Q2-osavuosiraportti
42 päivää sitten‧1 t
0,15 USD/osake
Viimeisin osinko
5,13 %
Tuotto/v
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
11,68VWAP
Alin
11,45VaihtoMäärä
286,7 37 478 086
VWAP
Ylin
11,68Alin
11,45VaihtoMäärä
286,7 37 478 086
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 30.7. | |
2025 Yhtiökokous | 8.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 5.5. | |
2024 Vuosiraportti | 6.2. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 5.2. |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Asiakkaat katsoivat myös
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 31.7.·Interesting insight from economist Lars Christensen: TRUMP'S TARIFF CIRCUS IS HITTING FORD Ford Motor Company yesterday presented quarterly financial results that perfectly illustrate how Trump's tariffs are hitting exactly the companies they were supposed to protect. Ford suffered a loss of $800 million in the second quarter due to tariffs alone. This contributed to a total net loss of $36 million, despite record revenue of $50.2 billion. For the whole of 2025, Ford expects a total tariff impact of $3 billion, of which only $1 billion can be offset. Net result: $2 billion in additional costs. CEO Jim Farley put it bluntly on Bloomberg: Profits could fall by up to 36% due to Trump's tariffs. Here's the irony: Ford builds more vehicles in the US than any other major automaker except Tesla. 80% of Ford's vehicles are produced in the US. The company imports only 21% of its vehicles sold, while competitor GM imports 46%. Yet Ford is being hit hard because modern car production requires global supply chains. Ford still imports parts from all over the world, and with a 50% tariff on copper and high tariffs on aluminum and steel, even American production is becoming expensive. The consequence is directly visible in Ford's downwardly revised expectations: Adjusted EBIT is now expected to be $6.5-7.5 billion, compared to the previous $7-8.5 billion. The drop of up to $2 billion corresponds exactly to the net tariff impact. GM expects a tariff impact of $4-5 billion in 2025 and suffered a loss of $1.1 billion in Q2 alone. Stellantis reported $351 million in tariff losses in the first half of the year. Trump's tariffs were supposed to punish foreign manufacturers and protect American jobs. Instead, they are punishing precisely the companies that have invested the most in American production. It is the classic paradox of protectionism: The attempt to protect ends up hurting. Ford’s accounts make it clear that trade wars have no winners – only losers of varying sizes. And ironically, some of the biggest losers are the very American companies the policy is supposed to protect.
- 24.1.·Ford Analysis In Sparpodden we analyze the Ford stock, which has had a tough time the last three years. Will there be a turnaround soon and how is their electric car investment going? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28.9.2024·Ford sells to Nic. The Christiansen Group. Can the dividend be maintained, or do shareholders risk it disappearing? 🤔19.12.2024·It has nothing to say :-) Nic. Christiansen Gruppen in Kolding will just be responsible for the import and sale of Ford in DK. Press here.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23.9.202423.9.2024Chinese Vehicle Tech Faces Biden Administration Ban Over National Security Concerns: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Q2-osavuosiraportti
42 päivää sitten‧1 t
0,15 USD/osake
Viimeisin osinko
5,13 %
Tuotto/v
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 31.7.·Interesting insight from economist Lars Christensen: TRUMP'S TARIFF CIRCUS IS HITTING FORD Ford Motor Company yesterday presented quarterly financial results that perfectly illustrate how Trump's tariffs are hitting exactly the companies they were supposed to protect. Ford suffered a loss of $800 million in the second quarter due to tariffs alone. This contributed to a total net loss of $36 million, despite record revenue of $50.2 billion. For the whole of 2025, Ford expects a total tariff impact of $3 billion, of which only $1 billion can be offset. Net result: $2 billion in additional costs. CEO Jim Farley put it bluntly on Bloomberg: Profits could fall by up to 36% due to Trump's tariffs. Here's the irony: Ford builds more vehicles in the US than any other major automaker except Tesla. 80% of Ford's vehicles are produced in the US. The company imports only 21% of its vehicles sold, while competitor GM imports 46%. Yet Ford is being hit hard because modern car production requires global supply chains. Ford still imports parts from all over the world, and with a 50% tariff on copper and high tariffs on aluminum and steel, even American production is becoming expensive. The consequence is directly visible in Ford's downwardly revised expectations: Adjusted EBIT is now expected to be $6.5-7.5 billion, compared to the previous $7-8.5 billion. The drop of up to $2 billion corresponds exactly to the net tariff impact. GM expects a tariff impact of $4-5 billion in 2025 and suffered a loss of $1.1 billion in Q2 alone. Stellantis reported $351 million in tariff losses in the first half of the year. Trump's tariffs were supposed to punish foreign manufacturers and protect American jobs. Instead, they are punishing precisely the companies that have invested the most in American production. It is the classic paradox of protectionism: The attempt to protect ends up hurting. Ford’s accounts make it clear that trade wars have no winners – only losers of varying sizes. And ironically, some of the biggest losers are the very American companies the policy is supposed to protect.
