Q1-osavuosiraportti
Vain PDF
52 päivää sitten
Tarjoustasot
First North Sweden
Määrä
Osto
5 600
Myynti
Määrä
5 500
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
2 500 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
8 000 | - | - | ||
10 | - | - | ||
2 982 | - | - |
Ylin
2,84VWAP
Alin
2,71VaihtoMäärä
0,1 18 492
VWAP
Ylin
2,84Alin
2,71VaihtoMäärä
0,1 18 492
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Ylimääräinen yhtiökokous | 15.7. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 20.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 16.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 28.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 15.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 23.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 28.2. · Muokattu·Toppenrapport från bolaget - 2025 kommer att bli ett kanonår! ======================== Kasvua ja kannattavuutta näköpiirissä ======================== "Klimator päättää vuoden 2024 vahvalla vauhdilla ---kolmen neljänneksen positiivinen käyttökate, kaksi neljäsosaa positiivista nettotulosta ja parantuneet koko vuoden katteet, mikä vahvistaa, että strategiset valinnamme johtavat meitä oikeaan suuntaan. Jatkuvan vakaan orgaanisen kasvun ja aktiivisemman asiakasvuoropuhelun ansiosta siirrymme vuodelle 2025 kunnianhimoisella liiketoimintasuunnitelmallamme ja keskittyen tiukasti talvitoimintaamme. Yhtiö jatkaa vahvaa kasvuaan, ja liikevaihto kasvoi 30 % vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä 10 980 000 kruunuun (8 428 000 kruunua). Kasvua vauhdittavat pääasiassa suuret laitetoimitukset uusille asiakkaille, mikä luo vankan pohjan tulevalle vuotuiselle toistuvalle liikevaihdolle (ARR). Huolimatta väliaikaisesta vaikutuksesta bruttokateprosenttiin vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä, koko vuoden marginaali vahvistui 77 prosenttiin, kun se vuonna 2023 oli 73 prosenttia. ============================================= Talvihuolto - Innovaatiot muuttavat alaa ============================================= "Kiinnostus Klimator AHEADia ja Dynamic Saltingia kohtaan kasvaa nopeasti talvikunnossapitoalalla. Yhdistämällä korkearesoluutioiset tiedot kehittyneeseen suolalevittimen hallintaan luomme ratkaisuja, jotka optimoivat teiden kunnossapidon ja vähentävät samalla ympäristövaikutuksia. Tuotteemme parantavat urakoitsijoiden, kuljettajien ja viranomaisten tehokkuutta mahdollistamalla tarkemmat ja resurssitehokkaammat toimenpiteet, vahvistamalla työpaikan turvallisuutta, taloudellista kannattavuutta ja ympäristön kestävyyttä. Käynnissä olevien Pohjoismaiden toimitusten lisäksi tiivistimme vuosineljänneksen aikana keskusteluja potentiaalisten asiakkaiden kanssa useissa Euroopan maissa, joissa kiinnostus Dynamic Saltingia ja Klimator AHEADia kohtaan on huomattavaa. Alan tapahtumat, kuten messut ja konferenssit, ovat synnyttäneet lukuisia arvokkaita asiakasyhteyksiä ja luoneet vahvoja mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle vuonna 2025." ==================================================== Klimator valittu Plug and Play -käyttöön – pilottiyhteistyö OEM-valmistajien kanssa ==================================================== "Klimator on valittu osallistumaan Japanin Plug and Play -kiihdytinohjelmaan. Plug and Play on yksi maailman johtavista liikkuvuuden ja teknologian innovaatioalustoista, joka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä yhteistyötä maailmanlaajuisten autovalmistajien (OEM) kanssa ja kehittää teknologiaamme todellisissa pilottiprojekteissa. Plug and Play toimii maailmanlaajuisena innovaatiokeskuksena, joka yhdistää startup-yritykset alan johtajiin nopeuttaakseen teknologista kehitystä. Klimatorille tämä tarkoittaa: * Pääsy laajaan maailmanlaajuisten alan johtajien verkostoon * Mahdollisuus osoittaa, kuinka teknologiamme lisää liikenneturvallisuutta ja tehokkuutta * Vahvistettu asema johtavana toimijana edistyneiden säätietojen ja ennakoivan liikkuvuuden alalla" https://mfn.se/a/klimator/klimator-ab-publ-interim-report-4-2024
- 26.2. · Muokattu·Ilmoita nyt perjantaina 28.2! Sen lisäksi, että on mielenkiintoista kuulla, miten yritys on lähestymässä kannattavuusrajaa ja mitä tapahtuu kypsemmällä talvikunnossapidon alueella, on myös mielenkiintoista lukea, mainitseeko he jotain sovelluksistaan ja teknologiastaan Automotive with AHEADissa. Tämän AHEAD-teknologian katsotaan olevan jo käynnissä, ja se keskittyy useiden suurten autonvalmistajien tuleviin ajoneuvoihin. Kuten tavallista, konseptia testataan ja arvioidaan ensin, minkä jälkeen se esitellään ensin premium-autoissa ja sitten muissa malleissa. Veikkaan, että se on viimeistään 2027/2028. Ehkä aikaisemmin hyötyajoneuvoissa? Jos/kun se ilmoitetaan, se on todennäköisesti osakkeen "rakettipolttoainetta". Saa nähdä; Tämän tyyppisistä tarkemmista suunnitelmista ei kuitenkaan periaatteessa kerrota koskaan, ellei suunnitteluvoittoa saada, vaan arvioidaan/arvataan, että esimerkiksi Volvon uusiin autoihin (EX90, ES90) valmistellaan toteutus LIDARin avulla. == "Detective Road Weather Intelligence - AHEAD: Laajenna liikkumisen turvallisuutta tiesääolosuhteiden ja kitkan