Tervetuloa uudistuneeseen Nordnetiin!

Tänään on Nordnet Suomen historiassa suuri päivä. Olemme julkaisseet täysin uudistetun nordnet.fi-verkkopalvelun, josta löydät mm. reaaliaikaisesti striimaavat osto- ja myyntikurssit pohjoismaisille osakkeille ilman lisämaksuja* sekä entistä kehittyneemmät hakutoiminnot rahastoille ja ETF:ille. Jatkossa kun siirryt osoitteeseen nordnet.fi, päädyt tähän uuteen palveluumme. Uusi verkkopalvelu on jo käytössä laajasti Norjassa ja Tanskassa ja neljäs toimintamaamme Ruotsi siirtyy uuteen verkkopalveluun vielä tämän vuoden puolella.

Reaaliaikaisesti striimaavat kurssit kaikille pohjoismaisille osakkeille ja uudistetut hakutoiminnot.

Nordnet.fi on koodattu alusta lähtien täysin uusiksi, vastaamaan nykyajan vaatimuksia ja toimimaan kaiken kokoisilla päätelaitteilla. Ymmärrän, että uuteen verkkopalveluun tottuminen ja sen oppiminen vie aikansa, mutta siinä on kuitenkin niin monia hyödyllisiä uusia ominaisuuksia, että opettelu kannattaa. Tässä muutama esimerkki:

  • Reaaliaikaisesti striimaavat osto- ja myyntikurssit (5 tarjoustasoa) pohjoismaisille osakkeille lisämaksutta (ks. esimerkiksi Nokia).
  • Uusia hakutoimintoja ETF:ille ja rahastoille – voit nyt suodattaa esiin esimerkiksi matalan hiiliriskin rahastoja ja jättää hakutuloksista pois rahastoja, jotka omistavat yhtiöitä, esimerkiksi tupakka-, ase- tai hiiliteollisuudessa (“Ei-toivotut omistukset”-suodatin).
  • Parannettu hakunäkymä pörssilistatuille tuotteille, kuten sertifikaateille, turboille ja minifutuureille. Uudesta näkymästä näet yhdellä silmäyksellä mm. sertifikaattien vipukertoimet ja spreadit.
  • Automaattisesti synkronoituvat seurantalistat mobiilisovelluksen ja verkkopalvelun välillä.
  • Teknisen analyysin työkalut liukuvilla keskiarvoilla (SMA ja EMA) ja Bollinger Bands (BB) -kuvioilla (“TA”-painike kurssigraafin yläpuolella)
  • ETF:ille Morningstar-rating, joka asettaa ETF:t paremmuusjärjestykseen (1–5 tähteä) kussakin luokassa riskikorjatun tuoton perusteella.
  • Kannattaa tutustua myös uusiin osakeideasivuihin, joille olemme koonneet tunnettuja ja suosittuja yhtiöitä eri sektoreilta ja markkinoilta.

Merkittävä ero vanhan ja uuden verkkopalvelun välillä on myös se, että uusi palvelu on suunniteltu käyttäjälähtöisesti, toisin kuin vanha verkkopalvelu, jossa keskiössä olivat käyttäjän eri tilit. Käytännössä ero näkyy esimerkiksi siten, että kun jatkossa saat asiakaspalvelulta viestin salkkusi viestikeskukseen, se näkyy palvelun oikeassa yläkulmassa riippumatta siitä, mihin salkuistasi tai tileistäsi olet kirjautuneena. Jatkossa löydät kaikki tilisi, tilitapahtumasi, seurantalistasi, kuukausisäästösopimuksesi, yhtiötapahtumasi ja luottosi palvelun ylämenun ensimmäisestä Sivuni-kohdasta.

*Oslon pörssin reaaliaikaisesti striimaava kurssidata on maksuton lisäpalvelu 31.12.2020 asti.

Vanha verkkopalvelu toimii vielä uuden rinnalla.

Aivan kaikkia vanhasta verkkopalvelusta tuttuja sivuja ei ole vielä ehditty koodata uuteen palveluun, joten ne löytyvät vanhan verkkopalvelun puolelta. Tällaisia puuttuvia näkymiä ovat mm. ostoeräkohtaiset tiedot kaupoista, 9A-raportti ja reaaliaikaisten talletusten tekeminen, mutta näihin kaikkiin löytyy ohjaavat linkit uudessa verkkopalvelussa. Vanha verkkopalvelu pysyy uuden rinnalla niin kauan, kunnes nämä puuttuvat ominaisuudet on saatu uuteen palveluun. Katso kaikki puuttuvat sivut ja niiden osoitteet tästä.

Jos haluat palata käyttämään vanhaa verkkopalvelua, sekin on mahdollista, kun klikkaat “Palaa vanhalle nordnet.fi-sivustolle“-linkkiä minkä tahansa verkkopalvelun näkymän vasemmassa alakulmassa.

Kerro mielipiteesi uudesta verkkopalvelusta.

Tavoitteemme on luonnollisestikin rakentaa nordnet.fi:stä niin hyvä kuin mahdollista. Jatkamme uuden sivuston kehittämistä ja otamme mielellämme palautetta vastaan. Voit kertoa palautteesi suoraan kehittäjille tällä lomakkeella.

Jos sinulla herää kysymyksiä uudesta palvelusta, kannattaa tutustua uudistettuun usein kysyttyä -osioomme. Asiakaspalvelumme myös päivystää ja on apunasi tänään lauantaina 28.9. klo 12.00–16.00, kuten luonnollisesti myös arkisin klo 9.45–18.30. Vastaamme nyt lauantaina niin salkun viestikeskuksen kautta lähetettyihin viesteihin kuin myös puheluihin numerossa 020 198 5898.

Toivottavasti pidät uudesta verkkopalvelustamme! Jatkamme sen kehittämistä tiiviisti jatkossakin ja otamme kaiken palautteen vastaan kiitollisuudella.

Suvi Tuppurainen
Maajohtaja, Nordnet Suomi

P.S. Haluatko opastetun kierroksen uudessa verkkopalvelussamme? Ilmoittaudu alla olevasta painikkeesta mukaan 3.10.2019 klo 16–18 pidettävään webinaariin, jossa käymme kattavasti uuden verkkopalvelun läpi!

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
109 Kommentti
vanhin
uusin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
Nimetön
Nimetön
28.09.2019 15:38

Täysin käyttökelvoton uusi sivusto. Esim. tapahtumat ja laskelmat-osiosta kun valitsee osingot 1.1-28.9. välillä, näkyy kyllä vain osinkotapahtumat kaikki 214 kpl viidellä sivulla, mutta yhteenvetolaskelmassa on kaikki tapahtumat. Pitääkö minun nyt helvetti käsin laskea paljonko olen saanut osinkoja tänä vuonna kun sivustonne ei siihen kykene???! Vanha sivusto onneksi toimii vielä mutten siihenkään täysin voi luottaa kun tällaisia keskeneräisiä kyhäelmiä tuodaan (ehkä pian entisen) asiakkaan testattavaksi.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
28.09.2019 20:26

Moi! Osinkoraportti on yksi uuden verkkopalvelun osioista, jota vielä kehitetään. Luonnollisesti siitä on tarkoitus tehdä toiminnallisuudeltaan vähintään yhtä hyvä kuin vanhan palvelun versiosta. Siihen asti osinkoraportti, kuten myös mm. 9A-raportti löytyvät vanhan verkkopalvelun puolelta. /Henri

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
29.09.2019 14:59

No eipä tuo hyvältä vaikuta jos noin vähän tapahtumia mahtuu yhdelle sivulle. Vanhaankaan versioon ei mahdu kuin 200 tapahtumaa sivulle joten siinäkin joutuu käyttämään taskulaskinta. Ilmoitin tästä epäkohdasta jo ajat sitten muttei tuota ole huomioon otettu näköjään uudessakaan versiossa vaan huonompaan suuntaan koko ajan menee. Jos on mahdotonta saada yhdelle sivulle enemmän tapahtumia niin yhteenvedossa kuitenkin tulisi olla laskettu kaikkien sivujen tapahtumat eikä pelkästään näkyvillä olevan sivun!!!

