Nordnet on valittu Suomen laadukkaimmaksi arvopaperivälittäjäksi ja osakesäästäjien suosikiksi. Tähtäämme kuitenkin vielä korkeammalle. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan asiakaskokemuksen sijoittamisen ja säästämisen saralla, ei pelkästään Suomessa, vaan koko toimialalla. Onnistuaksemme tarvitsemme palautetta sinulta.
Next Nordnet
Olemme kehittäneet jo jonkin aikaa uutta verkkopalvelua ja mobiilisovellusta. Pian pääset testaamaan uutta Nordnetiä, kun julkistamme täysin uudistetun palvelumme BETA-version.
Lokakuun aikana saat mahdollisuuden kirjautua sisään BETA-versioon, jossa on tarjolla hieman karsitummin toiminnallisuuksia, kuin mihin olet tottunut Nordnet.fi-verkkopalvelussa. Tämä johtuu siitä, että uusi palvelu on suunniteltu toimimaan kaikissa laitteissa, myös älypuhelimien pienillä näytöillä.
Tältä Next Nordnet näyttää tällä hetkellä (klikkaa kuvaa, niin näet sen suurempana. Kieli tulee luonnollisesti olemaan suomalaisille asiakkaille suomi):
Seuraavien viikkojen, kuukausien ja vuosien aikana julkaisemme yhä enemmän täysin uudistettuja osioita palvelussamme. Tämän muutoksen aikana sinun palautteesi on meille tärkeää. Mikä on hyvää ja mikä vaatii vielä kehitystä? Yhdessä rakennamme parhaan käyttäjäkokemuksen sijoittajille ja säästäjille.
Syksyn aikana voit seurata täällä Nordnet Blogissa Next Nordnet -kehitystiimin työtä heidän rakentaessaan uutta verkkopalvelua. Next Nordnet -tiimi jakaa uusimmat uutiset, oivallukset ja vastauksia antamaasi palautteeseen ja toiveisiin.
Tule mukaan BETA-testaajaksi luomaan kanssamme tulevaisuuden sijoituspalveluita – ilmoittautuminen avataan pian, joten tilaa Nordnetin uutiskirje ja pysy kuulolla!
Kun on valtakirja toisen omistamaan salkkuun, ja menee klikkaamalla sinne toiseen salkkuun ja tekee osakkeen kohdalla tarjouksen, ei osta/myy-kohdassa pudotusvalikko tiedä missä salkussa olet, vaan muistaa valikossa oletuksena joko sen salkun missä olet edellisen tarjouksen tehnyt, tai oman salkkusi.
– Virheen mahdollisuus ostaa tai myydä kaverin salkusta/salkkuun kasvaa. Nykysysteemi tietää missä salkussa olet.
Ps. hintojen yllä tarjoustasoissa lukee ‘osta’ ja ‘myy’. Pitäisi kai olla suomeksi ‘osto’ ja ‘myynti’.
Vai eikö myy-hinnalla saa ostaa? tai osta-hintaan myydä?
Kiitos palautteestasi! Se on välitetty sivustoa kehittävälle tiimille. /Henri
Tuolla uudella sivustolla ainakin Nasdaqin tiedot kaupoista ja tarjoustasoista (millä hinnalla on myynnissä ja ostossa) tulevat 15min viiveellä siinä missä vanhalla puolella ne näkyvät vielä reaaliajassa, onko tuo muutos tarkoitettu vai vahinko?
Hei Petja, ja kiitos huomiosta! Välitän tiedon it-tiimillemme. /Henri
Hei., Salkun tuottoluvut näyttävät täysin eri sekä prosentti- että euromääriä nykyisessä ja Beta-versiossa, niitä keskenään vertailtaessa. Taitaa koskea kaikkia aikavälejä, mutta ainakin esimerkiksi YTD- tai 1v.-tuottoja. Miksi näin? Saman salkun tuottoluvut kyseessä, mutta vain eri ‘sovelluksissa’ ja silti eri arvot? Kumpaa pitäisi uskoa, nykyistä vai uutta?
Hei Reetta! Salkun tuottoluvut päivittyvät Nordnet Betassa lähes reaaliajassa, kun taas vastaavasti vanhan version salkkuraportti päivittyy 1 päivän viiveellä. Tämä johtaa siihen, että salkkuraportit erinäkymissä näyttävät erilaisilta.
Muutokset saattavat myös poiketa toisistaan vähän visuaalisesti, sillä NEXT Nordnetissä (Betassa) kuvaaja näyttää prosenttimuutokset 0 arvosta, kun taas vanhassa webissä vertailukohteena on 100 % lähtöarvo. / Oscar
Tuo ei taida selittää eroa, kun salkun muutos on parhaillaan niin pieni ja poikkeama alfan ja betan välillä paljon isompi. – Sen sijaan erhe taisi löytyä. Esimerkiksi YTD aloittaa (NEXTIssä) laskemisen toisesta kauppapäivästä (tiistai 3.1., näyttäen ensimmäiselle päivälle maanantai 2.1. +0,00% muutosta). Maanantai 2.tammikuuta oli yleisesti reipas nousupäivä, ja kyseinen päivä jää huomioimatta tuottolaskurissa vaikka onkin tätä vuotta.
– Toinen asia. Onko NEXT:iin tulossa samoihin kuvaajiin verrokki-indeksiksi joku osingot sisältävä indeksi (GI)? Nyt on PI ja 25. Hintaindekseihin verrattaessa vertailu ei paljon anna, kun salkkutuotossa on osingot mukana
Hei Reetta!
Hyvä että sait selville alfan ja betan välisen vaihtelun.
Toinen kysymys- Kiitos kehitysehdoituksesta. Tällä hetkellä ei ole lyhyellä aikavälillä tiedossa, että kyseinen toiminto saataisiin lisättyä palveluun. Välitän tiedon kuitenkin eteenpäin NEXT Nordnetin kehitysosastolle, jotta saamme mahdollisesti tulevaisuudessa myös osinkoja sisältävän vertailuindeksin palveluun. / Oscar
Hienoa, jos GI tulee mukaan, niin ei tarvitse verrata apelsiineja greippeihin.
Toivottavasti myös se vuoden ensimmäinen päivä tulee ytd-tutoooihin, niin ei tarvitse joka kerta muistaa laskea muutokseen sitä itse lisää. Oikein se on alfan vertailuindeksissä, vuoden ensimmäisen päivän puuttuminen ilmenee taas sekä alfan että betan oman salkun tuotossa ja betan verrokki-indeksissä.
Missä kohtaa uudessa betassa näkee esim. salkun tapahtumat? Mistä kohtaa ostoerittäin.?
Hei Atrium! Tätä toimintoa ei valitettavasti vielä ole Nordnet Betassa, mutta se on tulossa. /Henri
Hyvä juttu, pakkohan nuo on olla tuolla. Infrontin listoissa ei ole mm. arvonmuutosta rahana, vain suhteellinen. Samoin puuttuvat päätös, avaus. Siellä on vain viim., muutos-% ja ylin alin ja vaihto. Indekseistä ei löydy sitä tärkeintä eli S&P 500. Joutuu kirjautumaan uudestaan vähän väliä ja lentää samalla ulos myös vanhasta verkkopalvelusta. Päivittyminen loppuu itsestään vaikka ollaan valokuidun päässä. Infrontin jokaisen sivun avautuminen kestää pitkään, vaikka netin nopeus on > 100 Mbits/s. Infrontin salkku laskee eurot ja taalat yhteen ja kutsuu sitä “Base resultiksi”. Ei ymmärrä, mikä tarkoitus tälläkään on. Rehellisesti sanottuna en ole nähnyt vielä mitään hyvää kummassakaan tekeleessä, betassa enkä… Lue lisää >>
Huomasin muuten, että kun rakentaa omaa listaa niin täälläpä näkyvätkin kaikki nuo kaivatut parametrit. Jotain hyvääkin!
Infronttia on mahdoton käyttää, ei pysy edes tuntia päällä eikä asetuksista löydy mitään, millä asiaan vaikuttaisi. Eipä siellä asetuksissa mitään säädettävää olekaan. Vanha verkkopalvelu yksinään tai WinTradenkin kanssa pysyy päällä koko päivän, koska listat päivittyvät autom, Nyt myös se sulkeutuu tunnin välein. Hyvin toimittu!
Hei, Olemme antaneet palautetta eteenpäin istunnon katkeamisajasta ja puuttuvista käännöksistä, toivottavasti nuo seikat saadaan kuntoon pian. Baseresult tarkoittaa valuuttamääräistä tuottoa salkun perusvaluutassa eli euroissa. Olet oikeassa, että S&P 500 tulisi löytyä Infront Web Traderista. Käyttäjät ovat antaneet indeksivalikoimasta palautetta kaikissa pohjoismaissa, ja siihen tulee todennäköisesti joitakin muutoksia. Pitää muistaa, että kyseessä on täysin uusi kaupankäyntisovellus myös Infrontin valikoimassa, ja sitä trimmataaan jatkuvasti parempaan kuntoon kehitysideoiden perusteella. Wintrade tullaan lakkauttamaan 1.12. ja verkkopalvelun toimeksiantojen syöttö siirretään Next Nordnetin puolelle joulukuun puolivälissä, jotta kaupankäynti saadaan Mifid II:n mukaiseksi vuoden alkuun mennessä. / Juuso
En kai kysyisi Base resultista, jos se toimisi kuten sanot. Sehän vain laskee eri valuutat yhteen eikä tee muunnosta kuten tekee (TIETYSTI) WinTrade ja nykyinen web-sovellus ja kaikki maailman muut systeemit.. Pitää muistaa, että olemme asiakkaita emme koekaniineja. Esim. tällä hetkellä Infrontiin ei voi kirjautua lainkaan, miksi? On se vaan kumma, että aivan peruskauraa kutsutaan “kehitysideoiksi”. Miksette katso miten nykyinen web-versio on tehty tai WinTrade ja kopioi sieltä.
Milloin Infront testi alkaa?
Yleinen testikutsu siirtyi viime viikolta eteenpäin ja se lähtee ulos todennäköisesti huomenna pe 13.10.
Mutta näin meidän kesken 🙂 – voit käydä tilaamassa palvelun jo nyt sisäänkirjautuneena kohdassa: Salkku – Sopimukset ja palvelut. Testijaksolta ei veloiteta mitään kuluja.
Mikä hinta tulee olemaan jatkossa? Nythän en ole maksanut WinTradesta mitään?
Kuukausihintaa ei ole vielä virallisesti julkistettu, mutta se asettunee 10 euron tasolle. Private Banking -asiakkaille hinta on 5 euroa/kk. Taso 1 -asiakkaat ja AT-asiakkaat saavat palvelun maksutta.
Toimiiko tämä toisiaan vain YHDELLÄ sivulla. Välilehtiä ei voi avata, kuten esim. nykyisessä web-palvelussa (nytki auki n 20 kpl, IE11) tai WinTraden rinnakkaiset työpöydät, toistakymmentä käytössä. Eli jos haluaa rinnalle jatkuvasti auki olevia eriliaisia näkymiä, pitää avata aina uudestaan kirjautumalla uusi perusnäkymä ensin? Suomi yleisnäkymästä löytyy yksi lista HEX25. Missä koko lista, missä muut listat pre- ja First North? Pitääkö nämäkin koota itse? Pitääkö näkymässä Nordnet Markets neljäsosa ruudusta (vasen alakulma) täyttyä johdannaisista? Miksi osa jenkkilappujen hinnoista on väärin ja salkun arvo siten väärin. Aika perustavalaatuista virhettä! Mitä järkeä on “base resultissa” laskea taalat, kruunut ja eurot yhteen? Näin ulkomaisten… Lue lisää >>
Hip heijaa, sieltä vasemmasta yläkulmasta selainta vaihtamalla onnistui välisivujen avaaminen toisille näkymille. Yksittäisille lapuille listasta tai salkusta ei toimi. Yksi huoli kuitenkin vähemmän 🙂
Löytyi muuten ne päälistatkin, sorry!
Paitsi, että “Helsinki, Equities/ETFs/Indices” ei avaudu mitään. Ehkä huomenna?
Hei Atrium! Osoitteesta https://www.nordnet.fi/infront löydät ohjevideoita sovelluksen käyttöön, mm. juuri sinulle sopivien työpöytien ja oletusnäkymien luomiseen. Meklarimme Juuso auttaa myös puhelimitse, numerossa 020 198 5898. /Henri
Juu, huomasin, tuo salkkuasia on ehkä se painavin ongelma.
Markkinalistoilta ei edelleenkään avaudu yhtään mitään kolmesta vaihtoiehdosta ja salkun laskenta on edelleen väärin.
Hei! Kiitos soitostasi. Kohtaamasi bugit on välitetty eteenpäin Infrontille. /Henri
Onko salkun ja kauppojen raportointiasiat tulossa uuteen versioon. Tapahtumalistaukset/tuottolaskelmat/salkkuraportit? Ja niin että olisivat ladattavissa milloin käyttäjä itse haluaa, ei vain esim. vuoden päätteeksi. Ja lisäksi esim- csv-tiedostoina. Moni varmasti haluaa omilla menetelmillään toteuttaa ja tutkia kaupankäyntejään, sekä niitä tilastoida ja analysoida. Mahdollisesti tarvittaessa käyttää myös kirjanpitoon. Onko huono ajatus, että Nordnetissa jo beta-vaiheen suunnitteilla olevista ja/tai tiedossa olevista tulevista ominaisuuksista näkisi listaa tai myös etenemisen edistymistä jostain? Tällöin turhien ennakkokommentointien määrä voisi pienentyä, samoin olisi helpompi arvottaa Nordnetin mielekkyyttä, eikä esimerkiksi ajatella heti alkuunsa juoksevansa toiseen pankkiin, kun ominaisuutta ei kehitteillä olevassa versiossa ole näkyvillä. Oikein lämmin kiitos myös Beta-rakennelman… Lue lisää >>
Kiitos Reetta hyvästä palautteesta! Salkku- ja tuottoraporttien siirtämisestä uuteen verkkopalveluun ei ole vielä päätetty mitään, sillä ajatus on, että vanhoihin raportteihin pääsee käsiksi uudesta verkkopalvelusta linkin kautta. Ne ovat siis jäämässä ennalleen ainakin toistaiseksi, sillä taustalla on valtava määrä veroraportointiin liittyviä asioita, joita ei kannatta tehdä uudelleen. Nordnetin raportit ovat korkealaatuisia ja arvostettuja, joten en näe ongelmaksi, vaikka ulkonäkö raportointisivulla olisi pitkään ns. vanhanaikainen. Osaa raporteista voi käyttää pitkin vuotta, sillä päivämääriä voi itse muuttaa. Ymmärrän täysin toiveesi tulossa olevien toiminnallisuuksien aikataulusta, mutta kehitystiimi ei halua julkaista sitä vielä tässä vaiheessa. Minullakaan ei sitä ole. Koska projekti on sama neljässä… Lue lisää >>
Moi Reetta!
Lisään aiempaan viestiini, että Beta-sivulle on nyt tuotu karkealla tasolla ajantasainen lista ominaisuuksista, joita uudella sivustolla jo on, kuten myös lista asioista, joita ei vielä ole. Listaa päivitetään viikottain.
Toivottavasti siitä on apua.
Saisitteko pro-streamerin takaisin? Nämä teidän uudet ‘innovaatiot’ eivät toimi: näyttää kivalta mutta ei toimi. Kiitos.
Prostreameriä ei taida herättää enää mikään. Se on haudattu jo aikaa sitten.
Viittaatko ei toimi -kommentillasi nyt Infrontin Web Traderiin vai uutteen verkkopalveluun, josta on Beta-versiona nähtävillä osa ominaisuuksista?
Onko ihan pakko luopua WinTradesta? Mikä on koko ‘uudistuksen’ syynä? Arvaan rahan säästö asiakkaiden edusta piittaamatta.
Wintradesta pitää nyt luopua, se on tullut tiensä päähän. Se on Nordnetin kehittämä kaupankäyntisovellus, joka lanseerattiin vuonna 2001. Sovellusta voi käyttää vain PC:llä ja se vaatii erillisen ohjelmiston asentamista. Sen ylläpito ja kehittäminen ei ole enää järkevää, sillä se ei palvele kaikkia halukkaita käyttäjiä.
Infront Web Traderia sen sijaan voi käyttää Nordnetin palvelun kautta verkkoselaimessa, ilman että mitään tarvitsee asentaa laitteelle. Sovellus toimii sekä PC:llä että Macilla. Web Traderin etuja ovat mm. parannetut graafit ja teknisen analyysin työkalut.
En ymmärrä, mikä ongelma se on, että pitää asentaa jotain koneelle. WinTradessa on mm. päätös, avaus, ylin, alin, joilla on merkitystä. Piti tulla tänään viesti Infrontin kokeilun aloituksesta, ei tullut. Missä vika?
OK, tuolla alhaalla olikin viesti kokeilun viivästymisestä.
Kun klikkaa “käy kauppaa” niin ruudulle hyppää ERIC B – voisiko edes Suomi-versiossa olla joku muu lappu pinnassa? Vaikka kyllähän tuo kertoo, missä tätä tekelettä tehdään 🙁
Pelataanko tässä betassa leikkirahalla vai onko toiminnallisuus ihan oikea ja käytetään testaajien omia salkkuja? Eli onko testaus vain käyttöliittymän testausta vai onko kaikki uutta?
Moi Sami! Betassa käytät omaa olemassaolevaa salkkuasi kaupankäynnissä.
Voit testata myös pelkkää käyttöliittymää siltä osin kuin se on valmiina ja tehdä toimeksiannot vielä vanhassa palvelussa.
Näppärää olisi jos asiaks saisi aina valikoida, kirjautuuko/käyttääkö vanhaa softaa vai uutta. Näin vältytte asiakaskadolta, mikäli uusi softa on täysi susi! Älkää tehkö samaa virhettä kuin arvopaperi sivusto!
Olen satavarma, että huonompaan suuntaan mennään. Koko NON uudistus = kustannusten säästöä. WT poistuu, omia listoja ei enää ole, WT:n loputtomat mahdollisuudet graafeihin, tekniikkaan jne. poistuu. Vuosien työ menee hukkaa tämän “uudistuksen” takia. WT on tietysti joillekin ollut liian vaikea. Mitään järkeviä vastauksia ei tule kysymyksiin jne…. Vaikea vaan siirtyä mihinkään täydellä salkulla. Ja pisteenä i:n päälle. Tehdään kirjautuminen oikein vaikeaksi, tunnuslukulista, PIN ja as tunnus. Kolmas tunnarihan on jo valinnainen. Näin asiakaskato on varma tällä täysin turhalla “uudistuksella”, luulen minä. Itse on varmaan annettava periksi ja siirryttävä Nordean Private Bankiin – ovat anelleet sinne jo vuodesta 2014 ja pari… Lue lisää >>
Atrium, ilmoittaudu testaajaksi niin pääset ensimmäisten joukossa katsomaan uutta palvelua. Voit sitten päättää mihin suuntaan ollaan menossa. Ilmoittautumislinkki on tämän kirjoituksen lopussa: https://www.nordnet.fi/blogi/tule-mukaamme-testaamaan-uutta-nordnetia/26/09/2017/
Joo, pitää liittyä. Jossain kysyttiin omista listoista. Säilyykö mahdollisuus?
Omat listat eivät ole ensivaiheessa mukana. Beta-versio ei ole vielä valmis kokonaisuus, vaan tuomme sen osia pikkuhiljaa asiakkaiden käyttöön. Muutoin kaikki tulee kertarykäyksellä eikä se ole kenenkään etu.
Palvelun sisällöstä osa on räätälöity juuri sinulle ja näet esimerkiksi uutisia salkkusi koostumuksen mukaan. Kyse ei ole siis pelkästään siitä, säilyykö omat listat vanhantyylisenä, vaan monia asioita esitetään eri tavalla uudessa palvelussa.
Kun olet testaajana, niin anna suoraa palautetta, jotta saadaan se kehittäjien tietoon. Uuteen verkkopalveluun siirretään vanhat ominaisuudet, mutta ei 100 %:sti. Siksi on tärkeää saada palautetta siitä, mikä olisi ehdottoman tärkeää säilyttää.
Ulkomaisten osakkeiden kaupassa omat listat ovat välttämättömiä. Ne täytyy perustaa joka tapauksessa johonkin ja jos sekään ei enää onnistu NONissa niin samallahan voi häipyä kokonaan. Näitä uudistuksia tekevät ihmiset, jotka eivät todellakaan ole tehneet osakekauppaa kymmeniä vuosia kuten asiakkaanne, muutenhan tätäkään tulevaa kummallisuutta ei voi käsittää. Esim. USA markkinapaikoilla on tuhansia lappuja ja niistä on kätevintä poimia oman kiinnostuksen kohteet, kuten on toiminut hyvin nykyisellä alustalla. Jos streami näistä loppuu, niin mitä minäkään enää NONisssa teen. Mikä se sellainen uudistus on, jossa tärkeimmät ominaisuudet häipyvät? Esim. graafit ovat täysin toissijaisia yksittäisinä sillä niitä on ilmaispalveluna netti pullollaan. WT:ssä on hienosti… Lue lisää >>
Suvi, miten Infront soveltuu omien työpöytien tekoon. Integroituuko Infront NONin salkkuun eli toimii kuten WinTrade nyt?
Hyvä kun otit Infrontin Web Traderin puheeksi. Siellä voit rakentaa omia työpöytiä niin monta kuin haluat. Voit rakentaa omia listoja Web Traderiin, mutta ne eivät kopioidu webistä. Omat salkkusi ovat näkyvissä samaan tapaan kuin Wintradessa. Web Trader on oma kaupankäyntityökalunsa, joka hakee webistä vain salkkutiedot.
Mitä tarkoittaa: “….mutta ne eivät kopioidu webistä.”
Tarkoitan sitä, että jos sinulla on omia listoja luotuna verkkopalvelussa, et näe niitä Infrontin Web Traderissä, kun avaat sen. Web Traderin työpöytä tulee tehdä erikseen. Tämä on kyllä paljon helpompaa ymmärtää, kun saat molemmat työkalut testiin ja käyttöön ens kuussa 🙂 Ens viikollahan on jo lokakuu.
Yritän ymmärtää. Mutta sehän piti olla niin, että verkkopalvelussa ei voi luoda omia listoja. Ehkä kaikki selviää, kun päästään kokeilemaan. Tämä verkkopalvelun ja WinTraden symbioosihan oli vanhan systeemin vahvuus!
Säilyykö v 2017 raportointi ennallaan. Tarvitsen yrityksen tilinpäätöstä varten mm. myynnit, ostot, osingot, kulut jne. kaikki erikseen. Ne on saanut helposti nykyisestä web-palvelusta. Kokeilusta ei ole muuten kuulunut mitään. Olen ilmoittautunut jo pari kertaa ainakin.
Atrium, Vanhohin raportteihin pääsee käsiksi kuten ennenkin. Ne eivät vielä ole uudessa verkkopalvelussa, jonka saat testattavaksi. Tässä beta-versiossa on aluksi vasta OSA ominaisuuksista. Kaikki vanha säilyy nykyisesessä palvelussa, mukaanlukien kysymäsi raportointi. Tammikuussa on pakko siirtyä käyttämään uutta verkkopalvelua MiFID 2:n vuoksi. Rakennamme silloin linkit uudesta verkkopalvelusta mm. vanhaan raporttikantaan, sillä raportteja ei rakenneta uuteen palveluun. Tätä ei ole vielä tehty, mutta odotan sen näkyvän sinulle niin, että kun klikkaat uudessa verkkopalvelussa raportointi-linkkiä, päädyt nykyiselle raporttisivulle. Näin se on suunniteltu eli raportit eivät itsessään muutu tai uudistu. Niihin pääsee käsiksi uuden linkin kautta. Todennäköisesti vielä tänään illalla lähtee viesti, missä ohjataan… Lue lisää >>
Voisiko tähän uuteen saada edes pörssin listat? Päälista, First North….Jokainen lappu pitää kaivaa erikseen. Kenelle tämä on tehty? Miten pääsen testaamaan Web Traderia ja Infronttia? Kyseessä on aika vakava asia. Satoja tuhansia kiinni ja ikkuna omiin sijoituksiin sulkeutuu!
Tässä Beta-versiossa on nyt vasta osa ominaisuuksista. Niitä näytetään sinulle jo nyt eikä odoteta, että kaikki on valmista. Kehitystiimille menee palaute tätä kautta: nordnetbeta@nordnet.se
Infrontin Web Traderin testaaminen alkaa näillä näkymin 6.10. aamupäivällä, jolloin suomalaiset Wintrade-käyttäjät saavat asiasta viestin ja ohjeet.
OK, hyvä!
Web Traderin testaaminen viivästyy parilla päivällä, joten sähköpostiviesti ei tule vielä tänään 6.10.
Näin totta tosiaan tein 🙂
Jorma, tämä kysymyksesi oli jäänyt välistä eilen. Anteeksi. Katso yllä vastaukseni Atriumille 🙂
Moi Aleksi! Vuoden loppuun saakka voit valita kumpaa käytät, mutta vuoden 2018 alusta alkaen nykyinen palvelu ei kaikilta osin vastaa voimaan tulevan MiFID2:n vaatimuksia. NEXT Nordnet -nimellä kulkeva uusi palvelu on Ruotsissa osittain jo käytössä eli softaa testataan jo nyt. Palautetta on kerätty kesästä saakka ja muutoksia on tehty.
Suomenkielisen palvelun testaajaksi voit ilmoittautua täällä: https://www.nordnet.fi/blogi/tule-mukaamme-testaamaan-uutta-nordnetia/26/09/2017/
Onko omien listojen tekeminen edelleen mahdollista?
Hei,
Joko sen uuden Nordnet-appsin beta-testaajaksi pääsee, missä voi ilmoittautua?
Koittakaa toteuttaa siihen ja myös tuohon www-sivustoonne sellainen login/autentikointi, että esim. pankkitunnuksilla ja -apseilla tai Suomi.fi:n vahvalla tunnistautumisella ja mobiilivarmenteila pääsee sisään ja niin että joku 2FA-autentikointikäytöntö on mahdollista ottaa käyttöön.
Loggautuminen tunnus/salasanaparilla on nimittäin jo antiikkista ja myös vaarallista eikä täytä nykyaikaisten web/mobiilipalveluiden kyberturva- tai tietosuojakriiteerejä alkuunkaan.
Terveisin,
-jukka
Moi Jukka! Keräämme testaajia lähiviikkoina, viimeistään lokakuun alussa uutiskirjeellä. Jos haluat early bird -listalle, niin voit olla suoraan asiakaspalveluun yhteydessä ja pääset listalle jo nyt. Kysy Oskaria.
Tunnistautumiseen jo vastasinkin aiemmin: se ei muutu heti uuden verkkopalvelun tultua käyttöön, vaan vasta myöhemmin. Palautteesi on huomioitu!
Kiitos vastauksesta, mitä asiakaspalvelua tarkoitit, voitko laittaa linkin?
Anteeksi että vastasin epäselvästi. Jos kirjaudut Nordnetin palveluun sisään ja lähetät viestin sitä kautta Asiakaspalvelulle, niin he saavat tietosi helposti.
Jukka, täällä linkki testaajaksi, jos et ole vielä ilmoittautunut mukaan: https://www.nordnet.fi/blogi/tule-mukaamme-testaamaan-uutta-nordnetia/26/09/2017/
Laitoin jo asiakaspalvelun kautta viestin beta-testaajaksi ryhtymisestä. Laitoin lisäksi email-osoitteeni tähän linkkiin, eiköhän se nyt ole jo tehty.
Olisitte voinut toteuttaa tän ilmoittautumisen vähän yksinkertaisemmin ettei tarvitsisi moneen paikkaan viesteillä ja kysellä.
-j
Älkää please ainakaan tehkö samaa kuin OP, joiden uusille sivuille pääsee vain hyväksyttyään hirmuisen määrän evästeitä ja scriptiä. Kevyt, nopea, turvallinen ja luotettava on toiveissa, ei mitään visuaalista kikkailua. Nykyinen on aivan hyvä!