaan tämän sopimuksen kokonaisarvo oli noin 1,7 miljardia euroa, mikä vastaa 20 miljardia Norjan kruunua nykyisellä valuuttakurssilla.
- 18.7.2024·Mitä ihmiset ajattelevat Viking Holdingsista? Täytyy olla virtaviivaisempi kuin karnevaali5.9.2024·Ollut yhdellä heidän jokiristeilystään - täytyy sanoa, että matkustajat olivat ylivoimaisesti innoissaan. Kaikki tapaamamme suunnittelivat uutta matkaa eivätkä käyttäisi toista laivayhtiötä! Veneet ovat pääosin pienempiä, matkustajia vähemmän ja tunnelma rennompi. Mutta se on kalliimpaa.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Ei uutisia tällä hetkellä
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
32 päivää sitten‧1 t
Uutiset ja analyysit
Ei uutisia tällä hetkellä
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 15.4.·Melkein vuosi siitä, kun Torstein Hagen johti Viking Holdings -yhtiönsä Yhdysvaltain listattujen risteilyalusten operaattorien kerhoon, itseään kuvailtu "kontrari" on edelleen hieman ulkopuolinen. Seatrade Cruise Global -tapahtumassa Miami Beachissä viime viikolla hän ei vieläkään päsy puheenvuoroon päälavalla, jossa alan Big Four -operaattorit pitävät vuosittain keskustelun. "He eivät edes halunneet minua avajaisiin", hän vitsaili tapahtuman toisena päivänä. Mutta Hagen saattaa nauraa viimeisen kerran, kun Viking päättää merkittävän vuoden. Sen osakkeilla, jotka aloittivat kaupankäynnin New Yorkin pörssissä 1. toukokuuta, ovat sen jälkeen voittaneet kaikki muut yhdysvaltalaiset listatut risteilyyhtiöt, kun Hagen lisäsi 7,9 miljardia dollaria omaisuuteensa, hyppäsi Forbesin rikkaiden listaan ja tuli Norjan rikkain kansalainen. Sen 17,6 miljardin dollarin markkina-arvo on yli kaksinkertainen Norwegian Cruise Line Holdingsin markkina-arvoon verrattuna, mikä tarkoittaa, että vain Carnival ja Royal Caribbean ovat arvokkaampia. Toinen suuri toimija, MSC Cruises, on edelleen Gianluigi Aponten MSC-konsernin yksityisessä määräysvallassa. Mutta mikä oli hänen strategiansa menestyäkseen? "Yritä tehdä jotain hyödyllistä ja erilaista. Mikään ei ole mahdotonta", Hagen kertoi TradeWindsille navigoidessaan paneelikeskusteluissa, haastatteluissa ja maailman ensimmäisen vetykäyttöisen risteilyaluksen tilauksen julkistamisessa. "Erilainen" lähestymistapa Erilaista on juuri se, mitä Hagen tuo risteilyareenalle, ja se on kannattanut. Viime viikon loppuun mennessä Viking Holdingsin osakkeet olivat nousseet 63,4 % 24 dollarin hinnastaan yhtiön 30. huhtikuuta järjestetyssä listautumisannissa. Hagen, 82, aloitti risteily- ja merenkulkualan 1970-luvulla opiskeltuaan fysiikkaa Norwegian Institute of Technologyssa ja suoritettuaan maisterin tutkinnon Harvard Business Schoolissa. Hän teki nimensä ensin auttamalla Holland America Linen ja Bergen Steamship Co:ta estämään konkurssin. Mutta hänen nousunsa risteilymiljardööriksi tapahtuisi useiden takaiskujen jälkeen. Hagen oli San Franciscossa toimivan Royal Viking Linen toimitusjohtaja ennen kuin hän johti ostotarjousta sen Bergen Steamshipiltä. Hän joutui eroamaan vuonna 1984, kun ponnistelut romahtivat. Hagen esiintyi ensimmäisen kerran TradeWindsissä 1990-luvulla, kun hän johti