- 24.1.·Ford Analysis In Sparpodden we analyze the Ford stock, which has had a tough time the last three years. Will there be a turnaround soon and how is their electric car investment going? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28.9.2024·Ford sells to Nic. The Christiansen Group. Can the dividend be maintained, or do shareholders risk it disappearing? 🤔19.12.2024·It has nothing to say :-) Nic. Christiansen Gruppen in Kolding will just be responsible for the import and sale of Ford in DK. Press here.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23.9.202423.9.2024Chinese Vehicle Tech Faces Biden Administration Ban Over National Security Concerns: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
11,68VWAP
Alin
11,45VaihtoMäärä
286,7 37 478 086
VWAP
Ylin
11,68Alin
11,45VaihtoMäärä
286,7 37 478 086
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt
Asiakkaat katsoivat myös
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 30.7. | |
2025 Yhtiökokous | 8.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 5.5. | |
2024 Vuosiraportti | 6.2. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 5.2. |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
Q2-osavuosiraportti
42 päivää sitten‧1 t
Uutiset ja analyysit
Tämän sivun uutiset ja/tai sijoitussuositukset tai otteet niistä sekä niihin liittyvät linkit ovat mainitun tahon tuottamia ja toimittamia. Nordnet ei ole osallistunut materiaalin laatimiseen, eikä ole tarkistanut sen sisältöä tai tehnyt sisältöön muutoksia. Lue lisää sijoitussuosituksista.
Yhtiötapahtumat
Seuraava tapahtuma | |
---|---|
Sijoittajakalenteri ei ole saatavilla |
Menneet tapahtumat | ||
---|---|---|
2025 Q2-osavuosiraportti | 30.7. | |
2025 Yhtiökokous | 8.5. | |
2025 Q1-osavuosiraportti | 5.5. | |
2024 Vuosiraportti | 6.2. | |
2024 Q4-osavuosiraportti | 5.2. |
Datan lähde: Morningstar, Quartr
0,15 USD/osake
Viimeisin osinko
5,13 %
Tuotto/v
Shareville
Liity keskusteluun SharevillessäShareville on aktiivisten yksityissijoittajien yhteisö, jossa voit seurata muiden asiakkaiden kaupankäyntiä ja omistuksia.
Kirjaudu
- 31.7.·Interesting insight from economist Lars Christensen: TRUMP'S TARIFF CIRCUS IS HITTING FORD Ford Motor Company yesterday presented quarterly financial results that perfectly illustrate how Trump's tariffs are hitting exactly the companies they were supposed to protect. Ford suffered a loss of $800 million in the second quarter due to tariffs alone. This contributed to a total net loss of $36 million, despite record revenue of $50.2 billion. For the whole of 2025, Ford expects a total tariff impact of $3 billion, of which only $1 billion can be offset. Net result: $2 billion in additional costs. CEO Jim Farley put it bluntly on Bloomberg: Profits could fall by up to 36% due to Trump's tariffs. Here's the irony: Ford builds more vehicles in the US than any other major automaker except Tesla. 80% of Ford's vehicles are produced in the US. The company imports only 21% of its vehicles sold, while competitor GM imports 46%. Yet Ford is being hit hard because modern car production requires global supply chains. Ford still imports parts from all over the world, and with a 50% tariff on copper and high tariffs on aluminum and steel, even American production is becoming expensive. The consequence is directly visible in Ford's downwardly revised expectations: Adjusted EBIT is now expected to be $6.5-7.5 billion, compared to the previous $7-8.5 billion. The drop of up to $2 billion corresponds exactly to the net tariff impact. GM expects a tariff impact of $4-5 billion in 2025 and suffered a loss of $1.1 billion in Q2 alone. Stellantis reported $351 million in tariff losses in the first half of the year. Trump's tariffs were supposed to punish foreign manufacturers and protect American jobs. Instead, they are punishing precisely the companies that have invested the most in American production. It is the classic paradox of protectionism: The attempt to protect ends up hurting. Ford’s accounts make it clear that trade wars have no winners – only losers of varying sizes. And ironically, some of the biggest losers are the very American companies the policy is supposed to protect.
- 24.1.·Ford Analysis In Sparpodden we analyze the Ford stock, which has had a tough time the last three years. Will there be a turnaround soon and how is their electric car investment going? Link: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28.9.2024·Ford sells to Nic. The Christiansen Group. Can the dividend be maintained, or do shareholders risk it disappearing? 🤔19.12.2024·It has nothing to say :-) Nic. Christiansen Gruppen in Kolding will just be responsible for the import and sale of Ford in DK. Press here.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23.9.202423.9.2024Chinese Vehicle Tech Faces Biden Administration Ban Over National Security Concerns: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Yllä olevat kommentit ovat peräisin Nordnetin sosiaalisen verkoston Sharevillen käyttäjiltä, eikä niitä ole muokattu eikä Nordnet ole tarkastanut niitä etukäteen. Ne eivät tarkoita, että Nordnet tarjoaisi sijoitusneuvoja tai sijoitussuosituksia. Nordnet ei ota vastuuta kommenteista.
Tarjoustasot
Määrä
Osto
0
Myynti
Määrä
0
Viimeisimmät kaupat
Aika | Hinta | Määrä | Ostaja | Myyjä |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Ylin
11,68VWAP
Alin
11,45VaihtoMäärä
286,7 37 478 086
VWAP
Ylin
11,68Alin
11,45VaihtoMäärä
286,7 37 478 086
Välittäjätilasto
Dataa ei löytynyt