reaaliaikaisen havaitsemisen ja arvioinnin avulla." Sivun alalaidassa oleva video linkin kautta näyttää "toteutetun" järjestelmän toiminnassa. https://www.klimator.se/ahead Mitsubishin vuoden 2023 konseptiauto näyttää, kuinka he testaavat AHEAD-teknologiaa, joka tukee muun muassa "mustan jään" havaitsemista (lyhyt leike näyttää tämän noin 3 minuuttia videosta). https://www.meaa-mea.com/project-jabiru/ Esimerkkejä hyötyajoneuvojen hakemuksista ja arvioinnista. "AllDriven tavoitteena on ratkaista ympärivuotiseen ajoon liittyvät keskeiset haasteet tiekitkan arvioinnin, liikkeen suunnittelun ja raskaiden nivelkuorma-autojen ohjauksen osalta." https://www.klimator.se/research-project-alldrive? https://www.klimator.se/research-projects == Kuinka kytketyt autot parantavat talvikäyttöä https://www.klimator.se/klimator-articles/how-connected-cars-can-help-winter-maintenance-operations == Volvo EX90 LIDAR * https://www.youtube.com/shorts/Kg1VEnBcaic * https://www.youtube.com/shorts/OnurZ2US0VI * https://www.youtube.com/shorts/HNy32BKIqcI
- 25.2. · Muokattu·Tämä on aivan loistava tuote ja palvelu yhteiskunnalle - talouden, ympäristön ja turvallisuuden puolesta! "Norjassa tiesuolaa käytetään yli 300 000 tonnia vuodessa. Jäätymisjaksojen lisääntyessä tämä määrä kasvaa, millä on sekä kielteisiä ympäristövaikutuksia että suuria kustannuksia." "Parempi päätöksenteko vähentää käyttöä", sanoo Vigrestad, joka näkee tekniikan käytön tienhoitoalalla eräänlaisena munana: turvallisuus paranee, ympäristö säästyy ja kustannukset pienenevät. "Mestan ruotsalainen yhteistyökumppani Klimator käyttää patentoitua tekniikkaa (AHEAD), joka automatisoi suolan käytön sään ja ajo-olosuhteiden mukaan. Tätä tekniikkaa käytetään yhä useammissa käyttösopimuksissa. Tämä tarkoittaa, että suolan määrää voidaan vähentää 20-30 prosenttia." ** Jos jätämme huomiotta korkeita ympäristö- ja turvallisuuskuormituksia ja kustannuksia ja teemme vain yksinkertaisen taloudellisen arvion tiesuolan määrästä hukkaan, niin osoitus voisi olla jotain seuraavanlaista. Oletetaan, että yksi tonni tiesuolaa maksaa 1000 NOK* (?) irtotavarana ostettuna. MESTA A/S:n lukujen mukaan Klimatorin tuotteella ja palvelulla säästöt ovat tällöin 60-90 milj. NOK**. Ei ollenkaan huono bisnestapaus! Ja kuten mainittiin, silloin syntyy säästöjä kuormituksessa ja kustannuksissa ympäristölle ja liikenneonnettomuuksille, joita on vaikeampi arvioida. On selvää, että MESTA A/S on investoinut ja tullut Klimatorin omistajaksi. == */ Bulkkisuolan hinta tonnilta: opas kaudelle 2024-2025 https://ninjadeicer.com/blogs/resources/bulk-salt-price-guide-what-you-can-expect-to-pay-in-2020 **/ Artikkelit MESTA A/S https://www.mesta.no/baerekraft/salt-sikkerhet-og-miljo/ https://www.mesta.no/friksjonsdata-gir-mindre-glatte-veier/ == "Ohjelmistoyritys Klimator on saanut norjalaiselta talonmiesyhtiöltä tilauksen dynaamiseen suolanlevitysjärjestelmään Oslossa. Järjestelmä, joka integroituu asiakkaan olemassa oleviin Epoke-levittimiin, sisältää IoT-asemat, tien tilatiedot ja reaaliaikaiset tiedot Zeekitistä suolan jakelun optimoimiseksi. Ratkaisu otetaan käyttöön helmi-maaliskuun 2025 aikana Oslon vilkkaimmilla teillä. Taloudellisia tietoja ei anneta." https://www.nordnet.se/marknaden/nyheter/fbcefef3-4208-4401-a98a-54b2647b5897
- 20.2. · Muokattu·Klimator - ainutlaatuinen ja vakaa globaali kasvuyritys ja potentiaalinen kerrannaisvaikutus! Olen yllättynyt kiinnostuksen puutteesta tätä ainutlaatuista yrityksen helmiä kohtaan? Jotain yhtä epätavallista kuin entinen lupaava yritys, mutta joka on nyt globaali ja vakaa kasvuyritys, jolla on hyvä tulos ja jonka arvioidaan olevan lähellä kannattavuusrajaa liiketoiminnan kassavirran suhteen. Heidän vuoden 2020 listautumisesittelynsä kuvaa hyvin yritystä, sen liiketoimintaa, tuotteita ja palveluita: https://www.youtube.com/watch?v=wMrHk3wwNvI Odotan innolla tulevaa Q4-raporttia 28. helmikuuta! Ehdottomasti potentiaalinen kerroin lyhyellä aikavälillä. Yrityksessä on mielestäni nyt korkea alennus, jossa hinnan pitäisi järkevässä arvostuksessa olla jossain 50-100% nykyistä korkeampi; ottaen huomioon yrityksen tulokset ja mahdollisuudet. Kun kiinnostus yhtiötä kohtaan kasvaa, osakkeen likviditeetti kasvaa ja hinta nopeutuu. Yhtiöllä on tällä hetkellä kaksi liiketoiminta-aluetta, Talvihuolto ja Automotive, joilla on useita toimialoja. Se on globaali kasvuyritys, joka on korkean teknologian ja molemmilla liiketoiminta-alueilla innovatiivinen, jolla on varhainen ja hyvä patenttisalkku. Heillä on vakaat ja vakavat kumppanit ja asiakkaat, joissa yrityksen tuotteita kehitetään ja kehitetään yhteistyössä heidän kanssaan; olennaisiin ja tarkkoihin sovelluksiin ja jotka yhdessä tarjoavat uusia oivalluksia jatkokehitykseen sekä laajempaan ja terävämpään tarjontaan. Autoteollisuus tekee varastoraketin (!), kun alue lähtee nousuun. Täällä Klimator on maailman johtava ainutlaatuinen tuote ja palvelu, jolla ei ole tällä hetkellä suoria kilpailijoita ratkaisulleen (AHEAD). Minun näkemykseni on, että tämä ratkaisu on mahdollistaja ja edellytys sille, että ylimmässä kerroksessa voi olla itseajavia autoja talviympäristössä. Talvihuolto on vakaa tulospilari, joka