Nordnet on tuonut markkinoille tammikuussa uuden digitaalisen neuvontapalvelun rahastosäästäjille. Nordnet Rahastoneuvoja antaa yksilöllisesti räätälöidyn ehdotuksen parhaista aktiivisesti hoidetuista rahastoista Nordnetin laajassa rahastovalikoimassa.
Rahastoneuvoja on saanut lentävän lähdön Suomessa. Palvelu on lanseerattu kaikissa neljässä Nordnetin maassa, mutta testin tehneistä jopa puolet on suomalaisia. Myöhemmin tänä vuonna aiomme tuoda markkinoille myös entistä kehittyneemmän robosijoituspalvelun.
Rahastoneuvoja – Nordnetin uusi digitaalinen neuvontapalvelu rahastosäästäjille
Rahastoneuvoja-palvelussa asiakas vastaa 12 kysymykseen muun muassa sijoitushorisontistaan, säästötavoitteistaan ja riskinsietokyvystään. Muutaman minuutin kestävän kyselyn päätteeksi asiakas saa ehdotuksen rahastosalkusta, joka sopii hänen säästäjäprofiiliin. Rahastoneuvoja tarjoaa seitsemää erilaista rahastosalkkua, joiden omistukset koostuvat aktiivisesti hoidetuista rahastoista.
Rahastoneuvojan käyttäminen ei maksa mitään ja palvelun ehdottamien rahastojen hallinnointipalkkiot ovat samat, kuin mitä ne olisivat suoraan Nordnetin palvelun kautta ostettuna. Asiakas voi tutkia rahastojen hallinnointipalkkioita, ehdotetun rahastosalkun vuotuisia kuluja ja rahastojen arvon kehitystä 1, 3 ja 5 vuoden ajalta ennen sijoituspäätöksen tekemistä.
Nordnet Rahastoneuvoja pyrkii seulomaan esiin sellaiset rahastot, jotka pystyvät tuottamaan korkeaa riskikorjattua tuottoa. Seulonta tapahtuu kvantitatiivisella mallilla, joka arvioi rahastoja neljännesvuosittain historiallisiin tuottoihin ja useisiin muihin kriteereihin perustuen. Malli pyrkii tunnistamaan rahastot, jotka tuottaneet hyvin – jopa ylituottoa – eri ajanjaksoina ja erilaisissa markkinaolosuhteissa.
Rahastoneuvoja on päivitetty versio Sijoitusoppaasta, joka lanseerattiin jo vuonna 2009. Kehitämme tarjontaamme digitaalisessa ja automatisoidussa sijoitusneuvonnassa tämän vuoden aikana.
Tutustu Rahastoneuvojaan nyt ja aloita säästäminen tai tee uusia sijoituksia salkkuusi.
Olisin voinut kokeillakin, mutta vaatii näköjään kirjautumisen sisälle Nordnettiin.
Ei voi näköjään ilman tietojen keruuta katsastaa … ja sitten markkinointimateriaalia (kohdennettua sellaista) pukkaa!
Minua kiinnostaisi jos saisit normaalin asiakaspalvelun ruotuun, vaikkapa niin ettei vastauksia tarvitsisi odotella viikkokausia ja sitten kun lopulta vastataan niin voisi olla totta se vastaus eikä valetta. Nyt asiakaspalvelunne on tehnyt bermudalle sellaisen verouudistuksen että bermudalaisen yhtiön osingoista menee ennakonpidätys bermudalle vaihtelevin prosentein eri osista osinkoa. Tai sellaista ainakin väittävät. Kaikissa muissa näkemissäni lähteissä ilmoitetaan ettei bermuda ota ennakonpidätystä osingoista.
Odottelen ihan perusteellista selvitystä tuosta, jos onnistuisi tätä kautta kun asiakaspalvelun kautta ei näy onnistuvan.
Tämä Rahastoneuvojako pystyy siihen, mihin ihmiset eivät pysty? Siis löytämään aktiivisten rahastojen joukosta ne rahastot, jotka *tulevaisuudessa* päihittävät indeksinsä?
Entä ETF:t?
“Antaa yksilöllisesti räätälöidyn ehdotuksen parhaista aktiivisesti hoidetuista rahastoista Nordnetin laajassa rahastovalikoimassa.”