Tervetuloa uuteen Nordnet Blogiin!

15 vuotta sitten osakekaupankäynti oli vielä lapsenkengissä. Suuret Pohjoismaiset pankit näyttelivät pääroolia. Ostaakseen osakkeita täytyi kävellä pankin tiskille ja täyttää lomake. Osakkeet ostettiin päivän korkeimpaan hintaan, kuluja maksettiin tuhansia markkoja ja neljän päivän päästä saatiin kuitti kotiin postilaatikkoon. Osakekaupankäynti oli kaikkea muuta kuin avointa. Pankit pitivät informaation itsellään, hyödynsivät sitä häikäilemättömästi ja tienasivat miljardeja ihmisten tietämättömyydellä.

Nordnet perustettiin halusta tarjota helpompi ja avoimempi vaihtoehto perinteisille pankeille. Nopean teknologian kehityksen ja yrittäjähenkisyyden avulla teimme yhdessä alan kollegoidemme kanssa osakesäästämisen kansantajuiseksi. Kivijalkapankkien oli pakko seurata perässä.

Voitto on osittain saavutettu, mutta monia taisteluita on vielä edessä. Suuret muutokset säästämisen maailmassa ovat väistämättömiä. Omaisuudenhoitopalvelut muuttuvat edullisemmiksi ja perustuvat yhä enemmän indeksipohjaiseen sijoittamiseen, rahastojen merkintäpalkkiot poistuvat, eläkerahoista tulee siirtokelpoisia, sijoitusneuvonta siirtyy verkkoon ja siitä tulee puolueetonta, asiakkaalle näkymättömät provisiot kielletään ja kulutusluotoille asetetaan korkokatto. Sillä toimijalla, joka onnistuu kääntämään nämä trendit konkreettisiksi tuotteiksi, on mielestäni valoisa tulevaisuus edessään. Kehitys on alkanut ja muutoksia jo tapahtunut. Muutaman vuoden päästä säästäjän arki näyttää erilaiselta kuin tänään.

Minun nimeni on Håkan Nyberg ja olen Nordnet-konsernin toimitusjohtaja. Lupaukseni sinulle asiakkaana on toimia säästäjien äänitorvena taistelussa avoimemman ja oikeudenmukaisemman rahoitustoimialan puolesta. Haluan taistella kivijalkapankkien kalliita hintoja ja vaikeita tuotteita vastaan. Aseinani ovat moderni tekniikka ja innovaatio. Digitaalinen toimintamalli ja virtaviivainen organisaatio mahdollistavat alhaiset kulut asiakkaillemme. Asiakastyytyväisyys on toimintani lähtökohta. Tavoitteeni onkin olla Pohjoismaiden asiakaslähtöisin toimitusjohtaja. Se onnistunko tehtävässäni vai en, on sinun päätettävissäsi. Toivon, että uuden blogin kautta voimme pitää yllä avointa ja jatkuvaa dialogia.

Parhain terveisin
Håkan Nyberg
Nordnetin toimitusjohtaja

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
0 Kommentti
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit