Siirry pääsisältöön

Tervetuloa uudistuneeseen Nordnetiin!

Tänään on Nordnet Suomen historiassa suuri päivä. Olemme julkaisseet täysin uudistetun nordnet.fi-verkkopalvelun, josta löydät mm. reaaliaikaisesti striimaavat osto- ja myyntikurssit pohjoismaisille osakkeille ilman lisämaksuja* sekä entistä kehittyneemmät hakutoiminnot rahastoille ja ETF:ille. Jatkossa kun siirryt osoitteeseen nordnet.fi, päädyt tähän uuteen palveluumme. Uusi verkkopalvelu on jo käytössä laajasti Norjassa ja Tanskassa ja neljäs toimintamaamme Ruotsi siirtyy uuteen verkkopalveluun vielä tämän vuoden puolella.

Reaaliaikaisesti striimaavat kurssit kaikille pohjoismaisille osakkeille ja uudistetut hakutoiminnot.

Nordnet.fi on koodattu alusta lähtien täysin uusiksi, vastaamaan nykyajan vaatimuksia ja toimimaan kaiken kokoisilla päätelaitteilla. Ymmärrän, että uuteen verkkopalveluun tottuminen ja sen oppiminen vie aikansa, mutta siinä on kuitenkin niin monia hyödyllisiä uusia ominaisuuksia, että opettelu kannattaa. Tässä muutama esimerkki:

  • Reaaliaikaisesti striimaavat osto- ja myyntikurssit (5 tarjoustasoa) pohjoismaisille osakkeille lisämaksutta (ks. esimerkiksi Nokia).
  • Uusia hakutoimintoja ETF:ille ja rahastoille – voit nyt suodattaa esiin esimerkiksi matalan hiiliriskin rahastoja ja jättää hakutuloksista pois rahastoja, jotka omistavat yhtiöitä, esimerkiksi tupakka-, ase- tai hiiliteollisuudessa (“Ei-toivotut omistukset”-suodatin).
  • Parannettu hakunäkymä pörssilistatuille tuotteille, kuten sertifikaateille, turboille ja minifutuureille. Uudesta näkymästä näet yhdellä silmäyksellä mm. sertifikaattien vipukertoimet ja spreadit.
  • Automaattisesti synkronoituvat seurantalistat mobiilisovelluksen ja verkkopalvelun välillä.
  • Teknisen analyysin työkalut liukuvilla keskiarvoilla (SMA ja EMA) ja Bollinger Bands (BB) -kuvioilla (“TA”-painike kurssigraafin yläpuolella)
  • ETF:ille Morningstar-rating, joka asettaa ETF:t paremmuusjärjestykseen (1–5 tähteä) kussakin luokassa riskikorjatun tuoton perusteella.
  • Kannattaa tutustua myös uusiin osakeideasivuihin, joille olemme koonneet tunnettuja ja suosittuja yhtiöitä eri sektoreilta ja markkinoilta.

Merkittävä ero vanhan ja uuden verkkopalvelun välillä on myös se, että uusi palvelu on suunniteltu käyttäjälähtöisesti, toisin kuin vanha verkkopalvelu, jossa keskiössä olivat käyttäjän eri tilit. Käytännössä ero näkyy esimerkiksi siten, että kun jatkossa saat asiakaspalvelulta viestin salkkusi viestikeskukseen, se näkyy palvelun oikeassa yläkulmassa riippumatta siitä, mihin salkuistasi tai tileistäsi olet kirjautuneena. Jatkossa löydät kaikki tilisi, tilitapahtumasi, seurantalistasi, kuukausisäästösopimuksesi, yhtiötapahtumasi ja luottosi palvelun ylämenun ensimmäisestä Sivuni-kohdasta.

*Oslon pörssin reaaliaikaisesti striimaava kurssidata on maksuton lisäpalvelu 31.12.2020 asti.

Vanha verkkopalvelu toimii vielä uuden rinnalla.

Aivan kaikkia vanhasta verkkopalvelusta tuttuja sivuja ei ole vielä ehditty koodata uuteen palveluun, joten ne löytyvät vanhan verkkopalvelun puolelta. Tällaisia puuttuvia näkymiä ovat mm. ostoeräkohtaiset tiedot kaupoista, 9A-raportti ja reaaliaikaisten talletusten tekeminen, mutta näihin kaikkiin löytyy ohjaavat linkit uudessa verkkopalvelussa. Vanha verkkopalvelu pysyy uuden rinnalla niin kauan, kunnes nämä puuttuvat ominaisuudet on saatu uuteen palveluun. Katso kaikki puuttuvat sivut ja niiden osoitteet tästä.

Jos haluat palata käyttämään vanhaa verkkopalvelua, sekin on mahdollista, kun klikkaat “Palaa vanhalle nordnet.fi-sivustolle“-linkkiä minkä tahansa verkkopalvelun näkymän vasemmassa alakulmassa.

Kerro mielipiteesi uudesta verkkopalvelusta.

Tavoitteemme on luonnollisestikin rakentaa nordnet.fi:stä niin hyvä kuin mahdollista. Jatkamme uuden sivuston kehittämistä ja otamme mielellämme palautetta vastaan. Voit kertoa palautteesi suoraan kehittäjille tällä lomakkeella.

Jos sinulla herää kysymyksiä uudesta palvelusta, kannattaa tutustua uudistettuun usein kysyttyä -osioomme. Asiakaspalvelumme myös päivystää ja on apunasi tänään lauantaina 28.9. klo 12.00–16.00, kuten luonnollisesti myös arkisin klo 9.45–18.30. Vastaamme nyt lauantaina niin salkun viestikeskuksen kautta lähetettyihin viesteihin kuin myös puheluihin numerossa 020 198 5898.

Toivottavasti pidät uudesta verkkopalvelustamme! Jatkamme sen kehittämistä tiiviisti jatkossakin ja otamme kaiken palautteen vastaan kiitollisuudella.

Suvi Tuppurainen
Maajohtaja, Nordnet Suomi

P.S. Haluatko opastetun kierroksen uudessa verkkopalvelussamme? Ilmoittaudu alla olevasta painikkeesta mukaan 3.10.2019 klo 16–18 pidettävään webinaariin, jossa käymme kattavasti uuden verkkopalvelun läpi!

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
109 Kommenttia
uusin
vanhin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
Nimetön
Nimetön
05.12.2019 15:34

Ajattelin ensin etten kirjoita mitään palautetta, mutta ei hiljaisuuskaan hyvästä ole. Olen yrittänyt sietää uutta sivustoa, mutta se on osoittautunut täysin mahdottomaksi. En edes ala luettelemaan kaikkia ongelmia. Järkyttävä hitaus ja ruudun koon naurettavan tehoton hyödyntäminen (vain posti.fi on tietääkseni enää huonompi) ovat tärkeimmät, mutta eivät todellakaan ainoat. Ollaan käytettävyydessä niin paljon perässä, että sinä päivänä kun vanha nordnet poistuu käytöstä, lähtee kaikki hallinnassa olevat salkkuni muualle. Ei näin Nordnet, ei todellakaan näin.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
11.12.2019 01:06

En voisi olla enempää samaa mieltä. Toivoton täysin ammattaitaidoton tekele. Kivoja käpppyröitä ja joitain lukuja, siinä teille sijoittajille alusta. Ja että oikein uusi. Isolla siveltimellä OMG, mitä….

Nimetön
Nimetön
28.11.2019 20:56

Nyt taas uusi järkytys: olen pitänyt vanhalla sivulla –> Rahastot —> Vertaile rahastoja (max 15 kpl) nämä sallitut 15 rahastoa vertailussa ja välillä myös sijoittanut niihin. Nyt niitä ei ole missään, kun sivu on pakotettu uudelle saitille?? Eikä minulle tietenkään ole kopiota listasta eikä uudella sivulla pysty edes muodostamaan mitään vertailua. Vanhassa vertailussa oli taulukko, jossa muutos mm 1pv, 1 vk, 1 kk, 6 kk, 1 v ja YTD. Erittäin informativinen ja hyödyllinen työkalu. Uudistus = hävitetään tämä!! Nyt ei mitään taulukkoa enää voi tehdä vaan on vain iso koko ruudun kuva valitusta yhdestä rahastosta eli siihen liittyvät käppyrät. Johon… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
28.11.2019 21:28

Tähän voi vielä lisätä sen, että tuolla ylhäällä, kun kuukausi sitten kysyin samasta asiasta niin neuvottiin käyttämään vanhaa sivua. Siis miten asiakkasta voi kohdella näin törkeästi?

Nimetön
Nimetön
27.11.2019 17:08

Hei,

Web-selaimessa

Kirjautuessa sisään näkyy ainostaan “laput” joilla on ollut päivän sisäistä liikettä, huono.
Kaikki on liian suurikokoista tekstiä, huono.
Ylimääräistä roinaa, kuten Markkina oikealla vie vielä lisää tilaa, pois.
Kaikki markkina-data pitäisi olla itse säädettävissä päälle tai pois tai siirrettävisssä vaikka yläpalkkiin kuten vanhassa versiossa.

Nimetön
Nimetön
25.10.2019 10:49

Ärsyttää miten ylimielisesti ja defensiivisesti tästä on kommunikoitu ja asiakkailta kohdeltu. Yhtään vilpitöntä pahoittelua tai anteeksipyyntöä en ole tainnut viestinnästä huomata. Ihan ensimmäinen asia olisi nyt tuon palautelaatikon sijaan tarjota käyttäjien palautteella jokin UserVoicen kaltainen palvelu jossa on avoin backlog, josta käyttäjät voivat itse myös äänestää tärkeimpiä korjauksia. En ainakaan itse jaksa kirjata tuollaiseen otsikko+teksti -laatikkoon mitään, kun ei voi edes liittää ongelman etsimiseen auttavia kuvia ym. Tämän tuotoksen perusteella usko siihen että Ruotsissa kehitystiimi saavat otsikolla ja lyhyellä kuvauksella mitään korjattua. Sinänsä uskomatonta, että ollaan ihan tosissaan menty sillä ulos että tuo on se keino antaa palautetta. Sama kun… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
25.10.2019 11:38

Täysin samaa mieltä! Tuo salailumentaliteetti Nordnetin taholta tuntuu tosi oudolta, sillä jos on elämässään hiukkaakaan tutustunut ruotsalaisten tapaan hoitaa asioita ja avoimuuteen toiminnan takana. Tuo näennäinen positiivisuus palautteen vastaanottamisessa romuttuu täysin silloin, kun asia tehdään työlääksi tai se muuten toteutetaan asiakkaan kannalta inhottava ja turhauttavalla tavalla – nykykäytäntöä kuvaa parhaiten erään toisen menneen maailman yrityksen ohjeistus “Älä soita meille, me soitetaan Teille!”.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
28.10.2019 09:57

Tämä avoin backlog äänestysmahdollisuuksin on itse asiassa erinomainen idea! Välitän sen eteenpäin kehittäjille. Pahoittelen puutteellista viestintää, pyrimme petraamaan jatkossa. /Henri

Nimetön
Nimetön
22.10.2019 17:18

Eat My Shorts ”Uusi” mobiilisovellus on oikea typeryyden huippu. Avaan oman tilini eli possan niin näen kolme saraketta: lapun tickin, yhteisarvon ja päivän muutoksen. Mutta en esim lapun hintaa?? Vanhassa on 10 saraketta jotka kaikki näkyvät hyvin sekä luurissa että tabletilla. Pahinta tässä tekeleessä on, että siitä on vaikea löytää paluuta vanhalle avaussivulle, koneella se sentään näkyy. En missään vaiheessa ole ymmärtänyt hokemaa, että uudistus tehtiin mobiilin ehdoilla. Vanha on toiiminut moitteetta kaikissa päätelaitteissa aivan erinomaisesti. Kenenköhän aivopieru tämä uusi on? Varmaan hienon design-toimiston, joka ei ole koskaan käyttänyt sijoitusalustaa, mutta joka osaa tehdä hienoja sivuja. Tässä uudessa ei muuten… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
14.10.2019 10:43

Käydessäni ihailemassa Nordnet.se hinnastoa huomasin että heillä ei ole mitään mainintaa uudesta versiosta. Lukeehan se tuolla Suvin viestissäkin että Ruotsi on siirtymässä neljäntenä (eli VIIMEISENÄ) uuteen versioon.
Herättää toki vähän ihmetystä ruotsalaiselle firmalle, miksi muita maita käytetään koekaniineina ja kotimaa ottaa käyttöön viimeisenä.
Olihan meilläkin jo uusi versio näytillä jo pari vuotta sitten. Miksei niillä?

