Nordnetiltä uusi mobiilisovellus – App Store -arvio kolminkertaistui

Noin kuukausi sitten Nordnet julkisti uuden sovelluksen iPhonelle. Sovellus on saanut erittäin hyvän vastaanoton: Sen saama keskimääräinen käyttäjäarvio App Storessa on kolminkertaistunut lyhyessä ajassa.

Elokuun alussa Nordnet julkisti uuden mobiilisovelluksen iPhonelle. Merkittävimpiä muutoksia sovelluksessa ovat mm. täysin uudistettu design, sisäänkirjautuminen sormenjälki- ja kasvotunnisteilla (Touch ID ja Face ID), personoitu uutisvirta ja älykkäät ominaisuudet, jotka helpottavat kurssikehityksen seuraamista eri aikaperiodien välisessä tarkastelussa.

Uusi sovellus sisältää paljon ominaisuuksia, joita asiakkaat ovat meiltä pyytäneet. Siksi on mahtavaa, että asiakkaamme ovat ottaneet uuden sovelluksen niin hyvin vastaan. Kun 2 500 ensimmäistä käyttäjää antoivat arvionsa uudistuneesta sovelluksesta App Storessa, sovelluksen saama tähtiarvio kolminkertaistui nopeasti 4,3:een. Tämä on selkeä osoitus siitä, että uudistettu sovellus on vastannut asiakkaidemme tarpeisiin.

Asiakkaat ovat olleet uudistuneen sovelluksen kehityksessä mukana alusta lähtien. Tavoitteena on ollut luoda moderni sovellus, joka on selkeä ja käyttäjäystävällinen.

Olemme tehneet paljon työtä mobiilisovelluksemme parantamiseksi. Näemme sovelluksen uuden digitaalisen käyttäjäkokemuksen ensimmäisenä askeleena. Tärkein näkökulma sovelluksen uudistamisessa on ollut sovelluksen käytetyimpien ominaisuuksien hiomisessa niin hyväksi kuin mahdollista. Mielestäni olemme onnistuneet luomaan erittäin hyvän yleisnäkymän sijoituksiin ja kaupankäyntiin. Samalla sovellukseen lisättiin yleisen uutisnäkymän lisäksi kullekin sijoittajalle tämän omistusten mukaan räätälöity uutisvirta.

Kerroimme viime viikolla, että olemme kehittäneet uuden visuaalisen ilmeen, joka kuvastaa tulevaisuuden Nordnetiä. Uusi identiteetti antaa meille entistä paremmat edellytykset toimivien digitaalisten palveluiden luomiselle. Uusi fonttimme on kompakti ja parantaa luettavuutta. Muutosten avulla parannamme käyttökokemusta, jotta mobiilisovellukset ja verkkopalvelut vastaavat jatkossakin sijoittajien vaatimuksia.

Uusi sovellus on ladattavissa App Storesta. Aiemmin kesällä myös Android-sovellusta uudistettiin – sen voi ladata Google Play -sivustolta.

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
18 Kommentti
vanhin
uusin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
Nimetön
Nimetön
03.09.2018 22:11

mites mobiilin tietoturva? virukset, haittaohjelmat jne. mulla ei ainakaan ole mitaan erillisia ohjelmia naita varten.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
04.09.2018 12:11

Moi Jukka, pankkina meidän on pakko noudattaa todella tarkkoja turvallisuusstandardeja palvelukehityksessä. Yhtenä esimerkkinä siitä on kolmannen osapuolen perusteelliset testit, jonka läpi uusi mobiilisovelluskin on mennyt.

Nimetön
Nimetön
04.09.2018 09:45

Terve,
millä aikataululla Android saa myös uuden sovelluksen? Androidin parannukset eivät ole ainakaan minua saaneet sitä sovellusta käyttämään.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
04.09.2018 12:16

Alex, uusi Android-sovellus julkaistiin jo kesällä ja käyttäjämäärät sekä kaupankäyntiaktiviteetti ovat nousseet merkittävästi. Oletko kesän aikana jo testannut sitä vai viittaatko vielä vanhempaan versioon?

