Customer service

Ohjeita kuolinpesän asioita hoitavalle

Nordnet saa tiedon asiakkaansa kuolemantapauksesta automaattisesti Väestörekisteristä. Tiedon saatuamme lähetämme saldotodistuksen ja saatekirjeen kuolinpesän osoitteeseen. Saatekirje sisältää ohjeistuksen kuolinpesän pankkiasioiden hoitamiseksi.

Tarvittavat asiakirjat:

  • kopio perukirjasta sisältäen vainajan virkatodistusketjun 15-vuotiaasta lähtien tai osakastiedoiltaan vahvistettu perukirja
  • perukirjan mahdolliset liitteet (esim. testamentti, testamentin tiedoksisaanti- ja hyväksymisilmoitukset)
  • kopiot kaikkien pesän osakkaiden henkilöllisyystodistuksista
  • Valtakirja kuolinpesän pankkiasioiden hoitamiseksiavautuu uuteen ikkunaan

Mikäli kuolinpesän varat jaetaan, tarvitaan yllä mainittujen asiakirjojen lisäksi:

Saatamme joutua pyytämään yllä mainittujen dokumenttien lisäksi tarkentavia asiakirjoja tapauskohtaisesti.

Asiakirjojen käsittelystä perimme hinnastomme mukaisen toimenpidemaksun 100 EUR / kuolinpesä, sisältäen osakkeiden siirrot Nordnetissä.

Asiakirjat voi toimittaa postitse osoitteeseen Nordnet, Asiakaspalvelu, Yliopistonkatu 5, 00100 Helsinki.

Huomioithan, että kuolinpesän asiakkuutta ei voi siirtää toisen henkilön nimiin. Perinnönsaajalla tulee olla oma arvo-osuustili osakkeiden siirtämiseksi jakokirjan mukaisesti.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu *Hinta: 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min.
020 198 5898
Meklarit
020 198 5898 +46 8 506 33 100 (ruotsiksi ja englanniksi klo 19 jälkeen)

Asiakaspalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–18.30

Meklaripalvelun aukioloajat

Ma–pe
9.45–19.00 19.00–23.00 (ruotsiksi ja englanniksi)

Vastaanotto

Nordnet Bank AB Suomen sivuliike Yliopistonkatu 5, 3. krs FI-00100 HELSINKI 09 6817 81

Ma–pe
13.00–17.00

Huom! Vastaanottomme ei tarjoa asiakaspalvelua. Voit halutessasi tuoda lomakkeet vastaanottoomme, mutta asiakaspalvelumme palvelee vain puhelimitse ja viestitse.

Verkkosivustomme käyttää evästeitä. Käyttämällä palvelujamme hyväksyt evästeiden käytön.Lue lisää