Miten voimme auttaa?

Kuinka toimin, jos Nordnet Markets -tuotteella ei ole osto- ja myyntitasoja?

Normaaleissa markkinaolosuhteissa Nordea tarjoaa sekä osto- että myyntitasot Nordnet Markets -tuotteille. Nordea toimii kyseisten tuotteiden liikkeeseenlaskijana ja markkinatakaajana. Joissain tilanteissa tuotteiden ostaminen tai myynti voi olla vaikeaa tai mahdotonta. Tätä kutsutaan likviditeettiriskiksi ja se voi toteutua esimerkiksi silloin, kun kohde-etuuden hinnoittelu vaikeutuu, kun kurssiliikkeet ovat voimakkaita tai kun kaupankäynti tuotteen hinnoittelun kannalta oleellisella markkinalla on suljettuna. Tekniset ongelmat voivat myös häiritä kaupankäyntiä ja vaikuttaa Nordean kykyyn tarjota tuotteelle hintatasoja.

Jos omistuksessasi on instrumentti, jonka olet päättänyt myydä, mutta jota et pysty myymään myyntitason puuttumisen vuoksi, niin sinun tulee edetä alla olevan mukaisesti, jotta voit olla oikeutettu mahdolliseen kompensaatioon.

1:

Yritä aina ensin myydä omistuksesi tekemällä itse myyntitoimeksianto verkkopalvelumme kautta kurssilla, jolla toimeksianto toteutuisi.

2:

Jos toimeksiantoa ei voi tehdä, ota heti yhteyttä Nordnetin meklariin puhelimitse numerossa 020 198 5898 (klo 9.45–19.00) tai +46 8 506 33 100 (klo 19.00–23.00) ja kerro haluavasi myydä omistuksesi.

3:

Nordnet ottaa yhteyttä markkinatakaajana toimivaan Nordeaan. Nordea pyrkii saamaan osto- ja myyntitasot takaisin tuotteille mahdollisimman nopeasti.

4:

Myy omistuksesi välittömästi, kun Nordea pystyy jälleen tarjoamaan osto- ja myyntitasot tuotteelle.

5:

Jos uskot kokeneesi taloudellista vahinkoa häiriön vuoksi, tee ohjeiden mukainen reklamaatio viestikeskuksen kautta tai postitse.

Noudattamalla yllä olevia vaiheita annat tuotteen markkinatakaajalle mahdollisuuden ratkaista hinnoitteluongelman ja samalla varmistat mahdollisuutesi saada kompenasaatiota, jos tilanne etenee viidenteen kohtaan asti. Käsittelemme 5. kohdassa esitellyllä tavalla jätetyt reklamaatiot sekä korvaamme mahdolliset virheet ehtojen mukaisesti ja tapauskohtaisesti.

 

Muita huomioita:

Nordnet Markets -tuotteet on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalle ja niillä voi käydä kauppaa arkisin klo 9.15–21.00. Huomaathan, että tuote voidaan hinnoitella vain, kun sen kohde-etuudella käydään kauppaa jossakin pörssissä. Esimerkiksi suomalaisten osakkeiden viputuotteilla voi käydä kauppaa vain klo 10.00-18.25, mutta indekseille ja raaka-aineille löytyy tarjoustasot klo 9.15–21.00.

Vastasiko tämä kysymykseesi?

Takaisin