Nordnetin tavoitteena on luoda paras asiakaskokemus säästäjille ja sijoittajille. Haluamme tämän tavoitteen näkyvän kaikessa mitä teemme, ja siksi olemme kehittäneet uuden visuaalisen identiteetin, joka kuvastaa tulevaisuuden Nordnetiä.
Uuden ilmeemme avulla haluamme välittää Nordnetin kokonaisstrategiaa tukevaa viestiä. Emme näe itseämme perinteisenä pankkina, vaan nopeasti kehittyvänä ja innovatiivisena toimijana, joka on lähellä asiakkaitaan ja kommunikoi asiakkaidensa kanssa helposti ymmärrettävällä tavalla. Toivomme, että uusi ilmeemme tuo tämän esille.
Uusi logo, fontti sekä väri- ja kuvamaailma
Uusi visuaalinen ilme sisältää päivitetyn logon, uuden väri- ja kuvamaailman sekä uuden fontin. Edellinen logomme oli melko lähellä muiden pankkien käyttämiä symboleita, joten halusimme luoda jotain uutta ja ainutlaatuista pankkialalla.
Uusi kuvamaailmamme on yksinkertainen ja riisuttu – aidon ja luonnollisen tuntuinen. Väreinä olemme aikaisemmin käyttäneet sinisen eri sävyjä, ja nyt uusi värimaailmamme koostuu pääasiassa mustasta, valkoisesta ja harmaasta pohjaväristä, joihin yhdistelemme voimakkaita tehostevärejä.
Parempi luettavuus ja entistä toimivammat digitaaliset palvelut
Uusi identiteetti antaa meille entistä paremmat edellytykset toimivien digitaalisten palveluiden luomiselle. Uusi fonttimme on kompakti ja parantaa luettavuutta. Näiden muutosten avulla parannamme selkeyttä sekä käyttökokemuksessa että viestinnässä.
Muutokset tapahtuvat vaiheittain
Näet uuden ilmeemme verkossa, uusissa Android- ja iPhone-sovelluksissa, markkinoinnissamme sekä viestinnässämme.
Julkistamme uuden ilmeen vähitellen 30.8.2018 alkaen, mutta kaikki muutokset eivät tapahdu yhden yön aikana. Aloitamme uudistuksen digitaalisista palveluistamme ja jatkamme päivittämällä fyysiset materiaalit, kuten asiakaskirjeet ja lomakkeet.
Nordnetin brändisivustolta löytyy yksityiskohtaista tietoa uudesta visuaalisesta ilmeestämme kiinnostuneille. Otamme mielellämme palautetta vastaan, jos sinulla on kommentteja tekemästämme työstä.
Huh hemmetti minkä näköisiä on nuo neontekstit harmaasävykuvien päällä. Luettavuus ihan karmeaa kuraa. Ei jatkoon, kiitos!
Toivottavasti saitte edes halvalla tämän uuden ulkoasun — sille se ainakin näyttää. Miksi tuo logo on Stockmannin logo kaatuneena peilikuvana ilman pallukkaa?.Uusi nettisivuversio ei myöskään houkuttele ja pysyn vanhassa niin kauan kuin voin. Jos pakotetaan uuteen, aion palata Nordean asiakkaaksi, niin säästyn edes silmäsäryltä ja näen esim. salkun tuoton selkeästi.
Nuo ulkoasumuutokset ja logot, menkööt. MUTTA neonväriset tekstit harmaalla pohjalla ovat kertakaikkisen mahdottomia. Niitä ei pysty normaalisti lukemaan!
Parastanne varmaankin yritätte ja huteja sattuu, annan teille vielä mahdollisuuden. Mutta jos tämä ei muutu parempaan suuntaan, on valitettavasti pakko harkita päivittäiskäytön siirtämistä toisaalle. Voitteko laittaa linkin ohjeisiin, mitä sijoituspalvelua vaihtaessa tulee huomioida?
Kerrankin uudistus, jossa on ollut heti ensi yrittämällä varaa musteeseen. Olisiko vaaleanharmaa fontti vihdoinkin menossa pois muodista?
Logo Nordnet-nimen kanssa toimii huonosti pienessä koossa, ja ilman tekstiä herättää lähinnä ihmetystä, koska siinä tosiaan lukee ennemmin IV kuin N. Neonvärit yhdistettynä harmaaseen hyppii silmille ja tuo ennemmin mieleen mainostoimiston kuin vakavasti otettavan pankin tai arvopaperivälittäjän.
Haluaisin täydentää lausuntoani. Nyt kun olette yhdistäneet tuon uuden värimaailman vanhan salkkupalvelun yläreunaan, se on hirveä. Siis se yläpalkki. Enkä nyt viittaa eläimeen.
Eikä tuo Nordnetin etusivukaan kovin houkuttelevalta näytä. Neonsininen teksti aiheuttaa päänsärkyä, jos sitä katsoo yhtään pidempään.
Ainoat plussapisteet tulee edelleenkin siitä, että kerrankin musta fontti on kutakuinkin mustaa. Milloinkahan tämä osa uudistuksesta leviäisi tänne kirjoitusruutuun asti?
“Uusi kuvamaailmamme on yksinkertainen ja riisuttu – aidon ja luonnollisen tuntuinen.” – Toivon tämän periaatteen hallitsevan koko uudistusta, ettei vain uudistettaisi uudistamisen ilosta tai vain sen tähden, että erotutaan muista pankeista. On nimittäin kokemusta siitä, että digimaailmassa koko ajan kaikkea muokataan uusiksi. Kun luulee oppineensa jotakin, huomaa että taas on “parannettu” sivuja. Nordnetinkin entiset sivut olivat mielestäni selkeämmät kuin nykyiset. Käytänkin niitä edelleen niin kauan kuin se on mahdollista.
Taas jatkuu tämä nykyajan trendi että kaikkea pitää uudistaa pelkästään uudistamisen ilosta.
Teksti ja kaikki täytyy olla isoa ja sen lisäksi vielä puolet näkymästä tyhjää ettei kerralla vain sattuisi näkymään liikaa.
Useimmat toiminnot täytyy piilottaa useamman klikkauksen taakse jostain valikosta etsittäväksi.
Vanha liittymä on “karu” ja toimiva TYÖKALU! Tai siis oli ennekuin osto ja myynti sivukin piti mulkata “visuaalisesti miellyttäväksi”.
Kiitos kaikista kommenteista koskien uutta logoamme ja identiteettiämme. Antaaksemme paremman ja selkeämmän kuvan siitä, miltä Nordnetin uusi ilme näyttää, teimme teille lyhyen videon.
Toivomme, että tulette huomaamaan uuden ilmeemme tuomat edut ja käyttäjäkokemuksen paranemisen ajan myötä.
Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=G_XenfuWfqU
Kiitos. Mutta keitä oli ajateltu videon kohderyhmäksi? Ehkä olen itse liian vanha dinosaurus (kohta 40v…) tuolle mainokselle, mutta ei kolahda ei. On rauha ja vakaus tiessään, ja noita itse arvostan enemmän kuin jatkuvaa sähläystä joka mahdolliseen suuntaan. Uusi värimaailma – ensimmäiset mieleen tulleet sanat oli ahdistus ja melankolia. Olenko ainoa? Ehkä sitä sitten ei tee hätiköityjä sijoituspäätöksiä, kun palvelun ulkoasu ei ainakaan piristä. Vakavammin, toivottavasti joku on muutosta suunnitellessanne ollut tietoinen https://vm.fi/saavutettavuusdirektiivi ja siellä viitatuista saavutettavuusvaatimuksista ja -suosituksista. Erityisen ongelmallisina näissä “maistiaisissa” koin neonvärit harmaalla (tai saman värisävyn tummalla) taustalla. Tekee lukemisesta todella raskasta. Toimii ehkä painettuna, mutta ei ruudulla.… Lue lisää >>
Itselläni ikää 5 vuotta edellistä kommentoijaa vähemmän, mutta olen täsmälleen samaa mieltä hänen kanssaan. Älä epäile itseäsi huonon työn edessä.
Minulle tämä muutos ja siitä seurannut keskustelu näyttäytyy niin, ettei asiakkaita tunneta tai arvosteta. Selkeä, tehokas, turvallinen ja edullinen ovat mielestäni tärkeimpiä verkkoasioinnin laatutavoitteita ammattiympäristössä. Nyt mennään toiseen suuntaan.
Kenties on seurattu puhujafoorumien hypeä kuluttajistumisesta, gamifikaatiosta, sosiaalisuudesta, mobiiliudesta ja ties mitä. Eivät ne ole huonoja juttuja, mutta älkää herran tähden heittäkö liiketoiminnan ydinarvoja ja arvolupausta romukoppaan ja pyllistäkö asiakkaille näiden ilmiöiden vuoksi.
Nää kaatuvat dominopalikat ovat kerrassaan huono kyhäelmä. Näyttää tosiaan Stockan logolta. Tuleekohan siitä vielä oikeuskäsittely?
Voitaisiinko sopia että vanhaa Nordnet-palvelua käyttävät (eli kaikki?) saisivat pitää myös vanhan logon? Laittakaa uusi vain uuteen palveluun.
Tämä on epäonnistunein brändäys vähään aikaan. Ammattilaisetko tämän hirvityksen kyhäsi? Selvinpäin ja järjissään?
Turhaa näpertelyä. Laittakaa tietoturva asiat kuntoon ja tarkistakaa välityspalkkioiden hintoja alaspäin. Omat osake ostokset siirtyivät jo takaisin Osuuspankin puolelle heidän uuden hinnoittelunsa jälkeen.
Rahoitusalan toiminta, jos mikä, on luottamusliiketoimintaa. Edulliset, toimivat ja turvalliset palvelut on parasta markkinointia mitä voisin kuvitella. Näkyvyyttä ja tunnettavuutta on saatavilla myös toisin keinoin.
Säästäjäsijoittajat ovat usein kokemukseni mukaan kustannustietoisia. En usko, että suurikaan osa kohdemarkkinasta haluaisi laittaa rahojaan kiinni uusiin väreihin ja logoihin – kylmään tehokkuuteen, saavutettavuuteen ja turvallisuuteen kylläkin. En ymmärrä markkinointipanostuksianne tällä alueella.
Voisiko seuraavaksi keskittyä parantamaan asiakkaiden turvallisuutta ja unohtaa toisarvoiset logojen päivittelyt?
Myös käytettävyyteen on syytä panostaa, kuunelkaa ja hyödyntäkää käyttäjien palautteita kehityksessä. Käyttäjähän tässä on asiakas jolle tuotetta tehdään, eikös?
Myös ostohousut, yms voisi jättää pois. Ei kuulu vakavasti otettavan pankin puuhiin.