Siirry pääsisältöön

Rahanpesulainsäädäntö.


Kiitos, kun vastaat kyselyymme.

Miksi esitämme kysymyksiä?

Se, että voit tuntea olosi turvalliseksi asiakkaanamme, on meille korkein mahdollinen prioriteetti. Teemme jatkuvasti työtä mm. torjuaksemme terrorismin rahoittamista ja rahanpesua. Jotta voimme tehdä tämän työn kunnolla, meidän on tunnettava asiakkaamme ja pysyttävä ajan tasalla siitä, miten palveluamme käytetään. Käytännössä tämä tarkoittaa, että pyydämme sinua ajoittain vastaamaan muutamiin kysymyksiin tai tekemään tiettyjä toimenpiteitä, kuten tunnistautumaan. Olemme kiitollisia siitä, että käytät hetken päivästäsi ja autat meitä ylläpitämään turvallista digitaalista palvelua.

Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä.

Rahanpesulainsäädännön tavoitteena on estää rahanpesua ja terrorismin rahoittamista, edistää tällaisen toiminnan paljastamista ja selvittämistä sekä tehostaa rikoksen tuottaman hyödyn jäljittämistä ja takaisinsaantia. Lainsäädännön vaatimusten mukaisesti kaikkien pankkien tulee tuntea asiakkaansa rahanpesun estämiseksi.

NY_770x500-AML_SE.png

Esimerkkejä kysymyksistä, joita saatamme kysyä.

Ylläpitääksemme hyvää asiakastuntemusta meidän on kysyttävä sinulta ajoittain muun muassa seuraaviin aiheisiin liittyviä kysymyksiä:

  • Tallettujen varojen alkuperä ja alkuperän vahvistavat asiakirjat.

  • Jos hallinnoit yritystiliä: yrityksen toiminnan kuvaus ja omistusrakenne.

  • Asiakkuuden ja transaktioiden tarkoitus/tavoite.


Poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö (PEP).

Henkilöihin, joilla on poliittisesti vaikutusvaltainen asema (PEP), sovelletaan tiettyjä erityissääntöjä. Jos olet tällainen henkilö, meidän on esitettävä tarkentavia kysymyksiä. PEP-säännöt koskevat sinua myös silloin, jos olet tällaisen henkilön perheenjäsen tai yhtiökumppani. Lue lisää ja katso PEP-statuksen tarkka määritelmä tästä linkistä.

Kaikkea asiakastietoa käsitellään luottamuksellisesti. Se kuuluu sekä pankkisalaisuuden että tietosuoja-asetuksen (GDPR) piiriin.

Lisätietoa rahanpesulainsäädännöstä ja asiakastuntemuksesta.

Voit tarkistaa ja päivittää asiakastuntemustietosi Nordnetin verkkopalvelun kohdassa Sivuni > Oma profiilini & asetukset > Asiakastuntemus.

© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Yliopistonkatu 5, 3. krs | FI-00100 Helsinki