antaa yritykselle pian positiivisen liiketoiminnan kassavirran ja tuo merkittäviä kustannussäästöjä asiakkaille, yhteiskunnalle ja ympäristölle. Myös täällä on ainutlaatuisia tuotteita ja palveluita, joilla on vähän kilpailijoita. Nykyään yhtiössä on myös erittäin hyvä kustannushallinta uuden ja kokeneen toimitusjohtajan Emil Danielssonin kanssa - hyvää työtä! == Osakekurssit ja arvioitu arvostus == Liikevaihto 2024Q3: 0,77 SEK/osake P/S: 5 CAGR: 20 % Osakkeen hinta 20.2.: 2,30 SEK/osake Asetuspistetila: P2024Q3 = 3,85 SEK/osake P2025e = 4,62 SEK/osake == Raportin yhteenveto, 2024Q3 == Ohjelmistoyhtiö Klimator raportoi kolmannen vuosineljänneksen myynnin kasvaneen edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Liiketappio pieneni. * Liikevaihto nousi 19,6 prosenttia 5,5 milj. kruunuun (4,6). * Liikevoitto oli -0,03 milj. kruunua (-4,6). * Tulos ennen ja verojen jälkeen oli -0,2 milj. kruunua (-4,6). * Osakekohtainen tulos oli 0,01 kruunua (-0,16). * Kolmannen vuosineljänneksen lopussa yhtiöllä oli käteisvaroja 4,5 milj. kruunua. Lisäksi yhtiöllä on käyttämätön 1,7 miljoonan kruunun tililimiitti. Toimitusjohtajan kommentti: "Klimator jatkaa vahvaa ja positiivista kehitystä, ja vuoden 2024 kolmas vuosineljännes on ollut erityisen menestyksekäs ja parantunut huomattavasti viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Yhtiö kasvoi 16,4 prosenttia kolmannella neljänneksellä ja paransi tulosta 4,4 miljoonalla kruunulla vuoteen 2023 verrattuna. Nämä uudet sopimukset, jotka olemme solmineet toisella vuosineljänneksellä, sekä NorwegianenD Kaupat vahvistavat läsnäoloamme ja vakauttamme Pohjoismaissa ja vaikuttavat suoraan positiivisesti taloudelliseen tulokseemme." == Tietoja ilmastosta == Klimator AB on pörssinoteerattu ohjelmistoyritys, jolla on yli 30 vuoden tutkimustausta soveltavan tieklimatologian alalla. Yhtiöllä on kaksi innovaatiota, Road Condition Data (RCD) -tietoalusta, joka pystyy tekemään erittäin tarkkoja ennusteita tiesäästä reaaliajassa ja jopa 18 tunnin kuluttua tulevaisuudessa, sekä AHEAD-anturiteknologia, joka pystyy määrittämään edessä olevan tien olosuhteet reaaliajassa. Näillä innovaatioilla Klimator tarjoaa tarkkoja ja luotettavia tiesäätietoja talviseen tienhoitoon ja autoteollisuuteen tavoitteenaan edistää teiden turvallisuutta ja itseohjautuvien toimintojen saatavuutta. Vuonna 2020 ostettiin HedeDanmarkin liitettyjen antureiden (IoT) liiketoiminta laajentamaan ja vahvistamaan Klimatorin tuotevalikoimaa. == Referenssit / linkit == Klimator - Digital Share Day 21.9.2020 https://www.youtube.com/watch?v=wMrHk3wwNvI Osavuosikatsaus 3.2024 https://www.nordnet.se/marknaden/nyheter/8136df7d-84bc-4c8c-a281-f3d7160a81c9 Sijoittajasuhteet https://www.klimator.se/investor-relations
- 29.9.2024·https://www.investtech.com/se/market.php?CompanyID=46110283&tck=KLIMAT Ei näytä liian hullulta – mitä mieltä olet tästä osakkeesta?
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q1-osavuosiraportti
Vain PDF
52 päivää sitten
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 28.2. · Muokattu·Toppenrapport från bolaget - 2025 kommer att bli ett kanonår! ======================== Kasvua ja kannattavuutta näköpiirissä ======================== "Klimator päättää vuoden 2024 vahvalla vauhdilla ---kolmen neljänneksen positiivinen käyttökate, kaksi neljäsosaa positiivista nettotulosta ja parantuneet koko vuoden katteet, mikä vahvistaa, että strategiset valinnamme johtavat meitä oikeaan suuntaan. Jatkuvan vakaan orgaanisen kasvun ja aktiivisemman asiakasvuoropuhelun ansiosta siirrymme vuodelle 2025 kunnianhimoisella liiketoimintasuunnitelmallamme ja keskittyen tiukasti talvitoimintaamme. Yhtiö jatkaa vahvaa kasvuaan, ja liikevaihto kasvoi 30 % vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä 10 980 000 kruunuun (8 428 000 kruunua). Kasvua vauhdittavat pääasiassa suuret laitetoimitukset uusille asiakkaille, mikä luo vankan pohjan tulevalle vuotuiselle toistuvalle liikevaihdolle (ARR). Huolimatta väliaikaisesta vaikutuksesta bruttokateprosenttiin vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä, koko vuoden marginaali vahvistui 77 prosenttiin, kun se vuonna 2023 oli 73 prosenttia. ============================================= Talvihuolto - Innovaatiot muuttavat alaa ============================================= "Kiinnostus Klimator AHEADia ja Dynamic Saltingia kohtaan kasvaa nopeasti talvikunnossapitoalalla. Yhdistämällä korkearesoluutioiset tiedot kehittyneeseen suolalevittimen hallintaan luomme ratkaisuja, jotka optimoivat teiden kunnossapidon ja vähentävät samalla ympäristövaikutuksia. Tuotteemme parantavat urakoitsijoiden, kuljettajien ja viranomaisten tehokkuutta mahdollistamalla tarkemmat ja resurssitehokkaammat toimenpiteet, vahvistamalla työpaikan turvallisuutta, taloudellista kannattavuutta ja ympäristön kestävyyttä. Käynnissä olevien Pohjoismaiden toimitusten lisäksi tiivistimme vuosineljänneksen aikana keskusteluja potentiaalisten asiakkaiden kanssa useissa Euroopan maissa, joissa kiinnostus Dynamic Saltingia ja Klimator AHEADia kohtaan on huomattavaa. Alan tapahtumat, kuten messut ja konferenssit, ovat synnyttäneet lukuisia