Tervetuloa uuteen Nordnet.fi-palveluun!Lue lisää tästä.
Verkkosivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä palvelujamme hyväksyt evästeiden käytön.Lue lisää
Customer service

Miten voin siirtää arvopapereita Nordnetiin?

Halutessasi siirtää toisessa tilinhoitajayhteisössä/pankissa olevan arvo-osuustilin kokonaisuudessaan tai osittain (lajikohtainen siirto) Nordnetissä olevaan salkkuusi, sinun tulee täyttää valtakirja arvopapereiden siirto Nordnetiin. Mikäli siirrät arvo-osuustilisi kokonaisuudessaan, toimita lomake Nordnetiin. Mikäli teet lajikohtaisen siirron, toimita lomake luovuttavaan säilyttäjäyhteisöön.

Suomalaisen arvo-osuustilin koti- ja ulkomaisten arvo-osuuksien siirto kokonaisuudessaan on Nordnetin puolesta lähtökohtaisesti maksutonta. Ulkomaisten arvo-osuuksien osalta kannattaa kysyä luovuttavasta säilyttäjäyhteisöstä mahdollisista siirrosta aiheutuvista kuluista. Sinun tulee merkitä lomakkeeseen siirrettävän arvo-osuustilin numero kokonaisuudessaan (35 merkkiä). Lomake lähetetään Nordnetiin. Kotimaisen arvo-osuustilin siirto kestää viisi pankkipäivää. Huomioithan, että siirron aikana siirrettävillä arvo-osuuksilla ei voi käydä kauppaa.

Tehdessäsi lajikohtaisen siirron, on tärkeää, että ilmoitat siirrettävät omistukseksi valtakirjaan. Lajikohtaisista siirroista luovuttava tilinhoitajayhteisö veloittaa yleensä hinnastonsa mukaisen palkkion. Siirron aikana siirrettävillä arvo-osuuksilla ei voi käydä kauppaa.

Ulkomaisten arvo-osuuksien siirto poikkeaa suomalaisten arvo-osuuksien siirrosta siinä, että niiden siirto on tyypillisesti lajikohtaista ja kustannukset on syytä selvittää luovuttavalta tilinhoitajayhteisöltä ennen siirtopyyntöä.

Kun siirrät toisesta pankista arvopapereita Nordnetiin, arvopaperien hankintahinnat eivät päivity siirron mukana. Muista ottaa hankintatiedot eli hankintahinnat ja -päivät talteen tulevaisuutta varten. Lue tästä lisää hankintahintojen päivittämisestä.

Jos sinulla ei vielä ole salkkua Nordnetissä, voit lähettää siirtovaltakirjan Nordnetille yhdessä säilytystili-/tilisopimuksen kanssa.

Huom.: rahasto-osuuksia ei voi valitettavasti siirtää toisesta pankista Nordnetiin.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu *Hinta: 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.
020 198 5898
Meklarit
020 198 5898 +46 8 506 33 100 (ruotsiksi ja englanniksi klo 19 jälkeen)

Asiakaspalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–18.30

Meklaripalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–19.00 19.00–23.00 (ruotsiksi ja englanniksi)

Vastaanotto

Nordnet Bank AB Suomen sivuliike Yliopistonkatu 5, 3. krs FI-00100 HELSINKI 09 6817 81

Ma–pe
13.00–17.00

Huom! Vastaanottomme ei tarjoa asiakaspalvelua. Voit halutessasi tuoda lomakkeet vastaanottoomme, mutta asiakaspalvelumme palvelee vain puhelimitse ja viestitse.