Tai siis, ei se nyt enää kovin paljon ihmetytä, kun on nähnyt uuden version.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
14.10.2019 11:19

Tein tuon saman huomion aikaisemmin. Lisäksi huomasin esimerkiksi viikko sitten, että Tanskan tätä blogikirjoituksta vastaavan artikkelin lopussa ei ollut ainuttakaan kommenttia. Me suomalaisest ollaan siis “inhottava poikkeus”, me valitetaan, jos on ongelma tai toteutus ei ole kelvollinen. No, ei hätää, sillä Nordnet keksi melko pian hyvän tavan korjata liiat kirjoitteluinnostukset laittamalla vastauksiin seuraavankaltaista viestiä: “Voit kertoa palautteesi suoraan kehittäjille artikkelissa mainulla lomakkeella ja tässä myös linkki siihen: https://www.nordnet.fi/fi/opi-uutta/uutta-nordnetissa#palaute. Palautetta tulee neljästä maasta …”. Havaintoni mukaan tuo strategia on toiminut loistavasti, sillä kukaan yksittäinen blogin seuraaja ei näe sitä, mikä on ongelmana tai parannusehdotuksena sekä se, että palsta on hiljentynyt. Eipä… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
16.10.2019 18:34

Kiitos Someton palautteesta! Hyvä kun sitä tulee, taannoin mobiilisovellusta kehitettäessä iso osa palautteesta tuli suomalaisilta asiakkailta, ja aika paljon saatiin muutoksia läpi just sen vuoksi. Jos ei palautetta tule, niin ei ne Ruotsissa kehitystiimissä kuuntele minuakaan niin paljon kuin nyt. Tosin, he eivät seuraa somea ja blogia samalla tavalla, joten siksi vinkkasin tuosta linkistä. Mitä enemmään sitä kautta menee palautetta eteenpäin (millä kielellä vaan) ja samasta aiheesta, niin se löytää tiensä kootusti kehitystiimille.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
16.10.2019 18:24

Ruotsissa muutos tapahtuu arviolta 9.11. Norjassa uusi verkkopalvelu otettiin oletuksena käyttöön kesäkuussa ja Tanskassa kesälomien jälkeen. Meidän paikka kolmantena maana oli erinomainen, aiemmista käyttöönotoista oli opittu paljon ja muutos sujui ilman suurempia teknisiä ongelmia. Lisäksi Ruotsi on meidän suurin markkina, niin omasta mielestä Suomelle oli parempi olla ennen heitä: olemme saaneet kehitystiimin huomion Suomen asiakkaiden palautteille paremmin näin päin. Ruotsi siis seuraa perässä muutamien viikkojen päästä.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
21.10.2019 04:44

Ihan paska

Nimetön
Nimetön
07.10.2019 14:16

Jos tapahtumissa suodattaa ensin yhden osakkeen ja sen jälkeen päättää muuttaa aikaväliä (oletuksena 3kk), tämä alkuperäinen osake valinta poistuu ja saatkin taas kaikki osakkeet.
Onko tässä logiikkana että valinnat pitää tehdä vasemmalta oikealle eikä valinnaisessa järjestyksessä?

Nimetön
Nimetön
07.10.2019 10:16

Jos klikkailee sivua takaisinpäin niin huomaamatta on kirjautunutkin ulos ja sitten kun kirjautuu sisään niin onkin kaikista sivuista ulkona, huh, huh…eikö olisi hyvä tulla kysely että haluatko varmasti kirjautua ulos.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
07.10.2019 13:57

Moi Pekka!

Kiitos kaikista viesteistäsi. Osa niistä on jo ohjattu eteenpäin ja en valitettavasti ehdi vastata jokaiseen viestiin. Voit kertoa palautteesi suoraan kehittäjille artikkelissa mainulla lomakkeella ja tässä myös linkki siihen:
https://www.nordnet.fi/fi/opi-uutta/uutta-nordnetissa#palaute.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
07.10.2019 18:45

Mikä vika näissä palautteissa on. Olette kai lukutaitoisia ja TEIDÄN pitäisi näitä kommentteja laittaa kehittäjät lukemaan tai siirtää niitä eteenpäin. Joissain muissa ”kulttuureissa” asiakasta kuunnellaan eikä komennella.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
07.10.2019 19:51

Moi Eat My Shorts!
Tuossa artikkelissa ja kaikessa muussakin uuden verkkopalvelun viestinnässä olemme pyrkineet ohjaamaan palautteen suoraan kehittäjille. Osa antamastasi palautteesta on jo ohjattu eteenpäin ja en valitettavasti ehdi itse vastata jokaiseen viestiin täällä blogin puolella. Voit kertoa palautteesi suoraan kehittäjille artikkelissa mainulla lomakkeella ja tässä myös linkki siihen: https://www.nordnet.fi/fi/opi-uutta/uutta-nordnetissa#palaute.

