Pandemiaksi yltynyt koronavirustilanne vaikuttaa yhteiskunnan kaikkiin osa-alueisiin – myös meihin Nordnetillä. Teemme parhaamme, jotta verkkopalvelumme ja asiakaspalvelumme toimii normaalisti myös näinä poikkeuksellisina aikoina. Kauppamäärät ja yhteydenottojen määrä on kasvanut viime viikkoina valtavasti.
Jätäthän puhelinlinjan sitä tarvitsevalle
Toivomme, että asiakaspalvelu- ja meklarilinjaan soittaisivat lähipäivinä vain ne, joilla on erittäin kiireellistä asiaa kuten toimeksiantojen tekeminen. Emme valitettavasti ehdi vastata puhelimessa kaikkiin tiedusteluihin liittyen manuaalista työtä vaativiin yritysten ja alaikäisten tilien avausprosesseihin tai arvo-osuuksien siirtoihin. S-Pankista siirtyville asiakkaille lähetämme vahvistusviestit ja toivomme, ettei siirtoasioita tiedustella puhelimessa prosessin ollessa kesken.
Työskentelemme verkkoviestien parissa pidennetyin työvuoroin. Käsittelemme yhteydenotot ja muut manuaalista työtä vaativat toimenpiteet niin nopeasti kuin mahdollista, mutta valitettavasti viiveet ovat tällä hetkellä pitkiä.
Tutustu uuteen hakutoimintoon tai Q&A-osioon
Jos mielessäsi on sijoituksiisi liittyvä kysymys, niin arvostamme suuresti, jos katsot ennen yhteydenottoa usein kysyttyä -osiomme. Päivitämme osiota jatkuvasti ja pyrimme pitämään sen niin ajankohtaisena kuin mahdollista. Vastaus kysymykseesi voi löytyä jo sieltä. Myös verkkopalvelumme oikeassa yläkulmassa olevaa “Etsi”-hakukenttää on päivitetty hiljattain aiempaa älykkäämmäksi – voit löytää kysymykseesi vastauksen myös sitä kautta.
Perumme sijoittajatapahtumat ja asiakastapaamiset
Olemme peruneet kevään tapahtumat ja vierailut Nordnetissä. Olemme rajoittaneet asiakastapaamisia toimistolla, ja toivomme voivamme käydä niitä enemmän puhelimessa. Järjestämme muutamia valittuja webinaareja ennen kesää.
Poikkeusjärjestelyt Nordnetissä
Olemme tehneet kriittisten tiimien osalta Nordnetissä erityisjärjestelyjä. Emme työskentele kaikki samassa paikassa. Keskitymme tällä hetkellä verkkopalvelun toimivuuteen, tärkeimpiin toimintoihin ja kiireelliseen asiakaspalveluun sekä viestintään.
Toivomme asiakkailta ymmärrystä pitkittyneisiin vastausaikoihin niin puhelimessa kuin salkun viestikeskuksen kautta lähetettyihin viesteihin tänä poikkeuksellisena aikana.
Kiitos!
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja
Asiakkaana toivoisi että asioita käsitellään pääasiassa saapumisjärjestyksessä. Se tuntuisi reilulta. Nyt vaikuttaa siltä että niitä tehdään ihan jossain muussa järjestyksessä.
– Verkkoviesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä ellei tilanne muuta vaadi.
– Tunnuspyynnöt ja salasanapyynnöt menevät jonon ohi.
– Uudet tilit avataan hakemusten saapumisjärjestyksessä. Puhelinlinja hoitaa jonottamisen eli puheluihin vastataan saapumisjärjestyksessä.
– Osa luottoihin ja kaupankäyntiin liittyvistä kiireellisistä asioista priorisoidaan jonon ohi.
Kunpa tuo menisikin noin, ihan muuta tietoa tulee asiakaspalvelusta 🙁
Yleisluontoisia kysymyksiä voi kysellä myös Sharevillessä. Avuliaat kanssakäyttäjät kyllä auttavat, jos osaavat.
Kiitos TQQ tästä ihanasta kommentista!
Olen itsekin ajatellut, että nyt sijoittajayhteisöt varmasti auttavat peruskysymyksissä, jos me emme heti ehdi.