taistelua hollantilaisen konttilinjan Royal Nedlloydin valtaamiseksi. Huolimatta merkittävän vähemmistöosuuden rakentamisesta operaattorista, hänen haltuunottonsa torjuttiin. "Tulin hyvin lähelle, mutta en tarpeeksi lähelle, ja menetin kaiken. Kaiken", hän kertoi TradeWindsille vuonna 2017. Troimin kumppanuus Hagen, joka tuolloin johti sijoitusyhtiö DNO:ta, ei antanut periksi. Hän ja hänen oikea kätensä Tor Olav Troim työskentelivät sitten vuonna 1994 rakentaakseen sarjan suezmax-tankkereita Daewoo Shipbuilding & Marine Engineeringissä Etelä-Koreassa. Se sammui ennen kuin tilaus saatiin viimeisteltyä. "Päädyin taas ilman mitään", Hagen kertoi myöhemmin TradeWindsille. Troim jatkoi John Fredriksenin oikea käsi, joka on rikkaampi kuin Hagen, mutta luopui Norjan kansalaisuudesta tullakseen kyproslaiseksi. Nykyään Troim johtaa omaa merenkulkuimperiumiaan. Hagen nousi uudelleen esiin vuonna 1997 uudella hankkeella. Tuolloin 54-vuotias Norwegian käynnisti Viking River Cruisesin. Hagen kertoi Seatraden yleisölle: "Viking … aloitti kahdella kaverilla, kahdella matkapuhelimella ja neljällä jokilaivalla Venäjällä." Mutta vuoteen 2000 mennessä hänet kutsuttiin "jokivenekuninkaaksi" sopimuksen jälkeen, jossa Viking otti haltuunsa saksalaisen kilpailijan KDDF:n, jolla oli 26 aluksen laivasto, joka on lajissaan suurin maailmassa. Viking jatkoi kasvuaan ja pääsi Guinnessin ennätysten kirjaan vuonna 2013 ja sitä seuraavana vuonna eniten yhden yrityksen laivojen nimeämisessä yhden päivän aikana. Tuona raivoissaan jokiveneiden rakentamisen aikana Viking hyppäsi meriliiketoimintaan. Hagen kertoi Seatradelle ilmoittaneensa Viking Ocean Cruisesin perustamisesta vuosikongressissa vuonna 2012. "Ihmiset nauroivat hieman ja sanoivat: "Et pysty selviämään", hän muistelee. Jopa hänen entinen kumppaninsa Ellen-Karine Hagen oli ilmeisesti skeptikko. Fincantierin osastolla Seatradessa hänen kuultiin sanovan, että tämä epäili hänen uusien rakennusten rakentamista. "Hän ei ole enää vaimoni", hän vitsaili. He erosivat vuonna 2017. Pariskunnalla on kaksi aikuista lasta - yksityinen sijoittaja Torstein Hagen Jr ja Karine Hagen, Vikingin varatoimitusjohtaja ja julkisuusbrändin lähettiläs. Ensimmäisen risteilyaluksen, 930-paikkaisen Ocean Starin, toimitti italialainen Fincantieri vuonna 2015. Vuonna 2020 Covid-19:n keskellä Viking lisäsi tulivoimaa 500 miljoonan dollarin sijoituksella pääomasijoitusyhtiöltä TPG Capitalilta ja CPP Investmentsiltä, joka on osa Kanadan eläkesuunnitelmaa.15.4.·"Olemme melko ylpeitä tästä", hän sanoi. "Mielestämme tämä on selkeä tie eteenpäin. Ja sitten kysymys on: "Kuinka pian … nestemäinen vety on kustannuskilpailukykyinen?", mutta sillä välin teemme sen näin." Tekijänoikeus, Tradewinds, yksinkertaisesti parasta!
- 19.11.2024·Viking Holding on noussut suoraan New Yorkin pörssiin sen jälkeen, kun risteilylinja listattiin pörssiin toukokuussa. Osuus on noussut noin 90 prosenttia listautumisannin jälkeen, ja Torstein Hagenilla on nyt noin 115 miljardin Norjan kruunun arvo varustamossa. Hagen omistaa 52,5 prosenttia Viking Holdingsin osakkeista ja huikeat 86,9 prosenttia äänivaltaisista osakkeista.