arvokkaita asiakasyhteyksiä ja luoneet vahvoja mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle vuonna 2025." ==================================================== Klimator valittu Plug and Play -käyttöön – pilottiyhteistyö OEM-valmistajien kanssa ==================================================== "Klimator on valittu osallistumaan Japanin Plug and Play -kiihdytinohjelmaan. Plug and Play on yksi maailman johtavista liikkuvuuden ja teknologian innovaatioalustoista, joka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä yhteistyötä maailmanlaajuisten autovalmistajien (OEM) kanssa ja kehittää teknologiaamme todellisissa pilottiprojekteissa. Plug and Play toimii maailmanlaajuisena innovaatiokeskuksena, joka yhdistää startup-yritykset alan johtajiin nopeuttaakseen teknologista kehitystä. Klimatorille tämä tarkoittaa: * Pääsy laajaan maailmanlaajuisten alan johtajien verkostoon * Mahdollisuus osoittaa, kuinka teknologiamme lisää liikenneturvallisuutta ja tehokkuutta * Vahvistettu asema johtavana toimijana edistyneiden säätietojen ja ennakoivan liikkuvuuden alalla" https://mfn.se/a/klimator/klimator-ab-publ-interim-report-4-2024
- 26.2. · Muokattu·Ilmoita nyt perjantaina 28.2! Sen lisäksi, että on mielenkiintoista kuulla, miten yritys on lähestymässä kannattavuusrajaa ja mitä tapahtuu kypsemmällä talvikunnossapidon alueella, on myös mielenkiintoista lukea, mainitseeko he jotain sovelluksistaan ja teknologiastaan Automotive with AHEADissa. Tämän AHEAD-teknologian katsotaan olevan jo käynnissä, ja se keskittyy useiden suurten autonvalmistajien tuleviin ajoneuvoihin. Kuten tavallista, konseptia testataan ja arvioidaan ensin, minkä jälkeen se esitellään ensin premium-autoissa ja sitten muissa malleissa. Veikkaan, että se on viimeistään 2027/2028. Ehkä aikaisemmin hyötyajoneuvoissa? Jos/kun se ilmoitetaan, se on todennäköisesti osakkeen "rakettipolttoainetta". Saa nähdä; Tämän tyyppisistä tarkemmista suunnitelmista ei kuitenkaan periaatteessa kerrota koskaan, ellei suunnitteluvoittoa saada, vaan arvioidaan/arvataan, että esimerkiksi Volvon uusiin autoihin (EX90, ES90) valmistellaan toteutus LIDARin avulla. == "Detective Road Weather Intelligence - AHEAD: Laajenna liikkumisen turvallisuutta tiesääolosuhteiden ja kitkan reaaliaikaisen havaitsemisen ja arvioinnin avulla." Sivun alalaidassa oleva video linkin kautta näyttää "toteutetun" järjestelmän toiminnassa. https://www.klimator.se/ahead Mitsubishin vuoden 2023 konseptiauto näyttää, kuinka he testaavat AHEAD-teknologiaa, joka tukee muun muassa "mustan jään" havaitsemista (lyhyt leike näyttää tämän noin 3 minuuttia videosta). https://www.meaa-mea.com/project-jabiru/ Esimerkkejä hyötyajoneuvojen hakemuksista ja arvioinnista. "AllDriven tavoitteena on ratkaista ympärivuotiseen ajoon liittyvät keskeiset haasteet tiekitkan arvioinnin, liikkeen suunnittelun ja raskaiden nivelkuorma-autojen ohjauksen osalta." https://www.klimator.se/research-project-alldrive? https://www.klimator.se/research-projects == Kuinka kytketyt autot parantavat talvikäyttöä https://www.klimator.se/klimator-articles/how-connected-cars-can-help-winter-maintenance-operations == Volvo EX90 LIDAR * https://www.youtube.com/shorts/Kg1VEnBcaic * https://www.youtube.com/shorts/OnurZ2US0VI * https://www.youtube.com/shorts/HNy32BKIqcI
- 25.2. · Muokattu·Tämä on aivan loistava tuote ja palvelu yhteiskunnalle - talouden, ympäristön ja turvallisuuden puolesta! "Norjassa tiesuolaa käytetään yli 300 000 tonnia vuodessa. Jäätymisjaksojen lisääntyessä tämä määrä kasvaa, millä on sekä kielteisiä ympäristövaikutuksia että suuria kustannuksia." "Parempi päätöksenteko vähentää käyttöä", sanoo Vigrestad, joka näkee tekniikan käytön tienhoitoalalla eräänlaisena munana: turvallisuus paranee, ympäristö säästyy ja kustannukset pienenevät. "Mestan ruotsalainen yhteistyökumppani Klimator käyttää patentoitua tekniikkaa (AHEAD), joka automatisoi suolan käytön sään ja ajo-olosuhteiden mukaan. Tätä tekniikkaa käytetään yhä useammissa käyttösopimuksissa. Tämä tarkoittaa, että suolan määrää voidaan vähentää 20-30 prosenttia." ** Jos jätämme huomiotta korkeita ympäristö- ja turvallisuuskuormituksia ja kustannuksia ja teemme vain yksinkertaisen taloudellisen arvion tiesuolan määrästä hukkaan, niin osoitus voisi olla jotain seuraavanlaista. Oletetaan, että yksi tonni tiesuolaa maksaa 1000 NOK* (?) irtotavarana ostettuna. MESTA A/S:n lukujen mukaan Klimatorin tuotteella ja palvelulla säästöt ovat tällöin 60-90 milj. NOK**. Ei ollenkaan huono bisnestapaus! Ja kuten mainittiin, silloin syntyy säästöjä kuormituksessa ja kustannuksissa ympäristölle ja liikenneonnettomuuksille, joita on vaikeampi arvioida. On selvää, että MESTA A/S on investoinut ja tullut Klimatorin omistajaksi. == */ Bulkkisuolan hinta tonnilta: opas kaudelle 2024-2025 https://ninjadeicer.com/blogs/resources/bulk-salt-price-guide-what-you-can-expect-to-pay-in-2020 **/ Artikkelit MESTA A/S https://www.mesta.no/baerekraft/salt-sikkerhet-og-miljo/ https://www.mesta.no/friksjonsdata-gir-mindre-glatte-veier/ == "Ohjelmistoyritys Klimator on saanut norjalaiselta talonmiesyhtiöltä tilauksen dynaamiseen suolanlevitysjärjestelmään Oslossa. Järjestelmä, joka integroituu asiakkaan olemassa oleviin Epoke-levittimiin, sisältää IoT-asemat, tien tilatiedot ja reaaliaikaiset tiedot Zeekitistä suolan jakelun optimoimiseksi. Ratkaisu otetaan käyttöön helmi-maaliskuun 2025 aikana Oslon vilkkaimmilla teillä. Taloudellisia tietoja ei anneta." https://www.nordnet.se/marknaden/nyheter/fbcefef3-4208-4401-a98a-54b2647b5897