Palautetta tulee neljästä maasta, joten keräämällä palaute yhteen paikkaan saadaan helpommin muodostettua kuva siitä, mihin asioihin tulee ensimmäisenä tarttua.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
07.10.2019 23:48

Suvi, eihän me nyt kuvitellakaan, että sinä ehdit kaikkea kommentoida. Teillä on kuitenkin tiimiä ja kehittäjiä, joiden olisi hyvä seurata palautteita ja toimia. Jos ongelma on vääntö ruotsiksi niin siihenkin teillä on varmaan resursseja. Ei kannata edellyttää, että käyttäjät antavat ensin palautetta täällä sitten toiseen kertaa jollain lomakkeella, jotka yleensä ovat taas tehty mahdollisimman hankaliksi palautteen antajalle ja siksi sitä palautetta ei juuri tulekaan. Se on vähän kuin laittaisi vanhanaikaisen palautelaatikon umpipuusta = ei yhtään parannusehdotusta 🙂

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
08.10.2019 13:15

Sitä paitsi ongelmavyyhden osittainen ratkaisu on, että annatte halukkaiden jatkaa vanhalla. Helppoa!

Nimetön
Nimetön
07.10.2019 10:11

Jos on vain yksi tili niin miksi ihmeessä se ei voi olla automaattisesti valmiina kun tekee toimeksiantoa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
07.10.2019 18:43

Uudessa samalle asialla tarvitaan x 2 klikkauksia = uutta ja modernia.

Nimetön
Nimetön
05.10.2019 19:06

Listanäkymiin olisi kiva saada lisää informaatiota. Esim. vanhan version seurantalistoissa oli mahdollista nähdä tunnuslukuja ja järjestää niiden mukaan. Nyt uudessa versiossa joutuu menemään yksittäisen osakkeen detaljeihin, jotta jotain näkisi. Ei haittaisi että samat tunnusluvut näkisi omasta salkustakin – se mahdollisuus myös vanhasta versiosta puuttuu.

Optimitapauksessa listanäkymissä olisi kustomoitavat sarakkeet, mutta jos sen toteuttaminen on liian tuskaista, vanhanmalliset erilliset tabitkin olisivat huomattava parannus.

Nimetön
Nimetön
05.10.2019 17:15

Eipä kyllä ihmetytä täällä annetut kommentit, taas yksi palvelu lisää, jossa menty “trendi on sun frendi” -lähestymistavalla eli modernia ja ketterää perseilyä, jonka tuloksena palvelun käyttökokemus on muuttunut surkeaksi. Toteuttakaa edes osinkotuotto -näkymä kunkin osakkeen osalta (eli kokonaistuoton lisäksi). Ja vinkkinä jatkoon, kuunnelkaa käyttäjiä, kasvattakaa selkäranka ja jättäkää someroskat ja modernien ux-disainereiden näkemyksen vähemmälle.

Nimetön
Nimetön
05.10.2019 13:04

Joissain sivustoilla ja varsinkin älypuhelinta käytettäessä näkyy vain prosenttimuutokset joka vertaa ed.pvn päätöskurssiin, oleellista olisi aina nähdä hinta.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
22.10.2019 12:21

”Uusi” mobiilisovellus on oikea typeryyden huippu. Avaan oman tilini eli possan niin näen kolme saraketta: lapun tickin, yhteisarvon ja päivän muutoksen. Mutta en esim lapun hintaa?? Vanhassa on 10 saraketta jotka kaikki näkyvät hyvin sekä luurissa että tabletilla. Pahinta tässä tekeleessä on, että siitä on vaikea löytää paluuta vanhalle avaussivulle, koneella se sentään näkyy. En missään vaiheessa ole ymmärtänyt hokemaa, että uudistus tehtiin mobiilin ehdoilla. Vanha on toiiminut moitteetta kaikissa päätelaitteissa aivan erinomaisesti. Kenenköhän aivopieru tämä uusi on? Varmaan hienon design-toimiston, joka ei ole koskaan käyttänyt sijoitusalustaa, mutta joka osaa tehdä hienoja sivuja. Tässä uudessa ei muuten edes näy paljon… Lue lisää >>