Tervetuloa uuteen Nordnet.fi-palveluun!Lue lisää tästä.

Verkkoturvallisuus.

Henkilökohtainen internet-turvallisuus.

Sisäänkirjautuminen.

Sisäänkirjautuminen Nordnetin palveluun tapahtuu henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.

Valitset käyttäjätunnuksen ja salasananasiakkuuden avauksen yhteydessä. Jos avaat asiakkuuden ilman verkkopankkitunnuksia, tunnukset lähetetään sinulle postitse erillisissä lähetyksissä.

Älä koskaan anna sisäänkirjautumistunnisteitasi toisten käsiin. Nordnet ei koskaan kysy sisäänkirjautumistunnisteitasi. Älä myöskään anna taloudellisia tietoja, yhteystietoja tai muita vastaavia tietoja tuntemattomilla internetsivustoilla tehtäviin tiedusteluihin.

Kirjaudu aina ulos salkustasi käyttäen oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu ulos -painiketta ja sulkemalla internetselaimesi.

Suojattu yhteys.

Sisäänkirjautuminen tapahtuu sivulla, joka on suojattu https-suojausta käyttäen. Tiedät sivun olevan suojattu silloin, kun internetosoite on https-alkuinen. Kun olet kirjautunut sisään palveluumme, kaikki esille tulevat sivut ovat salattuja, kuten myös palveluun syöttämäsi tiedot. Kun selaimen osoiterivin alussa näkyy pieni lukon kuva, tiedät, että sivusto käyttää varmennusta ja tieto on salattua. Tuplaklikkaamalla lukon kuvaa saat esiin teknistä tietoa salaukseen liittyen. Nordnet tukee salausprotokollia TLS 1.0, 1.1 ja 1.2.

Käyttäjätunnus ja salasana.

Turvallisuuden lisäämiseksi suosittelemme vaihtamaan käyttäjätunnuksen ja salasanan aina säännöllisin väliajoin. Voit tehdä sen sisäänkirjautuneena internetpalveluumme kohdasta Sivuni > Oma profiilini & asetukset. Nordnet auttaa sinua käyttäjätunnuksen ja salasanan muodostamisessa, jotta ne vastaavat korkeaa turvallisuustasoa. Vaihda sisäänkirjautumistunnisteet erityisesti silloin, jos epäilet, että toinen henkilö voinut saada ne käyttöönsä.

Unohditko tunnuksesi? Jos olet unohtanut salasanasi ja/tai käyttäjätunnuksesi, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit myös tilata uudet tunnukset täältä. Kun tilaat uuden käyttäjätunnuksen ja salasanan, huomioithan, etteivät vanhat tunnisteesi enää toimi. Uuden salasanan ja käyttäjätunnuksen saat postitse kahdessa erillisessä lähetyksessä.

Yhteydenpito asiakaspalvelumme kanssa.

Yhteydenpito, jossa käsitellään tilejäsi tai raha-asioitasi, tapahtuu Nordnetin verkkopalvelun viestikeskuksen kautta. Voit lähettää asiakaspalveluumme viestejä sisäänkirjautuneena verkkosivun oikean ylälaidan viestit-osiossa. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme numeroon 020 198 5898.

Emme luovuta tai kysy henkilökohtaisia tietojasi sähköpostitse. Älä vastaa sähköposteihin, joissa pyydetään tietoja tileistäsi tai sisäänkirjautumistunnisteistasi.

Jos saamme tietää, että asiakkaidemme tietoja yritetään saada vääriin käsiin (esimerkiksi niin sanottujen phishing- eli tietojenkalasteluviestien kautta), tiedotamme tästä sivuillamme.

Näet tekemäsi kaupat Tapahtumat ja laskelmat -sivulla. Jos huomaat kauppoja, joita et tunnista tehneesi, ota meihin yhteyttä. Lähetä asiakaspalveluun viesti sisäänkirjautuneena, niin selvitämme asian.

Nordnet-sovelluksen turvallisuus.