- 20.2. · Muokattu·Klimator - ainutlaatuinen ja vakaa globaali kasvuyritys ja potentiaalinen kerrannaisvaikutus! Olen yllättynyt kiinnostuksen puutteesta tätä ainutlaatuista yrityksen helmiä kohtaan? Jotain yhtä epätavallista kuin entinen lupaava yritys, mutta joka on nyt globaali ja vakaa kasvuyritys, jolla on hyvä tulos ja jonka arvioidaan olevan lähellä kannattavuusrajaa liiketoiminnan kassavirran suhteen. Heidän vuoden 2020 listautumisesittelynsä kuvaa hyvin yritystä, sen liiketoimintaa, tuotteita ja palveluita: https://www.youtube.com/watch?v=wMrHk3wwNvI Odotan innolla tulevaa Q4-raporttia 28. helmikuuta! Ehdottomasti potentiaalinen kerroin lyhyellä aikavälillä. Yrityksessä on mielestäni nyt korkea alennus, jossa hinnan pitäisi järkevässä arvostuksessa olla jossain 50-100% nykyistä korkeampi; ottaen huomioon yrityksen tulokset ja mahdollisuudet. Kun kiinnostus yhtiötä kohtaan kasvaa, osakkeen likviditeetti kasvaa ja hinta nopeutuu. Yhtiöllä on tällä hetkellä kaksi liiketoiminta-aluetta, Talvihuolto ja Automotive, joilla on useita toimialoja. Se on globaali kasvuyritys, joka on korkean teknologian ja molemmilla liiketoiminta-alueilla innovatiivinen, jolla on varhainen ja hyvä patenttisalkku. Heillä on vakaat ja vakavat kumppanit ja asiakkaat, joissa yrityksen tuotteita kehitetään ja kehitetään yhteistyössä heidän kanssaan; olennaisiin ja tarkkoihin sovelluksiin ja jotka yhdessä tarjoavat uusia oivalluksia jatkokehitykseen sekä laajempaan ja terävämpään tarjontaan. Autoteollisuus tekee varastoraketin (!), kun alue lähtee nousuun. Täällä Klimator on maailman johtava ainutlaatuinen tuote ja palvelu, jolla ei ole tällä hetkellä suoria kilpailijoita ratkaisulleen (AHEAD). Minun näkemykseni on, että tämä ratkaisu on mahdollistaja ja edellytys sille, että ylimmässä kerroksessa voi olla itseajavia autoja talviympäristössä. Talvihuolto on vakaa tulospilari, joka antaa yritykselle pian positiivisen liiketoiminnan kassavirran ja tuo merkittäviä kustannussäästöjä asiakkaille, yhteiskunnalle ja ympäristölle. Myös täällä on ainutlaatuisia tuotteita ja palveluita, joilla on vähän kilpailijoita. Nykyään yhtiössä on myös erittäin hyvä kustannushallinta uuden ja kokeneen toimitusjohtajan Emil Danielssonin kanssa - hyvää työtä! == Osakekurssit ja arvioitu arvostus == Liikevaihto 2024Q3: 0,77 SEK/osake P/S: 5 CAGR: 20 % Osakkeen hinta 20.2.: 2,30 SEK/osake Asetuspistetila: P2024Q3 = 3,85 SEK/osake P2025e = 4,62 SEK/osake == Raportin yhteenveto, 2024Q3 == Ohjelmistoyhtiö Klimator raportoi kolmannen vuosineljänneksen myynnin kasvaneen edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Liiketappio pieneni. * Liikevaihto nousi 19,6 prosenttia 5,5 milj. kruunuun (4,6). * Liikevoitto oli -0,03 milj. kruunua (-4,6). * Tulos ennen ja verojen jälkeen oli -0,2 milj. kruunua (-4,6). * Osakekohtainen tulos oli 0,01 kruunua (-0,16). * Kolmannen vuosineljänneksen lopussa yhtiöllä oli käteisvaroja 4,5 milj. kruunua. Lisäksi yhtiöllä on käyttämätön 1,7 miljoonan kruunun tililimiitti. Toimitusjohtajan kommentti: "Klimator jatkaa vahvaa ja positiivista kehitystä, ja vuoden 2024 kolmas vuosineljännes on ollut erityisen menestyksekäs ja parantunut huomattavasti viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Yhtiö kasvoi 16,4 prosenttia kolmannella neljänneksellä ja paransi tulosta 4,4 miljoonalla kruunulla vuoteen 2023 verrattuna. Nämä uudet sopimukset, jotka olemme solmineet toisella vuosineljänneksellä, sekä NorwegianenD Kaupat vahvistavat läsnäoloamme ja vakauttamme Pohjoismaissa ja vaikuttavat suoraan positiivisesti taloudelliseen tulokseemme." == Tietoja ilmastosta == Klimator AB on pörssinoteerattu ohjelmistoyritys, jolla on yli 30 vuoden tutkimustausta soveltavan tieklimatologian alalla. Yhtiöllä on kaksi innovaatiota, Road Condition Data (RCD) -tietoalusta, joka pystyy tekemään erittäin tarkkoja ennusteita tiesäästä reaaliajassa ja jopa 18 tunnin kuluttua tulevaisuudessa, sekä AHEAD-anturiteknologia, joka pystyy määrittämään edessä olevan tien olosuhteet reaaliajassa. Näillä innovaatioilla Klimator tarjoaa tarkkoja ja luotettavia tiesäätietoja talviseen tienhoitoon ja autoteollisuuteen tavoitteenaan edistää teiden turvallisuutta ja itseohjautuvien toimintojen saatavuutta. Vuonna 2020 ostettiin HedeDanmarkin liitettyjen antureiden (IoT) liiketoiminta laajentamaan ja vahvistamaan Klimatorin tuotevalikoimaa. == Referenssit / linkit == Klimator - Digital Share Day 21.9.2020 https://www.youtube.com/watch?v=wMrHk3wwNvI Osavuosikatsaus 3.2024 https://www.nordnet.se/marknaden/nyheter/8136df7d-84bc-4c8c-a281-f3d7160a81c9 Sijoittajasuhteet https://www.klimator.se/investor-relations
- 29.9.2024·https://www.investtech.com/se/market.php?CompanyID=46110283&tck=KLIMAT Ei näytä liian hullulta – mitä mieltä olet tästä osakkeesta?
