Noin kuukausi sitten Nordnet julkisti uuden sovelluksen iPhonelle. Sovellus on saanut erittäin hyvän vastaanoton: Sen saama keskimääräinen käyttäjäarvio App Storessa on kolminkertaistunut lyhyessä ajassa.
Elokuun alussa Nordnet julkisti uuden mobiilisovelluksen iPhonelle. Merkittävimpiä muutoksia sovelluksessa ovat mm. täysin uudistettu design, sisäänkirjautuminen sormenjälki- ja kasvotunnisteilla (Touch ID ja Face ID), personoitu uutisvirta ja älykkäät ominaisuudet, jotka helpottavat kurssikehityksen seuraamista eri aikaperiodien välisessä tarkastelussa.
Uusi sovellus sisältää paljon ominaisuuksia, joita asiakkaat ovat meiltä pyytäneet. Siksi on mahtavaa, että asiakkaamme ovat ottaneet uuden sovelluksen niin hyvin vastaan. Kun 2 500 ensimmäistä käyttäjää antoivat arvionsa uudistuneesta sovelluksesta App Storessa, sovelluksen saama tähtiarvio kolminkertaistui nopeasti 4,3:een. Tämä on selkeä osoitus siitä, että uudistettu sovellus on vastannut asiakkaidemme tarpeisiin.
Asiakkaat ovat olleet uudistuneen sovelluksen kehityksessä mukana alusta lähtien. Tavoitteena on ollut luoda moderni sovellus, joka on selkeä ja käyttäjäystävällinen.
Olemme tehneet paljon työtä mobiilisovelluksemme parantamiseksi. Näemme sovelluksen uuden digitaalisen käyttäjäkokemuksen ensimmäisenä askeleena. Tärkein näkökulma sovelluksen uudistamisessa on ollut sovelluksen käytetyimpien ominaisuuksien hiomisessa niin hyväksi kuin mahdollista. Mielestäni olemme onnistuneet luomaan erittäin hyvän yleisnäkymän sijoituksiin ja kaupankäyntiin. Samalla sovellukseen lisättiin yleisen uutisnäkymän lisäksi kullekin sijoittajalle tämän omistusten mukaan räätälöity uutisvirta.
Kerroimme viime viikolla, että olemme kehittäneet uuden visuaalisen ilmeen, joka kuvastaa tulevaisuuden Nordnetiä. Uusi identiteetti antaa meille entistä paremmat edellytykset toimivien digitaalisten palveluiden luomiselle. Uusi fonttimme on kompakti ja parantaa luettavuutta. Muutosten avulla parannamme käyttökokemusta, jotta mobiilisovellukset ja verkkopalvelut vastaavat jatkossakin sijoittajien vaatimuksia.
Uusi sovellus on ladattavissa App Storesta. Aiemmin kesällä myös Android-sovellusta uudistettiin – sen voi ladata Google Play -sivustolta.
mites mobiilin tietoturva? virukset, haittaohjelmat jne. mulla ei ainakaan ole mitaan erillisia ohjelmia naita varten.
Moi Jukka, pankkina meidän on pakko noudattaa todella tarkkoja turvallisuusstandardeja palvelukehityksessä. Yhtenä esimerkkinä siitä on kolmannen osapuolen perusteelliset testit, jonka läpi uusi mobiilisovelluskin on mennyt.
Terve,
millä aikataululla Android saa myös uuden sovelluksen? Androidin parannukset eivät ole ainakaan minua saaneet sitä sovellusta käyttämään.
Alex, uusi Android-sovellus julkaistiin jo kesällä ja käyttäjämäärät sekä kaupankäyntiaktiviteetti ovat nousseet merkittävästi. Oletko kesän aikana jo testannut sitä vai viittaatko vielä vanhempaan versioon?
Onko tähän Andoidiin tulossa mitään selviä parannuksia?
Androidilla ei näköjään ole muuta kirjautumistapaa kuin käyttäjätunnus ja salasana (perinteinen). Joutuu siis aina näpyttämään nämä kun avaa sovelluksen. On kylläkin valikko “valitse kirjautumistapa” ja siellä vain yksi vaihtoehto. Mielestäni se, että mobiilisovelluksessa joutuu joka ikinen kerta kirjoittamaan manuaalisesti käyttäjäniemen ja salasanan kun sovelluksen avaa, on aika hankalaa (sovelluksessa et tallennu edes käyttäjänimi). Muuten sovellus on 10x parempi kuin edellinen mutta yo. ns. perusominaisuus puuttuu kylläkin.
Roman, nopeana vinkkinä pyytäisin sinua päivttämään uusimman version. Tarkista myös puhelimen asetuksista, että sallit sormenjälkitunnistautumisen, jos sellaista haluat käyttää. Yleistä ongelmaa ei ole tiedossa ja muilla käyttäjillä sormenjälkitunnistus toimii.
Kiitos palautteesta, että sovellus on 10x parempi kuin edellinen 🙂
Kontrasti vanhan ja uuden appin välillä on todella suuri. Vanha appi oli vaan niin surkea käytettävyydelyään.
Taidat viitat ios-appiin?
Moi Jake, niin totta, ero on suuri. Onneksi!
Suvi, yritin ladata iOS sovelluksen iPadilleni – ei onnistunut – nimellä Nordnet löytyi joku itäeurooppalainen (puolalainen?) sovellus nimellä nordnet d.o.o. – nordnet next ei tuottanut tuloksia
Moi Jorma, tarkistin tämän iPadilla ja haulla ‘Nordnet’ löytyy kyllä meidän oikea sovellus. Hae sovellusta ilman next sanaa.
Varsin mukavaa että panostatte ohjelmistokehitykseen mobiilisovellusten saralta ja visuaalisen ilmeen puolesta. Rahaliikennettä käsittelevänä palveluna, teiltä kuitenkin puuttuu tärkein, eli kaksi vaiheinen tunnistautuminen. Erilaisia versioita kaksivaiheisesta tunnistautumisesta on ollut normaaleilla pankeilla jo vuosikymmeniä (paperiset avainlukulistat, nykyään MFA-sovellukset). Suorastaan noloa että vuonna 2018 tälläisellä yrityksellä, joka vieläpä pyrkii olemaan teknisestikin aallon harjalla, ei ole keskeistä tietoturvaan liittyvää ominaisuutta vieläkään hyödynnettävissä käyttäjiensä suojaksi.
Täysin naurettavaa, että tämä on ainoa kommentti, johon Suvi ei ole vastannut. Tämä sattuu samalla olemaan se kaikista oleellisin kommentti!
Nordneton lupaillut ja puhunut paskaa jo yli vuoden ajan turvallisesta sisäänkirjautumisesta. _Kaikissa_ muissa pohjoismaissa Nordnetilla on jo turvallinen sisäänkirjautuminen! Jos Suvi ei saa tätä aikaiseksi ensi vuoden loppuun mennessä, niin siirrän yli kuusinumeroisen salkkuni muualle turvaan.
serpo, laitoin sulle eilen aamulla 11.9. sähköpostia, mutta asiakaspalvelun mukaan et olisi vielä ottanut yhteyttä meihin. Katsotko sähköpostisi kun ehdit, niin palataan asiaan.
MFA olisi myös minun toivelistalla korkeimmalla. Parasta olisi jos toinen tekijä vaaditaan vasta kun tekisi ostoja/siirtoja ja yhdellä tunnistuksella pääsisi näkemään portfolion tilanteen.
Oskari, tämä on totta, että sisäänkirjautumista pitää kehittää myös verkkopalveluun ja myös Suomelle.
Tämän takia ittekki vaihdoin tänä vuonna palveluni pois Nordnetissa. Harmitti vaihtaa kun sivusto on muuten ollu mieleen ja palvelut toiminut mutta en voi luottaa koko omaisuutta käyttäjätunnuksen ja salasanan taakse enään. Ehkä 15 vuotta sitten.
Miksi mobiilissa ei näy enään kynttilägraafit. Aika oleellinen tieto hävinnyt!