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
30.09.2019 13:13

Tämä palaute on välitetty kehittäjille. Ymmärrämme, että tämä on tärkeä ominaisuus ja lupaamme pitää asiaa esillä täältä Suomen toimistolta käsin, kunnes osinkoraportti on hyvä. /Henri

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
29.09.2019 16:03

Oikeaa tietokonetta käyttäviä varten “Näytä kaikki”-nappulat joka paikkaan, sillä isolla ruudulla joidenkin iänikuisten “Näytä lisää”-nappuloiden painelu ei ole hyvää käytettävyyttä eikä se myöskään viesti suunnittelun ammatttaidosta.

Muutenkin koko projekti näyttää tähtäävän vain 4″ Apple-esitykseen, sillä edes 2K-näytön tabletilla ei voi käyttää runsaita vaakatason pixeleitä hyväkseen eli suunnittelussa ei hanskata renderoinnin perusaisioita.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
30.09.2019 13:18

Kiitos palautteesta. Uuden sivuston yleisilmettä ollaan aivan lähitulevaisuudessa muokkaamassa siten, että se ei ole ihan niin ilmava isolla näytöllä. /Henri

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
02.10.2019 15:05

Näin tänään aamulla uuden version tiiviimmästä yleisnäkymästä, josta olemme saaneet eniten palautetta. En uskalla luvata tuleeko se tällä viikolla jo ulos, mutta lähipäivinä kuitenkin.

anon
anon
Vastaa  anonymous
04.06.2020 00:38

Vaikea nähdä että uudesta sivustosta haluttaisiin tehdä hyvä tai helposti käytettävä. Käyttöliittymästä on tehty hitaampi ja epäselvempi, ja se on ilmeisesti ollut myös tarkoitus.

Vanhasta sivustosta kannattaisi kaikkien ottaa oppia, ihan globaalisti.

Nimetön
Nimetön
28.09.2019 22:53

Tätä muutaman vuoden tullut testailtua, kommentoitua ja fiilisteltyä, mutta en vaan jotenkin saa tätä hahmottumaan hyvin päähän. Asiat ei tunnu löytyvän, sekava fiilis ja jotenkin vaan rasittaa käyttää. Ei tullut hyvä.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
29.09.2019 16:06

Tuu mukaan torstain 3.10. webinaariin, niin ehkä se helpottaa asioiden löytämistä. Ilmoittautumislinkki on kirjoituksen lopussa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
02.10.2019 11:10

Ongelma ei niinkään ole asioiden löytäminen vaan myös miten kaikki informaatio on presentoitu. Ehkä sen vuoksi joutuu ehdottamaan käyttäjille, että käypä verkkokurssista ottamassa vauhtia. Toki saavutettavuus ja muut vaatimukset varmasti pakottaa osin muutokseen, mutta kaikkialla sovelluksessa maistuu asiasta tietämättömän tai kokemattoman palvelumuotoilijan touhuaminen. Ihan kaikessa ei saa anteeksi MVP-toteutuksessa. En tosin ymmärrä miten nämä samat ongelmat voivat edelleen olla ajankohtaisia? Tämän koko sovelluksen väärän suunnan on voinut nähdä jo ensimmäisestä betasta. Tuntuu siltä että tätä ei ole käyttäjätestattu ollenkaan, tai sitten on vain sisäisesti selkääntaputtelijoiden kesken vähän fiilistelty. Miten on myös mahdollista, että tämä on jo annettu olla kolmessa eri… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
02.10.2019 15:11

Palautetta on otettu vastaan kaikissa maissa, sillä uusi verkkopalvelu on ollut käytettävissä koko vuoden kaikille halukkaille. Tällä viikolla on tullut erityisen paljon Suomessa palautetta yleisnäkymästä, jossa on käyttäjien mukaan liikaa tyhjää tilaa. Näin yleisnäkymästä uuden tiiviimmän version tänä aamuna. En uskalla luvata tuleeko se tällä viikolla jo ulos, mutta lähipäivinä kuitenkin.
Monta muutakin palautetta on työn alla nyt, mutta tässä yksi esimerkki. Kokonaisuudessaan muutoksia on tehty satojen palautteiden pohjalta kaikissa maissa.

anon
anon
Vastaa  anonymous
06.07.2020 12:40

Odotamme tietysti kaikki kauanko tiimiltä kestää lisätä CSS tiedostoon rivi: { font-size:1.0vw; }

Nimetön
Nimetön
30.09.2019 11:16

Saisko Uutiset kohtiin missä niitä nyt kaikissa onkin niin suodatin myös kielen mukaan. Kaikki uutiset ja Suomi valittuna olis toiveena.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
30.09.2019 13:19

Kiitos kehitysehdotuksesta, välitän sen eteenpäin. /Henri

Nimetön
Nimetön
30.09.2019 11:30

Pikavalikko on tosi näppärä vanhassa sivustossa.
Saisko uuteen sivuun samanlaisen jota myös voisi itse muokata mitä siellä näkyy.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
30.09.2019 13:24

Kiitos ideasta. Jos haluaa maksimaalista muokattavuutta kaupankäynti- ja uutisnäkymältä, niin kannattaa tutustua myös Infrontin työkaluihin, kuten Infront Web Traderiin: https://www.nordnet.fi/fi/palvelut/kaupankayntisovellukset/infront-web-trader /Henri

Nimetön
Nimetön
30.09.2019 11:35

Hitaaksi menee uutisten lukeminen kun sivu pitää sulkea.
Eikö sen jo pitäisi olla itsestäänselvää että uutinen jota haluaa lukea aukeaa siihen väliin kuten vanhassa…. Hä ?
Jos haluaa käydä kaikki otsikot läpi järjestyksessä niin menee aikaa kun ei tiedä missä kohtaa uutislistaa itse menee.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
30.09.2019 13:34

Kiitos palautteesta. Kieltämättä uutisnäkymässä on vielä hiomista ja sitä tullaankin lähiaikoina tekemään. Yksi ratkaisu kuvaamaasi ongelmaan on se, että klikkaa otsikkoa hiiren oikealla ja valitsee “Avaa uudessa välilehdessä” tai “Avaa uudessa ikkunassa”. Näin vaikka kaikki näkymässä olevat kiinnostavat uutiset voi avata kerralla ja katsoa läpi ikkuna tai välilehti kerrallaan. /Henri

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
01.10.2019 16:49

Kiitos vinkistä jollaista olenkin käyttänyt, mutta yleensä ikkunaan tulee nimi josta voi päätellä mitä sisältää nyt lukee vain Nordnet kaikissa kun uutisia avaa ja tämä on muissakin ikkunoissa puutteellinen kun ei tiedä mitä avattu ikkuna sisältää tai on sama nimi mutta eri ikkuna.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
04.10.2019 17:32

Totta. Nämä uutisosioon liittyvät kehitysehdotuksesi on välitetty eteenpäin. /Henri

Nimetön
Nimetön
30.09.2019 12:06

Uusi sivusto lataa huomattavasti hitaammin kuin vanha. Esim seuraava sivu vie 3 sekuntia edellisen 1 sekunnin sijaan: https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=160271&marketid=11
Kyse ei ole kaistasta, vaan liiallisesta JS:n käytöstä. Viimeiset pari sekuntia cpu 100% yhdellä ytimellä.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
30.09.2019 13:32

