Siirry pääsisältöön

Miten voimme auttaa?

En ole saanut tunnuksia alaikäisen tilille. Miten toimin?

Jos olet jättänyt asiakashakemuksen alaikäisen salkun tai osakesäästötilin avaamiseksi, etkä ole noin kuukauden sisällä saanut alaikäisen käyttäjätunnusta ja salasanaa kirjeitse, niin asiaa voi jouduttaa kahdella tavalla:

1: Jos alaikäisen salkku/osakesäästötili on jo avattu, mutta kirjeet eivät ole lähteneet tai saapuneet, voit tästä huolimatta aloittaa jo sijoittamisen alaikäisen lukuun. Alaikäisen tunnukset ovat nimittäin katselutunnukset, eli niitä ei tarvita sijoittamisen aloittamiseksi. Avauduttuaan alaikäisen salkku/osakesäästötili näkyy omien Nordnet-tunnustesi kautta, kun kirjaudut verkkopalveluumme ja menet kohtaan Sivuni > Yleisnäkymä. Jos alaikäisen salkku/osakesäästötili näkyy yleisnäkymässäsi, voit aloittaa sijoittamisen alaikäisen lukuun tekemällä talletuksen tämän salkkuun/osakesäästötilille ja valitsemalla kyseisen tilin alasvetovalikosta aina osaketta tai rahastoa ostaessasi. Jos sinulla ei ole vielä Nordnet-asiakkuutta, sen avaaminen onnistuu helposti yhdeltä istumalta Tule asiakkaaksi -painikkeesta. Asiakkuus ja sen avaaminen eivät maksa mitään.

2: Jos et huoltajana halua avata itsellesi Nordnet-asiakkuutta, voit myös soittaa asiakaspalveluumme ja tarkistaa tunnuskirjeiden tilanteen.

Huomioi, että jos lapsellesi on jo aiemmin avattu Nordnetissä asiakkuus (eli arvo-osuustili, AOT), tällöin hänelle ei lähetetä uusia tunnuksia, vaan molempia lapsen tilejä hallinnoidaan samoilla tunnuksilla tai huoltajan oman asiakkuuden kautta, jos tällä on Nordnet-asiakkuus.

Tärkeää tietoa huoltajille, jotka ovat avaamassa Nordnet-asiakkuutta vasta sen jälkeen, kun alaikäiselle on jo avattu Nordnet-asiakkuus:

Alaikäisen asiakkuuden avauksen yhteydessä huoltajalle muodostuu aina oma profiili Nordnetiin, mikäli huoltajalla ei ole omaa henkilökohtaista asiakkuutta ennen lapsen asiakkuuden avausta Nordnetissä. Profiilin luomisen yhteydessä lähetämme huoltajalle postitse tunnukset (käyttäjätunnus ja salasana), joilla hän pääsee kirjautumaan lapsen salkkuun.

Mikäli huoltaja avaa asiakkuuden itselleen lapsen asiakkuuden avauksen jälkeen, muodostuu hänelle Tupas-tunnistautumisen jälkeen oma osake- ja rahastosalkku. Tupas-tunnistautumisen yhteydessä keksityt käyttäjätunnus ja salasana ovat kuitenkin kertakäyttöiset ja jatkossa tulee käyttää lapsen asiakkuuden luomisen yhteydessä toimitettuja alkuperäisiä sisäänkirjautumistunnuksia huoltajan salkkuun sisäänkirjautuessa.

Tästä syystä oma henkilökohtainen asiakkuutesi ei siis tällä hetkellä toimi itse keksimillä tunnuksillasi, vaan ainoastaan profiilisi alkuperäisillä tunnuksilla. Voit kirjautua sisälle omalle tilillesi joko Mobiilivarmenne-palvelulla tai postitse lähetetyillä sisäänkirjautumistunnuksilla. Tarvittaessa voimme toimittaa sisäänkirjautumistunnukset uudelleen postitse. Näillä tunnuksilla sisäänkirjautuminen onnistuu jälleen normaalisti ja voit tämän jälkeen vaihtaa tunnukset kohdasta Sivuni > Oma profiilini ja asetukset. Tunnustilaus onnistuu kohdasta: Kirjaudu sisään > "Unohditko käyttäjätunnuksen ja/tai salasanan?", tai vaihtoehtoisesti asiakaspalvelustamme puhelimitse tilaamalla. Puhelinlinjamme ovat avoinna arkipäivisin klo. 9.45-18.30, +358 (0)20 198 5898.

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Yliopistonkatu 5, 3. krs | FI-00100 Helsinki