- 19.11.2024·Kolmannella vuosineljänneksellä risteilylinjan liikevaihto oli 1,56 miljardia dollaria ja tulos jäi 347,8 miljoonan dollarin voittoon. Varustamon liikevaihto viime vuoden vastaavana aikana oli 1,4 miljardia dollaria, kun taas lopputulos jäi miinus 1,2 miljardiin dollariin varustamon kirjattua lähes 1,5 miljardin dollarin johdannaistappion. - Yhden Viking-brändimme vahvuus ja uskolliset vieraamme ovat kaksi avaintekijää vaikuttavan kolmannen vuosineljänneksen taloudellisen tuloksemme takana, ja ne antavat meidät vahvalle vuodelle 2024, sanoo Vikingin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Torstein Hagen. kommentti.19.11.2024·Hieman yli kuukausi sitten tuli tietoon, että Hagen tilasi Viking Ocean Cruisesille jopa kuusi uutta risteilyalusta. Uutisen julkaisi italialainen telakkakonserni Fincantieri, joka on ollut yhtiölle virallinen valtameriristeilyalusten toimittaja Hagenin päätyttyä tähän markkinarakoon. Kahden ensimmäisen laivan toimituksesta on sovittu vuodelle 2030, ja seuraavat neljä valmistuvat vuosina 2031 ja 2032, mikäli Hagen hyödyntää sarjan laajentamismahdollisuuksia. Risteilyyhtiö vahvisti tilauksen tiistaina. Sopimus sisältää kaksi sisaralusta, joissa kussakin on tilaa 998 matkustajalle 499 kahden hengen hytissä, ja varustamon optio neljästä vastaavasta laivasta lisää.
- 23.10.2024·Sopimus sisältää kaksi sisaralusta, joissa kussakin on tilaa 998 matkustajalle 499 kahden hengen hytissä, ja varustamon optio neljästä vastaavasta laivasta lisää. Kahden ensimmäisen laivan toimituksesta on sovittu vuodelle 2030, ja seuraavat neljä valmistuvat vuosina 2031 ja 2032, mikäli Hagen hyödyntää sarjan laajentamismahdollisuuksia. Risteilyalukset rakentaa italialainen Fincantieri, joka on toimittanut koko Viking Ocean -laivaston. Miljardin tilaus Telakka ei kerro uudisrakennusten hintaa, mutta luokittelee sopimuksen "suuriksi", mikä tarkoittaa, että kahdella ensimmäisellä laivalla se on jossain 500 miljoonan ja miljardin euron välillä eli jopa 11,8 miljardia Norjan kruunua. Finansavisen ei ole saanut Hagenilta keskiviikkoaamuna kommentteja. Tilaus tulee Hagenin tämän kesän kahden samanlaisen laivan tilauksen lisäksi. Kesäkuussa telakka ilmoitti, että Viking Cruises oli allekirjoittanut sopimuksen yhden aluksen rakentamisesta toimitettavaksi vuonna 2028 ja toisen vuonna 2029. Kaksi vuotta sitten Torstein Hagen lisäsi uudisrakennusohjelmaan neljällä muulla saman sarjan risteilyaluksella Italiassa. Näiden valmistumisesta ja toimituksesta sovittiin vuosille 2026, 2027 ja kahdelle laivalle vuonna 2028. Samalla todettiin, että uudisrakennukset oli tarkoitus valmistaa vedyn käyttöön polttoaineena. Telakan lehdistötiedotteen mukaan tämän sopimuksen kokonaisarvo oli noin 1,7 miljardia euroa, mikä vastaa 20 miljardia Norjan kruunua nykyisellä valuuttakurssilla.