Kiitos palautteesta. Uusi verkkopalvelu on kehittäjillämme jatkuvasti työn alla ja nopea toimivuus on luonnollisesti yksi oleellisista päämääristä. Reaaliaikaisesti striimaavat tarjoustasot ja muut dynaamiset elementit tekevät sivusta vanhaa palvelua raskaamman, mutta toisaalta ne tuovat paljon sellaista lisäarvoa, jonka voi ajatella olevan hitaamman latausajan väärti. Kyseessä on toki aina vähintäänkin jossain määrin tasapainottelu näiden hienojen ominaisuuksien ja nopeuden välillä. /Henri

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
03.10.2019 10:14

Voisiko ne reaalit ja dynamiikat saada sitten halutessaan pois? Jos haluaa vain suorituskykyä hienouksien kustannuksella.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
03.10.2019 16:12

Mikähän siinä on, että vanha seurantalista striimaa iloisesti, mutta uusi ei lainkaan? Ja sitten tätä striimaus-jargonia höpötellään täällä. Ja jos uudessa klikkaa yhtä lappua listasta niin paluu napilla lista on taas sikin sokin. Vanhassa taas järjestys säilyy. Kopioikaa vanhaa! Jos tämä pelleily olisi oikeassa yrityksessä niin olisitte jo kaikki saaneet kenkää :))

Nimetön
Nimetön
30.09.2019 19:10

Hienoa että keksitte, että yhdelle asiakkaalle lähetetyt viestit voi keskittää yhteen paikkaan. Vielä lisähuomiona, yhdelle asiakkaalle tarvitsee lähettää vain yksi kappale kutakin viestiä, tilien lukumäärästä riippumatta. – Kuten Inssikin totesi, uusi sivusto on hidas. Tiimalasi pyörii pitkän aikaa, ihan vaan jotta sivu onnistuu lopulta tulostamaan sellaisen asian kuin tilin kokonaissaldon.
Tuo hitaus huomioiden, olisi kätevää jos yleisnäkymä-sivun saisi ohitettua ja kirjautumisen jälkeen pääsisi suoraan esim. jonkun tietyn tilin sivulle samaan tyyliin kuin vanhassa versiossa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
01.10.2019 16:27

Kiitos palautteesta. Yleisnäkymässä on tosiaan vielä hiomista ja se onkin kehittäjillämme työlistalla. Kiitos myös palautteesta viestikeskukseen liittyen, se on välitetty eteenpäin. /Henri

Nimetön
Nimetön
30.09.2019 23:03

1. Sivusto on äärettömän hidas, omien listojen muokkaaminen vie ikuisuuden. 2. En löytänyt kahta maailman tärkeintä indeksiä S&P 500 ja Dow 30 ?? 3. Käytän Edgeä, jossa lapuille auki iso nippu välilehtiä, joihin palaan aina aamulla yhdellä kirjautumisella, kun avaan selaimen (aloitussivu: edelliset sivut). Nyt tämä ”uusi’ hässäkkä” ei avaakaan kaikkia sivuja ja esim. oma lista sivu meneekin classic-sivulle! Pahimmassa tapauksessa joka välilehdelle pitää kirjautua uudestaan jne. Arvaatte varmaan mikä riesa. Kyllä, vanhat selaustiedot on poistettu. Tässä näin aluksi 🙂

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
01.10.2019 17:00

Listat kannattaa muokata vanhassa palvelussa ja tuoda ne sitten uuteen, mutta en aio niitä täällä uudessa alkaan muokkaan kun ei oikein voi ymmärtää miten voi joku kestää niin kauan kun kestää kun klikkaa. Itselle olen jo ainakin kahdesti tuonut vanhalta sivustoilta kun herjaa että tuo vaikka olenkin aiemmin ne jo tuonut. Ei se enään herjaa kun on otettu tämä uusi käyttöön.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
04.10.2019 17:34

