Nordnetin tavoitteena on luoda paras asiakaskokemus säästäjille ja sijoittajille. Haluamme tämän tavoitteen näkyvän kaikessa mitä teemme, ja siksi olemme kehittäneet uuden visuaalisen identiteetin, joka kuvastaa tulevaisuuden Nordnetiä.
Uuden ilmeemme avulla haluamme välittää Nordnetin kokonaisstrategiaa tukevaa viestiä. Emme näe itseämme perinteisenä pankkina, vaan nopeasti kehittyvänä ja innovatiivisena toimijana, joka on lähellä asiakkaitaan ja kommunikoi asiakkaidensa kanssa helposti ymmärrettävällä tavalla. Toivomme, että uusi ilmeemme tuo tämän esille.
Uusi logo, fontti sekä väri- ja kuvamaailma
Uusi visuaalinen ilme sisältää päivitetyn logon, uuden väri- ja kuvamaailman sekä uuden fontin. Edellinen logomme oli melko lähellä muiden pankkien käyttämiä symboleita, joten halusimme luoda jotain uutta ja ainutlaatuista pankkialalla.
Uusi kuvamaailmamme on yksinkertainen ja riisuttu – aidon ja luonnollisen tuntuinen. Väreinä olemme aikaisemmin käyttäneet sinisen eri sävyjä, ja nyt uusi värimaailmamme koostuu pääasiassa mustasta, valkoisesta ja harmaasta pohjaväristä, joihin yhdistelemme voimakkaita tehostevärejä.
Parempi luettavuus ja entistä toimivammat digitaaliset palvelut
Uusi identiteetti antaa meille entistä paremmat edellytykset toimivien digitaalisten palveluiden luomiselle. Uusi fonttimme on kompakti ja parantaa luettavuutta. Näiden muutosten avulla parannamme selkeyttä sekä käyttökokemuksessa että viestinnässä.
Muutokset tapahtuvat vaiheittain
Näet uuden ilmeemme verkossa, uusissa Android- ja iPhone-sovelluksissa, markkinoinnissamme sekä viestinnässämme.
Julkistamme uuden ilmeen vähitellen 30.8.2018 alkaen, mutta kaikki muutokset eivät tapahdu yhden yön aikana. Aloitamme uudistuksen digitaalisista palveluistamme ja jatkamme päivittämällä fyysiset materiaalit, kuten asiakaskirjeet ja lomakkeet.
Nordnetin brändisivustolta löytyy yksityiskohtaista tietoa uudesta visuaalisesta ilmeestämme kiinnostuneille. Otamme mielellämme palautetta vastaan, jos sinulla on kommentteja tekemästämme työstä.
Olettehan huomanneet, että uusi logo on lähes kopio Stockmannin logosta? Mietin vain, jos haluatte luoda uuden ja uniikin logon…
Näyttää minusta huonommalta kuin edellinen…
You will soon be on the top lists of worst logo rebrand blogs.
You obvioussly did not do your home work.
In my opinion your new logo looks like a sport shoe brand that you can find in Prisma (discount) shops.
Toivottavasti uudistetun kokemuksen ulkoasun ja käytettävyyden suunnittelevat tahot ovat palvelun tehokäyttäjiä. Muuten mennään pahasti ojasta allikkoon. Nordnet next:ssä näytetään menneen ulkoasu käytettävyyden edellä jo pusikkoon piilottaen olennaisia asioita lisää klikkauksia vaativien toimintojen taakse. Käytän itse edelleen vanhaa Nordnettiä vain siksi, että siellä kaikki olennainen näkyy selvästi ja selkeästi yhdellä näkymällä.
Ite olen myös tätä kritisoinut useampaan otteeseen. Pysyn kyllä vanhassa käyttöliittymässä niin pitkään kun voi. Uusi sivu näyttää aivan samalta kuin kaikki muutkin mobiiliuudistusten nimissä tehtävät sivut: Tiiviin infopaketin sijaan kaikki on jemmattu erilaisten valikoiden alle ja väljinä objekteina niin, että klikkailla ja rullata saa helvetisti.
Uusi sivu on optimoitu varmaankin puhelimen pientä näyttöä varten. En käytä Nordnettiä puhelimella. Käytän sitä tietokoneella ja henkiökohtaisesti olen harkinnut käytänkö ollenkaan, jos vanha käyttöliittymä lähtee lätkimään ja uutta ei saada parannettua käyttäjäystävällisemmäksi. En halua nättiä sivua, haluan käyttökelpoisen sivun.
Logohan on kopio Stockmannin logosta???
Uusi logo näyttää IV nordnet, mitä tämä 4 nordnet oikein tarkoittaa? Olen hämmentynyt. Pankki ei tule ensimmöisenä mieleen
IV=intravenoosi, menee ihon alle…
Seriously, jatkuva kannabishehkutus ja tämä siihen päälle. Päättyi 11 vuoden asiakkuus tähän.
voi helvetti…
kaikenlaiseen paskaan teilla kylla loytyy resursseja, mutta ei vielakaan turvalliseen sisaankirjautumiseen.
kuka idiootti naita paatoksia tekee!?
Veit sanat suustani, Aivan järkyttävä logo btw.
Mitään salasanalistoja ei kyllä kaivata
ootahan kun sullakin on kuusinumeroinen luku nordnetissa niin alat kylla arvostamaan turvallisuutta.
naurattaa noi salasanan vaihto ehdotukset. ei ne mitaan turvallisuutta lisaa.
lisaksi kylla ne rahat saa muutenkin varastettua kuin nostamalla. vahan edestakaisia kauppoja pienvaihtoisilla papereilla niin hups.
Jos salasanan vaihtuminen ei mielestäsi lisää turvallisuutta, niin käytä toki sormenjälkeä.
Sitä ei voi vaihtaa ja se tarvitsee varastaa vain kerran.
Mutta sille ei tosiaan voi mitään, jos joku varastetulla tunnuksella kirjautunut, alkaisi täyttää salkkuasi aiemmin omistamillaan, pienivaihtoisilla osakkeilla.
Et ole sattunut kuulemaan TOTP:ista? Lynxin systeemi on viritys mutta jopa siellä on osattu toteuttaa 2-factor auth edes joten kuten (pin/sormenjälki/OTP). Itseäsi ei ehkä kiinnosta turvallisuus mutta oikeita sijoittajia kyllä. Aika “asian tuntia” olet. Ketään ei kiinnosta että vastatilin vaihtoon tarvitaan verkkopankkiautentikointia, toisen salkussa voi tehdä vaikka mitä tuhoa jo ihan ilkivaltaisesti jos salasana vuotaa.
Kirjautumisessa ei ole mitään turvatonta. Protokolla on SSL/TLS suojattu, vastatilin vaihto vaatii pankkitunnukset, ja
voit vaihtaa salasanan vaikka joka kirjautumisen jälkeen.
Niin, OTP/authenticator-tyylistä loginia tai mitä tahansa 2-factoria on tässä odoteltu jo iät ja ajat. Eipä ole kuulunut, Ruotsin puolella asiakkaita kohdellaan paljon paremmin (autentikointikeinoja löytyy ja hinnat paremmat).
Sama mainostoimisto teki varmaankin aikoinaan myös Stockmannin logon?
Miksi taas pitää tehdä aivan turhia uudistuksia? Teidän uudet nettisivutkin ovat aivan hirveät.
Toivottavasti ehditte seuraavaksi laittaa kuntoon sijoittajan työkalut, kuten luotettavan tuotto- ja tunnuslukulaskennan.
Lisäksi olisi tosi asiallista, että USA-pörssissä maksetut osingot (esimerkiksi vuonna 2017) vastaisivat verottajan raportissa edes kappalemääräisesti niitä, mitä verovuoden 2017 osinkoraportti (tai kassavirta) näyttää.
Ymmärrän toki, että Dollari / Euro muunnos voi tuottaa pientä “heittoa”, mutta ei se oikeuta lisäämään verovuoden 2016 lappuja vielä kerran verottajan raporttiin verovuodelle 2017, koska vain ne, joista raha on tullut asiakkaan tilille vuonna 2017 kelpaavalle verottajalle koskien verotusta 2017, mistä taas seuraa, että Nordnetin arvopäivä on vain “viihdettä” verojutuissa.
Little Bill & Someton – erinomaisia uudistusehdotuksia. Toivotaan että NN puolella kuunnellaan!
Vaikka kuinka pitkään tässä on odotettu TURVALLISTA KIRJAUTUMISTA: vaihtuvat salasanalistat jne. Ulkoasun uudistus on täysin turha, ellei perusasioita laiteta kuntoon.
Kirjautumisessa ei ole mitään turvatonta. Protokolla on SSL/TLS suojattu, vastatilin vaihto vaatii pankkitunnukset, ja
voit vaihtaa salasanan vaikka joka kirjautumisen jälkeen.
Itse en tod. ala käyttämään mitään salasanalistoja palvelussa, johon ei ole
mitään taloudellista intressiä kirjautua varastetuilla tunnuksilla.
Ooh, ai että PROTOKOLLA on ihan SSL/TLS-suojattu? Olisiko niin että nuo ovat niitä olennaisia protokollia, plus että SSL on deprekoitu aikaa sitten turvattomana ja vain uusimmat TLS-implementaatio takaavat jonkinasteisen järkevän suojan. Kirjautumisen turvallisuudesta ei sinulla ole valitettavasti kyllä hajuakaan. Taidat olla perinteinen mututiedon asiantuntija kun et tiedä että esim S-pankki, Nordea ja Lynx antavat käyttää mobiilisovellusta autentikoinnin varmistamiseen ja 2FA-metodeja on vaikka millä mitalla vaihtoehdoksi OTP-listoille. Lisäksi naurattaa tämä “ei ole mitään taloudellista intressiä kirjautua varastetuilla”. Mitäs jos vaikka saan tietooni että jollain NN-tilillä on pirusti pätäkkää ja päästyäni tilille käytän sitä ohjaamaan paria omistamaani illikvidiä penniosaketta haluamaani suuntaan? Tai… Lue lisää >>
Amen. Kiitos!
”
“entä jos olen saanut käsiini jonkin toisen henkilön pankkitunnukset, lisään niillä vastatilin”
Eikö se pankki sitten käytä OTP:tä 2-factor authia? Logiikka lähti.
Täydellisen turha uudistus, jota asiakkaat eivät ole kaivanneet. Vanhalla leiskalla voitaisiin mennä ihan hyvin jonnekin 2030 kohdille, ellei päätelaitteissa tule ennen sitä suuria mullistuksia. Ainoa tunnistamani ominaisuus mille olisi aito tilaus, olisi multi-factor authentication, esim. U2F:llä.
Antakaa potkut kaikille tähän uudistusprojektiin osallistuneille ja palauttakaa vanha ulkonäkö käyttöön.
Kommenttia muokattu: viimeinen lause poistettu asiattoman kielenkäytön vuoksi. /Jukka, Nordnet
Asiattoman kielenkäytön sivuuttaen, MFA/2FA olisi todella tilausta NN:ssä. Ja entäs ne välityspalkkiot vrt. Lynx tai vaikka Nordean prosentin katto?