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
First North Sweden
Määrä
Osto
5 600
Myynti
Määrä
5 500
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
2 500 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
8 000 | - | - | ||
10 | - | - | ||
2 982 | - | - |
Ylin
2,84VWAP
Alin
2,71VaihtoMäärä
0,1 18 492
VWAP
Ylin
2,84Alin
2,71VaihtoMäärä
0,1 18 492
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Ylimääräinen yhtiökokous | 15.7. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 20.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 16.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 28.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 15.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 23.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Q1-osavuosiraportti
Vain PDF
52 päivää sitten
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
2025 Ylimääräinen yhtiökokous | 15.7. |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2024 Yhtiökokous | 20.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 16.5. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 28.2. | |
2024 Q3-osavuosiraportti | 15.11.2024 | |
2024 Q2-osavuosiraportti | 23.8.2024 |
Datan lähde: Millistream, Quartr
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 28.2. · Muokattu·Toppenrapport från bolaget - 2025 kommer att bli ett kanonår! ======================== Kasvua ja kannattavuutta näköpiirissä ======================== "Klimator päättää vuoden 2024 vahvalla vauhdilla ---kolmen neljänneksen positiivinen käyttökate, kaksi neljäsosaa positiivista nettotulosta ja parantuneet koko vuoden katteet, mikä vahvistaa, että strategiset valinnamme johtavat meitä oikeaan suuntaan. Jatkuvan vakaan orgaanisen kasvun ja aktiivisemman asiakasvuoropuhelun ansiosta siirrymme vuodelle 2025 kunnianhimoisella liiketoimintasuunnitelmallamme ja keskittyen tiukasti talvitoimintaamme. Yhtiö jatkaa vahvaa kasvuaan, ja liikevaihto kasvoi 30 % vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä 10 980 000 kruunuun (8 428 000 kruunua). Kasvua vauhdittavat pääasiassa suuret laitetoimitukset uusille asiakkaille, mikä luo vankan pohjan tulevalle vuotuiselle toistuvalle liikevaihdolle (ARR). Huolimatta väliaikaisesta vaikutuksesta bruttokateprosenttiin vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä, koko vuoden marginaali vahvistui 77 prosenttiin, kun se vuonna 2023 oli 73 prosenttia. ============================================= Talvihuolto - Innovaatiot muuttavat alaa ============================================= "Kiinnostus Klimator AHEADia ja Dynamic Saltingia kohtaan kasvaa nopeasti talvikunnossapitoalalla. Yhdistämällä korkearesoluutioiset tiedot kehittyneeseen suolalevittimen hallintaan luomme ratkaisuja, jotka optimoivat teiden kunnossapidon ja vähentävät samalla ympäristövaikutuksia. Tuotteemme parantavat urakoitsijoiden, kuljettajien ja viranomaisten tehokkuutta mahdollistamalla tarkemmat ja resurssitehokkaammat toimenpiteet, vahvistamalla työpaikan turvallisuutta, taloudellista kannattavuutta ja ympäristön kestävyyttä. Käynnissä olevien Pohjoismaiden toimitusten lisäksi tiivistimme vuosineljänneksen aikana keskusteluja potentiaalisten asiakkaiden kanssa useissa Euroopan maissa, joissa kiinnostus Dynamic Saltingia ja Klimator AHEADia kohtaan on huomattavaa. Alan tapahtumat, kuten messut ja konferenssit, ovat synnyttäneet lukuisia arvokkaita asiakasyhteyksiä ja luoneet vahvoja mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle vuonna 2025." ==================================================== Klimator valittu Plug and Play -käyttöön – pilottiyhteistyö OEM-valmistajien kanssa ==================================================== "Klimator on valittu osallistumaan Japanin Plug and Play -kiihdytinohjelmaan. Plug and Play on yksi maailman johtavista liikkuvuuden ja teknologian innovaatioalustoista, joka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä yhteistyötä maailmanlaajuisten autovalmistajien (OEM) kanssa ja kehittää teknologiaamme todellisissa pilottiprojekteissa. Plug and Play toimii maailmanlaajuisena innovaatiokeskuksena, joka yhdistää startup-yritykset alan johtajiin nopeuttaakseen teknologista kehitystä. Klimatorille tämä tarkoittaa: * Pääsy laajaan maailmanlaajuisten alan johtajien verkostoon * Mahdollisuus osoittaa, kuinka teknologiamme lisää liikenneturvallisuutta ja tehokkuutta * Vahvistettu asema johtavana toimijana edistyneiden säätietojen ja ennakoivan liikkuvuuden alalla" https://mfn.se/a/klimator/klimator-ab-publ-interim-report-4-2024