Kiitos molemmille palautteesta. Mitä indekseihin tulee, niin niitä pitäisi lähitulevaisuudessa tulla lisää. Erityisesti tuottoindeksejä (GI) on toivottu ja niitä myös tulee. Data maksaa ja tiettyjen indeksien suhteen on tehty bisnespäätös, että niitä ei tarjota, mutta asia voi toki tulevaisuudessa muuttua. Jos ette ole vielä ladanneet Nordnet-sovellusta, niin se kannattaa tehdä – seurantalistat synkronoituvat sen ja uuden verkkopalvelun välillä. Sovellus on muutenkin varsin kätevä perusjuttuihin, kuten sijoitusten seurantaan ja kauppojen tekemiseen. /Henri

Nimetön
Nimetön
01.10.2019 00:02

Mistä löytyy ”Vertaile rahastoja”, johon olen laittanut 14 rahastoa?

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
04.10.2019 17:35

Tällaista toiminnallisuutta ei ole ainakaan vielä uudessa palvelussa, mutta se löytyy vanhan verkkopalvelun puolelta: https://classic.nordnet.fi/mux/web/fonder/jamforFonder.html

Nimetön
Nimetön
01.10.2019 11:06

Miksi DAX-käppyrä on käytännössä eliminoitu? ”Maailma” kohdassa minikäyrä, jolla ei paljoakaan tee? Tässä uudistuksessa näkyy taas kerran se, että näiden tekijät eivät ole koskaan olleet osakesijoittajina? Aivan olennaiset asiat vain poistuvat. Vanha on edelleen 100x parempi. Suuri uudistus ”striimaus” toimii vanhoissakin osakelistoissa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
04.10.2019 17:36

Kuten ylempänä totesin, niin tähän vertailuindeksiasiaan pitäisi pian tulla helpotusta. /Henri

Nimetön
Nimetön
01.10.2019 11:51

En vielä ole löytänyt mitään positiivista. Ehkä sekin pv tulee? Miksi seurantalistalta kun palaan takaisin nuolella niin laput pitää uudestaan laittaa esim. aakkosjärjestykseen tai muuhun edeltävään järjestykseen. Vanha palauttaa samaan lähtötilanteeseen. Miksi ETFistä puuttuu historia, vanhassa samoin kuin osakkeissa? Miksi testaaminen jätetään asiakkaille?

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
04.10.2019 17:40

Kiitos palautteesta. Uutta palvelua tosiaan kehitetään vielä täydellä teholla ja asiakaspalaute on siinä erittäin tärkeässä osassa. Mainitsemiasi ETF-instrumenttisivuja myös kehitetään parhaillaan ja uusi versio saataneen aivan lähitulevaisuudessa ulos. Tarkkaa aikataulua en voi vielä luvata, koska tunnetusti nämä kehitysprojektit kestävät välillä pidempään, välillä menee kuin Strömsössä. Myönnetään, että tämän projektin kanssa ei aina olla oltu Strömsössä. /Henri

Nimetön
Nimetön
01.10.2019 12:16

Ja kun avaa välisivuja lapuille niin vanhassa näkyy sivun tabissa heti mikä lappu eli lapun nimi alussa. 20-30 tabiä auki niin löytyy/näkyy heti mikä osake tabin alla.. Uudessa taas alussa ”osta osaketta” eli menee arvailuksi. Mistä nämä koodarit tulevat ja miksi vanha tehtiin yksityiskohdissa oikein ja uusi yhä uudelleen väärin.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  anonymous
04.10.2019 17:44

Tämä on tosiaan uuden palvelun osio, joka on tehty aika SEO-lähtöisesti (Google-hakuja silmällä pitäen). Otan esille tämän, josko otsikointia olisi syytä muuttaa. /Henri