Siirry pääsisältöön

Kaupankäyntisivun uusi ilme

Nordnetin verkkopalvelun kaupankäyntisivun visuaalinen ilme ja toiminnallisuudet ovat uudistuneet. Uusi kaupankäyntisivu on ollut rajatussa testikäytössä ja sen toiminnallisuuksia on parannettu käyttäjäpalautteen avulla. Uudistuneet sivut yhdistävät joitakin vanhoja toiminnallisuuksia, ja olemme pyrkineet tuomaan siihen myös uusia ominaisuuksia sivun selkeyttämiseksi.

Pörssinoteerattujen arvopaperien yleisnäkymässä on nyt myös uusi ”Käy kauppaa” -välilehti, jonka kautta pääset kätevästi suoraan kaupankäyntisivulle syöttämään osto- ja myyntitoimeksiantoja.

Kaupankäyntinäkymän uusia toiminnallisuuksia ovat muun muassa:

  • Voit valita vetovalikosta, millä salkulla haluat käydä kauppaa.
  • Näet sivun oikealta puolelta omistuksesi ja omien listojesi osakkeet.
  • Kurssikuvaaja löytyy nyt saman sivun alalaidasta.
  • Toimeksiantotyypiksi voit valita samalta sivulta joko normaalin tai Stop Loss -toimeksiannon.

New_tradigpage_blogpic

Uudistuksen myötä olemme poistaneet QuickTrade- ja Pikatoimeksiannot-näkymät.

Mitä pidät uudistuneesta kaupankäyntisivusta? Haluamme kuulla ajatuksesi. Kirjoita ajatuksesi tähän alle ja kerro meille, mikä toimii ja mikä ei.

PS. Vanha toimeksianto- ja Stop Loss -näkymä löytyvät palvelusta vielä toistaiseksi. Voit halutessasi valita vanhan näkymän käyttöön salkun Asetukset-kohdan kautta.

/Thomas Brand
Local Business Developer

Nordnet
Nordnetin työntekijät

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Alla olevassa kommenttikentässä voit kommentoida tämän blogikirjoituksen sisältöä ja lukea muiden jättämiä kommentteja. Kommenttien sisältö ei edusta Nordnetin mielipidettä. Nordnet ei tarkista kommentteja ennen niiden julkaisemista, mutta poistamme epäasialliset kommentit, jos sellaisia esiintyy. Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
46 Kommenttia
uusin
vanhin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
Nimetön
Nimetön
04.12.2015 17:18

No, niin nyt se sitten tapahtui, eli myin vaikka piti ostaa. Onneksi tässä tapauksessa ei käynyt kovin pahasti, mutta pientä tappiota kuitenkin, epäonnistuneen uudistuksen vuoksi.

Nimetön
Nimetön
16.10.2015 10:33

Onko vanhan sivun pakkopoisto hyvinkin kannattava toimenpide? Onko kovasti resursseja uhrattu tähän projektiin? Menettekö konkurssiin, jos vanha palautettaisiin? Erikoinen ansaintamalli, jossa asiakas on tulonlähde ja toisaalta sylkykuppi…

Nimetön
Nimetön
16.10.2015 10:28

Eli jos tällaiset asiakkaasta piittaamattomat “uudistukset” (pakkomuutokset) jäävät ainoaksi tavaksi, asiakas lienee turha rasite teille.

Nimetön
Nimetön
16.10.2015 10:27

Koko ajan kaupankäynti sujuu kömpelösti, aina pitää tarkistaa mitä tuli tehtyä, sivua pitää päivittää, todella huonosti toimiva sivusto. Harkitsen ensi kertaa vakavasti meklarin vaihtoa!

Nimetön
Nimetön
16.10.2015 10:16

Huono uudistus Itella tyyliin, miksei asiakas saa itse vaihtaa vanhaan malliin, joka toimi hyvin? Neuvostotyylin ratkaisu malliin “me päätämme sinun puolestasi”

Nimetön
Nimetön
16.10.2015 10:15

Todella huono ja sekava, kaupat menneet pieleen. Vanha takaisin ja nopeasti

Nimetön
Nimetön
04.07.2015 21:58

Paljon on hyvääkin tässä uudessa kaupankäyntinäkymässä. Esim. viisi tarjoustasoa näkyy koko ajan kun päivittää sivua milloin tyrkkää oman toimeksi annon, ja hinnat saa hyvin vain hiirellä napsauttamalla tarjoustasoilta, sekä jos on myymässä saa oman omistuksen napattua hiirellä napsauttamalla mukavasti, ja tietenkin hinnan tarjoustasoilta. Mutta pitäisi olla linkit ostosivulla tuotteeseen jota on ostamassa, pelkkä nimi ei riitä. Toteutuneet kaupat saisi myös näkyä toimeksiantoikkunassa reaaliajassa, siellä myös linkit kaupankäynnin kohteena olleisiin tuotteisiin. Sekä, jos kerran valitaan vaikka seurantalistalta “osta” tai “myy”, ei silloin tarvittaisi ollenkaan muuta valintamahdollisuutta toimeksiantoikkunassa, no minulla ei ole lyhyeksimyynti sopi- musta tehtynä, joten tässä kohtaa ei virhettä pitäisi… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
15.08.2015 00:38