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
09.01.2019 16:03

Onko tähän Andoidiin tulossa mitään selviä parannuksia?
Androidilla ei näköjään ole muuta kirjautumistapaa kuin käyttäjätunnus ja salasana (perinteinen). Joutuu siis aina näpyttämään nämä kun avaa sovelluksen. On kylläkin valikko “valitse kirjautumistapa” ja siellä vain yksi vaihtoehto. Mielestäni se, että mobiilisovelluksessa joutuu joka ikinen kerta kirjoittamaan manuaalisesti käyttäjäniemen ja salasanan kun sovelluksen avaa, on aika hankalaa (sovelluksessa et tallennu edes käyttäjänimi). Muuten sovellus on 10x parempi kuin edellinen mutta yo. ns. perusominaisuus puuttuu kylläkin.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
09.01.2019 17:04

Roman, nopeana vinkkinä pyytäisin sinua päivttämään uusimman version. Tarkista myös puhelimen asetuksista, että sallit sormenjälkitunnistautumisen, jos sellaista haluat käyttää. Yleistä ongelmaa ei ole tiedossa ja muilla käyttäjillä sormenjälkitunnistus toimii.
Kiitos palautteesta, että sovellus on 10x parempi kuin edellinen 🙂

Nimetön
Nimetön
04.09.2018 10:34

Kontrasti vanhan ja uuden appin välillä on todella suuri. Vanha appi oli vaan niin surkea käytettävyydelyään.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
04.09.2018 11:04

Taidat viitat ios-appiin?

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
04.09.2018 12:17

Moi Jake, niin totta, ero on suuri. Onneksi!

Nimetön
Nimetön
04.09.2018 21:08

Suvi, yritin ladata iOS sovelluksen iPadilleni – ei onnistunut – nimellä Nordnet löytyi joku itäeurooppalainen (puolalainen?) sovellus nimellä nordnet d.o.o. – nordnet next ei tuottanut tuloksia

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
05.09.2018 10:55

Moi Jorma, tarkistin tämän iPadilla ja haulla ‘Nordnet’ löytyy kyllä meidän oikea sovellus. Hae sovellusta ilman next sanaa.

Nimetön
Nimetön
05.09.2018 12:48

Varsin mukavaa että panostatte ohjelmistokehitykseen mobiilisovellusten saralta ja visuaalisen ilmeen puolesta. Rahaliikennettä käsittelevänä palveluna, teiltä kuitenkin puuttuu tärkein, eli kaksi vaiheinen tunnistautuminen. Erilaisia versioita kaksivaiheisesta tunnistautumisesta on ollut normaaleilla pankeilla jo vuosikymmeniä (paperiset avainlukulistat, nykyään MFA-sovellukset). Suorastaan noloa että vuonna 2018 tälläisellä yrityksellä, joka vieläpä pyrkii olemaan teknisestikin aallon harjalla, ei ole keskeistä tietoturvaan liittyvää ominaisuutta vieläkään hyödynnettävissä käyttäjiensä suojaksi.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
08.09.2018 09:33

Täysin naurettavaa, että tämä on ainoa kommentti, johon Suvi ei ole vastannut. Tämä sattuu samalla olemaan se kaikista oleellisin kommentti!

Nordneton lupaillut ja puhunut paskaa jo yli vuoden ajan turvallisesta sisäänkirjautumisesta. _Kaikissa_ muissa pohjoismaissa Nordnetilla on jo turvallinen sisäänkirjautuminen! Jos Suvi ei saa tätä aikaiseksi ensi vuoden loppuun mennessä, niin siirrän yli kuusinumeroisen salkkuni muualle turvaan.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
12.09.2018 17:01

serpo, laitoin sulle eilen aamulla 11.9. sähköpostia, mutta asiakaspalvelun mukaan et olisi vielä ottanut yhteyttä meihin. Katsotko sähköpostisi kun ehdit, niin palataan asiaan.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
15.09.2018 08:57

MFA olisi myös minun toivelistalla korkeimmalla. Parasta olisi jos toinen tekijä vaaditaan vasta kun tekisi ostoja/siirtoja ja yhdellä tunnistuksella pääsisi näkemään portfolion tilanteen.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
10.09.2018 16:58

Oskari, tämä on totta, että sisäänkirjautumista pitää kehittää myös verkkopalveluun ja myös Suomelle.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
11.09.2018 18:18

Tämän takia ittekki vaihdoin tänä vuonna palveluni pois Nordnetissa. Harmitti vaihtaa kun sivusto on muuten ollu mieleen ja palvelut toiminut mutta en voi luottaa koko omaisuutta käyttäjätunnuksen ja salasanan taakse enään. Ehkä 15 vuotta sitten.

JukkaT
JukkaT
26.05.2020 10:20

Miksi mobiilissa ei näy enään kynttilägraafit. Aika oleellinen tieto hävinnyt!