- 18.7.2024·Mitä ihmiset ajattelevat Viking Holdingsista? Täytyy olla virtaviivaisempi kuin karnevaali5.9.2024·Ollut yhdellä heidän jokiristeilystään - täytyy sanoa, että matkustajat olivat ylivoimaisesti innoissaan. Kaikki tapaamamme suunnittelivat uutta matkaa eivätkä käyttäisi toista laivayhtiötä! Veneet ovat pääosin pienempiä, matkustajia vähemmän ja tunnelma rennompi. Mutta se on kalliimpaa.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
49,7VWAP
Alin
48,83VaihtoMäärä
62,7 Mundefined2 252 247
VWAP
Ylin
49,7Alin
48,83VaihtoMäärä
62,7 Mundefined2 252 247
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 20.5. | |
2025 Yhtiökokous | 15.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 11.3. | |
2024 Vuosiraportti | 11.3. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 19.11.2024 |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Q1-osavuosiraportti
32 päivää sitten‧1 t
Uutiset ja analyysit
Ei uutisia tällä hetkellä
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q1-osavuosiraportti | 20.5. | |
2025 Yhtiökokous | 15.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 11.3. | |
2024 Vuosiraportti | 11.3. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 19.11.2024 |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 15.4.·Melkein vuosi siitä, kun Torstein Hagen johti Viking Holdings -yhtiönsä Yhdysvaltain listattujen risteilyalusten operaattorien kerhoon, itseään kuvailtu "kontrari" on edelleen hieman ulkopuolinen. Seatrade Cruise Global -tapahtumassa Miami Beachissä viime viikolla hän ei vieläkään päsy puheenvuoroon päälavalla, jossa alan Big Four -operaattorit pitävät vuosittain keskustelun. "He eivät edes halunneet minua avajaisiin", hän vitsaili tapahtuman toisena päivänä. Mutta Hagen saattaa nauraa viimeisen kerran, kun Viking päättää merkittävän vuoden. Sen osakkeilla, jotka aloittivat kaupankäynnin New Yorkin pörssissä 1. toukokuuta, ovat sen jälkeen voittaneet kaikki muut yhdysvaltalaiset listatut risteilyyhtiöt, kun Hagen lisäsi 7,9 miljardia dollaria omaisuuteensa, hyppäsi Forbesin rikkaiden listaan ja tuli Norjan rikkain kansalainen. Sen 17,6 miljardin dollarin markkina-arvo on yli kaksinkertainen Norwegian Cruise Line Holdingsin markkina-arvoon verrattuna, mikä tarkoittaa, että vain Carnival ja Royal Caribbean ovat arvokkaampia. Toinen suuri toimija, MSC Cruises, on edelleen Gianluigi Aponten MSC-konsernin yksityisessä määräysvallassa. Mutta mikä oli hänen strategiansa menestyäkseen? "Yritä tehdä jotain hyödyllistä ja erilaista. Mikään ei ole mahdotonta", Hagen kertoi TradeWindsille navigoidessaan paneelikeskusteluissa, haastatteluissa ja maailman ensimmäisen vetykäyttöisen risteilyaluksen tilauksen julkistamisessa. "Erilainen" lähestymistapa Erilaista on juuri se, mitä Hagen tuo risteilyareenalle, ja se on kannattanut. Viime viikon loppuun mennessä Viking Holdingsin osakkeet olivat nousseet 63,4 % 24 dollarin hinnastaan yhtiön 30. huhtikuuta järjestetyssä listautumisannissa. Hagen, 82, aloitti risteily- ja merenkulkualan 1970-luvulla opiskeltuaan fysiikkaa Norwegian Institute of Technologyssa ja suoritettuaan maisterin tutkinnon Harvard Business Schoolissa. Hän teki nimensä ensin auttamalla Holland America Linen ja Bergen Steamship Co:ta estämään konkurssin. Mutta hänen nousunsa risteilymiljardööriksi tapahtuisi useiden takaiskujen jälkeen. Hagen oli San Franciscossa toimivan