Miksi sisäinen siirto esim. alaikäisen tililtä vanhemman tilille ei onnistu?
Sisäistä tilisiirtoa ei ole mahdollista tehdä toisen henkilön salkkuun, koska Nordnet ei toimi maksuliikennepankkina. Voit kuitenkin tehdä talletuksen normaalisti kohdassa Omat sivuni > Talletus.
Esimerkkitilanne: raha "jumissa" lapsen Nordnet-tilillä, josta se pitäisi siirtää huoltajan Nordnet-tilille
Jos olet tehnyt talletuksen alaikäisen Nordnet-tilille, ja haluaisitkin siirtää rahan huoltajan Nordnet-tilille, sinulla on kaksi vaihtoehtoa:
Nosta raha lapsen vastatilille ja talleta se sieltä huoltajan tilille. Jos lapsella ei ole vielä vastatiliä, voit lisätä sellaisen vastatili-ilmoituslomakkeella: ks. Lomakkeet-sivun kohta Arvopapereiden ja rahan siirtäminen.
Vaihtoehtoisesti voit toimittaa maksukuitin tehdystä talletuksesta asiakaspalveluumme lapsen salkun viestikeskuksen kautta, niin palautamme sen lähettäjän tilille.
Poikkeuksena on, että vanhemman valtakirjalla voi siirtää varoja omilta tileiltä lapsen tilille
Aiheeseen liittyvät kysymykset
- Miten teen noston salkusta tai tililtä vastatililleni?
- Miten teen talletuksen salkkuuni?
- Miksi en voi heti nostaa myynnistä saamiani rahoja?
- Milloin nosto kirjautuu vastatililleni?
- Mikä Trustly on?
- Miksi Nordnet-tilini saldo on miinuksella eli negatiivinen?
- Kuinka paljon voin nostaa rahaa päivässä ja miten nosto onnistuu nopeimmin? (pikanostopyyntö)
- Miten siirrän rahaa omien salkkujeni välillä?
- Mitä teen, jos reaaliaikainen talletus ei näy heti salkussani?
- Mistä näen kaikki tekemäni talletukset ja nostot?