  • Nordnetin puhelinsovellus on ladattavissa vain Applen App Storen ja Google Playn kautta
  • Älä lataa Nordnet-sovellusta mistään muista lähteistä
  • Älä lataa Nordnet-sovellusta sähköpostissa saamastasi tai mistään artikkelista näkemästäsi linkistä
  • Nordnetillä on vain yksi sovellus. Kun olet lataamassa sovellusta, varmistu, että kyseessä on Nordnetin tuottama sovellus. Mitään muita sovelluksia – vaikka ne vaikuttaisivat tai näyttäisivät Nordnetin sovelluksilta – ei tule koskaan ladata tai käyttää.
  • Älä koskaan jätä puhelintasi tai tablettiasi valvomatta. Kun et käytä laitettasi, varmista, että olet kirjautunut ulos Nordnet-sovelluksesta ja että laite on lukittu.
  • Varmista, että säilytät käyttämiäsi Nordnet-sovelluksen kirjautumistietoja turvallisessa paikassa.

Tärkeää tietoa Touch ID:n turvallisuudesta.

Turvallisuus on Nordnetille äärimmäisen tärkeää. Seuraamme tietotekniikan kehitystä tarkasti ja teemme jatkuvasti parannuksia, jotta kaupankäyntisovelluksemme ovat mahdollisimman turvallisia käyttää.

Klikkaa alta, niin näet lisätietoa sormenjälkitunnistautumisen (Touch ID) käyttöön liittyvästä turvallisuudesta.

Touch ID ja turvallisuus.

Turvallisuus on Nordnetille äärimmäisen tärkeää. Seuraamme tietotekniikan kehitystä tarkasti ja teemme jatkuvasti parannuksia, jotta kaupankäyntisovelluksemme ovat mahdollisimman turvallisia käyttää.

Touch ID mahdollistaa kirjautumisen mobiilisovellukseemme sormenjäljellä. Touch ID on käytettävissä sekä iPhone- että Android-laitteissa. Touch ID:tä käyttämällä voit kirjautua sovellukseen sormenjäljelläsi käyttäjätunnuksen ja salasanan sijaan.

Miten Touch ID toimii?

Käyttääksesi Touch ID:tä sinun tulee ensin syöttää käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Kun olet syöttänyt tunnistautumistietosi, ne säilytetään puhelimessasi salatussa muodossa. Voit tämän jälkeen alkaa käyttää Touch ID:tä ja kirjautua sisään sormenjäljelläsi käyttäjätunnuksen ja salasanan sijaan. Nordnet ei koskaan skannaa tai talleta sormenjälkeäsi. Touch ID on laitteesi käyttöjärjestelmään rakennettu ominaisuus, joka kertoo Nordnetin mobiilisovellukselle ainoastaan sen, tunnistettiinko sormenjälkeäsi vai ei.

Miten aloitan Touch ID:n käytön?

Kun kirjaudut sisään käyttäjätunnuksella ja salasanallasi, näkyviin tulee ponnahdusikkuna, jossa kehoitetaan aktivoimaan Touch ID. Kun vahvistat haluavasi alkaa käyttää Touch ID:tä, ominaisuus aktivoituu. Voit aktivoida ominaisuuden myös myöhemmin Nordnet-sovelluksen profiili-kohdasta.

Kun aktivoit Touch ID:n, varmistathan, että puhelimeesi on tallennettuna vain oma sormenjälkesi. Voit tarkistaa puhelimeesi tallennetut sormenjäljet puhelimesi asetuksista. Nordnetin sovellus hyödyntää koko puhelimeesi tallennettua sormenjälkikantaa, joten on tärkeää, että puhelimessasi ei ole muiden henkilöiden sormenjälkiä tallennettuna.

Touch ID -toiminnon poistaminen käytöstä.

Voit milloin tahansa poistaa Touch ID:n käytöstä ja ottaa takaisin käyttäjätunnukseen ja salasanaan perustuvan varmennuksen. Voit tehdä tämän menemällä profiilinäkymääsi ja poistamalla Touch ID:n käytöstä.

Jos epäilet, että Nordnet-sovellustasi on käytetty luvatta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme välittömästi.