Royal Viking Linen toimitusjohtaja ennen kuin hän johti ostotarjousta sen Bergen Steamshipiltä. Hän joutui eroamaan vuonna 1984, kun ponnistelut romahtivat. Hagen esiintyi ensimmäisen kerran TradeWindsissä 1990-luvulla, kun hän johti taistelua hollantilaisen konttilinjan Royal Nedlloydin valtaamiseksi. Huolimatta merkittävän vähemmistöosuuden rakentamisesta operaattorista, hänen haltuunottonsa torjuttiin. "Tulin hyvin lähelle, mutta en tarpeeksi lähelle, ja menetin kaiken. Kaiken", hän kertoi TradeWindsille vuonna 2017. Troimin kumppanuus Hagen, joka tuolloin johti sijoitusyhtiö DNO:ta, ei antanut periksi. Hän ja hänen oikea kätensä Tor Olav Troim työskentelivät sitten vuonna 1994 rakentaakseen sarjan suezmax-tankkereita Daewoo Shipbuilding & Marine Engineeringissä Etelä-Koreassa. Se sammui ennen kuin tilaus saatiin viimeisteltyä. "Päädyin taas ilman mitään", Hagen kertoi myöhemmin TradeWindsille. Troim jatkoi John Fredriksenin oikea käsi, joka on rikkaampi kuin Hagen, mutta luopui Norjan kansalaisuudesta tullakseen kyproslaiseksi. Nykyään Troim johtaa omaa merenkulkuimperiumiaan. Hagen nousi uudelleen esiin vuonna 1997 uudella hankkeella. Tuolloin 54-vuotias Norwegian käynnisti Viking River Cruisesin. Hagen kertoi Seatraden yleisölle: "Viking … aloitti kahdella kaverilla, kahdella matkapuhelimella ja neljällä jokilaivalla Venäjällä." Mutta vuoteen 2000 mennessä hänet kutsuttiin "jokivenekuninkaaksi" sopimuksen jälkeen, jossa Viking otti haltuunsa saksalaisen kilpailijan KDDF:n, jolla oli 26 aluksen laivasto, joka on lajissaan suurin maailmassa. Viking jatkoi kasvuaan ja pääsi Guinnessin ennätysten kirjaan vuonna 2013 ja sitä seuraavana vuonna eniten yhden yrityksen laivojen nimeämisessä yhden päivän aikana. Tuona raivoissaan jokiveneiden rakentamisen aikana Viking hyppäsi meriliiketoimintaan. Hagen kertoi Seatradelle ilmoittaneensa Viking Ocean Cruisesin perustamisesta vuosikongressissa vuonna 2012. "Ihmiset nauroivat hieman ja sanoivat: "Et pysty selviämään", hän muistelee. Jopa hänen entinen kumppaninsa Ellen-Karine Hagen oli ilmeisesti skeptikko. Fincantierin osastolla Seatradessa hänen kuultiin sanovan, että tämä epäili hänen uusien rakennusten rakentamista. "Hän ei ole enää vaimoni", hän vitsaili. He erosivat vuonna 2017. Pariskunnalla on kaksi aikuista lasta - yksityinen sijoittaja Torstein Hagen Jr ja Karine Hagen, Vikingin varatoimitusjohtaja ja julkisuusbrändin lähettiläs. Ensimmäisen risteilyaluksen, 930-paikkaisen Ocean Starin, toimitti italialainen Fincantieri vuonna 2015. Vuonna 2020 Covid-19:n keskellä Viking lisäsi tulivoimaa 500 miljoonan dollarin sijoituksella pääomasijoitusyhtiöltä TPG Capitalilta ja CPP Investmentsiltä, joka on osa Kanadan eläkesuunnitelmaa.15.4.·"Olemme melko ylpeitä tästä", hän sanoi. "Mielestämme tämä on selkeä tie eteenpäin. Ja sitten kysymys on: "Kuinka pian … nestemäinen vety on kustannuskilpailukykyinen?", mutta sillä välin teemme sen näin." Tekijänoikeus, Tradewinds, yksinkertaisesti parasta!
- 19.11.2024·Viking Holding on noussut suoraan New Yorkin pörssiin sen jälkeen, kun risteilylinja listattiin pörssiin toukokuussa. Osuus on noussut noin 90 prosenttia listautumisannin jälkeen, ja Torstein Hagenilla on nyt noin 115 miljardin Norjan kruunun arvo varustamossa. Hagen omistaa 52,5 prosenttia Viking Holdingsin osakkeista ja huikeat 86,9 prosenttia äänivaltaisista osakkeista.