- 26.2. · Muokattu·Ilmoita nyt perjantaina 28.2! Sen lisäksi, että on mielenkiintoista kuulla, miten yritys on lähestymässä kannattavuusrajaa ja mitä tapahtuu kypsemmällä talvikunnossapidon alueella, on myös mielenkiintoista lukea, mainitseeko he jotain sovelluksistaan ja teknologiastaan Automotive with AHEADissa. Tämän AHEAD-teknologian katsotaan olevan jo käynnissä, ja se keskittyy useiden suurten autonvalmistajien tuleviin ajoneuvoihin. Kuten tavallista, konseptia testataan ja arvioidaan ensin, minkä jälkeen se esitellään ensin premium-autoissa ja sitten muissa malleissa. Veikkaan, että se on viimeistään 2027/2028. Ehkä aikaisemmin hyötyajoneuvoissa? Jos/kun se ilmoitetaan, se on todennäköisesti osakkeen "rakettipolttoainetta". Saa nähdä; Tämän tyyppisistä tarkemmista suunnitelmista ei kuitenkaan periaatteessa kerrota koskaan, ellei suunnitteluvoittoa saada, vaan arvioidaan/arvataan, että esimerkiksi Volvon uusiin autoihin (EX90, ES90) valmistellaan toteutus LIDARin avulla. == "Detective Road Weather Intelligence - AHEAD: Laajenna liikkumisen turvallisuutta tiesääolosuhteiden ja kitkan reaaliaikaisen havaitsemisen ja arvioinnin avulla." Sivun alalaidassa oleva video linkin kautta näyttää "toteutetun" järjestelmän toiminnassa. https://www.klimator.se/ahead Mitsubishin vuoden 2023 konseptiauto näyttää, kuinka he testaavat AHEAD-teknologiaa, joka tukee muun muassa "mustan jään" havaitsemista (lyhyt leike näyttää tämän noin 3 minuuttia videosta). https://www.meaa-mea.com/project-jabiru/ Esimerkkejä hyötyajoneuvojen hakemuksista ja arvioinnista. "AllDriven tavoitteena on ratkaista ympärivuotiseen ajoon liittyvät keskeiset haasteet tiekitkan arvioinnin, liikkeen suunnittelun ja raskaiden nivelkuorma-autojen ohjauksen osalta." https://www.klimator.se/research-project-alldrive? https://www.klimator.se/research-projects == Kuinka kytketyt autot parantavat talvikäyttöä https://www.klimator.se/klimator-articles/how-connected-cars-can-help-winter-maintenance-operations == Volvo EX90 LIDAR * https://www.youtube.com/shorts/Kg1VEnBcaic * https://www.youtube.com/shorts/OnurZ2US0VI * https://www.youtube.com/shorts/HNy32BKIqcI
- 25.2. · Muokattu·Tämä on aivan loistava tuote ja palvelu yhteiskunnalle - talouden, ympäristön ja turvallisuuden puolesta! "Norjassa tiesuolaa käytetään yli 300 000 tonnia vuodessa. Jäätymisjaksojen lisääntyessä tämä määrä kasvaa, millä on sekä kielteisiä ympäristövaikutuksia että suuria kustannuksia." "Parempi päätöksenteko vähentää käyttöä", sanoo Vigrestad, joka näkee tekniikan käytön tienhoitoalalla eräänlaisena munana: turvallisuus paranee, ympäristö säästyy ja kustannukset pienenevät. "Mestan ruotsalainen yhteistyökumppani Klimator käyttää patentoitua tekniikkaa (AHEAD), joka automatisoi suolan käytön sään ja ajo-olosuhteiden mukaan. Tätä tekniikkaa käytetään yhä useammissa käyttösopimuksissa. Tämä tarkoittaa, että suolan määrää voidaan vähentää 20-30 prosenttia." ** Jos jätämme huomiotta korkeita ympäristö- ja turvallisuuskuormituksia ja kustannuksia ja teemme vain yksinkertaisen taloudellisen arvion tiesuolan määrästä hukkaan, niin osoitus voisi olla jotain seuraavanlaista. Oletetaan, että yksi tonni tiesuolaa maksaa 1000 NOK* (?) irtotavarana ostettuna. MESTA A/S:n lukujen mukaan Klimatorin tuotteella ja palvelulla säästöt ovat tällöin 60-90 milj. NOK**. Ei ollenkaan huono bisnestapaus! Ja kuten mainittiin, silloin syntyy säästöjä kuormituksessa ja kustannuksissa ympäristölle ja liikenneonnettomuuksille, joita on vaikeampi arvioida. On selvää, että MESTA A/S on investoinut ja tullut Klimatorin omistajaksi. == */ Bulkkisuolan hinta tonnilta: opas kaudelle 2024-2025 https://ninjadeicer.com/blogs/resources/bulk-salt-price-guide-what-you-can-expect-to-pay-in-2020 **/ Artikkelit MESTA A/S https://www.mesta.no/baerekraft/salt-sikkerhet-og-miljo/ https://www.mesta.no/friksjonsdata-gir-mindre-glatte-veier/ == "Ohjelmistoyritys Klimator on saanut norjalaiselta talonmiesyhtiöltä tilauksen dynaamiseen suolanlevitysjärjestelmään Oslossa. Järjestelmä, joka integroituu asiakkaan olemassa oleviin Epoke-levittimiin, sisältää IoT-asemat, tien tilatiedot ja reaaliaikaiset tiedot Zeekitistä suolan jakelun optimoimiseksi. Ratkaisu otetaan käyttöön helmi-maaliskuun 2025 aikana Oslon vilkkaimmilla teillä. Taloudellisia tietoja ei anneta." https://www.nordnet.se/marknaden/nyheter/fbcefef3-4208-4401-a98a-54b2647b5897
