Mitä asiakassuoja tarkoittaa?
Nordnet pyrkii aina asettamaan asiakkaan edun kaiken toiminnan keskiöön ja varmistamaan, että asiakkaan etu toteutuu palveluiden ja tuotteiden valinnassa. Etenkin arvopaperikaupassa asiakkaan suojelua koskevat säännökset on otettu huomioon, koska palvelut ja tuotteet ovat usein monimutkaisia ja sijoittaminen rahoitusinstrumentteihin voi pitää sisällään vaikeasti ymmärrettäviä riskejä. Asiakassuoja tarkoittaa muun muassa sitä, että pyrimme selittämään mahdollisimman selkeästi, miten tuotteet ja palvelut toimivat ja millaisia riskejä niihin liittyy.
Katso myös: talletussuoja
Aiheeseen liittyvät kysymykset
- Mikä on LEI-tunnus?
- Mihin asiakasluokkaan kuulun?
- Voivatko alaikäiset lapseni käydä kauppaa arvopapereilla?
- Miksi minun täytyy suorittaa tietämystesti käydäkseni kauppaa?
- Mikä on MiFID II?
- Mitä tarkoittaa execution only?
- Milloin Nordnetin on testattava asiakkaan tietämystaso?
- Tärkeää tietoa Publicly Traded Partnership -osakkeista
- Mihin asiakkaisiin arvopaperimarkkinalakia sovelletaan?
- Miksi Nordnet raportoi kauppoja Finansinspektionenille?