- 19.11.2024·Kolmannella vuosineljänneksellä risteilylinjan liikevaihto oli 1,56 miljardia dollaria ja tulos jäi 347,8 miljoonan dollarin voittoon. Varustamon liikevaihto viime vuoden vastaavana aikana oli 1,4 miljardia dollaria, kun taas lopputulos jäi miinus 1,2 miljardiin dollariin varustamon kirjattua lähes 1,5 miljardin dollarin johdannaistappion. - Yhden Viking-brändimme vahvuus ja uskolliset vieraamme ovat kaksi avaintekijää vaikuttavan kolmannen vuosineljänneksen taloudellisen tuloksemme takana, ja ne antavat meidät vahvalle vuodelle 2024, sanoo Vikingin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Torstein Hagen. kommentti.19.11.2024·Hieman yli kuukausi sitten tuli tietoon, että Hagen tilasi Viking Ocean Cruisesille jopa kuusi uutta risteilyalusta. Uutisen julkaisi italialainen telakkakonserni Fincantieri, joka on ollut yhtiölle virallinen valtameriristeilyalusten toimittaja Hagenin päätyttyä tähän markkinarakoon. Kahden ensimmäisen laivan toimituksesta on sovittu vuodelle 2030, ja seuraavat neljä valmistuvat vuosina 2031 ja 2032, mikäli Hagen hyödyntää sarjan laajentamismahdollisuuksia. Risteilyyhtiö vahvisti tilauksen tiistaina. Sopimus sisältää kaksi sisaralusta, joissa kussakin on tilaa 998 matkustajalle 499 kahden hengen hytissä, ja varustamon optio neljästä vastaavasta laivasta lisää.
- 23.10.2024·Sopimus sisältää kaksi sisaralusta, joissa kussakin on tilaa 998 matkustajalle 499 kahden hengen hytissä, ja varustamon optio neljästä vastaavasta laivasta lisää. Kahden ensimmäisen laivan toimituksesta on sovittu vuodelle 2030, ja seuraavat neljä valmistuvat vuosina 2031 ja 2032, mikäli Hagen hyödyntää sarjan laajentamismahdollisuuksia. Risteilyalukset rakentaa italialainen Fincantieri, joka on toimittanut koko Viking Ocean -laivaston. Miljardin tilaus Telakka ei kerro uudisrakennusten hintaa, mutta luokittelee sopimuksen "suuriksi", mikä tarkoittaa, että kahdella ensimmäisellä laivalla se on jossain 500 miljoonan ja miljardin euron välillä eli jopa 11,8 miljardia Norjan kruunua. Finansavisen ei ole saanut Hagenilta keskiviikkoaamuna kommentteja. Tilaus tulee Hagenin tämän kesän kahden samanlaisen laivan tilauksen lisäksi. Kesäkuussa telakka ilmoitti, että Viking Cruises oli allekirjoittanut sopimuksen yhden aluksen rakentamisesta toimitettavaksi vuonna 2028 ja toisen vuonna 2029. Kaksi vuotta sitten Torstein Hagen lisäsi uudisrakennusohjelmaan neljällä muulla saman sarjan risteilyaluksella Italiassa. Näiden valmistumisesta ja toimituksesta sovittiin vuosille 2026, 2027 ja kahdelle laivalle vuonna 2028. Samalla todettiin, että uudisrakennukset oli tarkoitus valmistaa vedyn käyttöön polttoaineena. Telakan lehdistötiedotteen mukaan tämän sopimuksen kokonaisarvo oli noin 1,7 miljardia euroa, mikä vastaa 20 miljardia Norjan kruunua nykyisellä valuuttakurssilla.
- 18.7.2024·Mitä ihmiset ajattelevat Viking Holdingsista? Täytyy olla virtaviivaisempi kuin karnevaali5.9.2024·Ollut yhdellä heidän jokiristeilystään - täytyy sanoa, että matkustajat olivat ylivoimaisesti innoissaan. Kaikki tapaamamme suunnittelivat uutta matkaa eivätkä käyttäisi toista laivayhtiötä! Veneet ovat pääosin pienempiä, matkustajia vähemmän ja tunnelma rennompi. Mutta se on kalliimpaa.
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
49,7VWAP
Alin
48,83VaihtoMäärä
62,7 Mundefined2 252 247
VWAP
Ylin
49,7Alin
48,83VaihtoMäärä
62,7 Mundefined2 252 247
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt