Tervetuloa asiakaspalveluun

Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Jos et löydä etsimääsi, ota meihin yhteyttä.

020 198 5898 Asiakaspalvelu ma-pe 9.00-18.30 Meklarit ma-pe 9.00-19.00

Asiakaspalvelu / Sisäänkirjautuminen

Minulla on useita salkkuja ja tilejä, miten kirjaudun niihin?

Nordnetissä voit kirjautua kaikkiin salkkuihisi ja tileihisi yksillä tunnuksilla. Kun olet kirjautunut sisään Nordnetin palveluun, mene Yleisnäkymä-välilehdelle. Kohdasta Omat salkut ja tilit voit klikata sitä salkkua/tiliä, johon haluat siirtyä. Voit siirtyä salkkujen välillä myös sivuston vasemmasta yläkulmasta kohdasta Pikakirjautuminen.

Kohdasta Salkku > Asetukset voit valita sen salkun/tilin, jonka haluat avautuvan ensimmäisenä, kun kirjaudut sisään palveluun. Valittavanasi on ne salkut, joihin sinulla on käyttöoikeus (omat salkut sekä salkut, joihin sinulla on valtakirja).

Mistä johtuu, että tulen lippuja sisältävälle sivulle, kun yritän kirjautua sisään?

Mikäli kirjautuessasi sisään internetpalveluumme tulet sivulle, jossa on lippuja, johtuu se todennäköisesti siitä, että tietokoneesi kello tai päivämäärä on asennettu väärin. Tuplaklikkaamalla tällöin järjestelmäkelloa oikeassa alalaidassa, pääset tarkistamaan tietokoneesi aika-asetukset ja muuttamaan niitä.

Jos se ei auta, voit kokeilla ottaa pois vanhoista internetasetuksista evästeet. Saat poistettua ne esimerkiksi näin:

  • Internet Explorer: Tools > Internet Options > General > Browsing history > Delete

Miten Nordnet huolehtii palvelunsa tietoturvasta?

Nordnetin palvelu on erittäin tietoturvallinen. Nordnetin palveluun kirjaudutaan käyttämällä käyttäjätunnusta ja salasanaa. Käyttäjätunnuksen ja salasana voit vaihtaa aina halutessasi kohdassa Salkku > Asetukset (talletustiliasiakkailla Tili > Asetukset).

Nordnetin tietoturvavastaavat seuraavat palvelun turvallisuutta päivittäin. Tarvittaviin toimenpiteisiin ryhdytään heti, mikäli tietoturvassa esiintyy ongelmia.

Lisätietoa turvallisuudesta voit lukea täältä.

Miten suojaan sisäänkirjautumiseen tarvittavat tiedot?

Sisäänkirjautuminen tapahtuu sivulla, joka on suojattu https-salausta käyttäen. Tiedät sivun olevan suojattu silloin, kun internetosoite on https-alkuinen.

Mikäli haluat lisätä turvallisuutta, voit aina halutessasi vaihtaa uuden käyttäjätunnuksen tai salasanan. Sen voit tehdä Asetukset-kohdasta sisäänkirjautuneena internetpalveluumme.

Suosittelemme, että vaihdat salasanan säännöllisesti, mutta erityisesti silloin, jos epäilet, että joku toinen henkilö on voinut saada ne käyttöönsä. Älä koskaan jätä sisäänkirjautumistietojasi toisten ulottuville ja käyttäessäsi yleisessä käytössä olevia tietokoneita, muista aina tyhjentää muisti lopettaessasi internetin käytön.

Miten vaihdan salasanan?

Salasanan voit vaihtaa aina halutessasi kohdassa Salkku > Asetukset (talletustiliasiakkailla Tili > Asetukset).

Valitse salasana huolellisesti. On tärkeää, että se vastaa korkeaa turvallisuustasoa, ja että muistat sen ilman, että sinun tarvitsee kirjoittaa sitä muistiin. Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sen tulee sisältää vähintään 1 iso kirjain (A-Z) ja 1 pieni kirjain (a-z), 1 numero (0-9) ja 1 erikoismerkki (_ . , : ; > * - + = ! ? @ $ & ( ) /).

Mitä voin tehdä turvallisuuden parantamiseksi?

Voit lisätä turvallisuutta vaihtamalla käyttäjätunnuksen ja/tai salasanan säännöllisin väliajoin. Kirjaudu sisään nykyisellä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, mene Asetuksissa kohtaan Sisäänkirjautumistunnisteet ja klikkaa Vaihda sisäänkirjautumistunnisteet.

Valitse sellainen käyttäjätunnus, jonka muistat helposti. Helpoin tapa on käyttää sähköpostiosoitettasi käyttäjätunnuksena, mutta voit myös valita minkä tahansa haluamasi käyttäjätunnuksen. Käyttäjätunnuksen tulee olla vähintään 6 merkkiä pitkä. Hyväksyttyjä merkkejä ovat pienet kirjaimet a-z, numerot 0-9 ja erikoismerkit _.@.

Valitse salasana huolellisesti. On tärkeää, että se vastaa korkeaa turvallisuustasoa, ja että muistat sen ilman, että sinun tarvitsee kirjoittaa sitä muistiin. Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sen tulee sisältää vähintään 1 iso kirjain (A-Z) ja 1 pieni kirjain (a-z), 1 numero (0-9) ja 1 erikoismerkki (_ . , : ; > * - + = ! ? @ $ & ( ) /).

Salasana kannattaa vaihtaa erityisesti silloin, jos epäilet, että joku toinen henkilö on voinut saada ne käyttöönsä. Käyttäessäsi yleisiä tietokoneita, muista tyhjentää selaimen välimuisti lopettaessasi internetin käytön.

Sinun kannattaa myös huolehtia virussuojan ja palomuurin säännöllisestä päivittämisestä. Käytä lisäksi ns. vakoiluntorjuntaohjelmaa, mikäli viruksentorjuntaohjelmasi ei sitä sisällä.

Älä koskaan anna sisäänkirjautumistunnisteitasi toisten käsiin. Tämä koskee kaikkia tilanteita, kuten esim. puhelin-, sähköposti- tai muita internettiedusteluita. Sinun on hyvä tietää, että Nordnet ei koskaan kysy sisäänkirjautumistunnuksiasi. Älä myöskään jätä taloudellisia tietoja, yhteystietoja tai muita vastaavia tietoja tuntemattomilla internetsivustoilla tehtäviin tiedusteluihin.

Olen unohtanut salasanani ja tai käyttäjätunnukseni.

Mikäli olet unohtanut nykyisen salasanasi ja/tai käyttäjätunnuksesi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 020 198 5898 tai tilata uudet. Luomme tällöin uuden salasanan ja käyttäjätunnuksen ja lähetämme ne sinulle postitse erillisissä lähetyksissä. Vanha salasanasi ja käyttäjätunnuksesi poistuvat käytöstä heti luotuamme uudet.

Otathan huomioon, että postin kulkuun voi mennä 1–2 viikkoa.

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Sisäänkirjautumisongelma saattaa johtua jostakin seuraavista syistä:

  • käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen -> tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit
  • kirjautumistunnuksesi ovat lukkiutuneet, mikä voi johtua liian monesta virheellisestä kirjautumisyrityksestä tai arvo-osuustilin siirrosta -> ota yhteyttä soittamalla asiakaspalveluumme
  • internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa -> tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet.

Ohjeita sivuhistorian tyhjentämiseen:

Internet Explorer: Työkalut/ Tools -> Internetasetukset/ Internet Options -> Selaushistoria/ Browsing history -> Poista/Delete

Mozilla Firefox: Sivuhistoria/History -> Poista historiatietoja/Clear Recent History -> Poista tiedot/Clear Now

Google Chrome > Historia/History > Poista selaustiedot /Clear browsing data

Tarkista, että selaimesi on ajan tasalla
Sisäänkirjautuminen ei enää jatkossa onnistu vanhentuneilla selaimilla, joiden turvallisuusominaisuudet ovat puutteelliset.
Seuraavia selaimia ei enää jatkossa tueta:

  • Safari 8 tai vanhempi
  • Internet Explorer 10 tai vanhempi

Jos käytät yllä mainittuja selaimia, suosittelemme päivittämään selaimen joko uudempaan versioon, tai jompaan kumpaan seuraavista selaimista:

  • Google Chromelinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)
  • Mozilla Firefoxlinkki toiselle sivustolle, avautuu uuteen ikkunaan (uusin versio tai korkeintaan kaksi versiota tätä vanhempi)

 

Mikäli mikään edellä mainituista kohdista ei ratkaise ongelmaa, tilaa uudet kirjautumistunnukset.

Voinko itse valita käyttäjätunnuksen?

Voit muuttaa käyttäjätunnukseksi haluamasi oman tunnuksen. Kirjaudu sisään nykyisellä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, mene Asetuksissa kohtaan Sisäänkirjautumistunnisteet ja klikkaa Vaihda sisäänkirjautumistunnisteet.

Valitse sellainen käyttäjätunnus, jonka muistat helposti. Helpoin tapa on käyttää sähköpostiosoitettasi käyttäjätunnuksena, mutta voit myös valita minkä tahansa haluamasi käyttäjätunnuksen. Käyttäjätunnuksen tulee olla vähintään 6 merkkiä pitkä. Hyväksyttyjä merkkejä ovat pienet kirjaimet a-z, numerot 0-9 ja erikoismerkit _.@-.

Voinko itse valita salasanan?

Voit valita itse salasanasi. Kirjaudu sisään nykyisellä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, mene Asetuksissa kohtaan Sisäänkirjautumistunnisteet ja klikkaa Vaihda sisäänkirjautumistunnisteet.

Valitse salasana huolellisesti. On tärkeää, että se vastaa korkeaa turvallisuustasoa, ja että muistat sen ilman, että sinun tarvitsee kirjoittaa sitä muistiin. Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja sen tulee sisältää vähintään 1 iso kirjain (A-Z) ja 1 pieni kirjain (a-z), 1 numero (0-9) ja 1 erikoismerkki (_ . , : ; > * - + = ! ? @ $ & ( ) /).

Lisää aiheesta

Sisäänkirjautuminen



Puh. 020 198 5898
Asiakaspalvelu ma–pe 9–18.30
Meklarit ma–pe 9–19

Alkuun

Rahoitusvälineiden arvo voi nousta tai laskea. On olemassa riski, ettet saa sijoittamiasi varoja takaisin. Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta tuotosta. Sinun tulee perehtyä rahastoesitteeseen ja avaintietoesitteeseen ennen kuin sijoitat rahastoihin. Rahastoesitteen saat rahastoyhtiöltä ja avaintietoesitteen löydät nordnet.fi-sivustolta rahaston yleiskatsaus -sivulta sekä toimeksiantosivulta.