Olen ottanut kuitenkin tuon uuden kaupankäyntinäkymän käyttöön. Siinähän näkyykin ne omat kaupat reaaliajassa. Olen todennut kuitenkin tuon näkymän paremmaksi vanhaan verratuna. hiukan voisi näkymä olla tiivistetymmässä tilassa, että ei tarvitsisi sivua skrollailla (kun käytän sitä viiden tarjoustason näkymää, osto/myynti tarjousta tehdessäni), nähdäkseni kaiken tarvitsemani tiedon. Omassa käytössä pienen harjoittelun jälkeen ei myöskään toistaiseksi ole ollut haittaa tuosta “osta” ja “myy” napin rinnakkaiselostakaan ole ollut haittaa. Kerran meinasin myydä saman tuotteen kahdesti, kun niitä myyntitoimeksiantoja ei näkynyt samalla sivulla, vaan olisi pitänyt skrollata sivua sivua alaspäin nähdäkseen jo myynnissä olevat lappunsa. Joten kuitenkin edelliseen kommenttiini lisään kiitokset kehitystiimille näistä uudistuksista. Toivottavasti… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
04.07.2015 19:08

Toteutuneista kaupoista pitäisi ehdottomasti olla linkki osakkeen/tuotteen “kotisivulle”, josta pääsee tekemään uuden toimeksiannon.

Osto ja myytinapit samassa näkymässä on ok, mutta tarjoustasot on liian kaukana näistä painikkeista. Eikö ne voisi olla yläpuolella vrt wintrade? Tarjoustasojen automaattinen päivitys olisi hienoa.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
12.07.2015 13:15

Hei torsti!

1. Ensimmäisestä mainitsemasta asiasta olemme saaneet jo muutamalta muultakin käyttäjältä tarkkasilmäistä palautetta. Kirjaamme tämän ylös seuraavaa parannus- ja kehittelykierrosta varten.

2. Tätä meidän pitää hieman tarkemmin tutkia. Haluaisit siis, että tarjoustasot olisi sijoitettu toiselle puolelle sivua?

Terveisin
Thomas Brand
Nordnet

Nimetön
Nimetön
29.06.2015 12:01

Vahvistan vielä tuossa alempana olevia Tonin ja Risto Rajalan kommentteja. ( Olisi muuten hyvä, jos jokaisen kommentin yhteydessä olisi tuollainen peukalomerkki, niin näkisitte myös niiden kannatuksen). Kun salkku- tai seurantalistalta klikkaa vaikka ostonappia, ei kaupankäyntisivulla saa enää tulla myyntinappia viereen ainakaan lukitsemattomana (ehkä lukittuna ja himmennettynä). Nykyisellään ne ovat tosi pahat ja varovaisuutta vaativat erityisesti kosketusnäyttöä tai “hipaisulevyä” käytettäessä, kun ne lisäksi ovat aivan vierekkäin ja sormi kulkee kurssitasopäivitykseltä toimeksiantonapeille. Voi vain kuvitella, miten ongelmallinen tämä näyttö olisi, jos sitä käyttäisi pienellä älypuhelimella. Vaikka käyn jonkin verran kauppaa useammalla salkulla, en näe tätä parannuksena tällaisenaan.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
29.06.2015 20:14

Hei Arto!

Kiitos kehitysehdotuksestasi.

Pyrimme nappaamaan tästä keskustelusta parhaita ehdotuksia kaupankäyntisivun jatkokehitystä varten.

Kiitos siitä, että komppasit aiempia kommentteja.

Terveisin
Thomas Brand
Nordnet

PS. Tämä blogi pyörii WordPress-alustalla ja olemme saaneet blogin kehittämiseen liittyen runsaasti hyvää palautetta. Pyrimme viemään uudistuksia läpi syksyn aikana.

Nimetön
Nimetön
27.06.2015 08:08

Vaikuttaa ihan toimivalta, joskin vaatinut hieman totuttelua. Käytännössähän tässä ei kovin suurta eroa vanhaan ole.

Käytännössä Nordnetissä tulee nykyään vähemmän kauppaa käytyä, sillä ulkomainen kaupankäynti minulla on siirtynyt käytännössä kokonaan Lynxille, koska Nordnetin hintataso on siedettävä ainoastaan kotimaassa. Siitä hinnoittelustanne on tullut moneen kertaan jo “uudistuslupauksia” ja mieluiten yhtä välittäjää käyttäisin – ja minulle Nordnet toimii hinnoittelua lukuunottamatta mainiosti. Tuntuisi vain typerältä maksaa ulkomaisista osakekaupoista vähintään 15+ €, kun naapurissa sama palvelu maksaa noin 5 € / 5 $. Edelleenkin palaisin luultavasti tyytyväisenä NN:n täysipäiväiseksi asiakkaaksi, jos kaupankäyntikulut ulkomailla saataisiin painettua tämän päivän kilpailun vaatimalle tasolle.

Nimetön
Nimetön
24.06.2015 16:21

Näyttää toimivalta, saattaapi olla vikkelämpi käsitellä. Toki vanhallakin on mukaan kerinnyt

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
24.06.2015 16:30

Hei Reijo!

Kiitos palautteesta.

Kerrothan jos uutta kaupankäyntisivua voi mielestäsi parantaa tai koet itse siinä olevan jotain erityisen hyvää/huonoa.

Terveisin
Thomas Brand
Nordnet

Nimetön
Nimetön
24.06.2015 15:45

Osto ja myynti eivät saa olla samassa ikkunassa, jotta ne eivät mene missään tapauksessa sekaisin. Jos kaupankäynti-ikkunoita on useita, ne eivät saa vaikuttaa toisiinsa. Tarjoustasoja lisää (5) vaikka kauppatikkerin kustannuksella, jos ei muuten mahdu.

Nimetön
Nimetön
Vastaa  Nimetön
24.06.2015 16:25

Hei Risto!

Tarjoustasot saat Pohjoismaissa näkyviin “Näytä lisää” -painikkeesta. Tällöin sinulle ilmestyy lähtökohtaisesti viisi tarjoustasoa.

Kiitos palautteestasi!

Terveisin
Thomas Brand
Nordnet