- 20.2. · Muokattu·Klimator - ainutlaatuinen ja vakaa globaali kasvuyritys ja potentiaalinen kerrannaisvaikutus! Olen yllättynyt kiinnostuksen puutteesta tätä ainutlaatuista yrityksen helmiä kohtaan? Jotain yhtä epätavallista kuin entinen lupaava yritys, mutta joka on nyt globaali ja vakaa kasvuyritys, jolla on hyvä tulos ja jonka arvioidaan olevan lähellä kannattavuusrajaa liiketoiminnan kassavirran suhteen. Heidän vuoden 2020 listautumisesittelynsä kuvaa hyvin yritystä, sen liiketoimintaa, tuotteita ja palveluita: https://www.youtube.com/watch?v=wMrHk3wwNvI Odotan innolla tulevaa Q4-raporttia 28. helmikuuta! Ehdottomasti potentiaalinen kerroin lyhyellä aikavälillä. Yrityksessä on mielestäni nyt korkea alennus, jossa hinnan pitäisi järkevässä arvostuksessa olla jossain 50-100% nykyistä korkeampi; ottaen huomioon yrityksen tulokset ja mahdollisuudet. Kun kiinnostus yhtiötä kohtaan kasvaa, osakkeen likviditeetti kasvaa ja hinta nopeutuu. Yhtiöllä on tällä hetkellä kaksi liiketoiminta-aluetta, Talvihuolto ja Automotive, joilla on useita toimialoja. Se on globaali kasvuyritys, joka on korkean teknologian ja molemmilla liiketoiminta-alueilla innovatiivinen, jolla on varhainen ja hyvä patenttisalkku. Heillä on vakaat ja vakavat kumppanit ja asiakkaat, joissa yrityksen tuotteita kehitetään ja kehitetään yhteistyössä heidän kanssaan; olennaisiin ja tarkkoihin sovelluksiin ja jotka yhdessä tarjoavat uusia oivalluksia jatkokehitykseen sekä laajempaan ja terävämpään tarjontaan. Autoteollisuus tekee varastoraketin (!), kun alue lähtee nousuun. Täällä Klimator on maailman johtava ainutlaatuinen tuote ja palvelu, jolla ei ole tällä hetkellä suoria kilpailijoita ratkaisulleen (AHEAD). Minun näkemykseni on, että tämä ratkaisu on mahdollistaja ja edellytys sille, että ylimmässä kerroksessa voi olla itseajavia autoja talviympäristössä. Talvihuolto on vakaa tulospilari, joka antaa yritykselle pian positiivisen liiketoiminnan kassavirran ja tuo merkittäviä kustannussäästöjä asiakkaille, yhteiskunnalle ja ympäristölle. Myös täällä on ainutlaatuisia tuotteita ja palveluita, joilla on vähän kilpailijoita. Nykyään yhtiössä on myös erittäin hyvä kustannushallinta uuden ja kokeneen toimitusjohtajan Emil Danielssonin kanssa - hyvää työtä! == Osakekurssit ja arvioitu arvostus == Liikevaihto 2024Q3: 0,77 SEK/osake P/S: 5 CAGR: 20 % Osakkeen hinta 20.2.: 2,30 SEK/osake Asetuspistetila: P2024Q3 = 3,85 SEK/osake P2025e = 4,62 SEK/osake == Raportin yhteenveto, 2024Q3 == Ohjelmistoyhtiö Klimator raportoi kolmannen vuosineljänneksen myynnin kasvaneen edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Liiketappio pieneni. * Liikevaihto nousi 19,6 prosenttia 5,5 milj. kruunuun (4,6). * Liikevoitto oli -0,03 milj. kruunua (-4,6). * Tulos ennen ja verojen jälkeen oli -0,2 milj. kruunua (-4,6). * Osakekohtainen tulos oli 0,01 kruunua (-0,16). * Kolmannen vuosineljänneksen lopussa yhtiöllä oli käteisvaroja 4,5 milj. kruunua. Lisäksi yhtiöllä on käyttämätön 1,7 miljoonan kruunun tililimiitti. Toimitusjohtajan kommentti: "Klimator jatkaa vahvaa ja positiivista kehitystä, ja vuoden 2024 kolmas vuosineljännes on ollut erityisen menestyksekäs ja parantunut huomattavasti viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Yhtiö kasvoi 16,4 prosenttia kolmannella neljänneksellä ja paransi tulosta 4,4 miljoonalla kruunulla vuoteen 2023 verrattuna. Nämä uudet sopimukset, jotka olemme solmineet toisella vuosineljänneksellä, sekä NorwegianenD Kaupat vahvistavat läsnäoloamme ja vakauttamme Pohjoismaissa ja vaikuttavat suoraan positiivisesti taloudelliseen tulokseemme." == Tietoja ilmastosta == Klimator AB on pörssinoteerattu ohjelmistoyritys, jolla on yli 30 vuoden tutkimustausta soveltavan tieklimatologian alalla. Yhtiöllä on kaksi innovaatiota, Road Condition Data (RCD) -tietoalusta, joka pystyy tekemään erittäin tarkkoja ennusteita tiesäästä reaaliajassa ja jopa 18 tunnin kuluttua tulevaisuudessa, sekä AHEAD-anturiteknologia, joka pystyy määrittämään edessä olevan tien olosuhteet reaaliajassa. Näillä innovaatioilla Klimator tarjoaa tarkkoja ja luotettavia tiesäätietoja talviseen tienhoitoon ja autoteollisuuteen tavoitteenaan edistää teiden turvallisuutta ja itseohjautuvien toimintojen saatavuutta. Vuonna 2020 ostettiin HedeDanmarkin liitettyjen antureiden (IoT) liiketoiminta laajentamaan ja vahvistamaan Klimatorin tuotevalikoimaa. == Referenssit / linkit == Klimator - Digital Share Day 21.9.2020 https://www.youtube.com/watch?v=wMrHk3wwNvI Osavuosikatsaus 3.2024 https://www.nordnet.se/marknaden/nyheter/8136df7d-84bc-4c8c-a281-f3d7160a81c9 Sijoittajasuhteet https://www.klimator.se/investor-relations
- 29.9.2024·https://www.investtech.com/se/market.php?CompanyID=46110283&tck=KLIMAT Ei näytä liian hullulta – mitä mieltä olet tästä osakkeesta?
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
First North Sweden
Määrä
Osto
5 600
Myynti
Määrä
5 500
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
2 500 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
8 000 | - | - | ||
10 | - | - | ||
2 982 | - | - |
Ylin
2,84VWAP
Alin
2,71VaihtoMäärä
0,1 18 492
VWAP
Ylin
2,84Alin
2,71VaihtoMäärä
0,1 18 492
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt