Next Nordnet – rakennamme uutta Nordnetiä

Nordnet on valittu Suomen laadukkaimmaksi arvopaperivälittäjäksi ja osakesäästäjien suosikiksi. Tähtäämme kuitenkin vielä korkeammalle. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan asiakaskokemuksen sijoittamisen ja säästämisen saralla, ei pelkästään Suomessa, vaan koko toimialalla. Onnistuaksemme tarvitsemme palautetta sinulta.

Next Nordnet

Olemme kehittäneet jo jonkin aikaa uutta verkkopalvelua ja mobiilisovellusta. Pian pääset testaamaan uutta Nordnetiä, kun julkistamme täysin uudistetun palvelumme BETA-version.

Lokakuun aikana saat mahdollisuuden kirjautua sisään BETA-versioon, jossa on tarjolla hieman karsitummin toiminnallisuuksia, kuin mihin olet tottunut Nordnet.fi-verkkopalvelussa. Tämä johtuu siitä, että uusi palvelu on suunniteltu toimimaan kaikissa laitteissa, myös älypuhelimien pienillä näytöillä.

Tältä Next Nordnet näyttää tällä hetkellä (klikkaa kuvaa, niin näet sen suurempana. Kieli tulee luonnollisesti olemaan suomalaisille asiakkaille suomi):

Seuraavien viikkojen, kuukausien ja vuosien aikana julkaisemme yhä enemmän täysin uudistettuja osioita palvelussamme. Tämän muutoksen aikana sinun palautteesi on meille tärkeää. Mikä on hyvää ja mikä vaatii vielä kehitystä? Yhdessä rakennamme parhaan käyttäjäkokemuksen sijoittajille ja säästäjille.

Syksyn aikana voit seurata täällä Nordnet Blogissa Next Nordnet -kehitystiimin työtä heidän rakentaessaan uutta verkkopalvelua. Next Nordnet -tiimi jakaa uusimmat uutiset, oivallukset ja vastauksia antamaasi palautteeseen ja toiveisiin.

Tule mukaan BETA-testaajaksi luomaan kanssamme tulevaisuuden sijoituspalveluita – ilmoittautuminen avataan pian, joten tilaa Nordnetin uutiskirje ja pysy kuulolla!

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
108 Kommentti
vanhin
uusin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
Nimetön
Nimetön
18.09.2017 13:15

Hei
Hieno / informatiivinen ulkonäkö on toissijainen piensijoittajalle, jolle tärkein on pienistä kaupoista maksettavat kulut.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 13:33

Ei vaan turvallisuus.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 15:16

Moi Pekka ja Jukka!
Tutkimusten mukaan kaikkein tärkein ominaisuus on kaupankäyntijärjestelmän luotettavuus, eli että palvelussa pystyy tekemään 24/7 sitä mitä haluaa. Tärkeiden ominaisuuksien listalla ovat korkealla myös teidän mainitsemat asiat.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 05:40

Rahan siirroissa päivitys joka päivä klo 23-07 joten tässä asiassa palvelu ei toimi lähellekkään 24/7

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
25.09.2017 10:42

Noh, käytän sitten Nordnettiä, kun Nordea ei toimi. =)

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
21.09.2017 13:58

Turvallisuuteen liittyen toivoisin, että Nordnettiinkin tulisi pakolliseksi monivaiheinen tunnistautuminen (multi-factor authentication). Tämähän on ollut kotimaisten verkkopankkien kertakäyttösalasanoissa läsnä alusta asti. Monilla on myös sähköpostin ja sosiaalisen median tilitkin suojattu esimerkiksi koodigeneraattorilla tai matkapuhelinnumeroon lähetettävällä tunnistuskoodilla. Tuntuu hassulta, että palvelua, jonka takana monella yksityishenkilöllä on suurin osa likvidistä omaisuudesta ei toistaiseksi pystytä suojaamaan yhtä luotettavasti kuin Facebookia.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 13:39

Hei! Hienoa, että kehitätte palvelua, sillä se on todella tarpeen. Aion seurata ja osallistua antamalla palautetta edistymisestä ja omia näkemyksiä kehitystarpeista. Tässä voisin jo mainita yhden seikan, joka vaatii selkeästi parantamista: jenkkimarkkinoiden kanssa teillä on käynyt useasti niin, että kun siellä oleva yritys muuttaa nimeään, splittaa, käänteissplittaa, yms. niin yrityksen kurssia ei voi tarkastella graafeista kuin tuohon hetkeen. Siis historialliset arvot häviävät bittiavaruuteen. Ainakin itselle on käynyt niin muutaman pienemmän yrityksen kanssa. Ehkä tämä on vain asiasta vastuussa olevan henkilön laiskuudesta kiinni tai jotain eli jatkossa toivoisin, ettei kyseisten yritysten kursseja tarvitsisi katsoa Yahoosta tai muualta, niin tekisitte tuon kunnolla.… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 15:19

Jarkko, kun osallistut aikanaan testaamiseen, niin huomaat että myös graafit ovat uudistuneet. Tarkista silloin miten graafi esitetään jollekin mainitsemistasi pienyhtiöistä. Johdannaiset esitetään myös uudella tapaa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
27.09.2017 10:20

Jarkko, jos et ole vielä ilmoittautunut testaajaksi, niin voit tehdä sen täällä: https://www.nordnet.fi/blogi/tule-mukaamme-testaamaan-uutta-nordnetia/26/09/2017/

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 13:40

Äkkiseltään tuntuu että tuossa harmaataustaisessa pääosassa kontrastia tekstin ja taustan välillä on liian vähän. Ehkä teksti voisi olla enemmänkin mustaa eikä harmaata?

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 15:26

Pahoittelet Juho hieman epäselvästä kuvakaappauksesta blogikirjoituksen yhteydessä. Tarkistin saman kuvan suoraan uudesta palvelusta ja siinä teksti erottuu paljon selkämmin. Tausta on vaaleampi ja teksti tumman harmaata ja mustaa.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 14:09

Siis suomennettuna tuo tarkottaa että vielä pahempi sotku tulossa kuin nordean osingon kanssa sekoilu pari viikkoa sitten.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 15:34

No toivottavasti esko ei näin käy! Vuoden alusta voimaan tulevan MiFID II:n myötä monta muutakin asiaa muuttuu. Teemme muutoksista asiakkaille niin sujuvia kuin mahdollista.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 14:38

Tuleehan pääsy Nordnetiin turvalliseksi eli jonkin sortin kunnon tunnistuksen taakse? Käyttäjätunnus + kiinteä salasana on aivan liian heppoinen suojausratkaisu nykymaailmassa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 15:34

Nykysyteemissä voi vaihtaa sekä käyttäjätunnustansa että salasanaansa niin useasti kuin haluaa ihan omin voimin eli ei ne niin kauhean kiinteitä ole.

Eiku aktiivisesti vaihteleen mielialan mukaan – aamuin, illoin!

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 05:50

Ja kun joku onnistuu ujuttamaan koneellesi keylogger haitakkeen, niin siinähän vaihdat salasanaasi vaikka joka sekunti.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 10:40

Tuo on ihan totta, mutta jossain se vastuuraja kulkee eli tuskin minä tai Nordnet ollaan vastuullisia kunkin tietimen hygieniasta (rootkiteistä, keyloggereista jne.) , sillä vastuu oikeasti on vain käyttäjällä, minun tapauksessani juuri minulla.

Pankkienkin tilejä on muokattu, vaikka on ollut Nordnettiä tiukemmat vermeet, sinne on tarvittu vain “huolimaton, houkuteltavissa oleva tai osaamaton käyttäjä”.

Vastuu on käyttäjällä ei palvelun tarjoajalla, sille riittää turvallisen yhteyden tarjoaminen ja perusteet ensimmäiselle turvalliselle yhteydelle (tietenkin myös poikkeusoloissa).

Nykysysteemi on hyvä, vaikka se saattaa kiusatakin joitain … omassa automaattikäytössä tämä on verraton.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 08:33

Kannattaa tutustua miten phishing email toimii. Ei ole väliä kuinka monimutkainen tai usein vaihdat salasanaasi kun syötät sen itse hakkereille.
Näin iCloud jne hakkeroinnit ovat tapahtuneet.
2FA ei tuota 100% estä mutta on hyvä alku.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 15:35

Moi jaska!
Aluksi uuteen verkkopalveluun kirjaudutaan samaan tapaan kuin vanhaan. Sisäänkirjautuminen muuttuu vasta myöhemmin.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 16:05

Ehdottomasti 2FA vaihtoehto sitä haluaville (mieluiten U2F muotoisena). https://en.m.wikipedia.org/wiki/Universal_2nd_Factor

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
18.09.2017 21:48

Toivottavasti tunnistautuminen ei tule vaikeammaksi. Nykyinen käytäntö on riittävä.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 14:57

Tunnistautumisen turvallisuus tärkeintä kuten jo edelläkin todettiin.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 17:53

Viilattu UI ja responsiivisuus on ihan kivaa plussaa, mutta oikeasti käyttäjiä kiinnostaisi turvallisempi tunnistautuminen (2FA) ja alemmat välityskulut.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 20:26

Meinaatteko vihdoin ottaa käyttöön kaksivaiheisen sisäänkirjautumisen?

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 09:30

Moi Aleksi! Tämä on tulossa, mutta ei ole mukana pian lanseerattavassa versiossa ensivaiheessa.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 20:53

Toivoisin myös turvallisempaa kirjautumista ja vahvempaa tunnistautumista pankkitunnuksilla. Se on paljon tärkeämpää kuin uusittu ulkonäkö.

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 20:57

Kaksivaiheinen tunnistautuminen on nykyaikaisten verkkopalveluiden (varsinkin pankkipalveluiden) turvallisuuden yksi kivijaloista. Ohessa on linkki Viestintäviraston suositukseen: https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/tietoturvanyt/2017/08/ttn201708301327.html

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 21:23

When will you have your services in English??

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
19.09.2017 09:33

Hi Avi!
Good news, at the moment the plan is to have it in English as well 🙂

Nimetön
Nimetön
18.09.2017 22:57

Hienoa kuulla että uudistatte! Odotan innolla ja kokeilen betaa kun siihen tulee mahdollisuus. 2 Factor authenticationille ääni myös täältä.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
27.09.2017 10:21